Viestin lähetti Dynamo
Rakkaalla lapsella on monta nimeä, ja kaikilla keittää välillä.
Dviddu! Rakkaista lapsista tuli mieleen oma duunini ja tällä hetkellä ei vituta mikään muu kuin TEINI-IKÄINEN RAKAS LAPSI! (Tarkemmin sanottuna useampi luokallinen teini-ikäisiä rakkaita lapsia.)
Noh, otetaan nyt tällainen esimerkki.
Opetin yhdelle ihanalle 8-luokalle matematiikkaa. Lapset eivät sitten olleet yhtään kiinnostuneita potenssilaskujen saloista. Ilmoitin, että jos tämä homma ei pikkuhiljaa ala kiinnostamaan, pidämme tänään tätä tuntia 10 minuuttia ylitse, että saamme asian käsiteltyä loppuun. Uhkaukseni ei tehonnut. Seuraavaksi ilmoitin koko luokalle, että jaahas, nyt sitten todella pidämme tätä tuntia 10 minuuttia ylitse. Yksi tyttö tähän sanoi kirkkain silmin, että valitettavasti se ei hänelle käy, koska olen menossa isäni kanssa tädin hautajaisiin ja joudun rientämään linja-autoon ehtiäkseni ko. tapahtumaan.
No, ei siinä mitään, pidin tunnin loppuun ja päästin porukan lähtemään kaksi minuuttia myöhässä. Kysyin vielä tytöltä, että ehditkö nyt bussiin. Tyttö siihen tokaisi, että joo, ei mulla ole mihinkään kiirettä, koska se bussi lähtee vasta reilun puolen tunnin päästä. Toisin sanoen, lapsonen valehteli päin naamaa käyttäen hautajaisia veruukkeena ja tunnusti sen kokematta pienintäkään tunnon tuskaa. Mutta, toisaalta voi olla aikas hankala sen tytön saada enää minun luottamusta.
Kun nyt kerran pääsin vauhtiin, valitetaan nyt sitten vielä lisää. Mä en ymmärrä, miksi helvetissä teini-ikäisten pitää harata kaikessa vastaan. Jotensakin pääsisi helpommalla, jos vain viitsisi tehdä tarpeelliset kotityöt ilman ainaista valittamista.
Yhdellä kollegalla on valvontaluokkana todella hankala luokka. Itsekin opetan ko. luokkaa ja tänä vuonna siirsin siltä luokalta yhden pojan toiselle luokalle koulukiusaamisen takia ja yhtä toista olen potkimassa tarkkikselle. No tämän luokan luokanvalvoja päätti sitten palkita luokkaa, jos he ovat käyttäytyneet viikon ajan hyivn. Opettaja hommasi koko luokalle suklaapatukat. Yksi oppilas kommentoi asiaa sanomalla että vittu kun se vitun lehmä ei ostanu meillä kuin jotkut vitun suklaapatukat, vittu, ei tässä kannata mitään vittu tehdä. Että sellasta....nuorissa on tulevaisuus ;)
-vittuuntunut ope-