Vitutusketju

  • 10 561 229
  • 56 142

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa muudannen eteläsuomalaisen urheiluseuran kannattajien uskomaton puusilmäisyys ja -päisyys. Tappion aiheuttamassa tuskassaan he kanavoivat kaiken keskustelun pelistä sivuraiteille ja myrkyttävät ottelu- ja sarjaketjuja mieshuora-"keskustelulla". Hyvin harva edes yrittää nähdä tilanteessa kääntöpuolia ja jopa maamme vanhin urheiluun keskittynyt aikakauslehti sallii teinimäisen avautumisen nettisivuillaan. Vituttaa ihan tosissaan nyt.
Jospa muut ovatkin oikeassa ja teikäläiset väärässä? Kerro sinä sitten se kääntöpuoli, kun muut eivät sitä ymmärrä. Vituttaa, että joku pitää Rosan toimintaa jotenkin miehekkäänä ja oikeana.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Jospa muut ovatkin oikeassa ja teikäläiset väärässä? Kerro sinä sitten se kääntöpuoli, kun muut eivät sitä ymmärrä. Vituttaa, että joku pitää Rosan toimintaa jotenkin miehekkäänä ja oikeana.

Kääntöpuoli oli kieltämättä huono sanavalinta. Tarkoitin sillä niitä muita näkökulmia, jotka kollektiivisesti jätetään näkemättä. Yksi niistä on se, että erää oli jäljellä vain 17 sekuntia ja siksi dramaattiselta tuntuva pukukoppiin huilaamaan meneminen oli hyvin perusteltua. Rosahan vielä talutettiin sinne, en tiedä kysyikö kukaan tahtooko hän istua loppuerän vaihtoaitiossa vai pukukopissa.

Mikäli Rosalla taas olivat ilmat pihalla, oli käsien roikottaminen ihan normaalia ilmat pihalla olevan ihmisen toimintaa. Sillä tavalla kun yritetään rentouttaa pallean seutua, jotta ilma alkaisi taas kulkea.

Ele, jolla Rosa korosti yleisön kuuntelua, taisi sittenkin olla tarkoitettu Kärppien fanikatsomolle, eikä niinkään ollut tarkoitettu provoksi espoolaisille.

Ja tietenkin ne muut perustelut, joilla on yritetty puolustaa Rosan toimintaa. Niskan retkahtamisesta johtuva varovaisuus jään pinnassa, kivut muualla kuin pään alueella ja kun pönttö on muuten vain kuin lintulauta, ei siinä ilman aivotärähdystäkään tai aivokuolemaa ihan heti pystyyn pääse. Olen kokenut monta iskua päähän elämäni aikana kaukalossa ja sen ulkopuolella ja tiedän mistä puhun. Minkä varmaan kaikesta voi muutenkin päätellä.

En pidä Rosan touhuja mitenkään asenteellisen oikeina tai miehekkäinä. Pikemminkin neutraaleina ja inhimillisinä. Ja kun kerran kyseessä oli atyyppinen tsekki, tämä näkökulma korostuu. Nyt saa puolestani riittää rautalangasta vääntäminen.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Kun maailman toiseksi vanhin urheilulehti - nimeltänsä Urheilulehti - otsikoi juttunsa: "Pavel Rosa on naurettava pelle ja filmaaja", niin usko hyvään journalistiseen tapaan kyseisen lehden suhteen on ainakin minulla lopullisesti mennyttä.

Hyvä (tai yleensä minkäänlainen) journalistinen tapa ja kyseinen lehti eivät ainakaan jääkiekon osalta ole vuosikausiin mahtuneet edes samaan lauseeseen, joten aihe ei ole sen arvoinen, että kuuluisi tähän ketjuun.

Sen sijaan päävammoista ja niskaretkahduksista aasinsillalla vitutukseen: ao. vaivoihin määrätyt jytylääkkeet paitsi väsyttävät ja saavat ruoan maistumaan paskalta, myös aiheuttavat kuvotuksen tunnetta, ns. varpusparviefektejä ja vatsakipuja. Vittu että syönkin moisia yhtään kauempaa kuin säryn takia pakko (=lopetin tänään).
 
Viimeksi muokattu:

Mack

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Wimbledonin oikeudet Canalille. Selostajina (haukkokaa henkeänne) Hedmanit. Siis, eikö oikeasti kukaan muu voisi joskus jossakin selostaa näitä? Miten edes on mahdollista etteivät ole myöskin Viasatilla?
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Hyvä (tai yleensä minkäänlainen) journalistinen tapa ja kyseinen lehti eivät ainakaan jääkiekon osalta ole vuosikausiin mahtuneet edes samaan lauseeseen, joten aihe ei ole sen arvoinen, että kuuluisi tähän ketjuun.
Niin, olipa Petteri Sihvosesta mitä mieltä tahansa, niin ei hän kuitenkaan kaikessa tyylikkäässä tyylittömyydessäänkään ole alentunut tuonlaisiin eskoseppäsmäisiin otsikointeihin, jotka ovat eskoseppäsmäisesti ilmaisten clearasilmaisesti viiksihaiveniaan finnien seasta höylääviä naurettavia pelleidiootteja.

Rautalankaa: Jos P.Sihvonen ei miellytä, niin se ei tarkoita sitä, etteikö ainakin paikoin, joku Esko Seppänen voisi vituttaa jopa enemmän. Yksi on yksittäistapaus, kaksi on monikko.
 
Viimeksi muokattu:

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Elisa 24m/1m = 48 minuuttia jäljellä - 14.3 / 130 Mt (28.8kt/s)

Ei jumalauta! Antakaa mun 8 meganen takaisin. Vittu mitä paskaa saatana ei jumalauta.

Ei kai se Elisan vika ole jos olet lataamassa jostain palvelimesta mikä ei pysty työntämään sitä dataa. Vähän sama jos joku ajaa 50km/h, vaikka tienrakentaja on tehnyt tien missä voi ajaa 120km/h, niin tienrakentajan vikako se on jos mossesi ei kiihdy.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Vituttaa muudannen eteläsuomalaisen urheiluseuran kannattajien uskomaton puusilmäisyys ja -päisyys. Tappion aiheuttamassa tuskassaan he kanavoivat kaiken keskustelun pelistä sivuraiteille ja myrkyttävät ottelu- ja sarjaketjuja mieshuora-"keskustelulla".

Ymmärrän pointtisi, mutta käännetään tämä otsikkoon sopivaksi:

Vituttaa yleistäminen. Eiköhän ne keulijat ole laskettavissa yhden käden sormilla, ja tuo mieshuora-tekstikin on tullut toistuvasti saman kirjoittajan teksteistä esille.

Onhan se hyvä, että on tunnetta. Siksi toivonkin, että tämä viittaamasi ottelupari pelaisi pidemmän sarjan, tunne on nyt mukavasti pinnassa. Peli sinänsä oli aika paskaa, jos tunne toisi vähän väriä siihen touhuun.
 

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-
Yksi on yksittäistapaus, kaksi on monikko.

Juu, ei ollut tarkoitus puuttua hlökoht. vitutukseesi. Se puolustaa aina paikkaansa, t. Nimim. Pasa & Atpo rules:)

Vituttaa, että työpaikalla on hommat luistaneet, mutta lomien, vuoronvaihtojen yms. jälkeen tanttameininki (tarkoittaa kykyjä ja asennetta, ei sukupuolta) tiivistyy jälleen. Onneksi pääsee itse suht pikaisesti talvilomalle ja reissuun.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ääääää! Walkman meni mykäksi. Mitä nyt? Miten mä voin täällä avokonttorissa kesittyä mihinkään??? Vittu eikä varmana ole missään takuukuittia tallessa, perkele kesäkuussa hankittu peli. Voi elämä.

Kakkaa.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Vituttaa oma suhtautumiseni jääkiekkoon, tai ehkä lähinnä SM-liigaan. Kevään huipennus kohta alkamassa, ja fiilis on sellainen, että kiviäkin kiinnostaa. Isommat kiksit tuntuu saavan nyt siitä, minkälaista sekoilua päättävissä kabineteissa käytännöntoteutetaan (viittaan tuohon kahden pelin lisäämisen kuningasideaan), kuin siitä, miten Kerholla kevät menee. Muuttaisin tämän kyllä, jos tietäisin, miten.

Ja jos sitten kannu tulee, niin en voi iloita siitä tuntematta itseäni ainakin kolmen prosentin gloryhunteriksi. No se nyt ei sentään vituta ainakaan vielä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Muutaman päivän oli nyt ihan mukava sää, aurinko paistoi ja ei ollut liian kylmä. Mutta nyt tuota vitun paskaa alkoi taas tulemaan taivaan täydeltä eikä loppua ole näkyvissä. Vitun talvi! Vitun lumi! Eikö tämä vitun paska voisi jo loppua!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ääääää! Walkman meni mykäksi. Mitä nyt? Miten mä voin täällä avokonttorissa kesittyä mihinkään???

Ole nyt perkele iloinen edes siitä, että sulla yleensä on aikaa roikkua duunissa täällä Jatkoajassa.

Vituttaa tuollaiset tyttömäiset avautumiset.

EDIT. Siis perhana, anteeksi jos kuitenkin olet naispuolinen. Tätä kun en huomioinut.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Ei nyt ihan kuitenkaan maksimaalisesti vituta, mutta kyllähän se tupakkimiehenä ottaa päähän kun savukkeet on loppu ja niitä lisää saan vasta illalla seitsemän kieppeillä. Siis jos en jaksa kävellä sohjoloskapaskassa 3km edestakaisin.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Anna kun arvaan, joku Rauman paikallinen baari?

No ei kun Porilainen paikallinen. Tosin se nyt on ihan sama missä se oli, koska joka paikassa vakioasiakkaat saavat touhuta mitä lystää ja sitten kun joku laittaa niille vastaan, niin itse olet syyllinen.

Kyllä tuosta tapauksesta sen verran myönnän, että toki myös tuo putkareissu itselle oli ihan aiheellinen (ehkä) olisi tietenkin baarista poistaminen riittänyt ihan yhtä hyvin, mutta kyllä nuo Svea-pipoiset pelletkin olisi sietänyt samaa kohtelua.

No ei se nyt enää vituta, kun olen saanut asiat hoidettua tuon tiimoilta. varastettu kännykkä lukittu, uus sim-kortti haettu, vakuutuksesta saadut rahat tilillä ja uusi puhelin vieressä.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Ei nyt ihan kuitenkaan maksimaalisesti vituta, mutta kyllähän se tupakkimiehenä ottaa päähän kun savukkeet on loppu ja niitä lisää saan vasta illalla seitsemän kieppeillä. Siis jos en jaksa kävellä sohjoloskapaskassa 3km edestakaisin.

Tämä vituttaisi minua ehkä kaikista eniten, jos näin huonosti pääsisi käymään. Siksi alankin huolestua, kun tupakkaa on jäljellä alle kaksi kartonkia, sikareita alle 10kpl ja sätkäpuruja alle kaksi pakettia. Lisäksi sytkäreita pitää olla kaapissa vähintaan kolme kappaletta.

Tästä voisi nähdä painajaisia, jos kohdalle sattuisi.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Ole nyt perkele iloinen edes siitä, että sulla yleensä on aikaa roikkua duunissa täällä Jatkoajassa.

Vituttaa tuollaiset tyttömäiset avautumiset.
Olen toki. Vaan ei se vitutusta Walkmanin hajoamisesta vähennä.

Mukavaa silti että sait aiheen kirjoittaa vitutusketjuun.
 

Ikuri

Jäsen
Voisi kuvitella, että tänään vituttaa suosikkijoukkueeni juuri alkanut kesäloma, mutta tämä (jääkiekko) on jäänyt jokseenkin toisarvoiseksi asiaksi.

Minulla todettiin glaukooma (silmänpainesairaus) tällä viikolla. Paine oli tehnyt toisessa silmässä jo pahaa jälkeä, näkökenttä kaventunut huomattavasti. Uskomatonta, mutta en itse ole tätä huomannut lainkaan. Kävin silmälääkärissä nyt ensimmäistä kertaa elämässäni ja voisi käyttää ilmaisua, että kreivin aikaan.

Nyt on loppuelämä yhtä tippojen kanssa leikkimistä. Joka ilta molempiin silmiin hautaan asti. Tippahoidolla pyritään laskemaan silmän liian suurta painetta, joka kurittaa näköhermoa. Mitään parantavaa leikkaushoitoa ei ole olemassa. Voisi asiat varmasti huonomminkin olla, mutta kyllä tämä nyt hieman harmittaa.
 
Nyt on loppuelämä yhtä tippojen kanssa leikkimistä. Joka ilta molempiin silmiin hautaan asti. Tippahoidolla pyritään laskemaan silmän liian suurta painetta, joka kurittaa näköhermoa. Mitään parantavaa leikkaushoitoa ei ole olemassa. Voisi asiat varmasti huonomminkin olla, mutta kyllä tämä nyt hieman harmittaa.

Varmasti harmittaa, mutta kunhan muistat että et ole todellakaan ainut jolla on silmien kanssa ongelmia. Ja kuten sanoit, asiat voisi olla huonomminkin. Kyllä tuohon ajan kanssa tottuu.

Itselläni on oikeanpuoleinen silmä vaurioitunut, kun neljä vuotta sitten lumipallo napsahti ikävästi silmään. Voisihan tuota käydä vielä jossain vaiheessa lääkärissä näyttämässä, mutta pahoin pelkään että mikään ei tuota enää korjaa.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Voisi kuvitella, että tänään vituttaa suosikkijoukkueeni juuri alkanut kesäloma, mutta tämä (jääkiekko) on jäänyt jokseenkin toisarvoiseksi asiaksi.

Minulla todettiin glaukooma (silmänpainesairaus) tällä viikolla. Paine oli tehnyt toisessa silmässä jo pahaa jälkeä, näkökenttä kaventunut huomattavasti. Uskomatonta, mutta en itse ole tätä huomannut lainkaan. Kävin silmälääkärissä nyt ensimmäistä kertaa elämässäni ja voisi käyttää ilmaisua, että kreivin aikaan.

Nyt on loppuelämä yhtä tippojen kanssa leikkimistä. Joka ilta molempiin silmiin hautaan asti. Tippahoidolla pyritään laskemaan silmän liian suurta painetta, joka kurittaa näköhermoa. Mitään parantavaa leikkaushoitoa ei ole olemassa. Voisi asiat varmasti huonomminkin olla, mutta kyllä tämä nyt hieman harmittaa.

Olen kuullut jostain renkaista jotka leikkauksella laitetaan silmään ja luulin vielä viestiisi asti että ne ovat hoitona mainitsemaasi sairauteen. Olen ollut väärässä tai sitten toivon puolestasi, että et ole kaikista hoidoista kuullut ja olisinkin oikeassa
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Jep, silmäongelmat on perseestä. Itsellä on oikeassa silmässä sarveiskalvon kartiopullistumaa. Ainakin vielä suht lievänä, mutta aiheutti kuitenkin kaksoisnäön tuohon silmään. Piilareihin vaihto auttoi tuohon ongelmaan, mutta toivottavasti pullistuma ei enää pahene. Nopeasti tuo kyllä puski, alle puolessa vuodessa muuttui näkö silmässä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Minulla todettiin glaukooma (silmänpainesairaus) tällä viikolla...

Nyt on loppuelämä yhtä tippojen kanssa leikkimistä. Joka ilta molempiin silmiin hautaan asti. Tippahoidolla pyritään laskemaan silmän liian suurta painetta, joka kurittaa näköhermoa.

Ikävä homma, jaksamisia sinulle.

Kannabista on määrätty jonkin verran glaukooma-potilaille laskemaan silmänpainetta. Lääkekannabiksen käyttö ei ole Suomessa edes lastenkengissä, kunhan sanoin, kun tuli mieleen.

Mitään parantavaa leikkaushoitoa ei ole olemassa.


Eikö tuota sitten voida hoitaa kammiokulman laserhoidolla (lasertrabekuloplastia)? Vaikka senkin vaikutukset vaihtelevat, mutta käsittääkseni mahdollisuus on olemassa? Laserhoidon vaikutuksetkin voivat mennä ohi muutamassa vuodessa, mutta silti.

Itselläni on näköhermo tulehtunut (optikusneuriitti) nyt kahdesti, ensimmäisen kerran silloin kun en vielä edes tiennyt sairastavani ms-tautia ja toisen kerran tuossa noin vuosi sitten. Oli se vaan perseestä ja niin perkeleen turhauttavaa. Oli kaksoiskuvia, maitonäköä, pimenemistä ja hämärtymistä. Toivon todella, ettet sinä tai kukaan muukaan joudu sellaista kokemaan.

Edelleen, jaksamisia.

*edit*

No eipä se näköjään mikään pysyvä ratkaisu ole tuo laserilla leikkaaminenkaan. Paskoja hommia.
 
Viimeksi muokattu:

Blue J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Siis "virta päälle", "valot päälle", "höpö höpö". Miten joku osaa kirjoittaa noin ärsyttävää tekstiä? Taitolaji kai sekin..
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Minulla todettiin glaukooma (silmänpainesairaus) tällä viikolla. Paine oli tehnyt toisessa silmässä jo pahaa jälkeä, näkökenttä kaventunut huomattavasti. Uskomatonta, mutta en itse ole tätä huomannut lainkaan. Kävin silmälääkärissä nyt ensimmäistä kertaa elämässäni ja voisi käyttää ilmaisua, että kreivin aikaan.

Paska homma, uskon että vituttaa. Mutta kiva että kirjoitit tänne, tuli mullekin samalla mieleen että pitäisi taas varata aika silmälääkäriin kontrollia varten.

Muutama vuosi sitten kävin piilareita hakemassa, ja silmässä huomattiin synnynnäinen pigmenttihäiriö, joka voi johtaa juurikin glaukoomaan. Vielä silloin ei ollut silmänpaineissa mitään muutoksia, mutta pigmentti voi kuulemma jatkossa tukkia jonkun kanavan ja johtaa myöhemmin glaukoomaan. Pitäisi kerran vuodessa käydä tsekkauttamassa asia, mutta on taas jäänyt. Mutta ehkä se taas pitäisi käydä, ettei se putkinäkö iske.

Hämmästyttävästi ei oikein mikään vituta. Naisasiat loistavasti, rahat nyt perinteisen loppu, mutta töitä piisaa ja siellä viihtyy. Snadisti vituttaa ens viikon aamuvuorot, ei ole yhtään mua varten, en ymmärrä miks mulle on taas niitä tungettu useampi.
 

Ikuri

Jäsen
Muutama vuosi sitten kävin piilareita hakemassa, ja silmässä huomattiin synnynnäinen pigmenttihäiriö, joka voi johtaa juurikin glaukoomaan. Vielä silloin ei ollut silmänpaineissa mitään muutoksia, mutta pigmentti voi kuulemma jatkossa tukkia jonkun kanavan ja johtaa myöhemmin glaukoomaan. Pitäisi kerran vuodessa käydä tsekkauttamassa asia, mutta on taas jäänyt. Mutta ehkä se taas pitäisi käydä, ettei se putkinäkö iske.

Minulla on nimenomaa tuo pigmenttihäiriö. Eli sitä pääsee irtoamaan ja se tukkii jotkin kanavat ettei silmän toimintaa ylläpitävät nesteet pääse vaihtumaan. Lääkärikin ihmetteli mun sairauden ajankohtaa, olen kovin nuori (30v) sairastamaan tätä perinnöllistä sairautta. Pelottava ajatus, miten pitkälle tämä ehtii iän myötä mennäkään? Isoisälläni se on vienyt näkökyvyn toisesta silmästä kokonaan.

Todella kannattaa käydä kontrollissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös