Vitutusketju

  • 10 532 693
  • 56 126

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Nyt kyllä vituttaa. Vietävästi vituttaa. Ässät on saanu maalilleen jonku venäläisen. Jonku joka on menny ihan ohi Kalpan. Ois luullu kyllä kokemuksella a`la Texier, että Columbus hautoisi tulevia starbojaan monttuun Niiralan. Vissiinkin vielä aikamoinen sateentekijä kyseessä. Kyllä vituttaa. Vituttaa toi perhonenkin kun olkapäälleni istahti.

Tai no joo, ehkä Keklu ei tossa niin paljoa näe. Lohduttaudun ajatuksellella tällä ja parilla kaappiin unhotuneella Jim patukalla.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Nyt kyllä vituttaa. Vietävästi vituttaa. Ässät on saanu maalilleen jonku venäläisen. Jonku joka on menny ihan ohi Kalpan. Ois luullu kyllä kokemuksella a`la Texier, että Columbus hautoisi tulevia starbojaan monttuun Niiralan. Vissiinkin vielä aikamoinen sateentekijä kyseessä. Kyllä vituttaa. Vituttaa toi perhonenkin kun olkapäälleni istahti.

Tai no joo, ehkä Keklu ei tossa niin paljoa näe. Lohduttaudun ajatuksellella tällä ja parilla kaappiin unhotuneella Jim patukalla.
Facebookissa jo bongasin, jonkun paskalehden otsikon, mikä meni jotenkin näin: Ässät nappasi Columbuksen venäläisen tähtivahdin. Kuinkahan moni luuli, että kyseessä oli Bobrovsky. Tuskin ihan hirveän moni.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
En kehtaa kutsua medioita tarkoituksellisesti etuliitteellä "paska", mutta ihan oikeasti: miten nuo oikeat media-alan ammattilaiset pystyvät nimeämään 20-vuotiaan, organisaation vasta vähän aikaa sitten aiemmin keväällä liittyneen nuorukaisen seuran tähtivahdiksi? Varsinkin, kun hän on sen oikean tähtivahdin Bobrovskin tapaan venäläinen. Ei jessus... jos minusta tulee toimittaja, voitte luottaa siihen, etten rakentele noin hölmöjä otsikoita.
Sun pitää sitten vaan valita se työmaasi sen mukaan, jottet joudu kirjottelemaan sen mukaan kuin haluuvat. Vituttaa ajatuskin siitä.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En kehtaa kutsua medioita tarkoituksellisesti etuliitteellä "paska", mutta ihan oikeasti: miten nuo oikeat media-alan ammattilaiset pystyvät nimeämään 20-vuotiaan, organisaation vasta vähän aikaa sitten aiemmin keväällä liittyneen nuorukaisen seuran tähtivahdiksi? Varsinkin, kun hän on sen oikean tähtivahdin Bobrovskin tapaan venäläinen. Ei jessus... jos minusta tulee toimittaja, voitte luottaa siihen, etten rakentele noin hölmöjä otsikoita.
Noilla paskalehdillä on omat otsikkotyyppinsä. Toimittajat kirjoittavat juttuja ja sitten on joku tyyppi, joka otsikoi. Varmaan toimittaja toki hänkin.

Mutta hieno duuni
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sä varmaan huutelet ilmalämpöpumpun alta miten helppoa nämäkin helteet on.

Minulla on pumppu, mutta sen kaukosäätimestä loppui patterit ja se pitää muutenkin liian kovaa meteliä. Tulee älämöloä riippumatta onko vaikka joku ihana uutistenlukija tai Mertsi tai jos jopa Mörkö löisi sisään. En käytä sitä, vaikka marketista varmaankin saisi pattereita.

Kyllähän se toimiessaan tuo viileyttä, mutta mielummin katson tai kuuntelen mitä haluan ilman sitä surinaa ja hurinaa ja pidän ikkunat auki. Hyönteiset eivät haittaa, jotain pörriäisiä aina joskus on.

Ison tien varressa asuessa ikkunan auki pitäminen tuo liikenteen melua, mutta sitäkin kuuntelee mielummin kuin tasaista pöhinää ja puhinaa mikä ei ainakaan koskaan lopu ennen kuin sen laitteen sammuttaa.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Joo, mainitsin viimeisen asian sen vuoksi, että olen henkilökohtaisesti kiinnostunut media-alasta ja se on käytännössä ainoa vähänkään hengittävä suunnitelma lukion jälkeiselle ajalle. Olen kiinnostunut kirjoittamisesta.
Samma här! Mäkin oon yhä kiinnostunut media-alasta, vaikka kertaalleen media-assistantin opinnot jätin puolitiehen. Sekä tradenomin että medianomin AMK-opinnot kiinnostelevat mua tällä hetkellä.

En tykkää kirjoittaa ketjuun ilman otsikon vaatimaa tiettyä asiaa, joten meikäläistä vituttaa ampiaiset. Pirun keltaraitaiset pörriäiset, lähestytte valonnopeudella aivan käden viereen jostakin puskasta tai nurkasta, eikä teistä koskaan tiedä, mitä ajattelette. Yksi erittäin harvoista otuksista maailmassa, jonka sukupuutto ei oikeastaan harmittaisi.
Heh! No kidding.. Tänä aamuna omaan huoneeseeni liihotteli ikkunan kautta tuollainen viheliäinen amppari ja mua ahdisti tämän hyönteiskunnan kusipään pörrääminen aivan vieressäni joten oli pakko hakea alakerrasta kärpäslätkä. Mäiskin sillä pari kertaa ampparia kunnes totesin että tämä on ihan paska vehe, ei tästä mitään tule.

Ennen vanhaan mulla oli tapana tappaa hätätapauksessa ei-toivottuja hyönteisiä huoneestani tyyliin jollain Aku Ankan taskukirjalla. No, en ollut varma löytyykö huoneestani enää ensimmäistäkään taskaria, sen sijaan mieleeni juolahti viime viikolla löytämäni riparilta noin 10 vuotta sitten saatu Raamattu. Totesin että tuo on jykevin kirja mitä huoneestani löytyy (kyllä, en juurikaan lue kirjoja..), nappasin Raamatun käteeni ja sihtasin sillä suoraan kohti ikkunassa ollutta ampparia. Se ei pelkästään kuollut vaan osuma oli niin tuju että amppari oikeastaan liiskautui ikkunaan kiinni, pistimestään valui vielä jotain ällöttävän näköistä nestettä. Siitä ikkunan putsaamiset, amppari vessanpönttöön ja heippa.

Tunnustan tässä samalla että minua ei ole eläessäni pistänyt ampiainen, mutta esimerkiksi siskoani muistaakseni on ja mua kammottaa ajatus siitä kuinka kivuliasta olisi tulla ampiaisen pistämäksi. Kenties joskus joudun tuonkin vielä kokemaan. Until then...
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tunnustan tässä samalla että minua ei ole eläessäni pistänyt ampiainen, mutta esimerkiksi siskoani muistaakseni on ja mua kammottaa ajatus siitä kuinka kivuliasta olisi tulla ampiaisen pistämäksi. Kenties joskus joudun tuonkin vielä kokemaan. Until then...

Pari kertaa on ja aika kivuliasta se oli silloin nuorena opiskelijana. Ei se aikuisena sitten enää niin vaarallista ole, jos ei ole jotain allergioita.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sympaattisen oloinen kimalainenkin on aika vittumainen otus. Esim kartanokimalainen on aggressiivinen pikku vittupää jonka pisto kirpaisee ihan riittävästi. @Punamusta
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Entäs jos on vaikka jotain sairauksia jolloin nämä helteet voi olla jopa hengenvaarallisia, saako silloinkaan valittaa helteistä?

Mutta tsemppiä vaan sinne ilmalämpöpumpun alle.
Aina saa toki valittaa, vaikka minusta se onkin turhaa naukumista. Sekin energia ehkä kannattaisi kuitenkin käyttää tilanteen parantamiseen.

En omista ilmalämpöpumppua.

Ja vituttais jos sua ei vituttais tää viesti, mutta kyllä niin saan naatintoa tähän tuuliseen kesäpäivääni sulle suomallani vitutuksella.
Ei minua vituta ollenkaan. Sanoin mitä oli sydämellä ja nyt olo on puhdas, sees.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Vituttaa kyl tää unettomuus. Nukuin viime yönä sen noin 15 tuntia niin ihmekös kun ei uni tule nyt. Grrr! En osaa pitää lomalla stabiileja päivärytmejä, en vain kykene. I feel you @Punamusta Sä tosin taisit saada jo onneks unta. Toivottavasti uni pyyhkii pois sinunkin vitutuksen joka liittyi elektronisiin laitteisiin.
 

Nick Neim

Jäsen
Ostelin tässä junalippuja, ja vasta maksun jälkeen huomasin, että olin sitten ottanut lipun vahingossa väärälle päivälle. Tai oikeammin sanottuna, päivämäärä oli oikea, mutta suunta väärä. Piti olla Helsinki-Mikkeli, mutta olikin Mikkeli-Helsinki. Sinne meni reilu 30 euroa hukkaan... Eihän se nyt mikään huiman suuri summa ole, mutta vituttaa silti. Ja ei, mä en tajunnut ottaa peruutusturvaa, joten johonkin asiakaspalveluun vinkuminen asiasta olisi ihan turhaa.
Ei ole. Koska matka on sama ja hinta on sama, tuon saa 99% (no ok, vähän pienemmät prosentit) varmuudella korjatuksi oikein. Jos et siis heti huomenna aamulla klo 6 aikana ole lähdössä.

Omasta tapauksesta on vuosia aikaa ja silloin ei peruutusturvia ollut olemassakaan, mutta koska kyseessä ei ole varsinaisesti peruutus (saman matkan ja hinnan takia) niin olen hyvin varma, että tuon saa kyllä korjatuksi, jos selittää tapauksen. Jos siitä siis viitsii vaan kysyä.

Milloinhan muuten tuollainen peruutusturva on tullut edes käyttöön?
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sinne meni reilu 30 euroa hukkaan...
Ei mennyt. Soitat asiakaspalveluun, ne korjaavat asian. Korkeintaan 5 euron käsittelykulut peritään, en usko että sitäkään.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Pitää sitten huomenna soittaa tuonne. Onneksi en ihan huomenna vielä ole lähdössä, viikonloppuna vasta (menolipun lauantaille sain sentään ostettua oikeaan suuntaan, mutta tämän paluulipun kanssa tunaroin).

Niin kuin jo sanottua niin kannattaa ilman muuta olla yhteydessä asiakaspalveluun. Minä viime kesänä tilasin junalipun muistaakseni väärälle päivälle mutta tuonkin sain silloin korjattua, vaikka ei sitä peruutusturvaa lipussa ollutkaan.

Eli eiköhän tuon sinunkin virheesi saa korjattua. Tosiaan se viiden euron maksu siitä vain todennäköisesti menee mutta onhan se nyt 25 euroa halvempi hinta kuin mitä olisi mennyt siitä väärästä lipusta.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Nyt oikeasti vituttaa. Joudun alkaa taas tekemään täällä kuntoutuskeskuksessa päivällisvalmisteluvuoroa. Vuorossa pistetään päivällisruoat ja juomat sun muut tilpehöörit esille, laitetaan vettä lämpöhauteeseen tarvittava määrä, mitataan ruoasta lämpötila. Sitten odotetaan ja ruokailun jälkeen kerätään tavarat pois.

Tunninhan tuo vuoro suunnilleen kestää ja ei se nyt mitään ihmeellisyyksiä vaadi tekijältään mutta siinä se ehkä just onkin miksi vuoron tekeminen vituttaa jo etukäteen.

Minulla ei kyllä ole tuo vuoro onneksi kuin perjantaisin noin aikavälillä 15.30-16.30 ja ei tuossa muuten mitään ihmeellistä olisi etenkin keittiöalan työläisellekin mutta vituttaa tuossa se että vuoro sisältää paljon odottelua, paljon tylsiä hetkiä. Sun muuta ei niin kivaa puuhaa.

Kuntouttavan työn piikkiinhän tuo lasketaan täällä. Ja siksi sitä teetetään meillä,tämä keittiövuoro ja muut keittiövuorot täällä ovat kuntouttavaa toimintaa. Palkkaakaan tuosta ei makseta, ei edes nimellistä.

Vituttaa kun minua lähinnä vain masentaa tuo perkeleen yksikin vuoro. Kammoan taas sitä tylsyyttä ja sitä odottelua mitä työvuoro paljon tosiaan sisältää. Luulin jo päässeeni eroon näistä vuoroista ja puoleen vuoteen minulla ei ole kyseisiä vuoroja ollutkaan mutta taas sai nousemaan ihokarvat pystyyn tieto siitä että joudun taas näitä päivällisvalmisteluvuoroja tekemään.
 

Glove

Jäsen
Jakelu-/kuorma-autojen kuljettajat vituttaa. Luulevat olevansa jotain ylijumalia joita ei liikennesäännöt koske. Äskenkin yksi kaveri pysäköi kuorma-autonsa keskelle mutkaa, ettei nähnyt onko ketään tulossa vastaan että voisi ohittaa turvallisesti. Eikä ole kerta tai kaksi kun on jalkakäytävältä joutunut väistämään ajotielle ko. Henkilöiden ajoneuvoja.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nyt oikeasti vituttaa. Joudun alkaa taas tekemään täällä kuntoutuskeskuksessa päivällisvalmisteluvuoroa.

Sulla kyllä täytyy olla tosi mielenkiintoinen elämä, jos noin paljon vituttaa että yhtenä tuntina viikossa saattaa tulla muutamia hetkiä jolloin sulla on tylsää ja joudut odottelemaan. Yks tunti viikossa, sen nyt viettäis vaikka Jokereiden fanikatsomossa.

Arvatenkaan et ole armeijassa ollut? Siellähän varmaan 75% ajasta ei mitään muuta tehtykään kuin odoteltiin ja tylsistyttiin, siihen tavallaan siellä sitten tottui. Kuinkahan monta tuntia minäkin siellä 9 kuukauden aikana vain seistä törötin paikallani tekemättä yhtään mitään? Useita vuorokausia sen on ainakin oltava, koska puoli vuotta oli kunniakomppaniahommia eli seistä pönöteltiin vuorotellen tunti presidentinlinnan ja sen vitun vartiotalon edessä, muistaakseni jos arpaonni oli tosi paska niin yhtenä vuorokautena saattoi olla 5 noita tunnin seisoskeluvuoroja, jokaisen niiden välissä aina 2 tuntia vartiotalossa lojumista. Siinä touhussa oppi kyllä aivot naksauttamaan tyhjäkäynnille. Siinä kun olisi päässyt edes ruoan lämpötilaa välillä mittaamaan niin se olisi ollut mainiota se.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tämä oli liioittelua.

Mua vituttaa nyt se, että Bowie horisee paskaa eikä jo temmo Heroesia. No jo alkoi viimeinkin!

Bowie on kuollu, ei se enää dokaa. Mimmosta viinaa toi Heroes on?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Heroes happaman voimin tehdään sankartekoja, Alkosta 3,80€, 0,75l, löytyy kyykkyhyllyltä. Jos ei aiemmin ole ollut rintakarvoja niin tuon putelin nautinnan jälkeen on, erityisesti naisilla.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tekee ihan vitun höpöä saada työkkäriltä kirje, jossa mainitaan että en ole oikeutettu työttömyysturvaan, sillä olen ollut päätoiminen opiskelija 2015 alkaen ja että olen kuulemma ilmoittanut opiskelevani media-assistentin tutkintoa enkä ole esittänyt esittänyt opintojeni päättyneen. Lopussa mainitaan myös että tähän lausuntoon ei saa erikseen hakea muutosta valittamalla. Että kiva.

Itseasissa lähetin heti saatuani työkkäriltä tekstiviestin minulle opastettuun sähköpostiin liitteenä kuvat merkonomin todistuksestani joten Sannin sanoin "että mitähän vittua?". Toki jos tämä kirje on lähtenyt työkkärin päästä minulle jo keskiviikkona, jolloin vasta tuon sähköpostin laitoin niin sitten ymmärrän mutta vituttaa ja hämmentää silti.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kimalaisen pisto on vielä kokematta, mutta kun vilkaiseekaan sitä leluauton kokoista, mustakeltaista pörrömammuttia, ei tee mieli kokea mokoman otuksen pistimen vahvuutta. Olikos kartanokimalainen muuten juurikin mustakeltainen? Mantukimalainen taisi ainakin olla, eikä ole ainoa. Olisiko kivikkokimalainen ollut sitten se mustaoranssi...
Kiitos tiedosta, että pisto ottaa ja tuntuu. Tietää olla hieman varovainen mokoman suhteen.


Eräänä kauniina eli tässä tapauksessa paskana päivänä pisti ihan tavallinen ampiainen. Kyseisenä kesäpäivänä tultiin luennolta ja liikennevaloissa odotellessa tuli auton avoimesta sivuikkunasta sisäälle utelias pörriäinen, joka parkkeerasi itsensä tietenkin minun niskaani.
Ajoon lähdettäessä pyysin kuskina takapenkkiläisiä pyyhkäisemään otuksen pois, hevonwi[SENSUROITU]un. Seurauksena oli, että sain pari lehtiön iskua niskaani, jotka meni ampiaisen ohi, joka hermostui ja pisti minua keskelle niskaa.

Minulla ei ole mitään allergioita, mutta kohta oli sen verran kriittinen, että siihen nikamien väliin ilmestyi nopeasti puolikkaan pingispallon kokoinen sykkivä patti. Joten ilmeisesti ei ole kyse siitä mikä pistää, vaan mihin se lentävä persereikä pistää.

Oikoluettua tekstin tuli mieleen antiikkinen Alien-elokuva, jossa se otus viimein paukahti astronautin rinnasta pihalle. Jäänpäs nyt vieläkin odottelemaan seurausta ja mahdollista jälkeläistä: ”Olethan sinä aivan helvetillisen uma sontiainen, mutta tule isin luo!”
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vituttaa sellaset Suomalaiset ihmiset, jotka eivät ymmärrä tai tiedä/näe eroa siihen, kuinka hyvin Suomessa on niiiiin moni asia hoidettu verrattuna moneen maailmankolkkaan. Ymmärrän että se ei kiinnosta siinä vaiheessa, jos omat asiat ovat täysin päin persettä ja olet vaikka asunnoton. Tilanne on hirveä ja tekisi mieli hypätä katolta. Mutta ei se fakta mihinkään silti poistu, että Suomessa on ilmainen koulutus, käytännössä ilmainen sairaanhoito ja tukia tukien päälle ym. Byrokratia on toki raskas, ja huono-osaisille pitäisi tehdä nuo helpoiksi, ettei käy kaikista pahimmat skenaariot toteen.

Jos jotain pystyttäisiin tekemään vanhustenhuollon epäkohdille sekä työmarkkinoiden ikärasismille, niin "jo" noilla tehtäisiin Suomesta vielä parempi maa. Mutta siis kyllä täällä pääasiassa hyvin on asiat, kun maan isoja linjoja kattoo.

Jotkut ovat vaan niin jumiutuneet ajatuksissa olemassa oleviin leipäjonoihin, että se kaikki hyvä jää näkemättä. En tiedä miksi se nyt jotenkin vituttaa enemmän kun ennen, mutta välillä tulee sellanen piikki, että tekisi mieli vähän puhutella jotain (ei sitä huono-osaista, vaan sitä joka jankuttaa vaan niistä epäkohdista maassa).
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Teininä sain kerralla 38 maa-ampiaisen pistosta. Koska oli 80-luku, annettiin aspiriinin lääkkeeksi. Meillä on mökillä paljon nurmikkoa ja niittyjä, joten olen oppinut elämään ampiaisten jne kanssa.
Pistoksen vaikutus vaihtelee kovasti, hetken ärsytyksestä monen päivän kovaan jomotukseen. Riippuu pistävän ötökän lajista, myrkyn määrästä ja osumapaikasta nuo seuraamukset.
Kolme vuotta sitten hyvä ystävä kuoli yhteen ampiaisen pistoon. Oli vielä käteen pistänyt, allergia ei ollut tiedossa. Siitä huolimatta aina ohjaan kädellä/paperilla ampiaiset kämpästä ulos, en osaa niitä hysteerisesti pelätä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös