En kyllä usko minäkään, kun naapurissani asuu entinen SM-tason pelaaja joka itse puhuu sählystä.En mä usko, että ketään haittaa oikeasti se, kutsutaanko sählyä salibandyksi tai päinvastoin.
En kyllä usko minäkään, kun naapurissani asuu entinen SM-tason pelaaja joka itse puhuu sählystä.En mä usko, että ketään haittaa oikeasti se, kutsutaanko sählyä salibandyksi tai päinvastoin.
Joo luulisi että tuota sähly/salibandy -juttua on jankattu jo niin kauan, ettei enää kukaan jaksaisi kitistä että se on eri asia.En kyllä usko minäkään, kun naapurissani asuu entinen SM-tason pelaaja joka itse puhuu sählystä.
Minusta sähly oli työpaikkaliikuntana ihan kelpo touhua, vaikka siinä juostaankin salia edes takas pikkuisissa homohousuissa. Kyllä siinä lämmin tulee kun porukka reuhtoo muovipallon kanssa vaikka kolmisen varttia yhtä soittoa. On tylsempiäkin tapoja pitää huolta kunnostaan.
Päätin kuitenkin lopettaa sählyt jo vuosikymmen sitten, kun pelien takia tuppasi tulemaan herkästi saikkua vaativia vammoja. Mitäs otan kaikki pelit niin tosissani, oma vika. Vitutusketjuun kuuluva asia siinä mielessä, että kynnys tuon liikuntaharrasteen ylläpitämiselle ei olisi kovin korkealla. Sähly on helppoa, edullista ja sopii periaatteessa melkein kaikille.
Niin, se mitä minä olen pelannut on eittämättä sählyä. Jos joku kokee pelaavansa jotakin fiinimpää lajia, niin pelatkoon.
Minua ei erityisemmin edes kiinnosta kädenvääntö sählystä ja salibandystä, ja siitä milloin mitäkin nimitystä on korrektia käyttää. Sopisi myös kerrassaan hyvin korvaani että nuo olisivat toisilleen synonyymejä, mutta en tietenkään ole asiassa mikään auktoriteetti.Se nyt vasta olisikin huvittavaa, että kaljamahaiset ikämiehet väittäisivät duuniporukalla pelanneen salibandyä. Et nyt ole oikein käsittänyt tätä hommaa. Sähly ei todellakaan ole mikään halveksiva nimitys lajille, se vain tarkoittaa hieman eri asiaa kuin salibandy, joka on käytännössä virallisempi versio sählystä. Salibandyssä on tuomarit ja viralliset säännöt, sählyä voidaan pelata vaikka takapihan nurmella.
Evilin kaltainen lässytys jostain säälittävyydestä pistää vituttamaan
No kylläpä harmiton heitto taas saa ihmiset suuttumaan. Anteeksi, sovitaan että minä olin väärässä. Pusi pusi ja kaikki hyvin taas, äiti pyyhkii kyyneleet.Vituttaa Evilin kaltaiset lässyttäjät kyllä ihan huolella.
Evilin kaltaiset ihan kaikille ihan kaikesta vittuilijat ja omassa ylemmyydentunnossaan jostakin intternetin norsunluutorneista milloin mitäkin toitottavat paviaanit nostavat verenpainetta kyllä ihan urakalla.
Varsinkin, kun siellä kisoissa ryypätään jo sinänsä rankan suopotkupalloilun ohessa. Torstaina mennään paikkakunnalle ja su-aamuun asti juodaan alkoholia. Ei koko ajan mutta ihan riittävästi. Varsinkin ennen, kun (pudotus)pelejä oli vielä sunnuntainakin, niin oli se melko haikea huominen lähteä kolmen päivän ryyppäämisen jälkeen pelaamaan, kun peli alkoi aamulla kello 9.30. Semmoisena aamuna tuntuu, ettei jaksaisi mökissään senkään vertaa kävellä, että kävisi edes vettä juomassa ja kohtapa pitääkin olla suolla rämpimässä ja tietenkin sillä pahimmalla eli upottavimmalla suolla, jossa ei freesinäkään jaksaisi juosta kymmentä metriä minuutissa.Maailman kovin laji on silti suopotkupallo…
Oli varmaan trollioppikirjan kymmenen pisteen ja papukaijamerkin mukainen suolaus parivaljakolta Musta Nuoli + Evil siihen, kun joku valitteli varsin ikävää tapausta, että oli sählypelissä hajonnut hammas. Kukaan maininnutkaan mistään lajin nimestä yhtään mitään niin eikös nää kaksi saatanan sankaria marssi paikalle sössöttämään mitä sattuu.
Joo, tämä on itsemoderointia, vaikkakin vitutusketjussa. Antakaa kakkua saatana.
Varsinkin, kun siellä kisoissa ryypätään jo sinänsä rankan suopotkupalloilun ohessa.
Väärin vitutettu. Tee kuten minä minkä tahansa tv-sarjan kohdalla: odota kunnes koko sarja julkaistaan kokoelmaboxina, osta se, ja katso silloin ja sillä tahdilla kuin huvittaa.
Juuri näin. Kun mä menen pelaamaan lätkää, se tarkoitta hikipäässä kohkaamista Meilahden urheilupuiston ulkojäillä. Ei oo dumareita, mutta lätkää se on silti. Kun mä menen pelaaman futista, niin se tarkoittaa hikipäässä kohkaamista Brakulla tai toisen linjan turffilla. Ei ole sielläkään dumareita ja liian tarkkoja sääntöjä, mutta futista se silti on. Kun mä menen pelaamaan sählyä tai salibandya tai mitä helvettiä se laji nyt onkaan niin se tarkoittaa jotain homeista DDR-hallia jossain montussa, ilman dumereita ja hyvin löyhillä säännöillä. On se nyt vitun vaikeata että lätkää ja futista voi pelata miten ja missä tahtoo, mutta jos pelaat sählyä ilman dumareita niin se ei voi olla salibandya. Vittu mitä kusirunkkuhifistelyä tää nyt taas on. Pesäpallo ilman tuomareita on heinähattupalloa ja käsipallo ilman Dickeniä on vaan runkkaamista.Minua ei erityisemmin edes kiinnosta kädenvääntö sählystä ja salibandystä, ja siitä milloin mitäkin nimitystä on korrektia käyttää. Sopisi myös kerrassaan hyvin korvaani että nuo olisivat toisilleen synonyymejä, mutta en tietenkään ole asiassa mikään auktoriteetti.
Ei muuten ole. Tätä on tutkittu eräässä julkaisussa. Sports illustrated joskus aikanaan rankkasi kovimmat lajin top 10. Apuna eri alojen asiantuntijoita ja kriteereinä oli mm taitotaso, raskaus, kuormittavuus, kesto jne jne.Jk: Maailman kovin laji on silti suopotkupallo…
Juuri näin. Kun mä menen pelaamaan lätkää, se tarkoitta hikipäässä kohkaamista Meilahden urheilupuiston ulkojäillä. Ei oo dumareita, mutta lätkää se on silti. Kun mä menen pelaaman futista, niin se tarkoittaa hikipäässä kohkaamista Brakulla tai toisen linjan turffilla. Ei ole sielläkään dumareita ja liian tarkkoja sääntöjä, mutta futista se silti on. Kun mä menen pelaamaan sählyä tai salibandya tai mitä helvettiä se laji nyt onkaan niin se tarkoittaa jotain homeista DDR-hallia jossain montussa, ilman dumereita ja hyvin löyhillä säännöillä. On se nyt vitun vaikeata että lätkää ja futista voi pelata miten ja missä tahtoo, mutta jos pelaat sählyä ilman dumareita niin se ei voi olla salibandya. Vittu mitä kusirunkkuhifistelyä tää nyt taas on. Pesäpallo ilman tuomareita on heinähattupalloa ja käsipallo ilman Dickeniä on vaan runkkaamista.
Edit: Lähinnä siis vitutti nimim. _Kuusyks viesti, vaikka Kääpiötä lainasinkin.
Ja luultavammin heittelet silloinkin liitokiekkoa, jos pelaat Ultimatea, joka on 175g Discraft, tai sitten joku huoltoaseman halpis jota heitellään takapihalla. (etkä Wham-O:n rekisteröimää tavaramerkkiä eli sitä Frisbeetä.)Tekstiisi: Jos menet takapihalle heittelemään frisbeetä, pelaatko silloin ultimatea? No et, vaan heittelet frisbeetä. Jos pelaat Ultimaten SM-finaalissa, onko se silloin frisbeen heittelyä? No ei, vaan ultimatea.
Päivi Räsänen kirjoitti:- Tässäkin on ajateltu vain niitä, jotka tosiaan ostavat sen yhden pullon hyvää viiniä ravintolaillan päätteeksi.
Susanna Huovinen kirjoitti:Mikä toimii muualla, ei välttämättä toimi meillä
IL: Räsänen ja Huovinen: Ei mini-Alkoja Suomeen!
Niin, voisiko joskus jopa ajatella sitä normaalikuluttajaa eikä vain Peraa, joka kiskoo kännit joka tapauksessa, oltiin tavisten elämää rajoitettu miten paljon tahansa?
Loistava argumentti tämäkin eli mitäs sitä edes kokeilemaan.
IL: Räsänen ja Huovinen: Ei mini-Alkoja Suomeen!
Niin, voisiko joskus jopa ajatella sitä normaalikuluttajaa eikä vain Peraa, joka kiskoo kännit joka tapauksessa, oltiin tavisten elämää rajoitettu miten paljon tahansa?
Loistava argumentti tämäkin eli mitäs sitä edes kokeilemaan.
Mikään ei koskaan käy, kielletään kaikki ja vittu nostetaan kaiken hintoja.
Termien väärinkäyttö vituttaa myös. Rasismi on ROTUUN perustuvaa syrjintää, ei alkoholinkäyttötottumuksiin tai mihinkään muuhun perustuvaa syrjintää.Käänteistä rasismia jota näkyy lähes joka paikassa tässä yhteiskunnassa nykyään. Valitettavasti.
Sitähän se nykyisin on, tämä hedonismikulttuuri. "Ei tuota saa kieltää, kun minä teen niin. Ei saa haukkua tuota urheilulajia, kun minä pelaan sitä." Kaikki otetaan niin saatanan henkilökohtaisesti, eikä nähdä isompaa kuvaa.Mua vituttaa kukkahattujakin enemmän tavalliset pulliaiset jotka itsekkäästi itkee veroista ja rajoituksista ja muista omaa arkea rajottavista jutuista.
Sitähän se nykyisin on, tämä hedonismikulttuuri. "Ei tuota saa kieltää, kun minä teen niin. Ei saa haukkua tuota urheilulajia, kun minä pelaan sitä." Kaikki otetaan niin saatanan henkilökohtaisesti, eikä nähdä isompaa kuvaa.
Onneksi sulla ei ole. Koko ajan räksyttämässä, ikään kuin olisin juuri sinulle kirjoittanut. Jos minä haukun sählyä, mitä se sinuun kuuluu? Et sinä ole sähly, tietääkseni.No siinäpä meillä on hedonismikulttuurin ja nykyajan minäkeskeisyyden täsmällisempi edustaja itse äänessä, koska aivan kaikesta pitää kommentoida, koska juuri sinulla on joka saatanan asiaan se kaikkein tärkein ja painavin sanottava.