Olen kohtuullisen hyväkuntoinen jäähdyttelijä ja ihmettelen sählyn aliarvostusta.
Olin aikoinani erittäin asenteellinen, kun valmentaja eräänä treenikertana esitteli punttisalissa aerobic-ohjaajan.
Tuli mieleen, että pitäisikö pikaisesti käydä sipaisemassa pakkelia silmiin ja kiskoa urheilushortsit ylös persvakoon kiinni. Seuraavat 90 minuuttia olivat todella kovat ja olin tyytyväinen päästessäni itse suihkuun.
Tyttöjumppa aerobic on todella julma laji, jos sen tekee täysillä. Salibandy sekä myös sähly ovat erittäin kovia lajeja, jos oma joukkue ja vastustaja ovat riittävän kovia.
Meillä on sählingissä kahdesti viikossa tunnin salivuoro jaettuna kolmelle tiimille, joten saamme kaksi peliä aikaiseksi. Yhtään peliä ei varmaankaan ole saatu loppuun ilman isoja/pieniä luunmurtumia. Pelissä on suunnilleen kaikki muu sallittua, paitsi vastustajan pureminen ja tukasta kiskominen.
Summa summarum: lajin kuluttavuus ja sen kautta tuleva mahdollinen arvostus on kiinni vain harrastajan omasta intensiteetistä. Ei siis ole väliä pelaatko salibandya, floorballia vai sählyä.
Jk: Maailman kovin laji on silti suopotkupallo…