Vitun hipit ja hippeily. Piti sitten kokeilla. Talvitakki meni melkoisen pölyiseksi, kun remonttireiskat kävivät säätämässä ja enhän minä tajunnut sitä mihinkään laittaa. Ajattelin, että laitanpa sen oikein pesukoneeseen, kun ei sitä taas aikoihin tarvitse. Siinä sitten lukemaan jotain vitun pesuohjetta missä luki ei saa lingota. Tuosta ultramodernista digitaalinäyttöisestä Samsungista löytyy semmoinenkin pesuohjelma.
Mietin siinä heti, että mihin se vesi sitten menee, jos ei lingota. No, eihän se mihinkään tietenkään mennyt vaan jäi sinne koneeseen ja lukkovalo syttyi palamaan ja ovi ei auennut. Googlamalla sain selville, että siinä on tuo luukku mistä voi päästää vedet pois. Se olikin helppo ratkaisu ja ovi aukesi. Se ei tosin poistanut sitä ongelmaa, että takki painoi edelleen tuhansia kiloja ollessaan aivan läpimärkä. Vittu miksi on tuollaisia hippiohjelmia?
No, laitoin nyt sitten uudelleen pyörimään pelkällä vedellä ja 400 kierrosta tuota linkousta. Ja mistä minä edes sen varmaksi tietäisin mitä ne pesuohjemerkit tarkoittaa, ihan hyvin olen aina pessyt tummat ja vaaleatkin samassa koneessa.
Ai niin, mihin se vesi valutettiin? Joku astia olisi kiva, mutta tuokin on niin fiksusti suunniteltu, että ei siihen alle mahdu oikein mitään. Vaan eihän hätä ole tämännäköinen. Ainoa paistinpannuni on tuollainen korkeareunainen ja sopi tehtävään kuin nakutettu. Sen jäljeen pannu huuhdeltiin ja ennen seuraavaa käyttökertaa, mahdollisesti vielä tänä iltana, tiskaan sen.
Naapuriketjussa olleen saksisaagan perusteella paistinpannu olisi jotenkin mennyt yhtäkkiä käyttökelvottomaksi, kun siihen vähän pesuvettä laski. Niinhän asia ei tietenkään ole.
Vitun hipit, miten voi olla ohjelma mikä vetää koko masiinan juntturaan. Ensi kerralla pesen sillä samalla ohjelmalla millä aina kaikki pestään. Miksi niitä ohjelmia pitää edes olla jotain parikymmentä?