Vitutusketju

  • 10 668 898
  • 56 216

Beneway

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, Mario Lemieux, Jyp
Mahdollisesti paras peli koskaan. Ei pysty käsittämään, että julkaisusta taitaa olla jotain 15 vuotta..? Nopeasti aika kuluu. Vuosiin pelannut koko peliä, mutta koko kartan tunnen varmaan edelleen ulkoa.

Pienoisen offtopicin saattelemana yhdyn näkemykseesi. Tosin nyt viime vuosina on tullut netin maailmaan ladattavaksi fanien tekemiä lisäosia peliin, jotka antavat tuntuvaa piristystä vanhaan klassikkoon. Suosittelen noita päivityksiä syvästi.

Ja sitten itse ketjun aiheeseen. Vituttaa vähän nuo yleisurheilun MM-kisojen lähetysajat. Aina silloin tällöin - usein juuri arvokisojen aikaan - tulee hinku seurata kyseistä urheilua, mutta ei sitä nyt viitsi yömyöhällä herätä kyttäämään. Mutta minkäs tuolle voi.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Riipooko sua jotenkin se että Suomen armeija on joidenkin mielestä vähän helvetin hölmö paikka? Harmittaako sua että joku kokee toiminnan siellä olevan kaikkea muuta kuin kasvattavaa ja että oikea elämä kasvattaa hieman enemmän? Muuten purkausta on aika hankala ymmärtää...

Ei ollut purkaus eikä haittaa pätkääkään se mitä armeijasta ajattelet. Puoli vuotta armeijassa on hyvä kokemus kun elämästäsi noin 80-vuotta elät sitä "tosi kasvattavaa" aikaa. Haluan vaan sanoa, että ne jotka intin ovat käyneet niin pitävät kokemustaan positiivisena...siis varmasti enemmistö.

Jos ei inttiä halua käydä niin ok. Oma poikani aloittaa sivarin syksyllä. Sitäpaitsi mun ikäiselle kaverille armeija juurikin oli sitä oikeaa elämää. Ajat muuttuvat ja ihmiset sen mukana.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Ei ollut purkaus eikä haittaa pätkääkään se mitä armeijasta ajattelet. Puoli vuotta armeijassa on hyvä kokemus kun elämästäsi noin 80-vuotta elät sitä "tosi kasvattavaa" aikaa. Haluan vaan sanoa, että ne jotka intin ovat käyneet niin pitävät kokemustaan positiivisena...siis varmasti enemmistö.

Jos ei inttiä halua käydä niin ok. Oma poikani aloittaa sivarin syksyllä. Sitäpaitsi mun ikäiselle kaverille armeija juurikin oli sitä oikeaa elämää. Ajat muuttuvat ja ihmiset sen mukana.

Itselläni on hieman kaksijakoiset fiilikset heinäkuussa loppuneesta, vuoden kestäneestä palvelusajasta.

Tämä vuosi ei minua kasvattanut millään tavalla siviili-maailmaa varten, päinvastoin. Armeijassa on nykypäivänä asiat hoidettu niin huonosti, että minäkin sairastin 5kk palvelusajastani, tietämättä että minulla oli mycoplasma, kun kukaan ei uskonut eikä raaskinut tutkia. Terveydenhoito on saatava parempaan jamaan armeijan osalta, sillä pelkkä burana päivittäin viikon ajan ei auta ketään paranemaan, jos joutuu kuumeessa juoksemaan cooperin nestehukassa 30 asteen helteellä.

Tosin, positiivisia mietteitä jäi armeijasta helvetin paljon, pääosin todella paljon paskaa joka on jälkeenpäin mietittynä ihan hauskaa.

Mutta terveydenhoito, ei näin.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Tästä uutisesta on tullut keskusteltua kaveripiirin tuoreiden vanhempien kanssa. Ensin vitutti tämä tapahtuma tietenkin äärettömästi, mutta sen jälkeen alkoi vituttaa aivan yhtä paljon kuinka kassalla nämä tieten tahtoen lapsia tähän maailmaan hankkineet ihmiset olivat. Kaikki olivat aivan käsittämättömän yllättyneitä tästä uutisesta. "Miten ne on voinu päästää pedofiilin tuollaiseen työhön?!" No tuskinpa se piti "pedofiili" -kylttiä kaulassaan tai mainitsi siitä muille.

Ihmisten on näköjään aivan helvetin vaikea käsittää missä pedofiilin voi todennäköisimmin oikeassa elämässä kohdata. Ei siellä pimeässä metsässä parrakkaana ja haisevana Jammu-setänä, vaan nimenomaan siellä missä niitä lapsia on. Päiväkodeissa, kouluissa, liikunta- ja urheiluseuroissa jne. Siistillä ja lapsista "oikealla tavalla" välittävällä olemuksella ja kohteliaalla käytöksellä varustettuna. Luotetaan sataprosenttisesti tarhasetiin ym. kun nehän on kutsumusammatissa ja ne rakastaa lapsia. Ja naisia ei varsinkaan ikinä epäillä. Kyllä nyt jumalauta vanhempien pitäisi nykyajan tiedonsaannilla olla jo tietoisia, missä ja miten pedofiili todennäköisimmin vaanii. Vituttaa kuinka sinisilmäisiä ja laiskoja tiedonhakijoita niin moni vanhempi on. Saisi saatana olla joku koe ennenkuin saa hankkia lapsia. Onneksi lapset ja internet eivät tulleet esille näissä keskusteluissa. Olisi varmaan taju lähtenyt vitutuksesta.
Aika kassalla olivat kyllä. Eihän se pedofiili, ainakaan tuon uutisen mukaan, ollut siellä töissä. Vain omistajana. Tuon mukaan lapsiin ei ole kohdistunut minkäänlaista uhkaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tämä vuosi ei minua kasvattanut millään tavalla siviili-maailmaa varten, päinvastoin.

Mitä sä tiedät ensinnäkkään mistään siviilielämästä tuon ikäisenä? Mitä sinusta se siviilielämä pitäisi olla? Mitä tuon vajaan vuoden aikana oppii siviilissä? Sehän on lopun elämää sulla mukana.
 

Visnovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång, alltid. Vaahteralehdet. HCK.
Mitä sä tiedät ensinnäkkään mistään siviilielämästä tuon ikäisenä? Mitä sinusta se siviilielämä pitäisi olla? Mitä tuon vajaan vuoden aikana oppii siviilissä? Sehän on lopun elämää sulla mukana.

En yrittänyt olla millään tavalla offensiivinen kommentissani, tarkoitin lähinnä sitä, että nyky-armeijan touhu poikkeaa suuresti esim. 70- sekä 80-luvun armeijasta, jolloin sinä käsittääkseni olet armeijan käynyt.

Minun mielestäni siviilielämään kuuluu työssäkäynti, sekä säännölliset harrastukset (itselleni kuntosali on henkireikä). Armeija-aikanani en päässyt salille, nimenomaisten sairasteluitteni vuoksi. Tämä harmitti suuresti, painokin putosi 6kg armeijan aikana, vaikken mitään joutunut tekemään (kuljettaja).

Voi olla, että kuljettajana minulle muodostui erilainen, "lepposampi" kuva armeijasta, kun esim. aliupseerikoulun käyneillä, jotka täyttivät johtajatehtäviä jokainen päivä ja pyörittivät sitä hommaa.

Tämä keskustelu ei tosin kuulu tähän ketjuun, joten jos on tarve niin voimme jatkaa vaikka yksityisviesteinä. Toistan vielä kerran itseäni, tarkoitukseni ei ollut millään tavalla provosoida ketään mielipiteelläni, minulle vain jäi tämmöinen "paska maku" armeijasta, vaikka positiivisia asioitakin oli.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Vituttaa, että liigakausi alkaa enkä pysty sitä taaskaan seuraamaan. En asu enää lähelläkään liigapaikkakuntaa, ja opiskelijana mulla ei ole rahaa ostaa pelejä netistä. (10 pelin kortti taitaa maksaa 70€, kallista lystiä). Ja nyt tuo kuukauden pelikin on maksukanavalla. Perkele!
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Vituttaa, että liigakausi alkaa enkä pysty sitä taaskaan seuraamaan. En asu enää lähelläkään liigapaikkakuntaa, ja opiskelijana mulla ei ole rahaa ostaa pelejä netistä. (10 pelin kortti taitaa maksaa 70€, kallista lystiä). Ja nyt tuo kuukauden pelikin on maksukanavalla. Perkele!
Kyynel. Mutta jos realistisesti mietitään, niin tuo 70e on parin viikon kaljat opiskelijalle. Jos tämän jättää väliin, niin saa aika moneksi viikoksi katsottua kiekkoa. Se on ihan kiinni siitä, mihin rahansa laittaa.
 

Grainger

Jäsen
Suosikkijoukkue
La Decimoquinta
Kävin pitkästä aikaa pyöräilemässä ja johan tuli niska/hartiaseutu ihan helvetin kipeäksi. Takaraivossa sellainen kohta, joka meinaa revetä aina kun päätä kääntää ja muutenkin todella tukkoinen yläkroppa. Tunsin kyllä ajaessa kuinka nojasin liiaksi käsien varaan.

Kumma juttu, kun käytännössä samassa ajoasennossa ajelin pari kesää sitten joka päivä 20-30 kilometriä, eikä tuntunut missään. Kaipa sitä on tullut vanhaksi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Kyynel. Mutta jos realistisesti mietitään, niin tuo 70e on parin viikon kaljat opiskelijalle. Jos tämän jättää väliin, niin saa aika moneksi viikoksi katsottua kiekkoa. Se on ihan kiinni siitä, mihin rahansa laittaa.
No en kaljaa (tai alkoholia yleensäkään) juo, mutta eipä sitä rahaa paljoa ole vuokran jälkeen. Kai se sitten pitäisi tinkiä vaikka siitä nuudelista.

No, kai tähän vain on sopeuduttava. Onpahan syy roikkua Jatkoajalla pelien ajan.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Kyynel. Mutta jos realistisesti mietitään, niin tuo 70e on parin viikon kaljat opiskelijalle. Jos tämän jättää väliin, niin saa aika moneksi viikoksi katsottua kiekkoa. Se on ihan kiinni siitä, mihin rahansa laittaa.

Hehe, monelle opiskelijallehan tuo 70 euroa on melkeinpä koko kuukauden ruokabudjetti. Kaikki kun eivät vedä lavallista joka viikonloppu. Ja ei, en ole opiskelija.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Vituttaa, että liigakausi alkaa enkä pysty sitä taaskaan seuraamaan. En asu enää lähelläkään liigapaikkakuntaa, ja opiskelijana mulla ei ole rahaa ostaa pelejä netistä. (10 pelin kortti taitaa maksaa 70€, kallista lystiä). Ja nyt tuo kuukauden pelikin on maksukanavalla. Perkele!
Me tehtiin opiskeluaikoina niin että meillä oli "kimppacanal+". Homma skulasi niin että kaveri osti kortin ja hallinnoi sitä. Sitten maksettiin kaverille osuuksia peleistä (sm-liiga ja valioliiga) joita katsottiin. En nyt muista miten maksumäärät menivät, mutta kaveri sai kuitenkin kuussa noin 50-70% kortin kuukausimaksusta takaisin.

Toinen vaihtoehto näinä urpototaalien aikana on suunnata kapakkiin ja vaikka höriä jäävettä koko peli, niin ei tule kalliiksi.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Kyynel. Mutta jos realistisesti mietitään, niin tuo 70e on parin viikon kaljat opiskelijalle. Jos tämän jättää väliin, niin saa aika moneksi viikoksi katsottua kiekkoa. Se on ihan kiinni siitä, mihin rahansa laittaa.

Näytä mulle opiskelija jolla on varaa pistää 70 euroa kahdessa viikossa "ihan mihin vaan". Mä näytän sulle kanavapaketin Suomessa, josta näkee kivasti, helposti ja edullisesti SM-liigan, NHL:n, Valioliigan, maajoukkuepelit ja Veikkausliigan samalla.

Niin just.

En ole opiskelija, eikä vituta mikään.
 

Shejbal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Tuo kyllä vituttaa, että kalja on ilmeisesti suurelle osalle ihmisistä elintoimintojen kannalta hengittämisen jälkeen toiseksi tärkein asia. Joka saatanan kerta, kun joku jossain erehtyy mainitsemaan jonkun asian kalliiksi tai jostain asiasta ei viitsisi esim. kymppiä maksaan, niin jostain puskasta syöksyy joku Kalja-Antero ilmoittamaan, että "jätä pari kaljaa juomatta" tai "eihän se oo ku pari kaljaa".
 

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Tuo kyllä vituttaa, että kalja on ilmeisesti suurelle osalle ihmisistä elintoimintojen kannalta hengittämisen jälkeen toiseksi tärkein asia. Joka saatanan kerta, kun joku jossain erehtyy mainitsemaan jonkun asian kalliiksi tai jostain asiasta ei viitsisi esim. kymppiä maksaan, niin jostain puskasta syöksyy joku Kalja-Antero ilmoittamaan, että "jätä pari kaljaa juomatta" tai "eihän se oo ku pari kaljaa".
Eikun tuohan on vain yksi käytännön talouselämän perus-indekseistä. Vrt. BicMac-indeksi ja 501-indeksi. Helppo sisäistää ja laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Tosin se ketuttaa nykyään, kun kalja maksaa parin tuopin verran.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eikö opiskelijat osaa enää tehdä itse viiniä (tai kaljaa)? Kotitekoinen viini on suhteellisen halpaa, varmaan pari euroa litra tai jotain. Vai ollaanko tässäkin asiassa uusavuttomia?
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Eikö opiskelijat osaa enää tehdä itse viiniä (tai kaljaa)? Kotitekoinen viini on suhteellisen halpaa, varmaan pari euroa litra tai jotain. Vai ollaanko tässäkin asiassa uusavuttomia?

En tiedä nykypäivästä, mutta minä tein lukioaikana kiljua ja amkin myötä kun opintotuet pomppasi suorastaan pilviin, oli varaa tehdä jopa sitä viiniä.
 
Suosikkijoukkue
JypFabun poliittinen ideologia
Vituttaa muutaman Hifk-henkisen nimimerkin harrastama provoilu tuolla Jokerit-keskustelun puolella. Ihan hauskahan noita provoja oli aluksi lukea, mutta nyt alkaa tuo oksennus kärsimään jo inflaatiota, kun joka vitun väliin pitää tunkea jotain kitinää aina omistajasta faneihin.

Jottei jäisi epäselväksi, niin käväisepä lukemassa nimimerkki Gagsin hengentuotoksia HIFK-osiossa ja tee päätelmät meneekö asiallisen keskustelun vai provoilun puolelle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös