Anssi Kela on nykyään joka tv-ohjelmassa. Onhan se taitava muusikko, mutta se sen musa vaan on paiskaa ja tylsää
En kyllä saa kiinni tästä pointista sitten millään, vaikka tuota yritinkin tuossa pyöritellä.Melkoinen unohdettu lapsitähti Kela on ainakin ollut, koska hän viettää 44-vuotiaana nyt 30-vuotistaiteilijajuhliaan.
Sen verran googlasin, että vaikka kunnon sooloura alkoi vasta vuoden 2001 studioalbumin myötä ja hän oli parikymppisenä Pekka ja Susi -nimisessä bändissä, niin tämä 14-vuotiaana aloitettu "ura" tarkoitti jotain kouluaikaista bändiä. Tuolla perusteella minäkin voin sitten viettää 32-vuotistaiteilijajuhliani koska ystäväni kanssa meillä oli jo ala-asteen ekaluokalla oma kahden hengen (hetkellisesti kolmen) bändi, ja vielä lukioikäisenäkin oli ns. oikea bändi jolla oli treenikämppä ja kaikki. Sen bändin hajottua en ole bändihommiin kajonnut esiintyvän staran roolissa, mutta jos kerran Kelakin tuollaisesta laskee juhlavuosiaan niin miksen minäkin.
En ole muuten vieläkään kuullut ainuttakaan Anssi Kelan kappaletta koskaan hänen 30 vuoden taiteilijauransa aikana, ja pyrin tästä pitämään kiinni jos voin seuraavatkin 30 vuotta.
Enää keksittävä onko tämä junttimaisuusketjun vai snobismiketjun asiaa.Škoda Cup tuo mukaan sen mukaista käyttäjistöä. Ei siinä itse pyrin siellä olemaan lähinnä hauska.
En kyllä saa kiinni tästä pointista sitten millään, vaikka tuota yritinkin tuossa pyöritellä.
Jos puhutaan 30-vuotistaiteilijajuhlasta, niin ei kriteerinä voida pitää myytyjä levyjä, suosiota, nimeä tai mitään muutakaan. Minä ainakin ymmärrän hyvin, että ajanlasku alkaa ensimmäisestä kunnon projektista käyntiin, vaikka kyseessä olisikin koulubändi. Sieltä koulubändistä kuitenkin on perusteet luotu nykyiselle muusikko Anssi Kelalle.
Olisihan se hieman dorkaa väittää, että jääkiekkoilija Möttönenkin aloitti pelaamaan jääkiekkoa vasta 19-vuotiaana, kun Möttönen sai vasta silloin ensimmäisen kerran pari tonnia kuussa jääkiekon pelaamisesta. Hyvänen aika kuinka tyhmää olisikaan väittää, että Möttönen aloitti pelaamaan jääkiekkoa jo 8-vuotiaana.
Itse asiassa satuin juuri äsken kuulemaan ihan sattumalta radiosta (SuomiPOPilta ehkä?, en varmaksi pysty sanomaan) Anssi Kelan haastattelua, jossa tuo mainitsi ajanlaskun lähteneen liikkeelle ensimmäisestä keikastaan. Mielestäni tuo on ihan riittävä kriteeri, koska jäin tuosta haastattelusta käsitykseen, että heittivät tuolla koulubändillään useamminkin keikkaa.Ei se ihan niin mene, että jokainen, joka on lapsena jotain harrastanut voisi laskea siitä hetkestä "uransa" alkaneen, kyllä se uran alku vähän muutakin edellyttää.
..
Kelan tapauksessa Pekka ja Susi -bändi on parempi aloituspiste kuin mikään kouluprojekti, ellei tuo koulubändi ole sitten levyttänyt virallisesti tai tehnyt kosolti keikkaa joista on maksettu keikkapalkkioita. Jos tuo yläkoululaisten kouluprojekti on ollut muutakin kuin vain kouluprojekti (ei mitään hajua onko), niin sitten olen väärässä ja Kelan uran voi katsoa alkaneen tuosta..
..
Hieman sama asia. Hajut ovat kiusanneet jo puolikkaan vuoden. Haistan hometalot jo sadan metrin päästä. Löysä aamupaska suunnilleen räjäyttää pään. Uranvaihdon paikka: haen tulliin huumekoiraksi?Tässä viimeisen parin kuukauden aikana oma yliherkkä hajuaisti alkanut vaivata enemmän kun ennen.
Oikeastaan melkein pelottaa.
Tässä viimeisen parin kuukauden aikana oma yliherkkä hajuaisti alkanut vaivata enemmän kun ennen. Usean ihmisen pesuaineen haju alkanut aiheuttamaan pääkipuja ja ihan vaikka kylässä vessassa käydessä haistan sen avonaisen Axe-saippuan. Parisen vuotta sitten mennyt jopa taju liian voimakkaan synteettisen tuoksun takia....
Perrkele. Aikuisella miehellä pitääkin olla hiukan paskaa housuissa.Punttisalin pukkarissa oli tänään paskarantu penkillä. Siis jos ei vittu jaksa/osaa pyyhkiä persettä, niin sitten ei istuta pukkarin penkeillä. Vitun apina!
Ostin toissa vuonna nämä nykyiset työkakkulat. Piti kolmeen kertaan kysyä, että onko se % todellakin koko paketista. Oli se. Jopa se sininen pinnoite, millä tekee hevon humppaa, tuli puoleen hintaan.Onko optikkoliikkeissä valuuttana prosentit? Siis %? Kaikki alan liikkeet markkinoi alennusprosenteilla, mikä on ihan saatanan ärsyttävää. Lisäksi se alennus on aina joko kehyksistä tai linsseistä.
Minun hajuaisti on aina ollut yliherkkä - jo kotona asuessa haistoin talon toiseen päähän kun äiti avasi sillipurkin. Ei ole kovin hyvä yhdistelmä migreenin kanssa. Joskus yläasteella kaverit alkoi "haista erille" kun aloittivat e-pillerit. Hiukan häiritsevää, sanoisin.Kuulostaa aika hurjalta! Johonkin asteeseen voin samaistua, sillä minulla(kin) on todella tarkka hajuaisti, josta rehellisesti sanottuna on elämässä varmaankin enemmän haittaa kuin hyötyä. Viimeksi viikko sitten jouduin vaihtamaan hotellia homeongelman vuoksi, jota kollega ei edes huomannut..
Mutta ei sentään noin vahvoja reaktioita... tuo kuulostaa jo pelottavalta! Oletko käynyt lääkärissä? kiinnostaisi tietää, mikä saa laukaisemaan yks-kaks yllättäen super-hajuaistin?
Mulla ainakaan tupakansavu ei mitään tee. En kyllä ole koskaan polttanut. Sellainen pinttynyt tupakanhaju kyllä aiheuttaa päänsärkyä.Aikoinaan erässä entisessä työpaikassani oli rouva, joka kovaan ääneen mainosti olevansa hajuyliherkkä. Eihän siinä muuten mitään, mutta tämä henkilö istui samassa työhuoneessa ahkerasti tupakoivan rouvan kanssa. Eikä kuulemma suostunut kenenkään muun huonekaveriksi. Tupakanhajun katalyyttisistä vaikutuksista hajuaistiin en osaa mitään sanoa, mutta minulle ns. normaalin hajuaistin omaavana tupakansavu on kyllä sieltä vastenmielisimmästä päästä. Olen toki itsekin joskus körssiä vedellyt satunnaisesti, mutta säännöllisesti tupakointia harrastavan ihmisen vieressä oleilu on todella epämiellyttävää. Etenkin sisätiloissa pienessä huoneessa.
Tarkoitus ei ole vähätellä herkkyyksiäsi, arvon @Ötökkä, vaan lähinnä utelua sivupolkujen kautta omiin kokemuksiisi tupakansavun ärsyttävyydestä? Ei nimittäin voinut välttyä ajatukselta että tällä tarinan rouvalla oli vikaa myös jossain muualla kuin yliherkässä nenässä...
Sen mitä tupakan valmistusprosessista tiedän, niin voiko tupakan savu olla muuta kuin synteettistä?Mutta noita "kohtauksia" aiheuttaa lähinnä synteettiset hajut. Kyse ei siis ole hajun voimakkuudesta, vaan luultavasti jostain tietystä aineosasta.
Erittäin hyvin sanottu.Vituttaa taas ihan kaikki.
Rahtusen ilkiämpää on kun meet uimahallissa saunaan ja istuutat perseesi keskelle kuulasta "santorum"-lampea. I hate when that happens.Punttisalin pukkarissa oli tänään paskarantu penkillä. Siis jos ei vittu jaksa/osaa pyyhkiä persettä, niin sitten ei istuta pukkarin penkeillä. Vitun apina!
Eniten vituttaa kaikki.Vituttaa taas ihan kaikki.