Vitutusketju

• 10 698 603
  • 56 253

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sitä se on. Jotenkin sitä sokaistui, kun silloin tällöin käveli ulos muutama sata egee voittaneena, mutta sitten, kun tuijotti tiliotetta, niin voi perkele sitä nostojen määrää.
Nyt on vaan keinot vähissä, miten tästä noustaan.

Olen aika läheltä nähnyt, miten pelihimo voi tuhota ihmiseltä kaiken: Perheen/muut läheiset, työn, mielenterveyden, fyysisen terveyden... kaiken tärkeän ja oikeasti merkityksellisen.

Tuossa tilanteessa sanoisin, että rehellisyys on paras lääke. Mitäs jos sanoisit suoraan kotona, että tuli mokattua ja muuhun tarkoitetut rahat pelattua. Ja että teet kaikkesi tilanteen parantamiseksi. Tässä pätee sama kuin muissakin riippuvuuksissa, eli ulkopuolisen on ensin vakea ymmärtää tilannetta. Mutta kun salama iskee tarpeeksi lähelle, niin silmätkin voivat avautua erilaisille asioille, pelihimollekin.

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen aika läheltä nähnyt, miten pelihimo voi tuhota ihmiseltä kaiken: Perheen/muut läheiset, työn, mielenterveyden, fyysisen terveyden... kaiken tärkeän ja oikeasti merkityksellisen.

Tuossa tilanteessa sanoisin, että rehellisyys on paras lääke. Mitäs jos sanoisit suoraan kotona, että tuli mokattua ja muuhun tarkoitetut rahat pelattua. Ja että teet kaikkesi tilanteen parantamiseksi. Tässä pätee sama kuin muissakin riippuvuuksissa, eli ulkopuolisen on ensin vakea ymmärtää tilannetta. Mutta kun salama iskee tarpeeksi lähelle, niin silmätkin voivat avautua erilaisille asioille, pelihimollekin.

Näin varmaan täytyy tehdä, kaiken uhallakin. Voihan se olla, että oma olo ainakin paranee, kun saa mielen kevennettyä. Kiitos!

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Vituttaa ihan urakalla...tänään tuli perinnästä maksuvaatimus, jonka edeltäjää en ole edes nähnyt. Sitten kun ääneen ihmettelen että mistä vitusta tääkin nyt on niin mulle kaivetaan jostain helvetin kaapista se lasku avattuna. Ikinä en ole nähnyt koko paperia, mutta avattu on ja jemmattu jonnekkin hevonperseeseen. Miksei voitu vaikka ilmoittaa että tollanen tuli, kun en ollut kotona edes kun tuo oli tullut.

Nyt joku viisas sanoo että olisit maksanut ajoissa, mutta tuo Anttilan Lähetetään kaikki laskut kerralla juttu ei vain toimi, vielä kun minulla on kaksi tuotetta osamaksulla, on tuo paperi määrä kauhea. Aluksi tuo menikin, kunnes suoritin asevelvollisuutta ja sekosin laskuissa. Mielummin olen sitten melkein maksanut sen plus 5 euroa ja saanut uuden laskun kotiin. Minua siis vituttaa se että laskuni jemmataan jonnekkin kaappiin ja unohdetaan mainita niistä. 40 euroa, ei ole mikään kauhea summa, mutta silti reilusti enemmän kuin se mitä olisi pitänyt maksaa.

J.Petke

Jäsen
Näin varmaan täytyy tehdä, kaiken uhallakin. Voihan se olla, että oma olo ainakin paranee, kun saa mielen kevennettyä. Kiitos!

Näin se kannattaa ja ruveta yhdessä tutkimaan eri vaihtoehtoja mistä tuota rahaa saisi tehtyä lisää. Laskuja voi koittaa soitella ja siirtää eräpäiviä ja jotain turhaa irtaimistoakin pistää myyntiin. Kun tuon ongelman tuo esille niin sitä on helpompi lähteä puimaan ja kääntämään tilannetta paremmaksi. Kyllä noihin aina ratkaisut löytyvät.

Ja painota vielä muijalle sitä, että ymmärtää tilanteen eikä pelkästään näe sitä rahan puutetta.

Tsemppiä, kyllä tuo tuosta hyväksi kääntyy, hommia se vaatii mutta taatusti kääntyy.

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Onko ihan normia nykyään, että Tku-Sto laivamatkalla 80% matkustajista on ryssiä, 15% jotain afgaaneja ja muita rättipäitä ja loput 5% suomalaisia/ruotsalaisia?

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Onko ihan normia nykyään, että Tku-Sto laivamatkalla 80% matkustajista on ryssiä, ...

Venäläisten osuus juuri näinä päivinä liene selitettävissä sillä, että Venäjällä on nyt juhlapyhiä. Vasta oli uusi vuosi - joka on siellä suuri juhla ja huomenna venäläiset viettävät joulua.

Sitä en sitten tiedä matkustavatko venäläiset nykyään yleisemminkin paljon laivalla väliä Turku-Tukholma kun en ole Ruotsiin menevän paatin kyydissä ollut sitten 80-luvun.

vlad.

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
http://www.iltalehti.fi/viihde/2010010610883953_vi.shtml

Vituttaa kun itse taannoin sain 240 euron sakon kun poliisin mielestä ajoin punaisia päin. Viivytin tahallani noin vuoden sakon maksamista. Kotiin tuli sitten uhkaus ulosotosta. Maksoin sakon kiltisti.
Joillakin "julkkiksilla" on jopa satoja tuhansia euroja ulosotossa eivätkä he taatusti niitä koskaan "pysty" maksamaan. Vituttaa niin helvetisti!

J.Petke

Jäsen
Vituttaa kun itse taannoin sain 240 euron sakon kun poliisin mielestä ajoin punaisia päin.

Olivatko poliisit värisokeita tai jotain?

Minua vituttaa nämä Discovery kanavan mainokset. Samat paskat mainokset pyörivät jokaisella tauolla. Luonnollisesti äänet on miksattu ihan päin vittua, toinen mainos on hiljaisella ja toinen melkein jo hajottaa kaiuttimet. Onko todella niin vaikeaa miksata ne kaikki samalla volyymitasolle?

Outsider

Jäsen
Vituttaa kun huomenna jatkuu taas työt ja käytännössä koko loma vuodenvaihteen molemmin puolin on mennyt kotona flunssan kourissa. Eipä ollut ensimmäinen kerta, eikä varmasti viimeinenkään.

Tämän lisäksi vituttaa vielä enemmän se, ettei ole varaa lähteä opiskelemaan.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Vituttaa oma kusipäisyys. Syksyn aikana pelasin tuhansia euroja ruletissa ja nyt on rahaa 22 egee, laskut pinossa, tili tulee ja menee viikon päästä, lainaa ei saa ja 4 kersaa ruokittavana. Miten vitun tyhmä ihminen voi olla?

Niin, että jos jollain on lahjoittaa muutama tonni, niin tänne vaan. Rulettia en pelaa enää ikinä.

Niin ja muija ei ees tiedä mitään eikä sille voi kertoakaan. Aika solmu.
Sinuna ottaisin heti yhteyttä laskuttaviin yrityksiin ja sopisin maksujärjestelystä. Yrityksen ovat aika joustavia tekemään näitä, sillä onhan heidänkin etunsa, että saavat rahansa pois. Mutta soita asap, äläkä vasta sitten, kun karhuavat laskuja.

Tuolta löytyy hyödyllisiä linkkejä.

Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Se viimeöinen uni, sekä se vitutus.

Näin helvetin tylsää unta jostain random työpäivästä toimistolla päätteen ääressä. Uni otti sitten uusia suuntia, kuten unet aina... olin joutunut kuvitteellisen firmani mahdollisen yhteistyökumppanin kanssa pienelle tutustumiskierrokselle, eli jollekulle nightclubille. Vastakkaisen firman osastossa sattui sitten olemaan Zooey Deschanel eräänä osapuolena, joka sitten osoitti kiintymystä minuun. Eikä pelkästään yhteistyökumppanina, vaan myös myös pelkkänä jälkimmäisenä.

Uni meni hyvin siihen saakka, että kaveri saatana soittaa mulle puoli neljältä aamulla, että missä hänen kaverinsa on... arvatenkin ehdin vain saada helvetinmoisen seisokin, sekä hyvänolon tunteen unesta, enkä sen enempää. Sanomattakin on selvää, ettei tuosta turhasta heräämisestä aiheutettu vitutus kadonnut, eikä se uni väkisin samasta kohtaa jatku.

Harkitsen vakavasti kuristavani tämän unen katkaisseen kaverin, genitaalialueeltaan tai kännykkää näpyttelevästä ranteestaan.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Sinuna ottaisin heti yhteyttä laskuttaviin yrityksiin ja sopisin maksujärjestelystä. Yrityksen ovat aika joustavia tekemään näitä, sillä onhan heidänkin etunsa, että saavat rahansa pois. Mutta soita asap, äläkä vasta sitten, kun karhuavat laskuja.

Juuri näin. Eräs pankkineuvoja kertoi taannoin tuttavalleni (velkajärjestelyasioissa siellä), että suomessa luottotietonsa menettävät ainoastaan välinpitämättömät ihmiset. Jos välittää asioista ja haluaa tilanteet hoitoon, niin ratkaisuja löytyy aina, vaikka tilanne toivottomalta tuntuisikin.

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vituttaa jatkuvat pakkaset, nytkin vaivaiset -32 ja tuohon kun lätkäistään merituuli päälle niin voi vittu sentään. Toinen vitutuksen aihe on Radio Suomipopilla sen 400 kertaa päivässä tulevat KultaRahaksi-mainokset. Ei perkele.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri näin. Eräs pankkineuvoja kertoi taannoin tuttavalleni (velkajärjestelyasioissa siellä), että suomessa luottotietonsa menettävät ainoastaan välinpitämättömät ihmiset. Jos välittää asioista ja haluaa tilanteet hoitoon, niin ratkaisuja löytyy aina, vaikka tilanne toivottomalta tuntuisikin.

Aika julma ja asiantuntematon kommentti pankkineuvojalta. Kun asiat ovat umpisolmussa, ihmiset eivät välttämättä pysty hoitamaan asioita kuten pitäisi. Vituttaa tuollaiset lausunnot.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Aika julma ja asiantuntematon kommentti pankkineuvojalta. Kun asiat ovat umpisolmussa, ihmiset eivät välttämättä pysty hoitamaan asioita kuten pitäisi. Vituttaa tuollaiset lausunnot.

Voi kuulostaa julmalta, mutta kyllä mä tavallaan tuohon uskon. Luottotietojen menettäminen on monen asian summa, eivät ne niin vaan lähde.
Usein tilanteet lähtevät negatiivisesti etenemään välinpitämättömyyden kautta.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Voi kuulostaa julmalta, mutta kyllä mä tavallaan tuohon uskon. Luottotietojen menettäminen on monen asian summa, eivät ne niin vaan lähde. Usein tilanteet lähtevät negatiivisesti etenemään välinpitämättömyyden kautta.

Olet ilmeisesti seurannut tällaista tapausta läheltä? Minä olen, eikä siinä ollut kysymys välinpitämättömyydestä.

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Olet ilmeisesti seurannut tällaista tapausta läheltä? Minä olen, eikä siinä ollut kysymys välinpitämättömyydestä.

Tiedän homman nimen kyllä, vaikka itse ei ole asian kanssa tarvinnut painia.

Niin kauan kun pysyy aktiivisena ja koittaa sopia asioista kaikilla mahdollisilla tavoilla, niin ei luottotietoja viedä. Jos ei itse siihen pysty, niin on olemassa apua omien asioiden hoitoon. Tämä maa on uskomattoman joustava niille henkilöille, jotka eivät laiminlyö maksuja kintaalla, vaan ottavat yhteyttä laskun lähettäjään yms. ja kertoo tilanteensa suoraan. On olemassa myös velkajärjestely, johon pääsee kyllä ainakin jossain vaiheessa.

choose_life

Jäsen
Suosikkijoukkue
-

Just. Esim. mielenterveysongelmissa elävä ihminen varmaan menettää luottotietonsa "välinpitämättömyyttään". Vittu mitä besserwissereitä.

Täällä vituttaa vaihteeksi eniten kaikki: työ, pari-, perhe- ja kaikki muut vitun ihmissuhteet ja raha-asiat etunenässä. Vittu.

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tiedän homman nimen kyllä, vaikka itse ei ole asian kanssa tarvinnut painia.

Niin kauan kun pysyy aktiivisena...

Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta? Ymmärrän kyllä kantasi, mutta pankkineuvojan kommentti oli täysin asiantuntematon.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On olemassa myös velkajärjestely, johon pääsee kyllä ainakin jossain vaiheessa.

Pääseekö silloinkin, jos on tyhmyyttään/välinpitämättömyyttään perseillyt luottotietonsa punaiselle? Olen joskus kuullut, että velkajärjestelyn ehdot eivät ihan kaikenlaisilla veloilla täyty. Mitään faktaa mulla tästä ole, pelkkää mutuilua vaan.

Vituttaa, etten löytänyt tykkejä Mustanaamio-kuosilla. Nyt on sitten jalassa tylsät harmaat pitkät. En edes muista, koska olen viimeksi tämän mallin kalsarit omistanut.

*edit*

Aivan, mutta jos ei pysty olemaan aktiivinen? Jos ei pysty nousemaan kunnolla sängystä, puhumattakaan kirjeiden avaamisesta?

Tuo on sille pankkivirkailijalle juuri sitä välinpitämättömyyttä. Se on helpompi niputtaa laiskat ja sairaat samaan nippuun, niin ei tarvitse sen enempää ajatella, pelkkä päivittely työpaikan kahvihuoneessa riittää. Vitun pankkiämmä. Jos olisin ikävä ihminen, toivoisin kyseiselle yksilölle nopeaa burnoutia ja sitä seuraamaan vakavaa ja pitkää masennusta.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy