Joo, kiitti vitusti!
Vitun Saunalahti. Tuossa männä päivänä havaitsin pienimuotoista epäselvyyttä saldokyselyn antaman tuloksen ja juuri samaisena päivänä maksetun laskun välillä. Saldokysely näytti nimittäin ihan poskettomia.
No, siitä sitten soitto asiakaspalveluun, jonotuttivat langoilla ainakin parikymmentä minuuttia. Siellä sitten setä selittää, että "ei siinä on vielä molempien kuukausien saldot...lepi, lepi". Erehdyin sitten vielä kertaamaan, että nyt olen siis viimeksi maksanut huhtikuun laskun ja ensi kuussa tulee luonnollisesti toukokuun lasku.
No eipäs vaan tulekaan. On kuulemma tullut nyt niin perkeleenmoisena yllätyksenä tämä asiakasmäärien kasvu, että reskontra ei meinaa pysyä perässä. Seuraavaksi maksellaankin huhtikuun lasku ja viimeksi maksettiin maaliskuun puheluita. Tämä tietysti aiheuttaa sen, että viimeistään ensi viikon aikana tulee taas puhelinlasku. Ei siinä muuten mitään, mutta tämä tarkoittaa sitä, että parin viikon sisällä menee 150e puhelinlaskuihin, SAATANA!
Suunnittelin edellä mainitusta kimpaantuneena soittaa uudemman kerran asiakaspalveluun ja kertoa pojille siellä muutamia sopimusoikeudellisia tosiasioita: liittymäsopimuksessa on mainittuna laskutuskausi, yksi kuukausi. Olemme Saunalahden edustajan kanssa vahvistaneet ko. sopimustekstin allekirjoituksin ja se on näin ollen tullut molempia osapuolia sitovaksi. Hyvä, hyvä.
Sitten kun muistetaan tämä "pacta sunt servanda" -sääntö, eli sopimukset on pidettävä. Tämä nyt ei varmasti tule heillekään yllätyksenä. Ja koskapa nyt on hyvin selvää, ettei toinen osapuoli ole pystynyt sopimuksen mukaisten velvoitteidensa täyttämiseen, onkin perin aiheellista tiedustella Saunalahden edustajalta, mihin toimenpiteisiin he ovat aikeissa ryhtyä asian tiimoilta. Ainakin minusta on täysin perusteltua vaatia laiminlyönnistä hyvitystä.
Ja aivan turha on urveltaa kasvaneen asiakasmäärän aiheuttaneesta kuormituksesta laskutukselle. Tätä ei varmasti voida pitää sellaisena yllättävä tai ylitsepääsemättömänä esteenä, että se vapauttaisi Saunalahden sopimuskumppanina sopimuksenmukaisista velvoitteistaan. Koska ko. lafka on ainakin alkuvuoden pitänyt päällä hyvinkin aggressiivista mainoskampanjaa, niin olisi heidän myöskin tullut ottaa huomioon resurssiensa mahdollinen rajallisuus, mikäli heidän tavoittelemansa asiakaskannan kasvu totetuu.
Kiitos, ja hei.