Vituttaa Sonera ja lähinnä sen asiakaspalvelu. Siirsin laajakaistaliittymän uuteen osoitteeseen viisi viikkoa sitten. Siirto luvattiin puhelimessa alle kahdessa viikossa. Odottelin maltillisena kolmisen viikkoa Soneran luvattua ilmoitusta, että liittymä on käytössä. Ilmoitusta ei kuulunut joten soitin (maksulliseen) asiakaspalveluun, jossa ensin saa "keskustella" helvetin hitaan automaatin kanssa ennen kuin pääset puhumaan jonkun ihmisen kanssa. Asiakaspalvelusta kerrottiin että liittymä on siirretty ja pitäisi toimia, ilmoitusta tästä ei tosin minulle saapunut. Olin kahdellakin eri modeemilla useaan kertaan kokeillut, mutta edes ADSL-valo ei palanut ollenkaan. Viime torstaina tein vikailmoituksen liittymästä, luvattiin että asentaja ottaa yhteyttä seuraavana arkipäivänä, tuli oikein tekstiviestitse tästä vahvistus. Taas kärsivällisenä odottelin, koska tuo seuraava arkipäivä koittaa ja eilen, eli viikko tuosta vikailmoituksen tekemisestä, paloi käämit ja soitin asiakaspalveluun, jossa luvattiin että heti huomenna, eli tänään, asentaja on täällä paikalla selvittämässä vikaa. Jännityksellä odotellaan saapuko jo tänään vai tarvitseeko odotella ensi viikkoon.
Melko nihkeää tuo toiminta on ollut mielestäni, yleensä en jaksa turhasta valittaa, mutta kyllä tämä alkaa jo vituttamaan. Millaisia perusteita pitää olla että voin purkaa määräaikaisen laajakaistaliittymän? Tekisi mieli vaihtaa ihan pelkästään asiakaspalvelun ja katteettomien lupausten takia toiseen operaattoriin.