Hei!
Tietänet tai et, että toimin ns. julkisessa ammatissa, joten kovinkaan paljoa en voi täällä asiasta avautua. Mieli tekisi. Sanottakoon nyt niin, että työpaikallani on tällä hetkellä menossa selkäänpuukotuksen MM-kisat. On ollut jo vähän aikaa. Kohteena olen minä... (<-- oliko huomiohuorausta?)
YV:llä tarvittaessa lisää. Saatan olla oikeassa elämässä ja täällä vaikka mitä, mutta mitään huomiohuorausta en ole koskaan harrastanut. Enkä harrasta. Ilmeisesti myös tunnet minut henkilökohtaisesti, kun olen sellainen "huokaava tyyppi". Todettakoon, että minä en mitään sääliä kaipaa tai hae! Saanen täällä tuntojani purkaa - vai saanko? Tämä lienee ehkä se turvallisempi tapa päästää höyryjä pihalle. Väärin vitutettu näemmä!
En väittänyt sinun olevan henkilökohtaisesti mikään huokailija, tuo oli yleinen huomio. Pahoittelut, jos kommenttini oli turhankin kärjistetty ja vedin vääriä johtopäätöksiä.
Tarkempia detaljeja en tietystikään sinusta tiedä, en työpaikoista tai muustakaan. Ei tarvitsekaan tietää (tosin sekin jo valaisi asiaa, että työpaikkasi tilanne vituttaa, siihen voivat monet eläytyä tietämättä yhtään sen tarkemmin asiasta).
Mutta olen vain törmännyt ns. oikeassa elämässä kerran jos toisenkin tapauksiin, jotka väen vängällä yrittävät luoda jonkinlaista mysteeriä pitämällä kovaa meteliä jostain asiasta, josta he eivät kuitenkaan mitään kerro. He ovat pyrkineet siihen, että joku/jotkut sitten kysyisivät mistä on kyse, jolloin voi aloittaa tilittämisen jostain täysin triviaalista asiasta, jonka olisi voinut sanoa heti alussa. Tämän tyyppinen ylidramatisointi puolestaan vituttaa minua, siksi reagoin siihen keskivertoa herkemmin.
Tässä kuvitteellinen mutta riittävän todellinen esimerkki vastaavasta keskustelusta:
A: Et arvaa, mitä tänään tapahtui?
A: Kyllä oli tänään onneakin matkassa, ei uskoisi.
A: Ei ole tämmöistä kovin usein sattunut minulle.
A: Ei tarvinnut kävellä onneni ohi, heh.
...
(Kymmenen vastaavaa vihjailevaa täkylausetta myöhemmin.)
B: No? No mitä vittua nyt sitten sinulle tänään tapahtui?
A: Löysin vitosen setelin bussipysäkiltä.
Tämän tilanteen olisi voinut hoitaa alun perin yhdellä lauseella:
A: Löysin tänään vitosen setelin bussipysäkiltä, kävi mäihä.