The Original Jags kirjoitti:EDIT: Sen verran vielä, että korkean riskin markkinoille ei kannata sijoittaa koko sijoitettavissa olevaa pääomaa, vaan hajauttaa pääomaa myös pienemmän riskin (ja pienemmän tuoton) kohteisiin. Näin mahdollisen romahduksen sattuessa ei menetä kaikkea. Myös voittojen "kotiuttaminen" suuren riskin ja suuren tuoton kohteista tasaisin väliajoin voi olla järkevää.
Carlos kirjoitti:Eipä ole varmaan vielä kertaakaan elämässä ollut asiat näin huonosti. Vituttaa ihan simona. Surettaa ihan simona. Elämä on vittu 99,9% pilalla. Täytyy tosissaan miettiä miksi edes yrittäisin enää...
Älä nyt vielä köyttä hae. Pää pystyyn, sitten kun jaksat. Mulla jeesaa alhaisimpina hetkinä faijani makkarin seinällä oleva kyltti. Siinä lukee: "Tämäkin menee ohi."Carlos kirjoitti:Eipä ole varmaan vielä kertaakaan elämässä ollut asiat näin huonosti. Vituttaa ihan simona. Surettaa ihan simona. Elämä on vittu 99,9% pilalla. Täytyy tosissaan miettiä miksi edes yrittäisin enää...
PeteX kirjoitti:Yep, eiköhän tämä ole aika itsestäänselvyys ja jokainen järkevä rahastonhoitaja suosittelee tätä ensimmäiseksi. Itselläni on rahat hajoitettu kymmeneen eri rahastoon ja osa myös Venäjälle. Raha kun ei haise.
Dante kirjoitti:Ja pitäisikö sinun TOJ painua vitutusketjusta jonnekin muualle jakamaan sijoitusneuvoja ja leveilemään rahoillasi. Sä vitutat mua.
The Original Jags kirjoitti:Mutta jos haluaa saada kunnon tuottoa pääomalle, on pakko sijoittaa ulkomaille, koska kotimarkkinat eivät juurikaan kasva. Ja kehittyvät markkinat, kuten Venäjä, on paras sijoituskohde, koska siellä suhteellinen talouskasvu on suurinta.
Vipu kirjoitti:Katsopas paljonko esimerkiksi hex yleisindeksi on noussut viimeisen vuoden aikana. Tapahtuu sitä kehitystä myös muualla kuin venäjällä. Itse asiassa lähes kaikki keskeiset indeksit ovat nousseet vuoden takaisesta, eli talouskasvu on ollut suotuisaa lähes koko maailmassa. Sekä Suomeen että Eurooppaan sijoittavista rahastoista hyvin monet ovat tuottaneet yli 30 % vuodessa.
The Original Jags kirjoitti:Avainsana on suhteellinen talouskasvu. Ainakin toistaiseksi suhteellinen talouskasvu on ollut suurinta Venäjällä, Itä-Euroopassa ja Kauko-idässä. Myös Etelä-Amerikka on ilmeisesti viime aikoina tullut mukaan voimakkaasti kasvavien talousalueiden joukkoon.
Minä sijoitan sinne, missä suhteellinen talouskasvu on suurinta, koska siellä sijoitetun pääoman tuottoprosentti on suurempi kuin isompien markkinoiden, mutta pienemmän suhteellisen talouskasvun alueilla, kuten Euroopassa ja USA:ssa.
Minä nettoan mieluummin sen 50% sijoittamalla Venäjälle kuin 30% sijoittamalla Eurooppaan. Mutta samalla tiedostan Venäjään liittyvät riskit, ja siksi en sijoita sinne kaikkea pääomaani, vaan hajautan ne sopivasti myös pienemmän riskin kohteisiin.
Vipu kirjoitti:Onneksi lauseesi "kotimarkkinat eivät juurikaan kasva" oli täyttä faktaa.
aceman81 kirjoitti:Sade ja koleus uppoo loistavasti pitkän helteen jälkeen. Se vaan vituttaa että koko viikon on ilmennyt hengenahdistusta ja kevyitä puutumistiloja oikean puolen raajoissa. Olen uskotellut niiden johtuvan siitä, että työn, urheilun ja heikon lihashuollon takia selkä ja keskivartalo on tukossa. Ja joku hermo puristuksissa. Mikä nyt sekään ei olisi mikään loistojuttu. Tai sitten uimareissulla henkeeni vetämä jokivesi on aiheuttanut mutaatioita keuhkoissa. Pitäs vissiin mennä lääkäriin, vaikkei millään just ny viittis. Tällaset pienet terveydelliset, selvittämättömät häiriöt vaan tuppaa painamaan mieltä.
Et kai vaan ole ryypännyt munuaisias paskaks? Sattuuko alaselkään? Positiivisia puolia voi hakea Juicen syvällisestä viisaudesta: "Maksa kestää koko elämän."Le Banner kirjoitti:Samassa venheessä periaatteessa ollaaan,mutta itselläni rupesi tuo kuseminen tuottamaan tuskaa viikonlopun kupittelun jälkeen kun himaan raahauduin.
Aivan perkeleellinen kusihätä ja vessaan,mutta kusta ei tullutkaan ,vaan VERTA sitäkin reippaammin.
Dante kirjoitti:Mua vituttaa kun pitäis juopotella raskaasti viikonloppu ja viikon päästä alkaa loma niin sitte lisää. Ei muuten mutta rahat on loppumassa.
Ampukaa nyt jumalauta tää trolli! Anyone!?The Original Jags kirjoitti:Silloinhan oikea ratkaisu on jättää ryyppäämiset väliin ja elää varojen mukaan.
Ihan oikeasti vituttaa tämä huomionkipeä reppana. Eikö helvetti vieköön moderaattorit voi mitään tälle "attentionwhorelle"? Trollaa nyt jo vitutustketjussakin? Tämä on Vitutus-ketju, eikä vittuilu-ketju. Anna ihmisten olla rauhassa, TOJ. Pidä nyt vaan kiltisti se suusi supussa.The Original Jags kirjoitti:Silloinhan oikea ratkaisu on jättää ryyppäämiset väliin ja elää varojen mukaan.
Dante kirjoitti:Ampukaa nyt jumalauta tää trolli! Anyone!?
Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:Trollaa nyt jo vitutustketjussakin? .