Vitutusketju

  • 10 589 929
  • 56 164
Suosikkijoukkue
Ilves Tampere
Köntsä kirjoitti:
Mutta nyt vituttaa toi saatanan perhe-ja perintöoikeuden alkeet opus ja oikikseen tahkoaminen. Kahdeksaa tuntia vedetään ja pää höyryää. Ehkä tässä helpottaa kun pääsee vauhtiin kunnolla. Tää on vika noista kolmesta joka on ensikierroksella.

Plääh.

Heh, ai saatana. Muistan kun itselläni oli tuo sama tilanne keväällä 2002. Silloin ei nappa riittänyt, toisella kertaa olikin sitten jo ihan eri meininki. Nyt on kohta kolme vuotta oikeustieteellistä takana ja gradua pitäisi alkaa kohta kirjoitella.

Ei muuta kun ankara tsemppi päälle ja ykkösellä rastille. Kannattaa ajatella se homma niin, että tämä yksi kolme kuukautta on ihmisen elämässä aika lyhyt aika. Mutta kenties se eräs määräävimmistä.

Toivotan onnea ja voimia!
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vituttaa tämä työ, vaihteeksi. Minulla on 11 päivän työputki jonka jälkeen yksi vapaapäivä ja sitten taas yhdeksän päivää putkeen ja kaksi vapaata. Huoh. Koitin vähän vihjaista pomolle että jaksaminen on aika heikossa hapessa tuollaisen putken jälkeen, mutta eipä hänkään voi työvuoroihin vaikuttaa. Sekin vituttaa, että täällä toimistolla on ilmastointi paskana ja ilma seisoo.
 

Erik Loka

Jäsen
Petski kirjoitti:
Vituttaa, vituttaa. Noin 20 "jääkiekkoilijaa" ottivat ja pudottivat rakkaan seurani sarjaporrasta alemmaksi. Saatana!

En ihmettele tuota tippumista lainkaan, sillä jos mestisseuran juniorityö on noinkin heikkoa niin säilyminen on suurempi ihme kuin tippuminen.
B-junnut pelasivat III-divisioonassa, C-junnut sentään I-divarissa, mutta onko A-junnuja ollenkaan?

En tosin tiedä missä muut Mestisjoukkueiden juniorit pelaavat, mutta olettaisin että kuitenkin III-divisioonaa korkeammalla.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
Työttömyys -> toimettomuus

Vaikka tulenkin jotenkuten taloudellisesti toimeen työttömänä, niin kieltämättä mieltä painaa se, ettei aamulla tarvitse kiirehtiä mihinkään. Toimettomuuden sekä turhuuden tunne ovat varmaan tuttuja kaikille, jotka ovat olleet työttöminä jossakin elämänsä vaiheessa.

Hakemuksia tulee lähetettyä tavallisesti päivittäin 5-15, mutta ainakin toistaiseksi työnhakuni on tyssännyt aina haastatteluun (lue: useimmiten yrityksestä tai virastosta ei oteta edes yhteyttä hakemukseeni liittyen). En oikein ymmärrä työnantajia, sillä olen vasta 23-vuotias, yliopistokoulutettu, lapseton, parisuhteeton, kerrostalossa asuva mies ja minulla - jos kellä - olisi aikaa jäädä vaikka tunneiksi ylitöihin tarvittaessa. Olen hakenut vielä monenlaisia töitä, ja suuri osa niistä ei vastaa koulutustani.

Jos pääsen töihin, niin olisin valmis tekemään vaikka ilmaiseksi ylitöitä. Onhan minulla siitä kokemusta jo siviilipalveluksen ajaltani ja siksi olisin tyytyväinen vaikka 1100 euron kuukausipalkkaan.
 

Hammasharja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea, Jokerit, JYP
Yksityiskohtaisemmin tilanteestani

En tiedä, mitä yksityiskohtia arvoisa, edellinen kirjoittaja pyytäisi minulta, mutta tosiaan olen ollut työttömänä työnhakijana noin 50 päivää. Mielelläni menisin niin sanotusti alempitasoisempiinkin töihin, jos vain pääsisin ja alemmalla palkalla myös.

Minulla on tosiaan yhteiskunta- ja taloustieteellinen koulutus, mutta ehkäpä yhteiskunnassa varsinkin yritykset vierastavat nopeasti opinnoissaan edennyttä, nuorta maisteria? Palkkaus ei ole uran tässä vaiheessa mitenkään merkityksellinen asia, kun ei ole omaa perhettä. Sen sijaan toimettomuuden sekä turhuuden tunteen poisto olisivat kullanarvoisia. Toimeentuloni pystyn kyllä rahoittamaan vaikka työttömyys- sekä asumistuella ja leipäjonolla, jos sikseen on; silti mieluummin tienaisin nekin rahat itse, enkä nostaisi niitä vain suoraan pankkitililleni.

Työhaastatteluissa olen saanut käydä, onneksi niin, mutta moni epäilee, etten sitoutuisi jos haen koulutusta vastaamattomiin töihin. Niin en kuitenkaan tekisi, vaan hyvän työpaikan löydyttyä sitoutuisin, vaikka minulla korkeaa, formaalista koulutusta onkin.

Onneksi olen alle 25-vuotias, minkä vuoksi pääsen jo kahden kuukauden sisällä nuorten yhteiskuntatakuun myötä työharjoittelun, josta maksetaan työmarkkinatuen päälle 8 euroa päivässä. Ehkä monelle työttömälle vastaava "pakkotyö" olisi pikemminkin rasite, mutta minulle oikeus, sillä se voi mahdollisesti luoda siteen myös pitempiaikaiselle työpaikalle.

Jos jokin tietää pääkaupunkiseudulta työpaikan, jossa olisi tarjolla toimisto-, asiakaspalvelu- tai hallintotöitä, niin menisin sinne vaikka alipalkalla töihin, myös työajoissa joustaen. Kiitos jo etukäteen.
 
Saatanan pissis!

Järjestyssäännöissä lukee: älä mekasta klo 22.00 jälkeen. No kyseinen pissis saapuu asunnolleen klo 22.30, pistää stereot täysille ja alkaa kirkumaan. Eikä ainoastaan keskiviikkoisin.

Hieno oli sinänsä kuulla, että muutkin naapurit koputtelivat patteria yms., mutta ei mennyt heti pissalissulle jakeluun.

Huomenna soitan isännöitsijälle. Postilaatikkoon voisin sujauttaa huumorimielellä paketin, joka sisältää muutaman euron halpis-nappikuulokkeet.

Nimim. Turpa kii tai turvotan sen kii
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Vituttaa tulehtunut korva, koko saatanan päivän suhissu ja ollut lukossa ja ei aukea, viikon antibiotit sain ja lääkäri sano et täysin paranemiseen menee 2-3 viikkoa, ei perkele jos tää suhisee 2 viikkoa putkeen niin hyppään keittiön ikkunasta.

Mut hyvääkin tässä kun ei särje, siitä olen iloinen.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Olin saanut peruutuspaikan työvoimakoulutukseen ja päätinpä rahattomana ottaa tekstiviest ivipin, kun alkaa tulemaan työmarkkinatukea. No sitten paikanpäälle raahauduttua sain huomata, että minun paikkani olikin jo mennyt jollekkin toiselle. Muuten "elän" toimeentulotuella. Sossu oli pistäny sen vippi satkun minun tuloihin, elikkä saan 167€ käteen. Siitä on kiva maksaa 120€ vippi lasku. Eikä siinä vielä kaikki. Toinen kurssi alkaa Toukokuun alussa, eli luultavammin saan rahaa seuraavan kerran n. 1,5kk päästä. Kyllä mä 47€ pärjään. Noh kyllä tästä pitää itteensä osaks syyttää.

Hyvä Holkeri!

Edit: Nii ja vituttaa tuo paska sää. Tosi komeeta kevättä pitelee. Perkele, kyllä mä kahlaamaan kesälläki pääsisin!
 
Viimeksi muokattu:

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Hazardipakki kirjoitti:
Huomenna soitan isännöitsijälle. Postilaatikkoon voisin sujauttaa huumorimielellä paketin, joka sisältää muutaman euron halpis-nappikuulokkeet.

Ootko käynyt koputtamassa ovelle? Yleensä toimii. Aina ei jengi välttämättä oikein ymmärrä tuota hiljaisuuden käsitettä. Suora ilmoitus isännöitsijälle toki auttaa, mutta mielestäni ensin kannattaa käydä sanomassa asiasta.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
jupster kirjoitti:
Suora ilmoitus isännöitsijälle toki auttaa, mutta mielestäni ensin kannattaa käydä sanomassa asiasta.
Oman käsitykseni mukaan tuo asiallinen ja omatoiminen ilmoittaminen häiriöstä sen tekijälle on se, joka tulisikin aina tehdä. Sitä ennen isännöitsijä(t) ei asioihin puutu. Jos omakohtainen huomautus ei tehoa, niin sitten kovemmat otteet käyttöön.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ted Raikas kirjoitti:
Oman käsitykseni mukaan tuo asiallinen ja omatoiminen ilmoittaminen häiriöstä sen tekijälle on se, joka tulisikin aina tehdä. Sitä ennen isännöitsijä(t) ei asioihin puutu. Jos omakohtainen huomautus ei tehoa, niin sitten kovemmat otteet käyttöön.

Näin mäkin sen ymmärrän. Yleensä isännöitsijähän käskee ensin käymään sanomassa asiasta.

Itsekukin varmasti välillä meteliä pidämme. Pidän ainakin tuota kasvotusten sanomista reiluimpana keinona. Asiallisesti tietenkin. Vittumaisinta on soittaa suoraan poliisit.
 

Freeble

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jämäkkä esitys.

Eilisiltainen Kärppien jämäkkä esitys. Ei näköjään vielä poikia pelaaminen paljon kiinnosta. Toivottavasti kiinnostaa perjantaina.
 

zelios

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit & Bayern München
taas

Jälleen kerran vituttaa, nyt aiheena ylex. Voi kunpa voisikin kuunnella jotain muuta kuin tota kanavaa. Neljä päivää joutunut poikkeuksellisesti kuuntelee sitä, ja nyt tulee jo kappaleet korvista ulos. Samat kappaleet pyörii koko ajan, Shakira+pari muuta "lattarirenkutusta", SMG, Him, Irina ja Stella tai jotain. Argh, eikö siellä ole enempää levyjä vai onko soittolistalla tosiaan noin 15 kpl viikkoa kohden? Eikä juontajienkaan jutut aamua lukuunottamatta jaksa kiinnostaa.

Ja toinen, mikä siinä tervehtimisessä on niin vaikeeta. Jos toinen sanoo hei tai moi, ois ihan kohteliasta vastata.

Ja kolmas, tupakka. Tahtoo eroon, mut ei vaan onnistu. Ei millään.
 

Puster

Jäsen
Jälleen kerran vituttavat työolot. Soppari päättyi ja uutta tarjosivat. Siihen sisältyvä palkankorotus on vain pienempi kuin toisilla, vaikka ihan puhtaasti tilastojen mukaan olin tiimin ykkönen. Koska en tätä tulevaa sopimusta todellakaan tule täällä istumaan loppuun asti, niin loppuu myös kaikenlainen hikipinkoilu ja stressaaminen asiakkaan hyvinvoinnista.
Kirjoittakaa vaan asiakaspalvelu -ketjuun, kiinnostaa ihan vitusti.

Intterin perseilykin vielä hiukkasen vituttaa mutta ei kuitenkaan niin paljoa mitä vielä eilen. Ilveksen vastaavat otteet sen sijaan aiheuttavat vitutusta perinteisesti tuonne Juhannuksen tienoille.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
thatt kirjoitti:
vitun koeviikko, vittu!

lisää kaljaa.

Juu, koeviikolla on sellainen vaikutus. Tänään koeviikon toinen matikankoe, numeerista matematiikkaa - Taylorin polynomit, Simpsonin säännöt, kompleksiluvut ynnä muuta outoa. Onneksi taulukkokirja auttoi kahdessa ensiksi mainitussa aika paljon. Toinen helpotuksen aihe on se, että huomenna viimeinen koe, saksa, und es geht doch. Deutsch kann ich sprechen. Sen jälkeen voisi vaikka ottaa muutaman oluen...
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Puster kirjoitti:
Jälleen kerran vituttavat työolot. Soppari päättyi ja uutta tarjosivat. Siihen sisältyvä palkankorotus on vain pienempi kuin toisilla, vaikka ihan puhtaasti tilastojen mukaan olin tiimin ykkönen. Koska en tätä tulevaa sopimusta todellakaan tule täällä istumaan loppuun asti, niin loppuu myös kaikenlainen hikipinkoilu ja stressaaminen asiakkaan hyvinvoinnista.
Kirjoittakaa vaan asiakaspalvelu -ketjuun, kiinnostaa ihan vitusti.

Mikäli olet tekemässä määräaikaista työsopimusta niin siitä ei käsittääkseni voi lähteä irtisanoutumalla, vaan sovittu määräaika sitoo sekä työnantajaa että työntekijää. Määräaikainen työsuhde voidaan yleensä päättää ennen sopimuskauden loppua vain purkamalla.
 

Puster

Jäsen
Alamummo kirjoitti:
Mikäli olet tekemässä määräaikaista työsopimusta niin siitä ei käsittääkseni voi lähteä irtisanoutumalla, vaan sovittu määräaika sitoo sekä työnantajaa että työntekijää. Määräaikainen työsuhde voidaan yleensä päättää ennen sopimuskauden loppua vain purkamalla.
Tämä lienee käytäntö Suomessa, tosin muistaakseni joskus on tästä ollut jossain ketjussa jotain keskustelua.
Tällä hetkellä olen kuitenkin ulkomailla töissä ja ainakin täällä on molemmin puolinen kuukauden irtisanomisaika. Esimerkiksi niistä paristakymmenestä, jotka täällä vuosi sitten aloittivat, on nykyään vahvuudessa enää seitsemän. Yksi sai kenkää ja toiset lähtivät kesken sopimuksen vapaaehtoisesti.

Jotta pysytään aiheessa, niin nyt vituttaa taas yhden hyvän kaverin Suomeen lähtö. Huomenna tosin perinteiset lähtömaljat.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Vituttaa jatkuva sairastelu. Epäilen, että tässä HOASin asunnossa on jotain, mikä aiheuttaa sairastelun. Olen asunut tässä lokakuusta asti ja sen aikana olen ollut neljä kertaa sairaana. Huoneessa on aina tunkkainen haju, jos ei tuuleta muutamaan tuntiin. Ilmanvaihtoa ei käytännössä ole muuta kuin ikkunoiden kautta. Seinät tosin vetävät aika hyvin.

Homeelta haju ei vaikuta, mutta jotain sen suuntaista on varmasti. Miksi muuten olisin yhtäkkiä jatkuvasti kipeä, kun en normaalisti ole juuri ollenkaan? Pitää varmaan alkaa miettiä uutta asuntoa. Rahaa ei vaan oikein ole taas muuttamiseen.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikä siinä on ihmisillä kun kestää niin helevetin kauan asioida pankkiautomaatilla? Ei saatana kauheesti kiinnosta jonottaa tuulessa ja tuiskussa kun joku ihan ihmisen näköinen olio repii jotain epämääräisiä kuitteja pankkiautomaatista. Tai tyrkkii sitä korttia sinne ties kuinka monta kertaa. Mikä siinä on?
1. Työnnät sen jo jonossa etsityn kortin sinne rakoon. Kaksi vaihtoehtoa, ja jos et ole ensimmäistä kertaa asialla luulisi onnistuvan ilman arpomista.
2. Näpyttelet neljä numeroa ja ok.
3. Valitset setelinostot, tilitapahtumat, korttiluotto yms. Ei luulisi olevan vaikeaa, olet kuitenkin jo aiemmin selkeästi tehnyt valinnan kun olet siihen jonoon tullut. Vai oletko siinä edessäni jonossa ihan vaan jonottamisen ilosta, hengailet, chillailet ja kun vuorosi tulee, olet ihan että ohhoh mikäs tämä on ja painanpa tuosta.
4. Valitset summan ja kuitin.
5. Otat sen kortin ja rahat (ja kuitin) ja lähdet vittuun siitä.
Kesto n. 30 sekuntia.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
benicio kirjoitti:
Mikä siinä on ihmisillä kun kestää niin helevetin kauan asioida pankkiautomaatilla?
..... Tai tyrkkii sitä korttia sinne ties kuinka monta kertaa. Mikä siinä on?

Tästä saa osittain kiittä pankkeja. Itselläni on tuo pirun viimeisen keksintö, elikkäs sirulla varustettu automaattikortti, ja sehän ei kelpaa tähän keltaiseen aukkoon enää.
No tuohan ei juurikaan haittaisi, jos se sininen aukko toimisi joka kerta, kun kortin sinne laittaa. On tässä parikin kertaa joutunut, jos pyytämään suuremmilta voimilta apua, vetämään sadetanssin, ja pistelemään voodoo-ukkoa, että on saanut sen hemmetin kortin toimimaan.
Kaupassa maksaessa kortti toimii aina hienosti ekalla kerralla, mutta nämä hemmetin sirukoloset automaateissa ei toimi läheskään aina niinkuin pitäisi.

Ehkä sitä pitäisi nostaa aina kerralla tilityhjäksi.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Samaa on tullut mietittyä. Yleensä se on näin:
benicio kirjoitti:
1. Työnnät sen jo jonossa etsityn kortin sinne rakoon. Kaksi vaihtoehtoa, ja jos et ole ensimmäistä kertaa asialla luulisi onnistuvan ilman arpomista.
Kortti kaivetaan esille vasta automaatilla.
2. Näpyttelet neljä numeroa ja ok.
Pitää olla varovainen, ettei kukaan vaan näe.
3. Valitset setelinostot, tilitapahtumat, korttiluotto yms. Ei luulisi olevan vaikeaa, olet kuitenkin jo aiemmin selkeästi tehnyt valinnan kun olet siihen jonoon tullut. Vai oletko siinä edessäni jonossa ihan vaan jonottamisen ilosta, hengailet, chillailet ja kun vuorosi tulee, olet ihan että ohhoh mikäs tämä on ja painanpa tuosta.
4. Valitset summan ja kuitin.
Tässä vaiheessa mietitään, että kuinka paljon sitä rahaa oikein tarvitsisi.
5. Otat sen kortin ja rahat (ja kuitin) ja lähdet vittuun siitä.
Kesto n. 30 sekuntia.
Kortti ja rahat pitää jostain syystä tunkea automaatin edessä lompakkoon, aluksi vielä väärään paikkaan.

Hitaat ja tyhmät ihmiset kyllä jaksaa vituttaa aika usein. Varsinkin juuri pankkiautomaateilla.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukilahden Työväen Ampujat
benicio kirjoitti:
Mikä siinä on ihmisillä kun kestää niin helevetin kauan asioida pankkiautomaatilla? Ei saatana kauheesti kiinnosta jonottaa tuulessa ja tuiskussa kun joku ihan ihmisen näköinen olio repii jotain epämääräisiä kuitteja pankkiautomaatista. Tai tyrkkii sitä korttia sinne ties kuinka monta kertaa. Mikä siinä on?

Ensin syötetään se toinen kortti sisään, otetaan saldo kuitille ja arvotaan että paljonkohan pitäisi nostaa, jos siellä toisella tilillä olisikin vähän enemmän rahaa, vaihdankin korttia. Ja taas otetaan saldo kuitille, vertaillaan tilejä ja tehdään päätös. Ja tulikohan nyt nostettua liian vähän, nostankin vielä neljäkymppiä. Siltä toiselta tililtä. Ja kuitti syynätään tarkasti, tietenkin automaatin edessä.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Automaatilla jollain tosiaan kestää. Mutta paras mitä olen kuullut edellä olevalta tyypiltä, joka pääsi 10 minuutin odottomisen jälkeen automaatille ennen minua ja tuli sieltä pois n 30 sekunnin kuluttua rahojen kanssa:" Ei siellä mitään flipperiä ollutkaan. Turhaan jonotatte!" Sen jälkeen odottaminen ei enää vituttanut.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös