Mikälie saatanan flunssa iskeny, tuntuu et keuhkoissa ois jotain partateriä tms. Töistä ei käytännössä voi olla pois, mut pitää kattoa miten tää ilta menee ja hakea varmaan sit vaan kylmästi saikkua pari päivää. Lenkkeilyynki tulee mukavasti taukoa, juuri ku se on alkanu maistumaan niin helvetin hyvältä. Mua nyt yleensäki vituttaa ihan saatanasti olla niin kipeä ettei pysty tekemään niitä asioita mitä normaalisti tekis. Vittu.
Tääki tulee aina näin elo-lokakuun aikana, joku saatanan syysflunssa. Muuten voi koko vuoden olla terve ku pukki, mut aina tää iskee. Eikä paljon vaikuta et miten sitä pukeutuu tai muutakaan.
Pahus sentään, kärsin samasta ärsyttävästä ongelmasta. Kaikki alkoi jonain viileämpänä kesäpäivänä elokuussa tai alkusyksystä 90-luvun puolella, jolloin kurkku muuttui maanpäälliseksi helvetiksi ja tämä on jatkunut vuosikaudet samana ajankohtana. Lääkärit ovat vuosien varrella patistaneet minut lähes poikkeuksetta nieluviljelyyn, epäilynkohteena angiina. Tulokset ovat aina olleet samat: EI angiinaa, muutakaan käsin koskeltavaa tai ylipäätänsä konkreettista diagnoosia. Aikaisemmista tuloksista olen usein lääkäreille kertonut, mutta sitkeästi nämä kansanparantajat ovat aina haluneet tarjota angiinaa. Tuloksista ja nollatason vastauksista turhautuneena olen kokeillut erilaisia omatoimisia ennaltaehkäiseviä keinoja ja parina viime vuotena olen löytänyt täysosuman: antihistamiinikuuri em. vuodenaikaan. Ainakin omalla kohdallani tuo on toiminut useamman vuoden.
P.S. Leikkailemalla ja liimailemalla kymmenien lääkärien arvuutteluita olen päätynyt siihen tulokseen, että lämpötilojen laskiessa kuumasta / lämpimästä hieman viileämpään herkästi reagoivaan kurkkuun valuu limaa, jonka seurauksena kurkku reagoi muuttumalla viikoksi / pariksi helvetin ärtyneeksi.
Ja mikä minua vituttaa tuon äskeisen lisäksi? Arvostan länsimaista lääketiedettä, mutta vitun valitettavan usein se reagoi vain seuraukseen, eikä tarjoa tarpeeksi ennaltaehkäisevää tietoa.