Vitutusketju

  • 10 534 792
  • 56 128

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
No eikös tuosta samasta maasta saa ihmetellä kun Sven ja Hans on alkanut ampuilemaan, joukkoraiskaamaan ja käsikranaatteja heittelemään. Minua ei yllätä enää mikään mitä tuolla tapahtuu.
Että poltetun maan taktiikkaa pukkaa. Ei tiedä mutta aika pirun surullista. Viimeksi kun näin lukuja niin kuusikymmentä metsäpaloa eri puolin maata. Kuvitelkaa nyt saakeli.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Että poltetun maan taktiikkaa pukkaa. Ei tiedä mutta aika pirun surullista. Viimeksi kun näin lukuja niin kuusikymmentä metsäpaloa eri puolin maata. Kuvitelkaa nyt saakeli.
En väitä asioilla olevan yhteyttä. Ei vaan enää Ruotsissa tapahtuvat asiat yllätä, vituttaahan tollanen touhu kuitenkin, siis sekä Hanssi ja Svenni, että niiden tulitikkuleikit.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
En väitä asioilla olevan yhteyttä. Ei vaan enää Ruotsissa tapahtuvat asiat yllätä, vituttaahan tollanen touhu kuitenkin, siis sekä Hanssi ja Svenni, että niiden tulitikkuleikit.
En väitä asioilla olevan yhteyttä, mutta Gävlen olkipukki ei palanut tänä vuonna ollenkaan ja nyt sitten muka metsäpaloja yhtäkkiä syttyy siellä suunnilla. Sattumaako? En väitä mitään.

Syytä on ottaa huomioon myös se, että viime aikoina SHL:n mestaruudet ovat menneet joko Etelä- tai Pohjois-Ruotsiin ja nyt on maan keskiosa tulessa. En väitä että näillä asioilla on yhteyttä, mutta eipä yllättäisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En väitä asioilla olevan yhteyttä, mutta Gävlen olkipukki ei palanut tänä vuonna ollenkaan ja nyt sitten muka metsäpaloja yhtäkkiä syttyy siellä suunnilla. Sattumaako? En väitä mitään.

Syytä on ottaa huomioon myös se, että viime aikoina SHL:n mestaruudet ovat menneet joko Etelä- tai Pohjois-Ruotsiin ja nyt on maan keskiosa tulessa. En väitä että näillä asioilla on yhteyttä, mutta eipä yllättäisi.
Mitähän hakamussuttelua tämä nyt oli? Minä en siis oikeasti väitä että tuolla mitkään maahanmuuttajat kävisi polttelemassa metsiä, eiköhän kyseessä ole ihan yleinen huolimattomuus. Tuo määrä on vaan järkyttävän iso, että paljonko noita on sattunut. Sillä ei ole mitään tekemistä Hanssin ja Svenin muiden kolttosten kanssa, tai se yhteys on varmasti todella lievä.

Minua ei vain enää yllättänyt että Ruotsissa sattuu tuollaista, se kuvitelma kansankodista taitaa olla jo historiaa kun omasta maasta piittaaminen on asettunut tuolle tasolle. Muistelisin että meillä tapahtui aikanaan varsin paljon maasto- ja metsäpaloja kun niistä varoiteltiin oikein televiissiossa mainoskampanjalla. Suomessa oli eilen toista kymmentä hälytystä, mutta Ruotsissa tuo eilisen 80 on aivan karmaiseva luku. Ilmeisesti kyseessä pahimmat ja laajimmat palot koko nyky-Ruotsin aikana.

Eikä se edelleen liity mihinkään muuhun kuin korkeintaan hyvin etäisesti. Minusta se nyt vaan on aina hauskaa sanoa kun tuolla jotain tapahtuu että mikäs Hanssia ja Svenniä tällä kertaa vaivaa, todennäköisin syyllinen kuitenkin vain joku random tupakoitsija, joka tyhmyyttään heittää sen palavan tumpin sinne tien poskeen, tai sytyttää sen notskin siellä mökillä ja ei sammuta sitä kunnolla.
 
Viimeksi muokattu:

rinne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vituttaa vanhemmat, jotka ei yhtään katso lapsensa perään liikenteessä. Tai opeta tapoja. Ei voi antaa muksun hyppiä miten sattuu muiden eteen. On kyse sitten pyöristä tai moottoroidusta liikenteestä...
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Yritän myydä autoa. Viides vittupää kävi jo renkaita potkimassa ja sanomassa että kyllähän tämmösen vois ostaa kuhan sais tuon oman auton eka myytyä. Mitä vittua? Elkää tulko ilmottamaan kyseistä asiaa, myykää oma auto helvettiin eka ja tulkaa sitten koeajamaan ja runkkaamaan tunniks sen auton viereen. Vituttaa kun ite järkkäät aikaa et joku tulee ostamaan autoo. Yksikin apina jos tulee enää katselemaan huvikseen nii näytän Muhamed Alin ja Mike Tysonin lyöntisekoituksen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Yritän myydä autoa. Viides vittupää kävi jo renkaita potkimassa ja sanomassa että kyllähän tämmösen vois ostaa kuhan sais tuon oman auton eka myytyä. Mitä vittua? Elkää tulko ilmottamaan kyseistä asiaa, myykää oma auto helvettiin eka ja tulkaa sitten koeajamaan ja runkkaamaan tunniks sen auton viereen. Vituttaa kun ite järkkäät aikaa et joku tulee ostamaan autoo. Yksikin apina jos tulee enää katselemaan huvikseen nii näytän Muhamed Alin ja Mike Tysonin lyöntisekoituksen.
Mikäs auto sulla on myynnissä, mää vaan ajattelin että jos renkaita...
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Tää päivä alkoi mahtavasti. Onnistuin tyrkkäämään suht kookasta tuuletintani jolloin tuuletin lysähti lattialle, joku kiinnitys sisällä irtosi ja koko paska hajosi. Puhaltaa yhä ilmaa mutta päästää aivan järkyttävää ääntä eli ihan käyttökelvoton. Oon mä yks kömpelö sählä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Yritän myydä autoa. Viides vittupää kävi jo renkaita potkimassa ja sanomassa että kyllähän tämmösen vois ostaa kuhan sais tuon oman auton eka myytyä. Mitä vittua? Elkää tulko ilmottamaan kyseistä asiaa, myykää oma auto helvettiin eka ja tulkaa sitten koeajamaan ja runkkaamaan tunniks sen auton viereen. Vituttaa kun ite järkkäät aikaa et joku tulee ostamaan autoo. Yksikin apina jos tulee enää katselemaan huvikseen nii näytän Muhamed Alin ja Mike Tysonin lyöntisekoituksen.

Itse yritän myydä moottoripyörääni. Se on siis myynnissä nettimotossa ja olen kirjoittanut sinne suht selvästi ettei vaihtoa vaan käteinen passaa niin eiköhän monta kymmentä puhelua ja ehdotusta ole tullut että otatko vaihdossa tämän ja tämän. Siis ihmiset ei vissiin osaa saatana lukea. Mulla ei kiinnosta jonkun jullin tuunattu bemari tai joku moottorikelkka hevon vittua. Vitun ärsyttävää.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse yritän myydä moottoripyörääni. Se on siis myynnissä nettimotossa ja olen kirjoittanut sinne suht selvästi ettei vaihtoa vaan käteinen passaa niin eiköhän monta kymmentä puhelua ja ehdotusta ole tullut että otatko vaihdossa tämän ja tämän. Siis ihmiset ei vissiin osaa saatana lukea. Mulla ei kiinnosta jonkun jullin tuunattu bemari tai joku moottorikelkka hevon vittua. Vitun ärsyttävää.
Joo näitä lukutaidottomia vesseleitä riittää. Itsekkin kirjoitin että ei vaihtoa. No onhan sieltä tullu jo vaihtoehdotuksia moottoripyöristä, veneistä ja tarjotaan vittuvaikka mummon rintaliivejä vaihdossa.

Sit nää onnenonkijat jotka sanoo että "tarjoon puolet hinnasta". Haista jo vittu, järjettömiä tarjouksia. Aattelee jos 8tonnin autosta tarjotaan 4tonnii. Muutenkin nettiauton halvin noilla spekseillä ja vielä joku kuluttaa mun silmiä sillä kun joudun lukemaan noita paskatarjouksia.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Joo näitä lukutaidottomia vesseleitä riittää. Itsekkin kirjoitin että ei vaihtoa. No onhan sieltä tullu jo vaihtoehdotuksia moottoripyöristä, veneistä ja tarjotaan vittuvaikka mummon rintaliivejä vaihdossa.

Sit nää onnenonkijat jotka sanoo että "tarjoon puolet hinnasta". Haista jo vittu, järjettömiä tarjouksia. Aattelee jos 8tonnin autosta tarjotaan 4tonnii. Muutenkin nettiauton halvin noilla spekseillä ja vielä joku kuluttaa mun silmiä sillä kun joudun lukemaan noita paskatarjouksia.

Toinen ryhmä on ne jotka ehdottaa jotain 500 euron arvosta Opel Corsaa( Huom! ajoaikaa vielä 3 kk) väliin ja sitten vähän rahaa päälle. Vittu mä en ottais ilmaiseksikkaan semmosta ruosteläjää tuohon pihalle. Vieköön paaliin koko paskan niin saa munkkikahvit hyvällä tuurilla siltä hajottamon ukolta.

Itselläni on Suzukin 1000cc kikseri(GSXR) ja arvo noin 5 tuhatta euroa niin ei sinne kannata ehdotella vaihtoa johonki 90-luvun 600cc retkuun mutta niin sieltä vaan ehdotuksia tulee.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuo määrä on vaan järkyttävän iso, että paljonko noita on sattunut. Sillä ei ole mitään tekemistä Hanssin ja Svenin muiden kolttosten kanssa, tai se yhteys on varmasti todella lievä.

Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni Ruotsissa näitä metsä- ja maastopaloja syttyy suunnilleen samassa määrin kuin Suomessakin. Erona vaan on se, että Ruotsissa palojen sammutus on hankalampaa, koska siellä metsäalueet ovat laajempia, eikä metsäautoteiden verkosto ole läheskään yhtä tiheä kuin Suomessa.

Suomessa palot saadaan usein sammutettua niin nopeasti, että ne jäävät pieniksi ja varsin merkityksettömiksi. Ruotsissa ne ehtivät levitä, ja niiden sammuttaminen kestää.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Voin olla väärässäkin, mutta mielestäni Ruotsissa näitä metsä- ja maastopaloja syttyy suunnilleen samassa määrin kuin Suomessakin. Erona vaan on se, että Ruotsissa palojen sammutus on hankalampaa, koska siellä metsäalueet ovat laajempia, eikä metsäautoteiden verkosto ole läheskään yhtä tiheä kuin Suomessa.

Suomessa palot saadaan usein sammutettua niin nopeasti, että ne jäävät pieniksi ja varsin merkityksettömiksi. Ruotsissa ne ehtivät levitä, ja niiden sammuttaminen kestää.
En osaa ottaa asiaan kantaa, se mitä uutisista kävi ilmi niin ainakin hallitusta syyttelevät kovasti, kun kalusto ja miehistön määrä on täysin alimitoitettua. Kannattaisi siellä ehkä kertoa vähän paremmin niille kansalaisille, miten tälläisillä keleillä ei vaan voi alkaa leikkiin tulitikkuleikkejä. Mitään isoja ukkosia tms. tuolla ei käsittääkseni ole ollut mikä voisi noin mittavia paloja aiheuttaa, eli ihan ihmisen typeryydestä aiheutuvia lienevät olleet, ainakin suurimmaksi osin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mitään isoja ukkosia tms. tuolla ei käsittääkseni ole ollut mikä voisi noin mittavia paloja aiheuttaa, eli ihan ihmisen typeryydestä aiheutuvia lienevät olleet, ainakin suurimmaksi osin.

Varmasti ainakin osin. Joiltain osin kyse voi olla myös ihmisen aiheuttamasta, mutta ei tahallisesta tai edes huolimattomuudesta johtuvasta teosta. Mutta mistäpä näitä tietää varmaksi.

Itse luin, että Ruotsin puolustusvoimien kopterit pysyvät maassa, koska henkilökuntaa ei voi kutsua töihin kesken lomakauden... Ruotsin onni, että kukaan ei ainakaan tällä hetkellä suunnittele tuonne sotilaallista hyökkäystä ainakaan kovinkaan aktiivisesti...
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse luin, että Ruotsin puolustusvoimien kopterit pysyvät maassa, koska henkilökuntaa ei voi kutsua töihin kesken lomakauden... Ruotsin onni, että kukaan ei ainakaan tällä hetkellä suunnittele tuonne sotilaallista hyökkäystä ainakaan kovinkaan aktiivisesti...

Ymmärtääkseni nuo sammutuspilotit eivät ole Puolustusvoimien henkilökuntaa ja sen takia eivät voi ns ”pakottaa” töihin.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ymmärtääkseni nuo sammutuspilotit eivät ole Puolustusvoimien henkilökuntaa ja sen takia eivät voi ns ”pakottaa” töihin.

No se olisi järkevämpi selitys. Lukemani uutinen antoi ymmärtää jotain muuta, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun media kiireessä kirjoittaa huolimattomasti.

Siltikin ihmettelen tätä. Luulisi, että noinkin vakava poikkeustilanne antaisi mahdollisuuden velvoittaa näitä tulemaan paikalle.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
No se olisi järkevämpi selitys. Lukemani uutinen antoi ymmärtää jotain muuta, mutta eipä olisi ensimmäinen kerta kun media kiireessä kirjoittaa huolimattomasti.

Siltikin ihmettelen tätä. Luulisi, että noinkin vakava poikkeustilanne antaisi mahdollisuuden velvoittaa näitä tulemaan paikalle.

Joo olisiko ollut HS:n uutisessa jossa avasivat tuota älyttömyyttä.

Samaa mieltä tuosta velvoittamisesta ja toisekseen luulisi noilla lentäjillä olevan sen verran moraalia, että itse hakeutuisivat lomilta pelastamaan ihmisten koteja.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa mieltä tuosta velvoittamisesta ja toisekseen luulisi noilla lentäjillä olevan sen verran moraalia, että itse hakeutuisivat lomilta pelastamaan ihmisten koteja.

En toisaalta yhtään ihmettelisi, vaikka byrokratia estäisi tämän. Eli vaikka henkilö suostuisi tulemaan lomallaan hätätyöhön, laki tai käytännöt estäisivät tämän. Tämä vain pohdintana, mistään konkreettisesta tilanteesta minulla ei ole tietoa.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
En osaa ottaa asiaan kantaa, se mitä uutisista kävi ilmi niin ainakin hallitusta syyttelevät kovasti, kun kalusto ja miehistön määrä on täysin alimitoitettua.

Tässä on itse asiassa hyvä artikkeli siitä, miksi Ruotsissa nämä isot palot ovat todennäköisempiä kuin Suomessa. Ruotsissa ei ole sellaista sopimuspalokuntien verkostoa kuin Suomessa. Eli henkilöstön määrä on siksi pieni. Lisäksi mainitaan tuo metsäautoteiden verkosto, joka Ruotsissa on tosiaan vähemmän kattava.

Sisäministeriön pelastusosaston johtaja: "suuret metsäpalot ovat Suomessa epätodennäköisempiä kuin Ruotsissa" - Kotimaa - Turun Sanomat
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Voi vittu nyt tuosta hyrrästä leipo joku laakeri kiinni. Ei pelitä ku "ykkönen" enää. Päätyyn asti kumminkin mennään.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Mökillä kavereiden kanssa. Eilen kalastettiin, syötiin hyvin ja jauhettiin sitä kuuluisaa paskaa. Hienoa, sitä se oli. Komensin isäntänä toisen frendeistä avovaimoineen nukkumaan ns päämakuuhuoneeseen, saavat pariskuntana parivuoteen. Toisen kaverin lykkäsin peräkammariin, hän kun tuppaa kuorsaamaan kohtuullisen kovilla desibeleillä.
Sinne toki olisin itsekin mahtunut, mutta tuon kuorsaaminen on sitä luokkaa että ei samassa huoneessa voi nukkua.

Itse majoituin sohvalle (on em makuuhuoneiden välissä, toki ovet yms myös) nukkua rauhassa. Aiemmin ko taktiikka on toiminut, tällä kertaa ei. Tuolla ne molemmat kuorsaa niin että talo tärisee. Kahden hujakoilla nukkumaan, neljältä heräsin konserttiin. Nuku siinä sitten.

Kaippa tuo toisen kaverin avovaimo on tottunut, mä on ihan heti tuollaisen kuorsaajan vieressä pystyisi nukkumaan.

E: Taidan kostaa niille ja alkaa tehdä aamupalaa, kananmunaa, pekonia, leipää, salaattia, kaffetta jne. Ne ei kehtaa olla heräämättä. Ja sitten pari kuutiota koivuklapia pihalta puuvarastoon, kiitos. Tuon jälkimmäisen ne toki tiesi että kuuluu ohjelmaan. Täytyy vain ensin itse tsekata puuvaraston tilanne, eli mille seinälle tällä kertaa. Mut sit pääsee kalaan ja grillaamaan sopivasti ennen aika-ajoja.
 
Viimeksi muokattu:

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Vituttaa kun mökillä oleva vesivessa ei toimi. Ei hirveästi kiinnosta mennä puskaan paskalle. Ja kun ei viitsisi mennä myöskään koko aikaa huoltoasemalle paskalle kun sinne on matkaa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Bingomiehet pokerissa ovat harmistuttavia - omalle kohdelle osuessaan. Kyllä nuo uskomattomalla prosentilla tyyliin "any2" osuvat.

Sick skillz.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös