Vitutusketju

  • 10 587 005
  • 56 164

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Katselin eilen jälleen Top Chef Suomi ohjelmaa ja tuomaristossa irvistelevä Pia Kämppi vituttaa suunnattomasti. Akan ilme on jatkuvasti kärsivän vittumainen ja tuntuu, että suorastaan vihaa kaikkia kilpilijoita. Ulosanti on sekin jotenkin alentavaa. Ei osaa sanoa mutta tuo tuomari vituttaa. Tää olis voinut mennä myös ketjuun, jossa pienet asiat harmittavat mutta olkoot.

Sama asia vituttaa joka kerta ohjelmaa katsoessa. Aivan käsittämättömän vastenmielinen ämmä. Hymyhän sillä on kaikkein pelottavin, tuntuu että koko naama repeää irti kun se sitä yrittää.
 
Sama asia vituttaa joka kerta ohjelmaa katsoessa. Aivan käsittämättömän vastenmielinen ämmä. Hymyhän sillä on kaikkein pelottavin, tuntuu että koko naama repeää irti kun se sitä yrittää.
Minä aina oikein odotan sitä hetkeä ohjelman loppupuolella kun Hans sanoo jotain "emmeköhän me ole tehneet päätöksemme" ja kun tämä naikkonen vastaa siihen sadistisen hymyirvistyksen kera, "kyllä, kyllä me olemme". Luulen että hän saa elämänsä valon noista hetkistä. Katsokaapa vaikka.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pia Kämpistä samaa mieltä, olipa lapsia tai ei. Jo viime tuotantokaudella otti päähän se virnistely, ja petyin pahasti, kun huomasin, että siellähän se vakituomarina taas olla jollottaa.


Vituttaa kyllä, jos joillain vanhemmilla jossain päin maailmaa on sampion kaltainen jääräpäinen jankuttaja lapsena. Siinä sitä vanhemman rakkautta lasta kohtaan mitataan oikein perkeleesti ja paljon. Ja jos sampio sattuisi tähän purkaukseen jotain vastaamaan, niin vastaan tuohon vastaukseen jo valmiiksi: paskat perustelut, ei jatkoon.
Siis on toki. Tai käsittääkseni olen tänne jotain kautta lohjennut. Tosin sulla ei kovin paljon ole varaa leijua. Varmaan vanhempasi ovat vittuuntuneet useasti, kun olet seurannut schollia hiekkalaatikolla ja yrittänyt lohkoa hyvää huumoria hänen uikkareistaan.

Itseäni meinasi äsken hetkellisesti vituttaa, mutta sitten luin kuinka sampio taas ja jälleen kerran menetti täydellisesti malttinsa, kun joku kehtasi kirjoittaa kielteisesti lapsista.
Provoihin provoilla, tosin ei se kovin rakentavaa ole, myönnetään. Mutta sun viestisi on kyllä malliesimerkki siitä, miten lukemisen ymmärtäminen on ilmeisen vaikeaa lapsettomuuteen päätyneille. Tapahtuuko siinä jokin kromosomimuutos vai mitä ihmettä? Ei näistä tiedä. Enpä kyllä usko, että edes haluaisit ymmärtää, mutta toistan nyt kuitenkin: minua ei häiritse kenenkään lapsettomuus. Se häiritsee, että lähdetään vääntämään asioista, joista ei mitään tiedetä. Suurin piirtein sama asia, kuin neitsytpoikamies väittäisi, ettei nainen hänelle pysty mitään tarjoamaan. Tai en pidä punaviinistä, koska nakit ja muussi.
---

Omasta puolestani lopetan vänkäämisen tässä ketjussa tähän. Jos kiinnostaa, niin otetaan erää jossain aiheeseen sopivammassa. Olen tullut käyttäneeksi TQoFE:lle ehkä turhan provosoivaa kieltä, pahoitteluni siitä, jos näin on. Pointti kuitenkin pysyy. Tätä viimeisintä viestiä en pahottele, mitäs yrittävät tunkea haaskalle, ja niihin vastaan oikein mielelläni. Oma kantani itse lapsiasiaan on se, että se hankkii tai yrittää hankkia, joka haluaa, muiden ei ole tarvis. Vanhemmasta ei tule parempaa ihmistä muksun myötä, mutta usein vanhemmuus avaa asioihin sellaisia näkökulmia, joita ei tulisi ajatelleeksi tai tajunneeksi ilman lasta. Elämä ilman lapsia on helpompaa, mutta elämän paremmuus taas on asia, jota on vähän vaikea arvioida, ellei vanhemmuudesta ole kokemusta.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Vitun saatanan paskat.

Kävin tuossa välissä puolitoista tuntia purkamassa paineita sählyssä ja vieläkin vituttaa.

Runkut.

Paskanaamat.

Ehdittekö kaiken tuon lisäksi vielä sählyäkin pelaamaan?
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
sampio, sä hävisit.

Itseäni meinasi äsken hetkellisesti vituttaa, mutta sitten luin kuinka sampio taas ja jälleen kerran menetti täydellisesti malttinsa, kun joku kehtasi kirjoittaa kielteisesti lapsista. Sööttiä, kun aikuinen ihminen saa tuollaiset itkupotkuraivarit aina samasta aiheesta...

Siis Sampio sai itkupotkuraivarit ja vastapuoli argumentoi asiallisesti?? Minusta Sampio kertoi mielipiteensä ihan asiallisesti. Tosiasia on, ettei lapseton voi tietää millaisen tunteen oman lapsen syntymä aiheuttaa. Itse olin aikanaan sitä mieltä, etten halua lapsia, mutta kun sain esikoisen syliin ensimmäisen kerran, niin maailma muuttui.

Ja jokainen saa ihan itse päättää asioista, myös lapsettomuudesta.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kuukauden liikuntakielto? KUUKAUDEN LIIKUNTAKIELTO!!! Kyllä, kiitos.

Anteeksi. Tiedän, että monilla on vakavempiakin juttuja, mutta lievästi ottaa päähän tämä, kun salitreeni oli alkanut kerrankin maistua hyvältä ja oli tarkoitus palata tatamille nyt alkaneella kuulla. Lähdetään nollasta sitten huhtikuun alussa.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Se häiritsee, että lähdetään vääntämään asioista, joista ei mitään tiedetä. Suurin piirtein sama asia, kuin neitsytpoikamies väittäisi, ettei nainen hänelle pysty mitään tarjoamaan. Tai en pidä punaviinistä, koska nakit ja muussi.

Tosiasia on, ettei lapseton voi tietää millaisen tunteen oman lapsen syntymä aiheuttaa.

Vielä pitää osallistua tämän kommentin verran, vaikka sanoin lopettavani keskustelun osaltani. Olen samaa mieltä siitä että tosiasia on se että lapseton ei voi tietää tuota tunnetta mikä oman lapsen syntymästä tulee, mutta minun mielestäni lapsettomallakin on silti oikeus sanoa että "en koe että lapsi pystyy tuomaan elämääni mitään sellaista mitä pitäisin arvokkaana" ilman että se leimataan "paskapuheeksi" kuten tässä nyt kävi. Koska eihän ihminen osaa välttämättä kaivata sellaista mistä ei tiedä mitään. Jokainen meistä näkee ja kokee maailman sen tiedon varassa mikä meillä on, ja jos on onnellinen ja tyytyväinen elämäänsä ilman lapsia niin kyllä silloin voi kokea että lapset eivät tuo elämään enää mitään sellaista minkä tuntisi ehdottomasti tarpeelliseksi. Ja se on minusta ihan yhtä lailla "oikea" mielipide kuin sellaisenkin ihmisen mielipide jolla on kokemusta myös siitä toisesta puolesta eli on hankkinut omia lapsia.

Minulla ei ollut mitään ongelmaa tämän sampion mielipiteen kanssa niin kauan kunnes hän alkoi väittämään TQoFE:n mielipiteitä paskapuheeksi, koska minun mielestäni nämä on sellaisia asioita joissa ei ole oikeita eikä vääriä mielipiteitä, on vaan eri tapoja katsoa asioita. En oikein ymmärrä tuotakaan että loukkaantuu ja ottaa itseensä tuollaisen kommentin jossa ihminen puhuu omista tunteistaan ja miten itse näkee asiat, kun ei TQoFE tuossa minusta mitenkään hyökännyt ketään lapsiperheitä vastaan vaan puhui ainoastaan omista tunteistaan lapsia kohtaan.

Esimerkiksi omalta kohdaltani minä en voi tasan tarkkaan sanoa että olisiko elämäni parempaa ja onnellisempiaa jos minulla olisi omia lapsia, en voi tietää sitä tunnetta mikä oman lapsen syntymästä ja kasvamisen seuraamisesta tulee. Mutta minä olen tällä hetkellä elämääni varsin tyytyväinen ja suurelta osin onnellinen, ja minä tiedän ihan tasan tarkkaan että mitä lasten ja vaimon hankkiminen tulisi minun elämästäni viemään pois, joten koen tässä tilanteessa että lasten hankkiminen ei välttämättä tuo elämääni mitään sellaista jonka tuntisin sen arvoiseksi että se korvaisi nuo menettämäni asiat. En voi sitä tietää 100% varmasti mutta en halua ottaa sitä riskiäkään. Kyse on vaan siitä miten arvottaa asioita elämässään.
 

ruoska

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, Liverpool, Real Madrid
Saatanan flunssa tuli sitten eilen. Pistää vituttamaan. Ja viikonlopuksi pitäisi saada itsensä ehdottomasti kuntoon.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Saatanan flunssa tuli sitten eilen. Pistää vituttamaan. Ja viikonlopuksi pitäisi saada itsensä ehdottomasti kuntoon.

Minulla on nyt kolmas viikko menossa ja vieläkin on oireita vaikka silloin ensimmäisellä viikolla olin useamman päivän kuumeessakin. Ilmeisen sitkeää sorttia on tämä flunssa, jatkuvasti yskittää, nenä vuotaa koko ajan ja ääni meinaa mennä vieläkin joka päivä. Lekurillakin kävin mutta kun ei ollut mitään tulehdusta päällä eikä enää kuumettakaan niin passittivat pois ilman toimenpiteitä.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Sinä kylläkin sanoit, ettet arvosta mitään, mitä lapsi voisi tuoda. Minä tähän, notta etkö rakkauttakaan. Että se ratakiskosta.

En arvosta lapsen rakkautta, piste. Mikä tässä nyt on niin vaikeaa tajuta?

Jos ei arvosta rakkautta, jota saa lapselta, niin silloinhan voi tosiaan olla, että ei arvosta mitään, mitä lapsi voisi kenties tuoda? Se ei silti tarkoita, etteikö arvostaisi rakkautta, jota saa muilta aikuisilta, vai?

Amen.

Mistäs tuon jälkimmäisen taas tiedät. Mutta ei lähdetä siihen.

En halua rakkautta sellaiselta, joka rajoittaisi elämässäni niin paljon niitä asioita, jotka tekevät minut onnelliseksi.

Niin, ja edelleen, mistä sinä sen tiedät. Minä taas tiedän, joo omalta kohdaltani vain, mutta samaa sanoo aika moni muukin. Notta niin.

Mistä minä tiedän mitä?

Yhtä naurettavaa kuin tuoda julki, että joku kavereistaan on tokaissut, että elämä olisi helpompaa ilman lapsia. No shit?

Täällä maa, kuuleeko Sampio? Yksi asia on ne, jotka ovat vapaaehtoisesti sinkkuja ja lapsettomia ja toinen asia on ne, jotka ovat sitä vasten tahtoaan. Niitä ei voi toisiinsa rinnastaa.

Että pitkällisen pohdinnan jälkeen parempaa? Ok, pakko vain sanoa, että hiukan ihmetyttää, jos joku pitkällisen pohdinnan jälkeen asettaa vanhempana asiat tuollaiseen järjestykseen. Helpompaa, kyllä, mutta parempaa. Millä mittarilla, kiinnostaisi tietää.

Jos vanhempi kokee saavansa lapsiltaan vähemmän kuin mistä joutuu heidän vuokseen luopumaan, niin ymmärrän hyvin, että hän katsoo elämänsä olleen parempaa vuosia aiemmin. Tämän enempää en voi asiaa toisten puolesta avata. Ja jos joku vanhempi nauttii vanhemmuudesta vähemmän kuin sinä, se hänelle suotakoon, etkä sinä ole kukaan siitä häntä kritisoimaan. Se on hänen subjektiivinen kokemuksensa, ei sinun, vaikka niin kovin mielellään toisten puolesta päättäisitkin, miten muut kokevat asioita.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Siirrän omalta osaltani keskustelun toiseen ketjuun. Siellä vastaus asialliseen viestiisi, -OO-.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Hyvät naiset ja herrat, ottakaa jakkaranne ja pop corninne. Yleisön pyynnöstä raivostuneen (ja lapsettomia jo kromosomivikaisiksi haukkuvan) isäkarhun show jatkuu Lapsia vai ei? -ketjun puolella. Pyydän teitä siirtymään rauhallisesti ja tönimättä, ja pahoittelen tästä aiheutuvaa vaivaa. Sitä hyvittääksemme laskimme metrilakujen hintaa 20 prosenttia!

sampio Gellnerille kirjoitti:
Mutta sun viestisi on kyllä malliesimerkki siitä, miten lukemisen ymmärtäminen on ilmeisen vaikeaa lapsettomuuteen päätyneille. Tapahtuuko siinä jokin kromosomimuutos vai mitä ihmettä?
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tosin sulla ei kovin paljon ole varaa leijua. Varmaan vanhempasi ovat vittuuntuneet useasti, kun olet seurannut schollia hiekkalaatikolla ja yrittänyt lohkoa hyvää huumoria hänen uikkareistaan.
Aijai, kyllä nyt syvälle sydämeen sattuu, kun tuolla tavalla keksit iskeä äärimmäisen arkaan paikkaan. Mutta onneksi ei sentään vituta. Tai no, ainahan joku asia vituttaa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Koko kansan presidentti. Suvaitsevaisuus. Vähempiosaiset. Kaksikielisyys.

Kaj "vitun" Kunnas, jääkiekkotappelut ja kiekkoilijoiden vastuu nuorison esikuvina. Kiva kun kävit, mutta voisitko kalju kääpiö suksia vittuun ja keskittyä jatkossa vaikka stafettkarnevaleniin ja esteratsastukseen. Ahdas maailmankuvasi olisi juuri omimmillaan noissa ympyröissä.

ps. lapset ovat rikkaus, mutta täysin paskoja piirtämään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
ps. lapset ovat rikkaus, mutta täysin paskoja piirtämään.
Eikä ne osaa sirotella. Jos haluaa paljastaa aikuiseksi naamioituneen lapsen, niin tökkää sille käteen teelusikan täynnä sokeria, ja sanoo että sirottele tuosta letun päälle tasaisesti. Lapsi ei osaa, se tökkää samaan kasaan sen sokerin ja jää kiinni.
 

DiamondDoll

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Jesse Joensuu
Vitun Cosmopolitan. Kerran täydessä hulluudessa tulin tilanneeksi kuusi kuukautta kyseistä lehteä. Nyt sitten viimeiset kolme, ne on sieltä tilauksen loputtua jatkuvasti kyseistä roskalehteä olleet lähettelemässä ja aina saa soittaa että vittu, tilaus on loppunut ja jo kerran sen olen perunut. Saa aina saatana olla maksamassa siitä lähetetystä numerosta vaikka ei sellaista ole halunnutkaan. Saatanan saatana, ei sitä huvittaisi joka kerta olla monta minuuttia puhelimessa perumassa tilausta jos ne sitä paskaa lähettää kiellosta huolimatta ja laskuttaa siitä.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jälleen kerran tuli huomattua lippua katsellessa, että meikäläinen on merkitty naiseksi. Jos nimi ei Peter, John, Matti tai Pekka niin ilmeisesti ulkolaiset heti ajattelevat kyseessä olevan nainen. Aikoinaan Malesiassa käydessäni minulle tehtiin jokaisella lentokentällä ruumiintarkastus, koska lipussani luki "mrs". Vittu tätä kestä enää en.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jälleen kerran tuli huomattua lippua katsellessa, että meikäläinen on merkitty naiseksi.
Juu, jostain syystä kaksi kolmesta viimeisestä lentoreissusta on täälläkin tullut tehtyä Mrs. Ikerinä.

Ja juuri pari päivää sitten nauratti töissä, kun saksalainen kollega laittoi sähköpostia minulle ja eräälle kolmannelle osapuolelle, alkutervehdyksenä reippaasti: Hello ladies!

Ymmärrän että tuo toinen viestin vastaanottaja Monika oli aika selvä peli, mutta ilmeisesti myös minun nimeni kuulostaa jossain päin maailmaa varsin naiselliselta sillä ei ollut ensimmäinen kerta kuin näin käy. Ja toki tiedänkin jo lapsuudestani, että yhden kirjaimen verran etunimeäni muuttamalla saadaan Saksassa kohtuullisen usein vastaantullut naisen nimi.

Mutta mikäs siinä.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Vituttaa, kun iltapäivälehdet ovat tehneet monia satoja miljoonia Nykäsen Masalla rahaa, mutta Matti itse ei ole saanut niistä penniäkään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
ilmeisesti myös minun nimeni kuulostaa jossain päin maailmaa varsin naiselliselta
Hyvä ystäväni, Kari nimeltään, hämmentää ulkomaalaisia aina sillä että on mies. Kaikkialla muuallahan Karit tapaavat olla naisia.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Hyvä ystäväni, Kari nimeltään, hämmentää ulkomaalaisia aina sillä että on mies. Kaikkialla muuallahan Karit tapaavat olla naisia.
Yksi aikoinaan tuttu kaveri harrasti yliopistomaailmassa newsgrouppeja ennen nettiaikaa. Kaveri sai aika usein kovin henkilökohtaisen tuntuisia posteja nuorilta miehiltä jotka halusivat tehdä tuttavuutta. Yleensä kiinnostus loppui kuin seinään siinä vaiheessa kun Hannu selvitti että Hannu on Suomessa miehen nimi. Kai tuo kuulostaa ulkkarin korvaan feminiiniseltä siinä missä vaikkapa Hanna.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös