Mainos

Vitutusketju

• 10 701 573
  • 56 253

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Mua vituttaa kukkahattujakin enemmän tavalliset pulliaiset jotka itsekkäästi itkee veroista ja rajoituksista ja muista omaa arkea rajottavista jutuista. Mulle on ainaki ihan jees jos kielloilla rajotetaan miljoonan crocsijuntin alkoholinkäyttöä jos sillä samalla nostetaan yks pera alkoholismin partaalta takas työkykyseksi.

Mutta ne miljoona crocsijunttia saa viinansa keinolla tai toisella. Esimerkiksi Alkosta ennen kahdeksaa tai miedot juomat kaupasta ennen yhdeksää. Minua ainakin vituttaa tässä eniten se, että noiden kantturoiden(varsinkin sen Kristillisdemokraattisen) pitää olla aina kaikkea vastaan. Eivätkä he koskaan edes perustele omia kantojaan kunnolla. Se, että sanoo "mutku ne juopot tekee sitä ja tätä" ei ole kunnollista perustelemista.
Itse luultavasti käyttäisin tätä vain siinä tapauksessa, että on jäänyt pullo puolilleen, kun on käyty syömässä enkä halua juoda pulloa tyhjäksi. Silloin olisi mukavaa, jos flindan saisi ottaa mukaan.

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Parkkisakko. Toisen kerran viikon sisään. Oma vikahan tämä on (hatara pää kaiken muunkin kuin parkkikiekkojen suhteen), mutta ei se vitutusta vähennä. 80€ tällaiseen juuri kun tiukkaa rahasta... Oikein hämmentävän raikkaana on tämä raivon tunne pysynyt nyt jo useamman tunnin. Varmaan verisuoni puhkeaa päässä vielä päivän aikana.

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Hämmästyttää, miten kiivaan vastalausemyrskyn pikkukännissä heittämäni, puoliksi vitsiksi tarkoittamani toteamus aiheutti, tämä sählyjuttu siis.

Sitä voi jälkeenpäin sanoa vitsiksi ja kuitata asian huumorilla, että saa vastapuolen näyttämään väärässä olijalta, mutta asiahan on niin, että ihmiset reagoivat asioihin eri tavalla. Minuahan ei tuossa sähly asiassa vituttanut se, että sinä et pidä sählystä tai se, että salibandya kutsutaan sählyksi. Minulle nuo ovat itsestäänselvyyksiä ja "ihan sama" -kategoriaan kuuluvaa.

Minua vituttaa tässä asiassa ja yleisesti se, että ihmiset arvostelevat kovin sanoin (halveksuen) asiaa, mistä heillä ei ole riittävästi tietoa tai edes kykyä suoriutua tyydyttävästi. Sinusta minulla oli etukäteen kuva, ettet juuri liikunnan harrastamisesta perusta (taisit joskus jotain täällä jossakin mainita) ja silti sanot liikuntaa (sählyä) harrastavien ihmisten olevan säälittäviä. Tämä oli se asia, mikä minua alkoi kyrpimään.

Juu sinä varmasti olet sellainen, joka pystyy olemaan coolina tilanteessa, kuin tilanteessa, mutta minä en siihen pysty jos on kyse asiasta, mistä tiedän riittävästi ollakseni oikeassa.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sinusta minulla oli etukäteen kuva, ettet juuri liikunnan harrastamisesta perusta (taisit joskus jotain täällä jossakin mainita)
Olet osittain oikeassa. En nykyisin ehdi liikkua niin paljon kuin haluaisin. Palloa potkin kuitenkin lumettomina aikoina sen verran minkä aika antaa myöten ja talvisin käyn jäällä höntsäilemässä vähintään kerran viikossa. Opetan myös liikuntaa, 7 tuntia viikossa. Ja ei, en dissaa oppilailleni mitään urheilulajia - jopa pesis ja hiihto ovat tunneillani korkeassa kurssissa, vaikka siviilissä niitä karsastankin.

Sählyä en ole pelannut kilpamielessä (futista ja lätkää olen, junnuna), ja ehkäpä minulla on hieman väärä kuva lajista, kun olen pitänyt sitä harjannetukkaisten helmikaulojen neiteilynä. Kai se silti urheilua on, sovitaan niin. Eikös kaikki ole, missä hiki tulee?

Jaws

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, San Jose Sharks, Slovakia, Baltimore Ravens
Sählyä en ole pelannut kilpamielessä (futista ja lätkää olen, junnuna), ja ehkäpä minulla on hieman väärä kuva lajista, kun olen pitänyt sitä harjannetukkaisten helmikaulojen neiteilynä.

Ihan sama miksi kutsut, mutta vedä nyt ainakin tuo käsitys pöntöstä alas ja itsesi samalla. Teet itsestäsi melkoisen idiootin suoltamalla tuollaista paskaa.

Noin muutoin minulla ei ole kiinnostusta osallistua ko. keskusteluun, koska toisin kuin jotkut, minä olen oppinut aiemmasta ja annan olla.

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
En nykyisin ehdi liikkua niin paljon kuin haluaisin.

Ehdit kuitenkin vahtia jatkista 24/7? Eläpä nyt höpäjä; ehdit aivan varmasti liikkua niin paljon kuin haluat, mutta jos et halua liikkua niin valintahan sekin on. Siinäkin valossa tuo toisten ihmisten liikuntatapojen dissaaminen on ihan vitun naurettavaa. Kansankynttiläkin vielä, kaikkeen sitä elämässään törmääkin.

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ehdit kuitenkin vahtia jatkista 24/7?
Ehtii sitä välillä vilkuilla samalla kun seurailee lastensa touhuja. Ei niitä viitsi kuitenkaan pitkäksi aikaa jättää keskenäänkään ja lähteä muiden urbaanien menestyjien kanssa reikäpalloilemaan, sen verta pieniä ovat.

Rambonator

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampa Bay Lightning, Porin Ässät
Piti kirjoittaa ensimmäinen viesti tänne jatkoaikaan tuonne Lightningin 2013-2014 kausiketjuun, mutta kun kukaan ei sitä avaa ja vituttaa ihan helvetisti niin paskat siitä.

Ensiksikin vituttaa työ. Ihan vittu kaikki siinä. Työ itsessään on paskaa. Joka vitun päivä niin saatanan paskaa, ja näin kesällä vielä lisäksi ihan vitun kuuma. Asteita se 32+. Kanssatyöntekijät täysiä mulkkuja, erityisesti kaksi päälle viisikymppistä mummoa. Toinen tykkää valittaa joka asiasta, vaika minulla ei olisi osaa eikä arpaa. Toinen taas on itsekäs kusipää huora, joka haluaa tehdä työntekoni niin helveyin hankalaksi. Tekisi mieli huutaa molemmille suoraan päin naamaa että HAISTAKAA VITTU! Mutta minkäs teet, firman toimari on täysin näiden mummojen tossun alla ja kaikki lähtee, jotka ovat näiden kanssa napit vastakkain. Ja siihen ei olisi varaa.

Suunnattomasti stressaa ja vituttaa kun pitäisi alkaa jo pikkuhiljaa päättää mitä alkaisi oikeasti tekemään. Tämä nykyinen työ nyt lähinnä on sen takia että saisi tienattua. Lukio ja armeija jo käytynä, että pitäisi jo tietää. Tossa paskafirmassa en loppuelämääni halua viettää.

Vituttaa myös kaverit. Tai no minulla on periaatteessa kaksi kaveria, joiden kanssa hengailen enemmän. Toinen näistä vituttaa, muuten ihan hyvä kaveri, mutta jotenkin ei koskaan halua olla pelkästään minun kanssa, vaan aina pitää sen toisenkin kaverin olla paikalla. Esimerkkinä: kysyn tätä kaveria vaikka kello viisi että lähteekö johkin hengaamaan. Vastauksena tulee että ei vielä. Kysyn toista kaveria ja tämä vastaa että voi seitsemältä. Ja yllättäen tämä toinen kaveri on paikalla tasan seitsemältä. Ja tämä toistuu vaikka kuinka usein. Aina kumminkin, jos olen tämän kaverin kanssa ihan kahdestaan, minulla on aina ihan hauskaa, ja niin tällä kaverillakin näyttää olevan, tiedä sitten. Lapsesta asti oltu kavereita. Vituttaa tämmöinen.

Vielä lisäksi vituttaa ihan kaikki muutkin asiat. Vittu.

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Tänään pysähtyi pakettiauto kaksiajorataisella tiellä vasemmalla puolelle ennen suojatietä päästääkseen pyöräilijän yli. Katselin muutaman auton päästä kun oikeaa kaistaa päästi audi kovaa vauhtia ja arvaatteko vaan pysätyikö ennen suojatietä. Pistin jo melkein silmiä kiinni omassa autossa, että nyt käy pyöräilijälle huonosti, mutta onneksi pyöräili ei ollut nopea liikkeissä ja audi päästeli pyöräiliän nenän edestä noin kuuttakymppiä.

Perkule. Kyllä siellä liikenteessä täytyy nyt liikennesäännöt muistaa.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tänään pysähtyi pakettiauto kaksiajorataisella tiellä vasemmalla puolelle ennen suojatietä päästääkseen pyöräilijän yli. Katselin muutaman auton päästä kun oikeaa kaistaa päästi audi kovaa vauhtia ja arvaatteko vaan pysätyikö ennen suojatietä. Pistin jo melkein silmiä kiinni omassa autossa, että nyt käy pyöräilijälle huonosti, mutta onneksi pyöräili ei ollut nopea liikkeissä ja audi päästeli pyöräiliän nenän edestä noin kuuttakymppiä.

Perkule. Kyllä siellä liikenteessä täytyy nyt liikennesäännöt muistaa.

Se on sääli, ettei näissä tilanteissa ole ikinä poliisi näkemässä, jotta näistä voisi edes kunnon sakot kirjoittaa. Hyvä, että tämä tilanne päättyi onnellisesti, mutta usein päättyy myös huonosti. Ehkä se suurin ongelma on siinä, ettei jengi ajattele muita liikenteessä. On vain vittu minä, mä ja meitsi.

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Tekstiisi: Jos menet takapihalle heittelemään frisbeetä, pelaatko silloin ultimatea? No et, vaan heittelet frisbeetä. Jos pelaat Ultimaten SM-finaalissa, onko se silloin frisbeen heittelyä? No ei, vaan ultimatea.
Ööö, frisbeen heittely on frisbeen heittelyä. Jos pelataan niin homma on eri. Vähän sama kuin sä lätkit sitä palloa joukkuekaveriesi kanssa ennen sitä kivaa puuhelmipallo-ottelua.

Toi vertaus oli jo niin huono että saa melkein miettimmään ettet ole ihan penaalin terävin kynä. Mutta se on ihan ok. Maailmaan mahtuu kaikenlaista väkeä ja sun lahjat ovat varmasti muualla kuin edes välttävän tasoisessa vänkäämisessä. Toivottavasti löydät tiesi.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Pittsburgh Penguins
Vituttaa olla sairaana. Kurkku kipeä, niska jäykkä/kipeä ja yskiäkin saa. Vittumaisinta on kuitenkin se, ettei saa nukuttua. Jo toinen yö menossa, eikä edes väsytä..? Ei siis johdu esim. tukkoisuudesta.

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Termien väärinkäyttö vituttaa myös. Rasismi on ROTUUN perustuvaa syrjintää, ei alkoholinkäyttötottumuksiin tai mihinkään muuhun perustuvaa syrjintää.

"Timo Makkonen on määritellyt rasismin seuraavasti: ”Rasismia ovat – – sellaiset uskomukset ja toiminnot, jotka pohjautuvat ajatukseen ihmisryhmien perustavanlaatuisesta kulttuurisesta ja/tai biologisesta erilaisuudesta, ja jotka oikeuttavat ihmisryhmien negatiivisen kohtelun tällä perusteella.”[1] Rasismiksi määritellään sekä kansainvälisten sopimusten että tutkijoiden piirissä yleensä nykyään myös kulttuurinen rasismi.[2] Lisäksi puhutaan vaikeasti havaittavasta piilorasismista."
Jos osin väärin käytetty mutta silti noin yksioikeinen kuin kirjoitit.
Ihmisryhmien... Ns spurgut/alkoholistit vs tavan tallaajat.
Edit: Lainaus Wikipediasta, lihavoinnit omia.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Jokohan tuo sählyasia on niin kaluttu, että voitaisiin siirtyä salamapalloon? Kutsutaan myös nimellä kainalopallo. Jotkut ahdasmieliset nurkkapatriootit kutsuvat sitä nimellä jenkkifutis.

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Tänään pysähtyi pakettiauto kaksiajorataisella tiellä vasemmalla puolelle ennen suojatietä päästääkseen pyöräilijän yli. Katselin muutaman auton päästä kun oikeaa kaistaa päästi audi kovaa vauhtia ja arvaatteko vaan pysätyikö ennen suojatietä.

Oliko pyöräilijä alle 12 vuotias, vai mitä vittua se teki suojatiellä?

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Pyöräilijä saa kyllä ylittää risteävän suojatien taluttamalla pyörää. Mitään 12-vuotias sääntö ei ole enää olemassa.

Ja kyllä ainakin itse väistän ihan mielelläni pyöräilijää kuin päälle ajaisin vaikka hän suojatien yli ajaisi. Vaikka hän siellä mitään vittua tekisikään.

Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Jokohan tuo sählyasia on niin kaluttu, että voitaisiin siirtyä salamapalloon? Kutsutaan myös nimellä kainalopallo. Jotkut ahdasmieliset nurkkapatriootit kutsuvat sitä nimellä jenkkifutis.
Sählydilemma on hywin wanha. Loppuun kaluttu se ei varmasti ole, päätellen siitä kuinka suuria tuntoja aihe herättää mailakädellisissä yhäti.

Eikö salamapallo ole mm. Tahko Pihkalan kehittämä rugbyn softimpi versio, lapsille, kouluikäisille jne?

Kun kävin alakoulua, niin jostakin kouluhallinnon korkeammista instansseista saapui iso pahvilaatikko täynnä ruskeita kumisoikioita. Mukana seurasi salamapallon sääntövihko. Kumiset soikiot herättivät kummastusta, mutta yläluokkalaiset tiesivät samanlaisia nähdyn jokunen vuosi sitten Urheiluruudussa.

Hiihdon ja maastojuoksun nimiin vannova reserviupseeriopettajamme haistatti viistot vitut koko salamapallolle. Koulussa ei pelattu juuri muutenkaan joukkuepelejä, jonkinlaista pesiksentapaista lukuun ottamatta. Toki maalaiskoulun pieni oppilasmäärä asetti rajoitteita joukkuepelaamiselle, mutta opettajan asenne oli varmasti suurin este. Ketjun aihetta sivuten, tämä vitutti aikoinaan todella raskaasti.

Välitunnilla koetettiin sitten katsoa oppilaiden kesken mistä salamapallossa on kysymys. Sen muistan että syöttää sai vain taaksepäin. Kun peliväline tipahti kainalosta, niin sitä oli helvetin paha saada kiinni kun ei voinut arvata mihin suuntaan soikio milloinkin ponnahtaa.

Pari päivää jaksoimme opetella salamapallon saloja. Lopulta totesimme porukalla että laji on hanurista ja pihafutis palasi viralliseksi välituntilajiksi. Opettaja roudasi salamapallot pahvilaatikkoineen johonkin kellariin, eikä niitä sen koommin näkynyt.

Viimeksi muokattu:

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Eikö salamapallo ole mm. Tahko Pihkalan kehittämä rugbyn softimpi versio, lapsille, kouluikäisille jne?
Kyllä se on minun ymmärrykseni mukaan Tahko Pihkalan ideoima nimenomaan jenkkifutiksen varusteeton versio. Ihan sama, kun sähly on ilman maalivahtia ja vähemmillä kenttäpelaajilla pelattava versio salibandystä, paljon pienempiin maaleihin. Tämä siis niille kolmelle, jotka eivät tuota vielä tienneet.

Plätsis

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Se on aivan sama onko kävelijä vai pyöräilijä, yli vai alle 12-vuotias, taluttaako vai ajaako täysillä silmät kiinni ilman kypärää rikkoutuneilla jarruilla samaan aikaan tekstiviestiä kirjoittaen. Suojatien edessä pitää pysähtyä. Ja boldaus on vittu mun oma. Tällaiset kommentit vituttaa just sen verran paljon ettei meinaa tulla kirjoittamisestakaan mitään.

toinen: Saako JA:n keskustelupalstalta suodatettua kaikki viestit missä on sana "sähly*"? Hyvä ketju menee pilalle tuollaisesta paskanjankkaamisesta.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Kyllä se on selvästi lähempänä rugbya. Jenkkifutiksen kanssa yhteistä on ainoastaan pelivälineen muoto.
Oli lähellä mitä oli, mutta sen esikuva on minun tietääkseni siitä huolimatta jenkkifutis.

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Se on aivan sama onko kävelijä vai pyöräilijä, yli vai alle 12-vuotias, taluttaako vai ajaako täysillä silmät kiinni ilman kypärää rikkoutuneilla jarruilla samaan aikaan tekstiviestiä kirjoittaen. Suojatien edessä pitää pysähtyä. Ja boldaus on vittu mun oma. Tällaiset kommentit vituttaa just sen verran paljon ettei meinaa tulla kirjoittamisestakaan mitään.

Ei muuten pidä, ellei ole kolmiota ennen suojatietä tai ellei autoilija ole kääntymässä yms, niin pyöräilijä on väistämisvelvollinen.

edit. Meinasi muuten pari viikkoa sitten sattua tapaturma. Liikennevaloissa on oikealle kääntyville oma valo ja suoraan meneville omansa. Vieressäni oli kuorma-auto odottamassa että saa kääntyä oikealle. Noh minulle vaihtui vihreä valo, lähdin ajamaan ja samaan aikaan joku 7v nassikka tulee pyörällä suojatietä pitkin oikealta. Oli siis oikeasti max 5cm kiinni ettei kolahtanut. Sydän pomppasi kurkkuun ja pulssi oli varmaan 200 paremmalla puolella hetken. Eikö vanhemmat voisi opettaa edes vähän liikennesääntöjä jos päästävät tuon ikäisen muksun kaupunkiin pyöräilemään? Kuten että punaisia päin ei kannata mennä, vauhti kannattaa sovittaa oikeaksi (eli ei polkea rakennuksen takaa kauheata vauhtia tien yli) yms.

Itse ainakin jouduin pyöräilemään varmaan puoli vuotta vanhemman/isovanhemman kanssa ennenkuin sain mennä yksin pyörällä kotitietä kauemmaksi.

Järkevä ratkaisu olisi että jos esim. poliisi näkee tuollaisen tilanteen (että muksu toikkaroi kaupungilla ilman mitään tietoa liikennesäännöistä), niin sakko lähtee vanhemmille sekä sosiaaliviranomainen ottaa yhteyttä. Tietysti myös lapsen tekemiseen tarvittaisiin äo-raja. Vaikka yhteenlaskettu 250, kuitenkin niin että kummankaan ei saa olla alle 100. Ja 24 hajonnalla (taitaa nykyään olla käytössä).

Viimeksi muokattu:

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Nimenomaan pitää tässä tapauksessa, koska toinen auto oli pysähtynyt suojatien eteen.

Niin, tässä tapauksessa. Huomautin vain koska kaikille ei ole pyöräilijän liikennesäännöt tutut. Ettei huomenna lue lehdessä 4-raajahalvauksen kärsineen pyöräilijän lausuntoa "jatkiksessa sanottiin"

miklis

Jäsen
Vitunvitunvittu.

Avioero, omakotitalon myynti, olkapään leikkaus, pitkä sairasloma, yt-neuvottelut ja mitä näitä nyt onkaan yhtä aikaa päällä. Vähän yrittää pukata stressiä ja vitutusta.

Saatana.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy