Teinit vastaavat: "Vitun kyttääjät! Menkää valvomaan kaahareita maanteillä älkääkä pilatko meidän viatonta hauskanpitoa."Elämäni ensimmäiset ylinopeussakot. Vitun kyttääjät, valvokaa niitä teinejä juomassa vaikka ennemmin, älkää vainotko minua ohituskaistalla.
Tai sitä fiilistä kun vihdoin pääset sisään, opiskelet 5-6 vuotta vuodattaen satoja sammiollisia verta, hikeä ja kyyneliä ja sitten huomaatkin, että ei tällä koulutuksella työllisty muuhun kuin kortistoon tai korkeintaan niihin tehtäviin mihin täysin kouluttamattomatkin voivat hakea. Amistason tehtäviin et pääse, kun ei ole sitä amiskoulutusta eikä kukaan muutenkaan halua ottaa yliopistokaveria mihinkään suorittaviin töihin, koska kukaan ei usko että pysyisit hommassa kovin kauaa.Ja mieti sitä fiilistä, jos et pääsekään sisään.
Vituttaa kun iltapäivälehtien etusivut huutaa että nyt nautitaan helteestä ja kyllä on niin ihanaa kun on kesä jne. En tiedä mikä minua vaivaa, mutta kyllä meikäläistä vitutta kun lämpömittari menee yli +25 celsiuksen. Ei vaan tunnu hyvältä. Ai niin, mutta kun ei saa valittaa. Tuokin toteamus vituttaa tässä yhteydessä.
Vituttaa kun iltapäivälehtien etusivut huutaa että nyt nautitaan helteestä ja kyllä on niin ihanaa kun on kesä jne. En tiedä mikä minua vaivaa, mutta kyllä meikäläistä vitutta kun lämpömittari menee yli +25 celsiuksen.
Ai niin, mutta kun ei saa valittaa. Tuokin toteamus vituttaa tässä yhteydessä.
Ihmiset ja käytöstavat tai siis niiden puute jälleen kerran.
Vitun vittu, kun on pakko tulla huutamaan siihen väliin, kun selkeästi näkevät, että on palvelutilanne edellisen asiakkaan kanssa kesken.
Eli suht pientä täälläkin.
En oikeastaan ymmärrä, miksi siihen myyjän ja toisen asiakkaan viereen pitäisi jäädä patsastelemaan, jos välistä voi kysäistä, että onkohan näitä kaapeleita/kenkiä/vuotaraaputtimia enää varastossa, vai oliko kaikki hyllyssä. Kai se sitten ahdistaa roimasti. Eri asia tietenkin, jos tyyppi jatkaa juttuaan pidemmälle.
Myös ne asiakkaat ottavat päähän ketkä tulevat viisi minuuttia ennen sulkemisaikaa ja olettavat, että siellähän ne myyjät asuvat kaupassa eikä kenenkään tee edes mieli lähteä kotiin.
En oikeastaan ymmärrä, miksi siihen myyjän ja toisen asiakkaan viereen pitäisi jäädä patsastelemaan, jos välistä voi kysäistä, että onkohan näitä kaapeleita/kenkiä/vuotaraaputtimia enää varastossa, vai oliko kaikki hyllyssä.
Tyylipuhdas väärinis vituaticus-yksilö. Tai ei nyt täysin, mutta jos myymälän aukioloaika on esim. kello 20 niin totta munassa sinne voi mennä hyvällä omallatunnolla vielä vaikkapa 19.50. Fiksuahan tuo ei välttämättä ole ja varmasti saa vihaisia katseita henkilökunnalta, mutta nillittäkööt myyjät pomolle, ei asiakkaalle.
Tyylipuhdas väärinis vituaticus-yksilö. Tai ei nyt täysin, mutta jos myymälän aukioloaika on esim. kello 20 niin totta munassa sinne voi mennä hyvällä omallatunnolla vielä vaikkapa 19.50. Fiksuahan tuo ei välttämättä ole ja varmasti saa vihaisia katseita henkilökunnalta, mutta nillittäkööt myyjät pomolle, ei asiakkaalle. Toki liikekin voisi laittaa aukioloajaksi edellä mainitussa tapauksessa esim. 19.45 ja varata viimeisen vartin mattimyöhäsille, jos oikein kovasti nämä kiristävät.
Ei siinä, tiedän toki tämän vitutuksen. Tosin silloin oli nihkeästi lukiosta päässyt ja kesätöissä huvipuistossa nälkäpalkalla. Jos siellä ne illan viimeiset narunvetäjät sai hoidettua hyvässä hengessä, niin kai nyt myös ns. "oikeissa töissäkin" luulisi homman luonnistuvan.
Tokihan se asiakas saadaan hoidettu hyvässä hengessä. Kyllä itseä voi vituttaa mutta ei sitä asiakkaille tietenkään näytetä. Itse olen pitänyt yleensä säännön, että jos tiedän, että en kerkeä kaupasta pois ennen kuin se menee kiinni niin menen sinne joku toinen päivä.
Niin, onkos tuossa sitten jotain väärää? En odota, että minun takiani jätettäisiin edeltävä asiakas palvelematta, enkä edes aina kysy välistä mitään. Joskus kuitenkin saattaa olla itselläkin sen verran kiire, että se viisi minuuttia, minkä tuolla kysymyksellä säästää, on aivan paikallaan. Sitten odotetaan, jos myyjä lupaa tarkastaa tai toinen myyjä ehtii paikalle. Tai sitten saatan kysäistä jonkun tuotteen sijaintia ohimennen, jos en sitä itse ole löytänyt. Aika useinhan myyjillä on pelisilmää kysyä, mitä asiakas etsii, vaikka edellinen asiakas olisikin kesken, ja ohjata eteenpäin tai toiselle myyjälle. Käytöstavathan tässäkin jutussa on se pointti.Tuosta on kenellekään hyötyä vain mikäli myyjä voi 100 % varmuudella heti vastata, että ei ole.
En pidä yhtään siitä, jos joku tulee sekoilemaan, kun itse ole jossain putiikissa palveltavana. En myöskään mene väliin huutelemaan, jos näen myyjällä olevan toisen asiakkaan tilanne kesken. Epäkohteliasta ja moukkamaista käytöstä; kenenkään aika ei ole niin kallista, etteikö voisi odottaa vuoroaan.En oikeastaan ymmärrä, miksi siihen myyjän ja toisen asiakkaan viereen pitäisi jäädä patsastelemaan, jos välistä voi kysäistä, että onkohan näitä kaapeleita/kenkiä/vuotaraaputtimia enää varastossa, vai oliko kaikki hyllyssä. Kai se sitten ahdistaa roimasti. Eri asia tietenkin, jos tyyppi jatkaa juttuaan pidemmälle.
Heh, ei tässä mistään sekoilusta ole kyse. Asiallinen kysymys tyyliin "Missäs päin ne teidän tarjouspanssarinyrkkinne olivatkaan" ei varmasti stressaa liikaa myyjää sen enempää kuin palveltavaa asiakastakaan. Ei siitä tarvitse tehdä sen kummempaa numeroa tai keskeyttää kenenkään puhetta. Ei ne myyjät kokoaikaa paasaa palveltavalle. Itse myyjänä ollessani hoisin palveltavan lisäksi tällaisia kyselijöitä ja haahuilijoita usein pois alta, se on ihan kaikkien etu. Se ei katkaise itse palvelutilannetta yhtään tippaa.En pidä yhtään siitä, jos joku tulee sekoilemaan, kun itse ole jossain putiikissa palveltavana. En myöskään mene väliin huutelemaan, jos näen myyjällä olevan toisen asiakkaan tilanne kesken. Epäkohteliasta ja moukkamaista käytöstä; kenenkään aika ei ole niin kallista, etteikö voisi odottaa vuoroaan.