Viestin lähetti Miguel
Ei vaan satu olemaan VW Golf teikäläisen menopeli? Meidän perheellä sellainen on, eikä kuulemma ainoa kyseistä mallia edustava auto, jonka keskuslukitusjärjestelmä vittuilee talvisin päin naamaa.
.
.
.
Ei tarvinnut enempää kuin reilu vartti odotella vara-avainta.
Oliko muita Golfilla?
Itselläni on myös Golf, vuosimallia -99 oleva variantti. Mutta ei, ei voi keskuslukitus toimia talvisin. Tänä talvenakin on aina kylmemmillä ilmoilla menty sisään repsikan puolelta, edellisinä talvina joskus jopa takaluukusta.
Ensimmäinen ongelma on se, että lukot menee niin jäähän, että avainta ei saa oikeen käännettyä niissä. Eihän mulla mitään kauko-ohjattavaa lukitusjärjestelmää ole, joten tänäkin talvena olen onnistunut katkaisemaan yhden auton avaimistani lukkoa väännellessä. Vara-avainta venasin tunnin, mutta onneksi se avain ei sinne lukkoon katkennut.
Se on hienoa, että autoon pääsee kyllä joskus kuskin ovesta sisään, mutta eipä sieltä ulos enää samaa kautta pääse, jos oven erehtyy laittamaan kiinni. Eli pitäisikö ajella ovi auki sitten? Joka päivä ei jaksaisi meinaan ajella ylimääräisiä lenkkejä auton sulattamiseksi, sillä kuitenkin se on taas seuraavana päivänä jäässä. Sekin myös ottaa päähän, kun se sisävalon päälle menosta päättävä nuppikin on ihan jäässä aina, joten joutuu pimeessä tavaroitaan rohmuamaan sieltä sun täältä.
Lukkosulaakin oon tunkenut joka paikkaan, mutta voisimpa sanoa, että tuohon asiaan on jo totaalisesti menny hjermo. Onneks auto sentään muuten on toiminu ihan mukavasti.