Kyllä se vain niin on, että kaverit ja raha-asiat on parempi pitää erillään. Lainasin kaverille heinäkuussa 80 euroa, kun lähdettiin porukalla syömään sekä juomaan, eikä tällä kaverilla ollut massia. Sanoin vielä, ettei ole kiire maksaa takaisin, kunhan vain maksaa.
Tuossa viikonloppuna käytiin samaisen kaverin kanssa oluella, ja kysyin ihan ystävällisesti että milloin hän voisi maksaa velkansa takaisin. Ja vittu mikä reaktio sieltä tuli, eikö se ollut puhe ettei tarvitse heti maksaa takaisin. Minä taas hämmästyneenä totesin, että minusta vajaa puoli vuotta on melko reilusti aikaa. Lopputulos oli se, ettei nyt ole rahaa, ja yrittää jos voi helmikuun liksasta maksaa. Jouluna oli kuitenkin rahaa ostaa itelleen uusin Xboksi.
Ensinnäkin mua vituttaa aivan suunnattomasti vinkua velkojen perään. Jos minä lainaan joskus joltain rahaa, soitan seuraavana päivänä, ja sanon päivän milloin maksan takaisin. Toisekseen 80euroa on kuitenkin suhteellisen iso raha, jolle on meilläkin käyttöä. Ja kolmanneksi kyse on periaatteesta, jos lainataan rahaa, niin se raha maksetaan takaisin. Tarjoaminen on asia erikseen.