No mikä siinä niin vituttaa? Ainut mikä mua vituttaa siinä on se, että täytyy ostaa lahjat eikä ole rahaa. Tai siis korjaan: saa ostaa lahjoja. Onhan siitä joulusta hössötystä kyllä ja vielä on pari kuukautta aikaa jouluun, mutta itse pidän joulusta ja jos olisi tyttöystävä niin mikäs sen romanttisempi juhla onkaan?
Tulisi aika pitkä lista, mutta koetan karsia ja tiivistää. Ensinnäkin mua vituttaa se kaikki materialistinen hössötys, eli ne juuri mainitsemasi lahjat. Veronpalautuksia olisi kerrankin tulossa ihan kivasti, mutta iso osa niistäkin tärväytyy siihen, että kaikille enemmän tai vähemmän tärkeille on oltava joku paketti. Joulukortti, yhdessäolo ja
"joulumieli"(mikä valhe..) eivät riitä tässä armottomassa tavaran vaihtamisen juhlassa. Joulu on siis todellinen kauppiaiden, porvareiden ja helppoheikkien juhla, kun koko kansa rientää ostamaan kaikkea turhaa, koska luulee kaiken maailman tilbehöörin tekevän itsensä ja muut onnelliseksi. Onneksi ei suvussa ole tällä haavaa mitään keskenkasvuisia toukkia, joiden vinkumista ja jankutusta joutuisi aattona kuulemaan.
Toinen mikä vituttaa on se kaikki stressi, mikä kerääntyy ihmisiin. Ei ole olemassa vittumaisempaa ja enemmän ylikierroksella käyvää ihmistä, kuin perheenäiti jouluaattona (ja usein jo paria päivää ennen sitä). Näkkäriäkään tuskin uskaltaa porukoiden luona syödä, kun juuri on tehty
joulusiivous, eikä muruakaan saa huulilta tipahtaa. Joulupöytä on myös luonnollisesti saatava notkumaan kinkkua, laatikoita, piparia ja herraties mitä perinnepaskaa, vaikka sitä kaikkea ei koskaan edes tule syödyksi. Ja kaikki tämä miksi? No siksi, että se on pelkkä
typerä tapa. Joulu on niin vitun kaukana romanttisesta, kuin on vain mahdollista.
Huoh, taidanpa mennä tänäkin jouluna omiin oloihini ja vetää illalla kännit kuunnellen rokkia. Herätessä kaikki on taas ohi ja voi alkaa odottaa vuoden vaihtumista. Helvetti, enhän mä ole edes kristitty enää, joten miksi vaivautua juhlimaan hesusta..