Vitutusketju

  • 10 690 039
  • 56 248

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Jepa. En onneksi kuin melkein myöhästynyt kokouksesta tänään, kun Pendolino oli 40 min myöhässä. Nyt on tosin perus IC saman verran.

VR - kaksi kirjainta jotka vituttavat.

VR: Vitun Romut

Pelottaa taas ajatellakin, että joudun su 8.6. turvautumaan VR:n kyyditykseen Tampereelta takaisin Turkuun. Montakohan ylimääräistä hetkeä tuohonkin menee?

Heinäkuussa joudun lähtemään Helsingin kautta kun menen lomareissulleni, onneksi lentokentälle sentään pääsee bussilla.

Suomessa on jumalauta surkeampi ja epävakaampi junaliikenne kuin valtaosassa itäblokin maista. Ei ole ollut junaongelmia Puolassa, ei Slovakiassa, Unkariin astikin on päästy. Täällä saa polvillaan kiittää Hermes-jumalaa, matkalaisten suojelijaa ja jumalten sanansaattajaa siitä, että pääsee joskus harvoin VR:n junalla, erityisesti Pendolinolla mihinkään.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Ei tarvita enää kuin muutama varvaskuva FB:ssä niin meikä on kiikussa. Ei saatana, ei näin.
 

sambersson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vituttaa ihmiset mitkä pitävät autoa jonain muuna kuin käyttöesineenä. Toisin sanoen siis tyhmyys vituttaa.

Taidat olla niitä ihmisiä joiden ei ole koskaan tarvinnut omistaa autoa. Ratikka tai mikä vitun spårapysäkki on etuovella. Täällä päin tuo oma auto nyt vaan on välttämättömyys. Ei muakaan huvittais autoa omistaa kun on pelkkä rahareikä. Toisin sanoen vituttaa ylimieliset stadilaiset.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tiedä sitten voidaanko puhua varsinaisesta laiskuudesta tai saamattomuudesta jos näiden liikuntojen kerta jää viikossa kolmeen, kun neljä olisi omissa kuvitelmissa optimi ja siihen olisi täydet mahdollisuudet. Esim. lauantaina olisi reilusti aikaa mennä salille, mutta ei voi koska pyhitän jokaisen lauantain juomiselle ja sehän tuhoaa palautumisen.

En tiedä toki elämäntilanteestasi muuta kuin tässä kertomasi, mutta noilla spekseillä kyse on nimenomaan laiskuudesta ja saamattomuudesta. Aikaa on kaikilla saman verran, jotkut siinä ajassa jostain syystä ehtivät tekemään enemmän kuin toiset. Enkä nyt ihannoi mitään pää punaisena pinnistelyä, mutta jos aikoo saavuttaa jotain, on sen eteen useimmiten tehtävä myös duunia. Sohvan pohjalle jääminen väsyttää eniten.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Toivottavasti ei ollut siellä Berliinin matkallasi ripulia. Sellainen lisää vitutusta entisestään.

Ei onneksi, currywurstit ja Mustafan kebabit sain nauttia ilman väänteitä. Olisikin ollut hieno homma myöhästyä lennolta ja kiirehtiä sitten omalla rahalla Berliiniin ripuloimaan.
 

Nick Neim

Jäsen
Taidat olla niitä ihmisiä joiden ei ole koskaan tarvinnut omistaa autoa. Ratikka tai mikä vitun spårapysäkki on etuovella. Täällä päin tuo oma auto nyt vaan on välttämättömyys. Ei muakaan huvittais autoa omistaa kun on pelkkä rahareikä. Toisin sanoen vituttaa ylimieliset stadilaiset.

Kyllä täälläkin päin auto on välttämätön, mutta emmä siitä kaarasta liiemmin stressaa. Sillä kuljetaan milloin mihinkin, eikä sillä ole mitään omaa itsetuntoa nostattavaa arvoa. Se on vain kulkupeli, joka helpottaa liikkumista.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä täälläkin päin auto on välttämätön, mutta emmä siitä kaarasta liiemmin stressaa. Sillä kuljetaan milloin mihinkin, eikä sillä ole mitään omaa itsetuntoa nostattavaa arvoa. Se on vain kulkupeli, joka helpottaa liikkumista.

Kulkupeli jonka toivoisi pysyvän hyvänä, ehjänä ja turvallisena mahdollisimman pitkään. Bonuksena omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ja ajomukavuus. Meidän perheellä tulee ajokilometrejä joku vähän vajaa 20000km/ vuodessa. Annatteko kesämökin ja veneen rapistua ja ränsistyä, kun ne on vaan vapaa-aikaa piristäviä pikku juttuja? Tai uuden iPhonen voi heittää puolivahingossa mäjelle kun eihän se oo ku puhelin.
 

Nick Neim

Jäsen
Kulkupeli jonka toivoisi pysyvän hyvänä, ehjänä ja turvallisena mahdollisimman pitkään. Bonuksena omaa silmää miellyttävä ulkonäkö ja ajomukavuus. Meidän perheellä tulee ajokilometrejä joku vähän vajaa 20000km/ vuodessa. Annatteko kesämökin ja veneen rapistua ja ränsistyä, kun ne on vaan vapaa-aikaa piristäviä pikku juttuja? Tai uuden iPhonen voi heittää puolivahingossa mäjelle kun eihän se oo ku puhelin.

En, mutta en mä ala itkemäänkään jos kesämökistä maalipinta kärsii. Tai puhelimen näyttöön tulee naarmu. Sille asialle tehdään sitten jotain.

Kaikki on suhteellista ja jokainen toki reagoi asioihin eri tavalla, mutta onhan tuo autojen rassaaminen ja sen pitäminen kuin perheenjäsenenä helvetin outoa ja typerää. Tiedän myös tapauksia, jotka häpeävät omaa autoaan. Miksi vitussa sitä pitää hävetä, jos se on kerta vähän vanhempi kuin se naapurin uusi Audi?

P.S. Toi iPhone esimerkkihän olikin loistava. Koska se on vain puhelin, se tarkoittaa sitä, että sen voi hajoittaa? Mun mielestä liiallinen stressaaminen materiasta ja sen tarkoituksellinen vahingoittaminen ovat hiukkasen eri asioita.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
.Kaikki on suhteellista ja jokainen toki reagoi asioihin eri tavalla, mutta onhan tuo autojen rassaaminen ja sen pitäminen kuin perheenjäsenenä helvetin outoa ja typerää. Tiedän myös tapauksia, jotka häpeävät omaa autoaan. Miksi vitussa sitä pitää hävetä, jos se on kerta vähän vanhempi kuin se naapurin uusi Audi?

Minkään rahanarvoisen esineen tai asian rassaaminen ja kunnossa pitäminen ei ole typerää.
 

Nick Neim

Jäsen
Minkään rahanarvoisen esineen tai asian rassaaminen ja kunnossa pitäminen ei ole typerää.

Vielä kun mä keksin syyn, millä tavalla se naarmusta itkeminen on kunnossapitoa ja millä tavoin se sitä naarmua parantaa, niin voin todeta olevani samaa mieltä.

Ja sä selvästi kuvittelet mun puhuvan jostain määräaikaishuolloista ja öljynvaihdoista, mistä ei todellakaan ole kyse.
 

Varis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KiVa, EK65
Tiedän myös tapauksia, jotka häpeävät omaa autoaan. Miksi vitussa sitä pitää hävetä, jos se on kerta vähän vanhempi kuin se naapurin uusi Audi?
Koska jotkut pitävät autoja statussymboleina, jolloin paska auto antaa kuvan paskasta statuksesta. Yhtä lailla ihminen voi hävetä vaatteitaan, työtään, ulkonäköään, asuntoaan, ystäviään ja jotkut varmaan puolisoaankin. En minä sitä ymmärrä, mutta toisaalta eipä mun tarvitsekaan.

Minä kuulun siihen ylimielisten stadilaisten joukkoon, jolla ei ole autoa eikä myöskään tule niin kauan kuin täällä asun. En ole vielä saanut selville pitääkö siitä olla ylpeä vai häpeissään. Onko huono auto nolompi asia kuin ei autoa ollenkaan? Nää on vaikeita juttuja tyhmälle kaupunkilaisjannulle.
 

Ligget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Facebookin eräs kirppisryhmä. Siellä joku tuore äityli kyseli, mites kun ollaan menossa puistoon pikkuvauvan kanssa että mitäs sille kuuluu laittaa päälle kun on kuuma..

Olen vissiin käsittänyt väärin osto/myyntiryhmän idean. Täytyykin kysellä sieltä seuraavaksi neuvoa öljynvaihtoon tai vastaavaan mukavaan hommaan.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Eli tulit lainaamaan mun viestiä, etkä edes ymmärtänyt mihin sillä viittasin? Nice.

Ja sitä paitsi puhuinhan mä itkemisestä. Viesti 46536, ja kaiken lisäksi vielä ihan viestin alussa.

No ootas käyn lukee kaikki sun viestit niin tiedän sit ens kerralla paremmin mitä kantsii lainata ja mikä liittyy mihinkin. Nähään sunnuntaina.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jos asuisin Helsingissä, mulla ei missään tapauksessa olisi autoa. Nytkin ollaan siinä hilkulla näin pikkukaupungin asukkaina, mutta kun ei keskustassa asuta ja julkiset ovat heikohkot, on arjen kannalta helpompaa maksaa autosta. Tosin tuo nykyinen ritsa hävettää monessakin suhteessa. Mielelläni maksaisin uudehkosta autosta hiukan enemmän, vaikkei se mulle mikään statussymboli olekaan.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Minulla olisi mielelläni auto, jos minulla olisi siihen varaa. Ei ole, koska en ole niin hyvin palkattu kuin vaikkapa sampio ja auton ostaminen sekä ennen kaikkea ylläpito maksaisi aivan liikaa suhteessa tuloihin (varsinkin yhden ihmisen tuloilla, pitäisi siis hankkia naaras talouteen maksamaan osansa autosta ja vuokrasta).

Julkisilla matkustaminen on monessa tapauksessa hankalaa, vittumaista ja ahdistavaa siitä huolimatta, että asuinalueestani Turun lähiöstä sentään pääsee kohtalaisen hyvin keskustaan ja arkipäivisin välttävästi lähialueen kauppakeskukseen, jonne on mm. postipalvelut ja muut siirretty.

Vituttaa trendi, jossa ihmisiä patistellaan julkisiin kulkuvälineisiin ja tehdään autoilusta entistä kalliimpaa ja hankalampaa, mutta samalla julkinen liikenne ei kuitenkaan toimi kovin kaksisesti kuin hyvin pienessä osassa Suomea ja vain tiettyjen reittien varrella. Etapit kaupungista toiseen taas on joko jyvitetty mafiahenkisten "sukusopimuksien" kautta bussifirmoille tai sitten matkanteko on VR:n sekundapendolinojen armoilla.

Muualla toteutetaan keppi ja porkkana -taktiikkaa, Suomessa pääsääntöisesti keppi ja keppi -taktiikkaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Minulla olisi mielelläni auto, jos minulla olisi siihen varaa. Ei ole, koska en ole niin hyvin palkattu kuin vaikkapa sampio ja auton ostaminen sekä ennen kaikkea ylläpito maksaisi aivan liikaa suhteessa tuloihin (varsinkin yhden ihmisen tuloilla, pitäisi siis hankkia naaras talouteen maksamaan osansa autosta ja vuokrasta).

Vajaata viikkoa epäpätevänä työskentelevä ope ei aivan hirmuisia tienaa, joten melkeinpä veikkaisin sinun tienaavan enemmän. Harvalla alalla nykyään alle 2000 tienaa pätevä ja kokopäiväinen työntekijä. Toki meillä vaimo kantaakin kotiin yli 50% tuloista, mutta jos työpaikkana on päiväkoti, ei aivan käsittämättömistä summista puhuta tuolloinkaan.

Mutta nämä eivät sinänsä ole vitutusketjun kamaa, tulemme toimeen ja suunta on ensi vuoden jälkeen ylöspäin.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Helsingissähän auton omistaminen on aika turhaa, varsinkin kun parkkipaikat alkavat käymään vähiin. Ainoa käyttötarkoitus autolle pk-seudulla on, jos pitää käydä ulkopaikkakunnilla esim. perheen kanssa vaikka kerran kuukaudessa tai pitää kyyditä omia lapsia treeneihin (jos sattuu olemaan kaukana). Myös omien lasten kavereita voi kyyditä, jos heillä sattuisi olemaan vaikka joku jalkapalloturnaus jossain lähikunnassa. Ja onhan se kätevä, jos asuu Espoon tai Sipoon perukoilla, joista ei julkisilla pääse helposti minnekään. Ja jos tarvitsee painavia tavaroita kuljettaa. Muuten en keksi mitään syytä autoilla varsinkaan kantakaupungin alueella.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Vajaata viikkoa epäpätevänä työskentelevä ope ei aivan hirmuisia tienaa, joten melkeinpä veikkaisin sinun tienaavan enemmän. Harvalla alalla nykyään alle 2000 tienaa pätevä ja kokopäiväinen työntekijä. Toki meillä vaimo kantaakin kotiin yli 50% tuloista, mutta jos työpaikkana on päiväkoti, ei aivan käsittämättömistä summista puhuta tuolloinkaan.

Kyllä minun alallani iso osa kollegoista tienaa tuon rajan alle pätevinä (nykyisin lähtötasona yleensä vähintään AMK-taso) ja kokoaikaisina työntekijöinä. Minä tienaan nippa nappa tuon rajan yli kun saan mahtavaa 3% ikälisää ja minulla on hieman parempi palkkaluokka kuin osalla. Aiemmin tämä ei ole niin paljoa haitannut, koska olen kokenut tekeväni työtä jolla on ollut jonkinlaista merkitystä, mutta viime aikoina mattoa on tämän suhteen vedetty niin paljon alta, että uranvaihtokin on käynyt mielessä kyynisyyden lisääntyessä päivä päivältä.

Kyllä tässä toimeen tullaan, vaikka kovan vuokran maksaminen yksinään takaakin sen, että autoon ei ole varaa. Tai ehkä olisi, jos ei olisi lemmikkieläimiä kalliine eläinlääkärikuluineen, mutta ennemmin kärvistelen julkisissa liikennevälineissä ja pistän rahani lemmikkien hyvinvointiin kuin se toinen vaihtoehto.

Moinen ei sinänsä ole vitutusketjun kamaa, mutta se on, että Suomessa jaksetaan jauhaa paskaa sen kuuluisan julkisen sektorin kauheista kuluista ja liiallisesta paisumisesta. Kuntasektorilla palkat ovat keskimäärin heikompia kuin valtiolla ja yksityisellä, joten kuntatyöntekijät tulevat yhteiskunnalle halvemmaksi kuin se, jos hommat yksityistettäisiin. Ja perustöiden tekijöiden palkkoihin ei tämä yhteiskuntakaan kaadu.

