Mainos

Vitutusketju

• 10 703 071
  • 56 253

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Puolustusvoimat (Försvarsmakten) muisti postilla, pääsen takaisin Rovalle. Kerta sitä maastoa riitti jo, mutta näemmä Lapin tuntureilla on tiukka ote meikäläiseen. Voi voi.

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
mission16W kirjoitti:
Puolustusvoimat (Försvarsmakten) muisti postilla, pääsen takaisin Rovalle. Kerta sitä maastoa riitti jo, mutta näemmä Lapin tuntureilla on tiukka ote meikäläiseen. Voi voi.

Huh, otan osaa. Julmaakin julmempi kohtalo ja tästä tuli jo karmea paniikki itsellenikin. Kaksi kertaa on rakas puolustusvoimat muistanut minuakin kirjeellä, sydämentykytyksillä on kuitenkin selvitty, kun kirjeessä on lukenut teksti "vapaaehtoinen". Vuoden päästä nalli kuitenkin napsahtaa, se on aivan varma.

Toivotan sinulle voimia ja toivoa näinä vaikeina aikoina.

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
mission16W kirjoitti:

Mission, sä olet väärässä ketjussa: siirry välittömästi Onnellisuus-ketjuun kulkematta lähtöruudun kautta.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Rosoh kirjoitti:
No voi v*ttu (tulen suoraan onnellisuusketjusta)

Pääsin sisään kouluun ja nyt lätkän seuraaminen vähenee dramaattisesti.
Merisääradio, txt-tv:n seuraaminen, matsit sekä ennen kaikkea Jatkoajassa roikkuminen vähenee huomattavasti.

Ai opiskelun vuoksi vai? Mikähän se semmoinen koulu on jossa opiskellessaan ei ehdi lätkää seurata?

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
mission16W kirjoitti:
Kerta sitä maastoa riitti jo, mutta näemmä Lapin tuntureilla on tiukka ote meikäläiseen. Voi voi.

Oot huono oppilas, kun et kerralla oppinut. Mulla on 13 vuotta vanha leima passissa, enkä kertaakaan ole ollut kertaamassa. Tai siitten ne ei vaan halua mua takas kiukuttelemaan..

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
mission16W kirjoitti:

Ruissalo on junaillut sut pois kritisoimasta ns moderni muilutus. Opettavat siellä sulle kuria, vääpelinä Jortikka, kuovina Narvanmaa ja koko settiä koordinoi kertausharjoitushengessä Ansas. Odottelen tässä postia itsekkin...

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
V-man kirjoitti:
Ai opiskelun vuoksi vai? Mikähän se semmoinen koulu on jossa opiskellessaan ei ehdi lätkää seurata?

No, tää on sellainen illalla suoritettava AMKK tutkinto. Tietty sms:llä saa tuloksia vaikka luennolle tai labraan, mutta pitää pikkuisen vähentää ettei tutkintoon mee ikuisuuksia. Päivälläkään ei ehdi niin paljoa täällä roikkua kun pitää vääntää selkkareita ym.

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Perkele!!

Voi jumalauta noita puhelinmyyjiä!!

Tuntemattomasta numerosta tulee puhelu, mutta pakko vastata kun odotan myös puhelua eräästä paikasta, jonka numeroa en tiedä. Lehtikauppiashan se siellä. Kysyy onko hetki aikaa, johon sanon: "Oon kyllä ulkomailla, että maksaa mulle tämä puhelu aika paljon, mutta kerro nyt nopeasti"

No sitten mulle alettiin kertoa loistavasta tarjouksesta, jossa lehden saa käytännössä ilmaiseksi. Tässä vaiheessa muistin, että toissapäivänä (maanantaina) olin jo samaisen tarjouksen käyttänyt tilaamalla urheilulehden vuodeksi. Mainitsin asiasta, jolloin kaveri rupesi kyselemään, että kiinnostaisko joku ihme Sport (?) lehti. Paljon tästä myyjästä kertonee sekin, että kun kerroin pelaavani salibandya, niin jätkä rupes elvisteleen jollain omalla suomenmestaruus jutuillaan, oli kuulemma juniorina voittanut SM-kultaa.

Kysymykseen Sport-lehdestä vastasin "En ala näkemättä tilaamaan", johon sain kuulla parin minuutin kuvauksen, että kuinka siinä on kaikkea tosi hyvää juttua liikkumisesta ym. Ja saliohjelmia ja venyttelyohjeita yms.

Vastasin: "Niin, muttaku en ole lehteä nähnyt niin en tilaa". Johon sain vastaukseksi uudelleen saman kuvauksen lehdestä. Tässä luupissa pyörittiin sitten pari kolme kertaa tämän jälkeenkin, ja puhelu oli kestänyt jo about 10 minuuttia.

Seuraavaksi otettiin käyttöön "7 euron lehti kotiin kannettuna vain reilut 3 euroa kappale" -kortti. Ja kun mikään ei riitä, niin vielä piti mainita, että näin hyvää tarjousta en muualta saa, ja että tarjous on voimassa vain tämän kuun loppuun.

Loppupeleissä myyjä luovutti ja toivotteli kesän jatkot. Aika: 13 minuuttia, josta meikäläinen maksaa roamingista. Asiaa ei helpota yhtään se, että eilen kuulin tuoreen puhelinlaskuni olevan 344 euroa!!!! Loppuu tuo puhelimeen vastaaminen, helvetti!

Siinäpä pahimmat höyryt.

Vteich

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Joonatan kirjoitti:
Loppupeleissä myyjä luovutti ja toivotteli kesän jatkot. Aika: 13 minuuttia, josta meikäläinen maksaa roamingista. Asiaa ei helpota yhtään se, että eilen kuulin tuoreen puhelinlaskuni olevan 344 euroa!!!! Loppuu tuo puhelimeen vastaaminen, helvetti!

No hohhoh. Ihan oma moka, puhelimeen on keksitty se punainenkin nappi. Ja kyllä ne yleensä "Ei kiitos" -sanatkin uskovat, kun tarpeeksi painoa laittaa. Itse sanoin suoraan aina, että ei ole aikaa eikä tarvitse soittaa toistekaan. Vaan onneksi tuli tehtyä se ilmoitus puhelinmyynnin rajoittamispalveluun.

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Joonatan kirjoitti:
Voi jumalauta noita puhelinmyyjiä!!

Tuntemattomasta numerosta tulee puhelu, mutta pakko vastata kun odotan myös puhelua eräästä paikasta, jonka numeroa en tiedä. Lehtikauppiashan se siellä. Kysyy onko hetki aikaa, johon sanon: "Oon kyllä ulkomailla, että maksaa mulle tämä puhelu aika paljon, mutta kerro nyt nopeasti"

No sitten mulle alettiin kertoa loistavasta tarjouksesta, jossa lehden saa käytännössä ilmaiseksi. Tässä vaiheessa muistin, että toissapäivänä (maanantaina) olin jo samaisen tarjouksen käyttänyt tilaamalla urheilulehden vuodeksi. Mainitsin asiasta, jolloin kaveri rupesi kyselemään, että kiinnostaisko joku ihme Sport (?) lehti. Paljon tästä myyjästä kertonee sekin, että kun kerroin pelaavani salibandya, niin jätkä rupes elvisteleen jollain omalla suomenmestaruus jutuillaan, oli kuulemma juniorina voittanut SM-kultaa.

Kysymykseen Sport-lehdestä vastasin "En ala näkemättä tilaamaan", johon sain kuulla parin minuutin kuvauksen, että kuinka siinä on kaikkea tosi hyvää juttua liikkumisesta ym. Ja saliohjelmia ja venyttelyohjeita yms.

Vastasin: "Niin, muttaku en ole lehteä nähnyt niin en tilaa". Johon sain vastaukseksi uudelleen saman kuvauksen lehdestä. Tässä luupissa pyörittiin sitten pari kolme kertaa tämän jälkeenkin, ja puhelu oli kestänyt jo about 10 minuuttia.

Seuraavaksi otettiin käyttöön "7 euron lehti kotiin kannettuna vain reilut 3 euroa kappale" -kortti. Ja kun mikään ei riitä, niin vielä piti mainita, että näin hyvää tarjousta en muualta saa, ja että tarjous on voimassa vain tämän kuun loppuun.

Siinäpä pahimmat höyryt.

Joo mikään ei varmaan vituta niinkuin oma tyhmyys (paitsi ehkä se, että joku vielä vittuilee siitä). Itse kyllä sanon puhelinmyyjille aina heti, että ei tuu kauppoja, hyvää päivän jatkoa, hei hei! Ulkomailla en sanoisi mitään. Punaista luuria korvaan vaan. Ne tykkää siitä!

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
V-man kirjoitti:
Joo mikään ei varmaan vituta niinkuin oma tyhmyys (paitsi ehkä se, että joku vielä vittuilee siitä). Itse kyllä sanon puhelinmyyjille aina heti, että ei tuu kauppoja, hyvää päivän jatkoa, hei hei! Ulkomailla en sanoisi mitään. Punaista luuria korvaan vaan. Ne tykkää siitä!

Totta, paitsi jos sattuu olemaan niin tyhmä, ettei ymmärrä ensinkään omaa tyhmyyttään, saatikka vittuilua.

Juuh, pitää kait opetella lyömään luuri korvaan.

tinttu

Jäsen
Vituttaa edelleen tämä ikuisesti jatkuva sairasloma. Kivut ei lähde millään ja sairaalassa ei osata auttaa. Yksityinen ainut vaihtoehto kai sitä näistä kivuista maksaa vaikka itsensä kipeäksi. Prkl. Flunssakin päällä ja allergia jaja. Hurm.

Yläpesä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Joonatan kirjoitti:
Juuh, pitää kait opetella lyömään luuri korvaan.

Tuota, vittuilematta...mikä estää sanomasta heti ja jämäkästi vaikka myyjän puheen päälle "nyt on sellainen kiire etten ehdi puhumaan, hyvät päivän jatkot, kiitos" ja klik?

Kyllä suomalainen mieskin puhuu ja pussaa kun oikein tiukka paikka tulee.

krobbe

Jäsen
Puhelinmyyjän työ on kovaa ja itseluottamusta vaativaa työtä. Olen itsekkin toiminut ko. tehtävässä joskus vuosia sitten. Kokemuksesta voin sanoa, että puhelinmyyjä on huomattavasti enemmän tyytyväinen siihen, jos hänelle sanotaan heti suoraan, että kauppoja ei tule. On turhauttavaa jorista pitkä aika jonkun päättämättömän tahvon kanssa, joka ei osaa kuin myönnellä ja kuitenkaan sitten ei tilaa mitään.

Kuten tuossa aiemmin kerroinkin voin kokemuksesta kertoa, että työ on sellainen ettei siinä joka jätkä/pimu pärjää. Sontaa tulee niskaan enemmän kuin omiksi tarpeiksi. Sitkeys ja hyvät puhelahjat kyllä palkitaan. Voitin valtakunnallisen A-lehtien myyntikilpailun heti kättelyssä, lehtiä tilattiin ihan siimana, kunhan osasi hommansa.

Parhaana esimerkkinä muistuu mieleen eräs myyntitilanne, jossa väännettiin liki tunti. Langan toisessa päässä oli leskirouva Vieno Huttunen (nimi muutettu) ja siinä sai innokas puheammattilainen tehdä melkoisen liirumlaarummaratonin ennen kuin Vieno-rouva tajusi mikä hänelle on hyväksi. Avut ja Avotakat käytiin läpi kuin myös eräs muukin yleensä hyvin kauppaa tekevä lehti.

Vieno myötäili huokaili ja heitteli vasta-argumetteja kuin väittelykisan finalisti, mutta ei antanut krobbekaan periksi. Viimeisenä valttinaan Vieno vetäisi esiin vanha ja sairas-kortin ja kuvitteli rouva-poloinen, että nytpä pääsin eroon tuosta hypnoottisella äänellä häntä hyväilevästä niljakkeesta. Mitä vielä, jokusen minuutin keskustelun jälkeen sovimme, että sairaalle Vieno-rouvalle oikea aviisi oli Voi Hyvin-lehti.

Joonatan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
krobbe kirjoitti:
Puhelinmyyjän työ on kovaa ja itseluottamusta vaativaa työtä. Olen itsekkin toiminut ko. tehtävässä joskus vuosia sitten. Kokemuksesta voin sanoa, että puhelinmyyjä on huomattavasti enemmän tyytyväinen siihen, jos hänelle sanotaan heti suoraan, että kauppoja ei tule. On turhauttavaa jorista pitkä aika jonkun päättämättömän tahvon kanssa, joka ei osaa kuin myönnellä ja kuitenkaan sitten ei tilaa mitään.

No tämähän se minuakin rupesi riepomaan, kun sanoin että en tilaa lehteä, ennen kuin olen tutustunut lehteen välttyäkseni nk. sika säkissä -ilmiöltä. Sitten minulle kerrotaan lehdestä sitä sun tätä, tämähän on vielä ookoo. Mutta jos joutuu yli viisi kertaa sanomaan, että en tilaa, ennen kuin myyjä uskoo, niin ei se nyt oo enää oikein hauskaakaan. Varsinkin kun on puhelun alussa sanonut, että nopeasti, please.

Toisekseen myyjä esitteli itsensä ja edustamansa firman sen verran epäselvästi, että kysyttäessä "olisiko hetki aikaa" en tiennyt että puhun lehtikauppiaan kanssa. Ja jos on jo sanonut, että voi asian kertoa nopeasti, niin en minä ainakaan kehtaa muuttua yht'äkkiä kauhean kiireiseksi siinä vaiheessa kun huomaan olevani tekemisissä myyjän kanssa.

krobbe

Jäsen
Joonatan kirjoitti:
No tämähän se minuakin rupesi riepomaan, kun sanoin että en tilaa lehteä, ennen kuin olen tutustunut lehteen välttyäkseni nk. sika säkissä -ilmiöltä. Sitten minulle kerrotaan lehdestä sitä sun tätä, tämähän on vielä ookoo. Mutta jos joutuu yli viisi kertaa sanomaan, että en tilaa, ennen kuin myyjä uskoo, niin ei se nyt oo enää oikein hauskaakaan. Varsinkin kun on puhelun alussa sanonut, että nopeasti, please.

Toisekseen myyjä esitteli itsensä ja edustamansa firman sen verran epäselvästi, että kysyttäessä "olisiko hetki aikaa" en tiennyt että puhun lehtikauppiaan kanssa. Ja jos on jo sanonut, että voi asian kertoa nopeasti, niin en minä ainakaan kehtaa muuttua yht'äkkiä kauhean kiireiseksi siinä vaiheessa kun huomaan olevani tekemisissä myyjän kanssa.

Sen verran vielä täsmennystä, että luonnollisesti asiakkaan tulee sanoa välittömästi myös tuon en osta mitään jälkeen, turha alkaa mitään myyntipuheita pitämään ja päättää puhelu rivakkaan kuuleemiin.

TAM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers
Joonatan kirjoitti:

Tutun kuuloinen tilanne. Mulle on viimeisen noin puolen vuoden aikana soittanut kolme lehtimyyjää, enkä ole kertaakaan saanut selvää, kun myyjä on esitellyt itsensä/ firmansa. Lisäksi olen myöskin sellaisessa hommassa, että minulle soitellaan oudoista numeroista, joten numerostakaan ei oikein voi päätellä, että kyseessä on lehtimyyjä.

Punasiipi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Jäätelöautot...nuo kirotut helvetinkoneet jotka vetävät alppitorvillaan 120db volyymilla suoraan ikkunan alla herättäen vuorotyöläisen sekä joka widun kerta myöskin 1v lapsen kun käyvät kailottamassa viikoittain saamatta edes myytyä niitä perkeleen tötteröitään kenellekään.

Kynnys lähestyä kyseistä terroriyhtiötä sai tänään huippunsa, kunhan selviää minkä firman älämölöpaku käy täällä joutuu ottamaan yhteyttä jotta saisi volyymin siedettävälle tasolle.

Kyllä helpotti, kiitos ketjusta.

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
krobbe kirjoitti:
Puhelinmyyjän työ on kovaa ja itseluottamusta vaativaa työtä.
- - -
Mitä vielä, jokusen minuutin keskustelun jälkeen sovimme, että sairaalle Vieno-rouvalle oikea aviisi oli Voi Hyvin-lehti.

Periaatteessahan tälle aiheelle pitäisi olla oma ketju. Mutta minnuu vituttaa kun rakas vaimo jaksaa jankata näiden myyjien kanssa minuuttitolkulla. Varmaan johtuu siitä, että on itse ollut aiemmin siinä duunissa. Minä kun aina välittömästi lyön luun kurkkuun soittajalle kysymällä ensin, että "niin mistäs sinä olitkaan?" Sitten voinkin haukkua ao. firman ja sanoa saaneensa aiemmin huonoa palvelua, ja on helppo läntätä luuri kiinni alle 20 sekunnin.

Niin, krobbe, tuo sairas Vieno-rouvahan käytti sinua vain hyväkseen. Olit todennäköisesti se toinen ihminen, joka puhui hänen kanssaan sinä päivänä ja siksi hän vain pitkitti keskustelua mahdollisuuksiensa mukaan. Kiitos nykyisen vanhustenhoitosysteemien, mutta se onkin taas kokonaan toinen juttu.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
fiftyeight kirjoitti:
Periaatteessahan tälle aiheelle pitäisi olla oma ketju. Mutta minnuu vituttaa kun rakas vaimo jaksaa jankata näiden myyjien kanssa minuuttitolkulla. Varmaan johtuu siitä, että on itse ollut aiemmin siinä duunissa. Minä kun aina välittömästi lyön luun kurkkuun soittajalle kysymällä ensin, että "niin mistäs sinä olitkaan?" Sitten voinkin haukkua ao. firman ja sanoa saaneensa aiemmin huonoa palvelua

Huonosta palvelusta päästään nätisti, huonoon informatioon. Minulle soitti toukokuun alussa lehtimyyjä, joka kauppasi erikoishintaan jääkiekkolehteä. Oli heppu aika ihmeissään, kun kerroin olleeni kestotilaaja numerosta 1 alkaen ja jo edeltävän-, sekä kiekkolehden tilaaja. Mahtoi myyjääkin vituttaa, koska oli ilmiselvästi saanut vääriä tietoja toimeksiantajaltaan.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Vituttaa onnettomat tunarit, jotka eivät osaa lopettaa eitoivottua puhelua lyhyeen. Toisaalta tällaisille tunareille on ihan oikein, että postiluukusta pukkaa toinen toistaan typerämpää aviisia ja siitä hyvästä vielä maksamaan joutuvat.

Sitten vituttaa Nordea. Ei sillä etteikö rahaa olisi, saatana.

Evenuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
ö-ö-ö
Miten tämä aina menee tähän?
Menin ostamaan siskon pojalle nimpparilahjaksi Poke-kortteja tahi jotain muuta pientä ja matkalla takaisin töihin huomasin raahaavani kaupasta pihalle rinkkaa, makuupussia ja makuualustaa. Kun noita tarvitsisin vasta ensi kesänä, tämän kesän vielä pärjäisi vanhoilla rötisköilläkin. Eikä tässä kuitenkaan mitään Kroisoksia olla, niin voinette arvata, että tuollainen kertapanostus tuntuu.
Ja arvatkaapas vielä ostinko sitä nimpparilahjaa? No en niin.

Lisäksi vielä vituttaa se, kun kaikki hehkuttavat kesälomiaan. Perkele. Mulla on oikea kesäloma vasta vuoden päästä.

Kapo 00

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Puhelinmyyjät... nuo ihmiskunnan pikku kusiaiset.

Puhelinmyyjät lasken melkein samaan kastiin kuin roskapostin lähettäjät. Ja koska tiedän että suurin osa puhelinmyyjien palkoista koostuu provisioista, en pode minkäänlaista huonoa omatuntoa siitä että haaskaan ko. "pikku kusiaisten" aikaa ja oikein urakalla. Eli viime aikoina ole olen aivan hävyttömästi ilman minkäälaista ostotarkoitustakaan kuunnellut hyvinkin pitkiä ja tylsiä myyntipuheita.
Se hyvä puoli näissä puhelinmyyjissä on että mitä sitkeämpiä ovat sen pienemmiksi minun puhelinlaskut tulevat ( = operaattori hyvittää vastaanotetuista puheluista).
Tosin joskus olen armahtanut näitä puhelinmyyjiä jos ovat tehneet jo kättelyssä sympaattisen vaikutelman eli:
"Nyt ei ole valitevasti aikaa, kiitos ja kuulemiin" Klik
Jostakinhan se heidänkin leipä revittävä mutta itse en kyllä ryhtyisi puhelinmyyjäksi mistään hinnasta (tai no...)
Ja ei tule näin äkkiseltään mieleen kuin vain yksi vittumaisempi ammatti eli ovelta ovelle myyjät.
Ovelta ovelle myyjiin olen olen yleensä soveltanut: Ei kiinosta! (sulkee oven)-tekniikkaa.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vitun harakka!

Uudella kotipihalla joku timpsu sai poikaisia ja nyt joku vitun harakka tuli ja söi poikasen. Vittu arvatkaa jarrutanko, jos harakka joskus pomppii sopivasti auton eteen - EN!

Taitaa kyllä tulla piekkarille käyttöä - luonnon kiertokulku my ass...

Fläppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Evenuel kirjoitti:
Lisäksi vielä vituttaa se, kun kaikki hehkuttavat kesälomiaan. Perkele. Mulla on oikea kesäloma vasta vuoden päästä.

Samassa veneessä ollaan. Mulle kerkes kertyä kokonaiset kaksi päivää lomaa tälle kesälle ;) Toisen oon jo "pitäny" ja toinen odottelee vielä...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy