Mä tuun tänne avautumaan, niin nekin joita ei nyt vituta, niin kohta vituttaa. Avauduin tuossa päiviä aikaisemmin siitä, kun auton vakuuttaminen ei oikein ottanut onnistuakseen. Tai tarkemmin, vakuuttaminen onnistui, mutta vakuutusyhtiö sitten hukkasi muutamia papereita sisäisessä postissa ja näin tulkitsi asian siten, että en ole papereita heille toimittanut ja peruivat sopimuksen.
Vituttihan tuo, kun olen nuo paperit heille toimittanut ensin sopimuksen tekemisen yhteydessä, sitten kun sanoivat hukanneensa yhden paperin ja lopulta sitten kun jälleen jotakin paperia pyysivät, niin vein heille kaiken (kolmannen kerran) ja pyysin ottamaan tarvittavan määrän kopioita. Silti osasivat nuokin itse kopioimansa paperit jotenkin hukata ja tekivät "pienehkön" päätöksen purkaa koko sopimus.
Tykkäsin asiassa erityisesti siitä, että minulle kirjeitse 27.12 ilmoitettiin vakuutuksen peruutetun 16.12. No tuolla välillä ja loman aikana olin autolla ajellut noin 3000 kilometriä. Ihan mukava ettei mitään sattunut, näin kun vakuuttamattomalla autolla Ranskassa ajelee.
Yritin tuota asiaani selvittää edellisen viikon lomani aikana yli 30 puhelun, viiden soittopyynnön, kahden sähköpostin ja kahden Societe Generalen konttorissa vierailun avulla. Ei auttanut, eivät edes vastanneet puheluihin tai sähköposteihin. Konttoreissa totesivat, että vain oma yhteyshenkilö voi auttaa. Tänään sitten pyhien jälkeen marssin omaan konttoriini ja "oman" yhteyshenkilön puheille. Selviteltiin asiaa. Helvetin nätti ja mukava tyttö, jonka juttusille menin puhkuen pyhää vihaa.
Ihan jo heti keskustelun alussa näin tyttären naamasta, ettei välttämättä olisi halunnut joutua tilanteeseen missä oli. Kun aloitin kertomaan ongelmastani, en montaa sanaa ehtinyt sanoa, kun tyttö alkoi pyytelemään anteeksi ja sanoi olevansa todella pahoillaan. Ihan kuin siis olisi tiennyt tilanteeni, mutta silti ei ollut mitään asialle tehnyt ?! Anteeksipyytelyn ohessa neito totesi hiljaisella äänellä, että heillä on nyt ollut muitakin ongelmia kun postia häviää talon sisällä. Hänen lähettämänsä posti ei kuulemma aina mene vakuutusosastolle. Tämä viimeinen lause tuli jo todella hiljaa.
No mullahan tästä tyttären puheesta jo raivo hieman laantui. Soma ja pieni, perkele. Mitä siinä muuta voi, kun sanoa, etten minä ainakaan sinua henkilökohtaisesti syytä, vaan pankkianne ja toimintatapoja. Yleensä asiakkaiden soittopyyntöihin, viimeistään viidenteen vastataan. Vähän sama homma sähköpostin kanssa, niihinkin yleensä pyynnöstä vastataan. Ja sitten sekin vituttaa, kun lomaviikko meni suurelta osin asiaa selvitellessä, enkä voinut tehdä suunnittelemiani reissuja Pariisin ympäristöön. Ilman vakuutusta kun ei oikein ajella, kerroin siis pysyneeni kotona ja ajelleeni metrolla.
Käytiin sitten jälleen asioita läpi ja neito myönsi muistavansa minun tuoneen kaikki paperit ja lähettäneensä minulle myös sähköpostin siitä, että kaikki on kunnossa ja hänellä on kaikki tarvittavat paperit. Näinhän se on ja onhan minulla nuo viestit, kopiot ym. kaikki tallessa.
Tässä vaiheessa oli jo kysyttävä miten tästä eteenpäin ? Neito sanoi sorvaavansa mulle heti uuden sopimuksen, joka tulee voimaan tänään keskiyöllä ja aamulla voin mennä autolla töihin. No mikäs siinä, sanoin että tehdään uusi diili. Tuo oli tytölle tuskaa kun joutui uudelleen pyytämään kaikki paperit ja joutui ottamaan niistä kopiot. Ei ollut sillä helppoa sen näin, monta asiaa kun yritti papereista tarkistaa, niin ei sormi pysynyt rivillä mitä yritti lukea ja selvittää.
Ja vitut. Saatiin sitten soppari tehtyä ja huomenna aamulla autolla duuniin. Tuli vielä lopuksi sanottua, että hätäkö tässä, hommahan on nyt kunnossa. Eikä minuakaan enää vituttanut. Vaan kysymyksiä mulle mieleeni jäi.
Miksi ei vakuutusyhtiöissä ole duunissa karvaisia Sergei nimisiä heppuja, joihin voisi ihan aidosti purkaa tuntojaan ? Kunnon päähänlyöntikisa Sergein kanssa olisi sopinut mulle tänään helvetin hyvin. Vaan ei, nätti ja fiksu neito vastassa, ole sitten sille vihainen, vaikka miten olikin toiminut.
Ja se miksi sitten tämä viestini teitä muita vituttaa. Taitaa olla pisin vitutusketjun viesti, joten ketjua hallinnoineet ihmiset, who is the king ;) Ja muille, luitte juuri pitkän pätkän tekstiä, joka loppujen lopuksi on teiltä vain ajanhaaskausta, koska avautujaa ei oikeasti vituta.