Julkisessa sektorissa olisi totta vie paljon trimmattavaa, mutta se trimmaus pitäisi kohdistua tehottomaan byrokratiaan, ylenpalttiseen määrään johtajia, palvelupäälliköitä, palvelujohtajia, konsultteja ja ties mitä pilipali-asiantuntijoita ja projektikoordinaattoreita, jotka istuvat huoneissaan kovalla palkalla pyörittämässä kynää.

Kuntapuolellakin asiat on jaettu loputtoman monimutkaisiin osa-alueisiin, joissa vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee ja jossa säästötoimenpiteet ovat mitätöntä ihmisten kiusaamista pikkurahan takia samalla kun isomman kaliiberin välijohtajat ja puoluemandaatilla valitut paskiaiset haaskaavat veronmaksajien rahaa sekä silkan epäpätevyytensä että oman lyhytnäköisen ahneutensa takia.

Kun saisi vain pistettyä kilometritehtaalle joutavan johtoportaan, lopetettua valtaosan puoluepoliittisista mandaateista ja poistettua päällekkäisiä, rinnakkaisia ja lomittaisia pikkupomoja sekä poltettua nämä turhuuksien roviolla, niin siitä jo lamakin taittuisi ja Suomi nousisi.

Huh, vähän helpotti, mutta perusvitutus kytee silti pysyvästi.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Taidat olla niitä ihmisiä joiden ei ole koskaan tarvinnut omistaa autoa. Ratikka tai mikä vitun spårapysäkki on etuovella.

Oli minulla isäni vanha auto pari vuotta. Sitten kasvoin aikuiseksi ja ymmärsin heivata sen. Aika paljon ehdin jotain vakuutusmaksuja sun muita maksaa.
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Helsingissähän auton omistaminen on aika turhaa, varsinkin kun parkkipaikat alkavat käymään vähiin. Ainoa käyttötarkoitus autolle pk-seudulla on, jos pitää käydä ulkopaikkakunnilla esim. perheen kanssa vaikka kerran kuukaudessa tai pitää kyyditä omia lapsia treeneihin (jos sattuu olemaan kaukana). Myös omien lasten kavereita voi kyyditä, jos heillä sattuisi olemaan vaikka joku jalkapalloturnaus jossain lähikunnassa. Ja onhan se kätevä, jos asuu Espoon tai Sipoon perukoilla, joista ei julkisilla pääse helposti minnekään. Ja jos tarvitsee painavia tavaroita kuljettaa. Muuten en keksi mitään syytä autoilla varsinkaan kantakaupungin alueella.
Keksit siis heti lukuisia käyttötarkoituksia autolle, asuinpaikasta riippumatta. Voisin luetella noita lisää, mutten viitsi. Sun oli vissiin tarkoitus sanoa, että Helsingissä ei ole pakko käyttää omaa autoa työ- ja kauppamatkoihin, kun julkisilla pääsee melkein joka paikkaan. Mutta en pysty millään laskemaan tuosta 1+1 = ei tarvitse omistaa autoa, jos asuu Helsingissä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Keksit siis heti lukuisia käyttötarkoituksia autolle, asuinpaikasta riippumatta.

Oikeasti, julkisilla matkustaminen? Mä en vittu liiku mihinkään julkisilla, vaan omalla autolla juuri silloin kun se mulle sopii. Ainoat julkiset, mitä olen vuosikausiin käyttänyt ovat lentokoneet ja taksit ja siihen saakin jäädä. Kuka vittu jaksaa jotain kuunnella, katsella ja ... Ne ihmiset helvetti dunkkaakin ihan törkeesti. Viitsis alkaa mättään, mutta joskus teki mieli kertoa tarinaa suihku-nimisestä keksinnöstä ja vaikkei mikään hintti oliskaan, niin dödöäkin vois testata, vaikka ihan vittuillaakseen muille. Oksettavaa touhua tuollainen ja siitä pitäis maksaa. Hankkikaa elämä, sulkekaa silmänne ja pidättäkää hengitystä kun Itä-Helsinkiläisiä sattuu paikalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös