Edellisen asukkaan 5 vuotta sitten tekemä/teettämä kylppäriremontti osoittautui päin vittua tehdyksi. Vedeneristyksen alle pääsee vettä. Nyt sitten odotetaan viikko, että isännöitsijä palaa lomilta. Tarkistetaan mitä hän on tiennyt remontista ja sitten mietitään kuka on korvausvelvollinen edellinen asukas/me/taloyhtiö.
Onneksi tehtiin viime vuonna kylppäriin pintaremppa ja laitettiin kalusteet, valaistus ja koneet uusiksi, joten sekin työ meni nyt täysin hukkaan. Ja nyt pahimmassa tapauksessa koko kylppäriremppa omaan piikkin. Millä vitun rahoilla!
En nyt ole rakennusalan ammattilainen, mutta sivusta olen seurannut kun isukki on 10 vuotta tehny noita hommia. On kyllä aikalailla päin persettä mennyt vesieristyshommat jos sinne alle pääsee vettä. Onko tämä lattiassa vai seinissä, paljonko sinne on jo vettä mennyt ja miten tämä selvisi Teille.
Herää epäilys että onko sinne ollenkaan laitettu eristeitä.
Viiden vuoden aikana ovat määräykset muuttuneet jonkin verran ja käsittääkseni nykyään vaaditaan joku todistus että saat tehdä näitä vesieristyshommia. Piti kaiketi käydä jokin kurssi, jotta sen todistuksen sai. Ja ei ollut mikään halpa.
Jos rempan on tehnyt joku firma, pitäisi edellisellä asukkaalla olla tiedossa/muistissa kuka sen on tehnyt. Oikeusoppinut en myöskään, ole mutta ehkä teidän kannalta on pienoinen etu jos edellinen asukas on itse tehnyt rempan ja osoittautuukin, että hän ei ole "saanut" tehdä sitä itse.
Edittiä vielä:
Kun sitä vettä kerta menee sinne eristyksen alle, niin vaihtoehtona on vain ja ainoastaan laattojen purkuseinistä/lattiasta. Silloin myös selviää onko eristeitä käytetty ja minkä verran. Paikat pitää kuivattaa ja siinä saattaa mennä pari kolme viikkoa, kenties enemänkin. Vituttaa takuulla, mutta toivotaan että tilanne selkeytyy