Liitynpä itsekin tähän jouluvittuuntuneiden kerhoon. Joulu on lasten juhla ja pukkiin uskoville vesseleille vuoden parasta aikaa, mutta kun ei lapsia satu olemaan niin en minä ko. hössötyksestä saa mitään mieluisaa revittyä. Ei ole myöskään mitään perhettä tai sukua jonka kanssa olisi yhteyksissä, ja kaikki kaverit tottakai viettävät joulua oman sukunsa/perheensä kanssa. Viime jouluna sain kohdata tämän katkerasti kun yhteiset joulusuunnitelmat oli naisystävän kanssa tehty jo ja elämä ihan mallillaan, kunnes aatonaattona pitkän riidan jälkeen päätimme erota. Siinä sitten vietin joulun yksinäni ja aivan paskana, kaikki liikkeet kiinni, kaupunki täysin kuollut, pimeää ja kylmää ja eihän sitä saatana kavereitakaan kehdannut soittaa kaljalle kun oli se helvetin joulukin. Ei sillä että ne olisi varmaan tulleetkaan kun oli se joulu ja kaikilla omat kuviot. Noh, sittemmin elämä on asettunut ihan ok mallille, mutta vituttaa kaikkien yksinäisten ihmisten puolesta koko juhla.
Ja sitten se kaupallisuus! Olen aika kaukana kristillisestä ihmisestä, mutta eihän sitä joulun alkuperäistä ideaa toteuteta kun ohimennen jossain lasten näytelmässä ja parissa joululaulussa. Sen sijaan nämä helvetin pukkimainokset täyttävät jokaisen jakelukanavan lokakuun lopulta lähtien. Joka tuutista myydään vaikka mitä peniskarvan kiharrinta. Kääntyisi varmaan se Jeesuskin haudassaan jos olisi sinne jäänyt. Ja se arpominen niiden lahjojen kanssa että keille pitää ostaa ja keille ei ettei vahingossakaan jää ikävään tilanteeseen kun "ei mulla oo sulle mitään". Ja joululauluja tulee joka tuutista, radiosta, telkkarista, ruokakaupassa soi joululaulut ja kaduilla lauletaan joululauluja. Ei se jouluruokakaan ole edes mitenkään erityisen hyvää, mutta silti kansan syvät rivit puputtavat porsaan persettä kaksin käsin ja koko tammi-helmikuu itketään kun on pari ylimääräistä kiloa tullut ja pitää päästä kesäksi bikinikuntoon ja akat hihittelevät yhdessä että kuinka se meidän Maukka niin tykkää siitä porkkanalaatikosta. Vittu!