Vitutusketju

  • 10 586 859
  • 56 164

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Asuntohakemus jälleen kerran ties kuinka monetta kertaa vanhentunut - sitä kämppää saa ikinä, vittu!
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Hemmetti kun ei ihmisten anneta nukkua... Kun sitten vihdoin ja viimein uskalsin nukahtaa, kello oli jo niin paljon että tiesin olevani aamulla hirmuisen väsy. Niinpä sitten pistin kellon vähän myöhemmin soittamaan. Eiköhän sitten ihmiset saa hienoja älyn väläyksiä, ensimmäinen soitti jo puoli seitsemältä... kolme kertaa jouduin heräämään puhelinsoittoon, kolme kertaa melkein vastasin ihan perunoita (ensimmäisellä kerralla näin unta autoista ja meinasin sanoa puhelimeen "joo, saksalaiset autot on ihan hyviä". siitä olisi taas saanut kuulla suht kauan).

Nooh, that's life. Eikä saisi valittaa, tällä kertaa sentään lähipiiri muisti mun nimpparit. Mutta silti väsyttää ja kiukuttaa.
 

Gentleman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Evenuel kirjoitti:
Hemmetti kun ei ihmisten anneta nukkua... Kun sitten vihdoin ja viimein uskalsin nukahtaa, kello oli jo niin paljon että tiesin olevani aamulla hirmuisen väsy. Niinpä sitten pistin kellon vähän myöhemmin soittamaan. Eiköhän sitten ihmiset saa hienoja älyn väläyksiä, ensimmäinen soitti jo puoli seitsemältä... kolme kertaa jouduin heräämään puhelinsoittoon, kolme kertaa melkein vastasin ihan perunoita (ensimmäisellä kerralla näin unta autoista ja meinasin sanoa puhelimeen "joo, saksalaiset autot on ihan hyviä". siitä olisi taas saanut kuulla suht kauan).

Nooh, that's life. Eikä saisi valittaa, tällä kertaa sentään lähipiiri muisti mun nimpparit. Mutta silti väsyttää ja kiukuttaa.

Ai sulla ei ole "äänetön" toimintoa puhelimessa? Kannattaisiko muutenkin suunnitella ajankäyttöä paremmin, että saisi kunnon yöunet?

Kauhuleffoja ehtii sitten katsella jonkun turvallisen aikuisen seurassa, kun ei ole töitä seuraavana päivänä.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Gentleman kirjoitti:
Ai sulla ei ole "äänetön" toimintoa puhelimessa? Kannattaisiko muutenkin suunnitella ajankäyttöä paremmin, että saisi kunnon yöunet?

Kauhuleffoja ehtii sitten katsella jonkun turvallisen aikuisen seurassa, kun ei ole töitä seuraavana päivänä.
Vituttaa lukea vitutusketjusta äidillisiä elämänoppeja ja turhaa lässytystä.

Itseäni vituttaa perjantaista asti kadoksissa ollut koira. Tulisi nyt takaisin.
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Katsoin tuossa juuri tiliotetta. Hämmästyksekseni tilini oli nollilla. Tutkittuani asiaa muistin yhtä sun toista lauantailta. Ei muuten kannata viettää koko päivää terasseilla/pubeissa/baareissa, syödä ulkona kolmeen kertaan ja ajella karting-autoilla ja taksilla. Onneksi perjantaina on tilipäivä.

Ai niin, viikonloppuna on taas valkosipuliyöt. Pitäisköhän käydä vähän terassilla...

Talvella syödään taas makaroonia ja muistellaan kesän kulutusjuhlia.

edit: tämä olisi kuulunut kyllä ennemminkin avaamaani ketjuun "Baari-illan budjettisi", mutta menee se täälläkin.
 

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Gentleman kirjoitti:
Ai sulla ei ole "äänetön" toimintoa puhelimessa? Kannattaisiko muutenkin suunnitella ajankäyttöä paremmin, että saisi kunnon yöunet?

Kauhuleffoja ehtii sitten katsella jonkun turvallisen aikuisen seurassa, kun ei ole töitä seuraavana päivänä.

Ei, en ole löytänyt "äänetön" toimintoa, kuten en myöskään ole halunnut opetella puhelimen kalenterin käyttöä. Joten se siitä ajankäytöstä.
Oppitunti kuultiin jo viikonloppuna, ei enää tarvitse jatkaa :)

Elokuvankin katsoin ihan aikuisen ihmisen seurassa, mutta pelotti se silti.

Nyt vituttaa oma laiskuus. Myöhässä töihin, mikään ei nappaa. Onneksi sisko ja hänen kersansa on tulossa nimpparikahveille kaupunkiin. Saa nauttia heidänkin seurastaan.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
V-man kirjoitti:
Katsoin tuossa juuri tiliotetta. Hämmästyksekseni tilini oli nollilla.

Et kai makuuta kaikkia rahojasi käyttötilillä?
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
The Original Jags kirjoitti:
Et kai makuuta kaikkia rahojasi käyttötilillä?

Kyllä minulla on käytössäni pelkästään semmoinen ihan normaali "pohjaton ämpäri" tyyppinen ratkaisu.

Sama kai se minkälaisella tilillä se nolla on?
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
V-man kirjoitti:
Kyllä minulla on käytössäni pelkästään semmoinen ihan normaali "pohjaton ämpäri" tyyppinen ratkaisu.

Sama kai se minkälaisella tilillä se nolla on?

No oon vähän toista mieltä.

Jos sulla olisi osa rahoistasi korkeakorkoisella tilillä, tai vaikka osakerahastoissa, niin ei ainakaan olisi sitä vaaraa että kännipäissäsi kuluttaisit kaikki varasi kerralla. Edes sata euroa olisi hyvä olla "hätävarana" jossakin, missä niitä ei voi vahingossa kuluttaa.
 

Veijari

Jäsen
The Original Jags kirjoitti:
No oon vähän toista mieltä.

Jos sulla olisi osa rahoistasi korkeakorkoisella tilillä, tai vaikka osakerahastoissa, niin ei ainakaan olisi sitä vaaraa että kännipäissäsi kuluttaisit kaikki varasi kerralla. Edes sata euroa olisi hyvä olla "hätävarana" jossakin, missä niitä ei voi vahingossa kuluttaa.

Miksi säästellä ja makuuttaa rahoja tileillä, kun ei niitä rahoja hautaankaan saa mukaan kannettua?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Iker kirjoitti:
Itseäni vituttaa perjantaista asti kadoksissa ollut koira. Tulisi nyt takaisin.

Itseäni taas vituttaa öisin jatkuvasti maukuva kissa. Kyse ei ole kiimasta, sillä kissa on leikattu jo aikoja sitten ja ilmeisesti kyseessä on joku hormoonihäiriö. Niin tai näin, hermot menee kohta totaalisesti ja olisi vain pysynyt edellisellä reissullaan eikä tullut takaisin. Jos kissa ei olisi tyttärelleni tärkeä, niin lopullinen ratkaisu olisi sen kohdalla jo aika lähellä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Veijari kirjoitti:
Miksi säästellä ja makuuttaa rahoja tileillä, kun ei niitä rahoja hautaankaan saa mukaan kannettua?

Siksi että saa ruokaa suuhunsa sen jälkeen, kun kännipäissään kuluttaa vapaasti käytettävissä olevat rahansa.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
ifota kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut elämisestä?

Riippuu mitä tarkoitat elämisellä.


ifota kirjoitti:
Rahahan on tarkoitettu käytettäväksi eikä makaamaan tileillä.

Itse koen, että raha on tarkoitettu tuomaan elämään turvallisuudentunnetta sen lisäksi, että sitä voi käyttää. Jos minulla on rahaa osakerahastoissa ja korkotileillä esimerkiksi 20000 euroa, voin käyttää käyttötililläni olevaa rahaa melko huolettomasti. Minulle taloudellinen varakkuus on tärkeää, koska perheeni ei ollut koskaan rikas, joten olen oppinut arvostamaan rahaa ja sen tuomaa taloudellista turvaa. En pidä rahaa ja omaisuutta itsestäänselvyytenä ja siksi suhtaudun siihen kunnioittavasti.


ifota kirjoitti:
Yhteiskunnallekin on parempi kun antaa rahan kiertää.

Oma etu menee tässä tapauksessa yhteiskunnan edun edelle. Kohtuullisuus kuluttamisessa on myös eettinen valinta, koska se säästää luonnonvaroja ja luontoa.


ifota kirjoitti:
Itse ainakin investoin rahani ennemmin kokemuksiin kuin osakkeisiin.

Osakkeissa on se hyvä puoli, että ne tuottavat voittoa. Jos sijoitat rahaa 1000 euroa osakkeisiin, ja vuoden päästä sijoituksesi on tuottanut 30% voiton, on tuo 1000 euron pääoma lisääntynyt 1300 euron suuruiseksi. Voit halutessasi kotiuttaa tuon 300 euron voiton ja investoida sen kokemuksiin ilman, että alkuperäinen pääomasi vähentyy.


ifota kirjoitti:
Neuvoosi viitaten, sata euroa voi ehkä laittaa jollekin tilille jolle ei ole pankkikorttia, jos ei tosiaan pysty hallitsemaan rahan käyttöään. Mutta aika yhtä tyhjän kanssa noin pientä rahaa on mihinkään rahastoon tunkea, paljonko (euroja ei prosentteja) se tuottaa siellä enemmän (järkevällä riskillä) kuin normitilillä?

Mainitsin luvun 100 euroa siksi, koska kyseessä oli ihminen joka oli kuluttanut tilinsä nollille. Tuskin tällaisille kannattaa puhua tuhansien eurojen sijoituksista. 100 euroakin on hyvä alku pääomasijoituksille, kun puhutaan opiskelijoista tai työttömistä. Pienistä puroista ne isotkin virrat kasvavat.

100 euron sijoitus esimerkiksi kehittyvien markkinoiden rahastoihin voi poikia vuodessa yli 50% voiton, jolloin "sukanvarressa" olevaa rahaa on rahastossa jo 150 euroa. Jos kasvu jatkuu samanlaisena, niin kahden vuoden päästä rahaston arvo on jo 225 euroa. Tuo 50% on tietysti aika optimistinen arvio, tosin eräs Venäjälle sijoittava osakerahasto tuotti voittoa viime vuonna 45%. Riskitkin tosin ovat suuria, eli kannattaa katsoa mihin rahansa pistää.

Eivät nämä mitään pikkurahoja ole esim. opiskelijoille.


EDIT: Vielä lisään, että mielestäni on hölmöä sijoittaa lottoon ja muihin veikkauspeleihin rahaa rikastumisen toivossa, kun saman voi tehdä paljon varmemmin osakkeisiin ja rahastoihin sijoittamalla.
 

Veijari

Jäsen
The Original Jags kirjoitti:
Osakkeissa on se hyvä puoli, että ne tuottavat voittoa. Jos sijoitat rahaa 1000 euroa osakkeisiin, ja vuoden päästä sijoituksesi on tuottanut 30% voiton, on tuo 1000 euron pääoma lisääntynyt 1300 euron suuruiseksi. Voit halutessasi kotiuttaa tuon 300 euron voiton ja investoida sen kokemuksiin ilman, että alkuperäinen pääomasi vähentyy.

Saat osakesijoittamisen kuullostamaan vähän liiankin helpolta rahabisnekseltä.
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Veijari kirjoitti:
Saat osakesijoittamisen kuullostamaan vähän liiankin helpolta rahabisnekseltä.

Ehkä johtuu siitä, että omat kokemukseni siitä ovat olleet niin positiivisia. Sanotaanko, että reilusti voiton puolella ollaan :).
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
The Original Jags kirjoitti:
Ehkä johtuu siitä, että omat kokemukseni siitä ovat olleet niin positiivisia. Sanotaanko, että reilusti voiton puolella ollaan :).

Tällä kertaa on oltava samaa mieltä TOJ:n kanssa. Innostuin joku aika sitten sijoittamisesta ja nythän siihen on ihan koukussa. Kiva katsoa netistä joka aamu, paljonko olen yön aikana vaurastunut.

Koska tämä on vitutusketju, todettakoon, että minua vituttaa se, että en älynnyt aikaisemmin kiinnostua sijoittamisesta.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Nyt vituttaa vielä enemmän kuin äsken.
Tulin lukemaan vitutusketjua sen takia, että huomaisin muita vituttavan enemmän kuin itseäni.

Nyt vituttaa se, että täällä puhutaan sijoittamisesta vitutuksen sijaa.

"Antaa vituttaa vaan...." Zen Cafe
 
Suosikkijoukkue
Venäjä, Lokomotiv Jaroslavl
Mäkkäri67 kirjoitti:
Nyt vituttaa vielä enemmän kuin äsken.
Tulin lukemaan vitutusketjua sen takia, että huomaisin muita vituttavan enemmän kuin itseäni.

Nyt vituttaa se, että täällä puhutaan sijoittamisesta vitutuksen sijaa.

"Antaa vituttaa vaan...." Zen Cafe

Hah, katselin äsken netistä ja Venäjä-rahastoni on tuottanut voittoa viime kuun osalta 12%. Jos oletetaan että mulla oli siellä rahaa kuukausi sitten 2000 euroa, niin tienasin kuukaudessa pelkästään tällä rahastolla 240 euroa tekemättä itse mitään.

Juuri nyt ei vituta :).
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
The Original Jags kirjoitti:
Osakkeissa on se hyvä puoli, että ne tuottavat voittoa. Jos sijoitat rahaa 1000 euroa osakkeisiin, ja vuoden päästä sijoituksesi on tuottanut 30% voiton, on tuo 1000 euron pääoma lisääntynyt 1300 euron suuruiseksi. Voit halutessasi kotiuttaa tuon 300 euron voiton ja investoida sen kokemuksiin ilman, että alkuperäinen pääomasi vähentyy.

Kannattaa nyt kuitenkin ottaa huomioon se myyntivoittovero, joka on 28 % tuosta 300 eurosta. Eli ei sitä nyt ihan niin paljon jää investoitavaksi kokemuksiin.
 

Hanssoni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK
Sijoituksista vielä lisää

Kosta tätäkin palstaa lukee monia ihmisiä, joilla ei ole välttämättä kovin realistista kuvaa sijoittamisesta, niin haluaisin muistuttaa yllämainitun myyntivoittoveron lisäksi kaupankäyntikustannuksista.

Lisäksi tuttu lause: "rahaston tai osakkeen historiallinen kehitys ei ole tae tulevasta."

Nyt siihen vitutukseen: maraton lähestyy ja treenit ovat olleet kevään + alkukesän aikana liian vähäisiä. 500euron sakko pamahtaa kuitenkin kaverilta jos en juokse.
 

Jippo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
ifota kirjoitti:
Mutta aika yhtä tyhjän kanssa noin pientä rahaa on mihinkään rahastoon tunkea, paljonko (euroja ei prosentteja) se tuottaa siellä enemmän (järkevällä riskillä) kuin normitilillä?

--

Katsoin ensin, että olisi ollut kysymys, mutta se taisikin olla retorinen sellainen. Ei se mitään, vastaan silti. Eli mä oon laittanut nyt vuoden verran 100 euroa kuussa rahastoon, siis satanen lähtee automaattisesti aina kolmas päivä. Tällä hetkellä "korkoa" on tullut yksi ylimääräinen satanen, eli prosentti lienee siinä 5:n ja 10:n välillä. Yksittäinen satanen olisi siten poikinut about 7 euroa vuodessa.

Minulla ei itselläni ole mitään persoonallisia vitutuksen aiheita, joten annanpa olla. Kaikkiahan ne tietynlaiset ihmiset riepoo, ja siihen vuodatukseen on parempiakin ketjuja. (kuten naisasiat.)
 

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
Vituttaa olla työtön.


Onneksi olin säästänyt rahaa tämmöisen "pahan päivän varalle"
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
ifota kirjoitti:
Yhteiskunnallekin on parempi kun antaa rahan kiertää.
Paras tapa itsekin hyötyä talouskasvusta on sijoittaa, sillä minua ainakin vituttaa rankasti sijoituksillaan rikastuvat, samalla kun minä edesautan kansantaloutta kuluttamalla. Joku ne voitot sieltä käärii aina, mutta enpähän ainakaan ole minä. Vituttaa siis myös se, ettei ole opiskelijana varaa sijoittaa.
 

vellinaama

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Jippo kirjoitti:
Katsoin ensin, että olisi ollut kysymys, mutta se taisikin olla retorinen sellainen. Ei se mitään, vastaan silti. Eli mä oon laittanut nyt vuoden verran 100 euroa kuussa rahastoon, siis satanen lähtee automaattisesti aina kolmas päivä. Tällä hetkellä "korkoa" on tullut yksi ylimääräinen satanen, eli prosentti lienee siinä 5:n ja 10:n välillä. Yksittäinen satanen olisi siten poikinut about 7 euroa vuodessa.


Kun aikanaa lunastat, iskee verottaja kurkkuun kiinni. Ehkä vielä jäkiveroillakin voi muistaa. Sijoitustesi arvo voi kaiken lisäksi vielä laskea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös