Vituttaa niin kympillä!

  • 1 032 812
  • 5 390

Petofani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Anaheim, Raahe-Kiekko, PattU, Lippo
Jo aina ei vain voi olla se ykkönen, jo mitali vaatii kovaa työtä ja jossittelu on aivan turhaa ja vastustajan kunnioituksen puutetta. Nyt HPK oli viimeisessä pelissä sen yhden maalin verran onnekkaampi, mutta hopea ei ole häpeä, joten jäitä hattuun.
 
Nukuin vitutuksen yli. Yksi yö riitti. Eteenpäin.

Minskin tuomarifarssin jälkeen "Anyone who plays against Sweden" muuttui muotoon "Anyone who plays against Russia", jos ulkomaalainen kysyy kakkossuosikkia. Näistä ei pidäkään päästä yli.
 

Mölli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit,Tottenham
Kannattaako puhua Oulun päässäkään hirveästi oikeusmurhasta.Kannattaisi muistella vähän niitä Raksilassa käsin maaliin heiteltyjä kiekkoja joita ei muka nähty,vaikka Urheiluruudussa koko valtakunta näki miten kävi.Toisessa tapauksessa sama kamera näki veskarin läpi kiekon olevan maalissa.Lopuksi kulunut jargoni.Pitkässä juoksussa nämäkin menevät tasan.Höpö,Höpö!!!
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Olen huomannut sen, että kyllä menestystä seuraa aina 2 asiaa:

1. Menestyvän joukkueen faneista 80% oppii sulattamaan paremmin myös tappiot. 20% jää sitten edelleen keksimään tappiolle syitä milloin mistäkin. Samat 20% keulivat myös voiton hetkillä, koska omassa elämässä on mahdollisesti vähemmän muita keulimisen aiheita.

2. Toisaalta menestyvän joukkueen fanien tulee kestää ei-menestyvien joukkueiden fanien kateutta ja kuraa. Kateus on kansantauti. Ja tämänkin kevään keskustelujen perusteella täysin hyväksyttävää. Koska onhan siinä aina jotain väärin, jos joku toinen pärjää sinua paremmin. Tietysti on!

HPK: on varmaan kaikista joukkueista se jengi, jonka puolelle kaikkien muiden liigajoukkueiden fanien on helppo mennä. Miksi? Ei ole liikaa menestynyt eikä faneissakaan ole tapahtunut keulimista.

Tsemppiä siis Ouluun tuolle 80% porukalle ja vähän niille lopuillekin :)

Jupa
 
Viimeksi muokattu:

tooMi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JP#13, MG#64, Real Madrid
Välillä läikkyy yli, ymmärrykseni menee myös niille häähättelijöille jotka tulivat tänne huutelemaan. Tämä on elämää, ja vähän lätkää.

Tuomareille myös sen verran että tuo on todella hankala tilanne hetkessä tulkita, se sattui tuohon hetkeen ja valitettavasti koitui ratkaisuksi. Pienten marginaalien peli.

Toivottavasti tämä piristää myös kotimaista liigaa ja tästä tulee taas euroopan paras liiga. Toiveajattelua, mutta aina saa toivoa.
 

Micol

Jäsen
Toisaalta menestyvän joukkueen fanien tulee kärsiä ei-menestyvien joukkueiden fanien kateutta ja kuraa. Kateus on kansantauti. Ja tämänkin kevään keskustelujen perusteella täysin hyväksyttävää. Koska onhan siinä aina jotain väärin, jos joku toinen pärjää sinua paremmin. Tietysti on!
No tämä "kura" on kyllä helvetin lievä ilmaisu, kun on seurannut tämän kevään (ja oikeastaan koko kauden) keskusteluja täällä Jatkoajassa. Kateus ei käy ainakaan selityksenä, jos käyttäytyy kuin mikäkin vajaaälyinen keskustelupalstalla. Muuten ymmärrän kyllä täysin, että koko muu Suomi on altavastaaja HPK:n puolella - siinä ei ole mitään väärää. Siinä puolestaan on ja menee raja, että tänne tullaan vittuilemaan ja heittämään naurettavaa provoa. Ihmiset voisi keskittyä siihen HPK:n kehumiseen, eikä koittaa lyödä lyötyä, mikä on todella säälittävää käytöstä.
 

JakeTheGreat

Jäsen
Suosikkijoukkue
YNWA
Kokeilu? Kyllähän Kärpät on pelannu historiassa enemmän valkoisissa ku mustissa.

Fanikulttuurin pitää näkyä ja kuulua, ja jos on musta peliasu ja sitä kautta mustat fanipaidat, niin kuusessa ollaan. Musta ei näy minnekään.
Lähinnä itse tässä viittaan siihen, että miksi pelata ensin vuosikaudet eri värisillä ja myös runkosarja ja luoda sitä kautta identiteettiä ja alkaa muuttamaan sitä kriittisellä hetkellä?
 
No tämä "kura" on kyllä helvetin lievä ilmaisu, kun on seurannut tämän kevään (ja oikeastaan koko kauden) keskusteluja täällä Jatkoajassa. Kateus ei käy ainakaan selityksenä, jos käyttäytyy kuin mikäkin vajaaälyinen keskustelupalstalla. Muuten ymmärrän kyllä täysin, että koko muu Suomi on altavastaaja HPK:n puolella - siinä ei ole mitään väärää. Siinä puolestaan on ja menee raja, että tänne tullaan vittuilemaan ja heittämään naurettavaa provoa. Ihmiset voisi keskittyä siihen HPK:n kehumiseen, eikä koittaa lyödä lyötyä, mikä on todella säälittävää käytöstä.
Olisikohan myös sinun aika rauhoittua, mennä hiljalleen eteenpäin ja olla reagoimatta jokaiseen puolittaiseen provoon uudella viestillä?

Eihän tuo muiden käytös nättiä ole ja näitä viestejä saa ehdottomasti rapotoida, mutta kohdallasi tämä hiljalleen alkaa tuntua rikkinäiseltä levyltä.

T: Moderaattorit
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi täällä puhutaan, että lyödään lyötyä? Minä en ainakaan koe millään tavalla tulleeni lyödyksi tai lyödyn lyödyksi. Minun mielestäni saa ilkkua jos se lämmittää. Kyllä minä tiedän, että me menestytään ensi kaudellakin. Ehkä vanhenemisesta on se etu, osaa laittaa asioita perspektiiviin. Ja rahaa on enemmän kuin junnuna. Ja naisia. Toki naiset on vanhempia, tälle täytyy tehdä jotain tulevina kausina. Ehkä kunnon kesäharjoitusjakso auttaa.

Se mitä en nykyään siedä on paskan puhuminen, eli siis vaihtoehtoinen totuus.
 

Micol

Jäsen
Olisikohan myös sinun aika rauhoittua, mennä hiljalleen eteenpäin ja olla reagoimatta jokaiseen puolittaiseen provoon uudella viestillä?

Eihän tuo muiden käytös nättiä ole ja näitä viestejä saa ehdottomasti rapotoida, mutta kohdallasi tämä hiljalleen alkaa tuntua rikkinäiseltä levyltä.

T: Moderaattorit
Asia selvä. Annetaan asian olla, sillä en kyllä itsekään jaksa enää. *poistuu takavasemmalle*
 

Lomppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Olisikohan myös sinun aika rauhoittua, mennä hiljalleen eteenpäin ja olla reagoimatta jokaiseen puolittaiseen provoon uudella viestillä?

Eihän tuo muiden käytös nättiä ole ja näitä viestejä saa ehdottomasti rapotoida, mutta kohdallasi tämä hiljalleen alkaa tuntua rikkinäiseltä levyltä.

T: Moderaattorit
Saako modet nostaa tikunnokkaan nimimerkkiä nuista raportointiasioista? Itse en ole mitään raportoinut, mutta jos raportoisin, haluaisin tuoda asian itse esiin jos kokisin tarpeelliseksi, en lukea asiasta modejen kertomana kaikelle kansalle.

Ko. nimimerkkiä asia ei vaivannut, mutta noin yleisesti.

Edit. Saamani uhkailuvastauksen vuoksi siirsin kysymyksen vapaan puolelle kysymysosioon. Odotan asiallista vastausta sinne.
 
Viimeksi muokattu:
Saako modet nostaa tikunnokkaan nimimerkkiä nuista raportointiasioista? Itse en ole mitään raportoinut, mutta jos raportoisin, haluaisin tuoda asian itse esiin jos kokisin tarpeelliseksi, en lukea asiasta modejen kertomana kaikelle kansalle.

Ko. nimimerkkiä asia ei vaivannut, mutta noin yleisesti.
Raportoinnista raportointi mennee usein melko turhaksi offtopiciksi.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Nukuin vitutuksen yli. Yksi yö riitti. Eteenpäin.
Joo, kyllä se maailma näköjään on vieläkin olemassa. Kieltämättä vähän tuli tippa linssiin kun hetken olin yksinään mutta siinäpä se.

Nyt seuraamaan kotimaista jalkapalloa.
 
H

Hidas_ja_kankea

Itse en ainakaan näe kohtuudenmukaiseksi sellaista käytöstä, että mennään aukomaan päätä jonkin joukkueen faneille tappion hetkellä. Itse en ainakaan kehtaisi sellaiseen alentua, mutta meitä on nähtävästi moneen junaan

En myöskään minä. En näe vain syytä reagoida alamittaiseen pienuuteen. Yleisellä puolella oli myös kärppäkannattajien provoilua. En viitsinyt tarkistaa, oliko kulloinkin kyse provosoitumisesta. Koko touhu on niin luontaantyöntävän vastemielistä. Tuo oli hyvä juttu, että kansallislaululle saatiin oma keskustelu, pysyköön jatkossakin siellä.

Laulan muuten POHJOISEN enkä välitä vaikka joku siitä esittää pahoittaneensa mielensä,

Hyvä teesit @Jupa . Tuohon sitten voisi lisätä menestyvän seuran mukaan tulevat gloryhunterit yms.
 

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaukokiikarin lopputili
Tällä hetkellä suurinta vitutusta aiheuttaa suosikkijournalistini Santtu Silvennoinen. Super-Santtu on yrittänyt vaihteen vuoksi kaivaa paskaa esiin sieltä, mistä paskaa ei ole saatavilla. Onneksi tätä valitettavaa epäonnistumista voi kuitenkin paikata johdattelevalla klikkiotsikolla. Linkkiä en todellakaan laita.

Finaalisarja oli Daavid vastaan Goljat, jonka Daavid voitti.

Iso kysymys on, mitä Kärppien pelaamiselle tapahtui pudotuspeleissä?

– Vanha nollaantuu, kun pudotuspelit alkaa. Kaikki tietää, ettei vanhoilla näytöillä ole mitään merkitystä. Välillä tämä urheilu on tällaista. Pettymykset kuuluu tähän hommaan, vaikkei niitä kukaan halua. Ne voi kääntää itelle hyödyksi, eikä siihen voi jäädä makaamaan, konkari Lasse Kukkonen vastasi.

Moni piti ennen pudotuspelien alkua varmana, että Kärpät etenee paraatimarssia kultaan. Varmasti jokunen oululaisten pelaajakin ajatteli niin...

– Uskon, että kaikki tiesivät, mitä pudotuspeleissä tapahtuu. Runkosarjassa pelataan joka ilta eri vastustajaa vastaan. Pudotuspeleissä pyritään tarkasti löytämään keinot, mistä pääsee vastustajan niskan päälle. Sen myötä runkosarjan erot kaventuvat. Kaikki pitää ansaita. Lopputulos ei valehtele, Kukkonen kuittasi.

Niin, ja se tärkein eli otsikko: Lasse Kukkonen katsoi tyhjyyteen ja mietti, lähtikö Kärpät takki auki: ”Lopputulos ei valehtele”
 

Finley [3]

Jäsen
Suosikkijoukkue
H I F K
Itse en ainakaan näe kohtuudenmukaiseksi sellaista käytöstä, että mennään aukomaan päätä jonkin joukkueen faneille tappion hetkellä. Itse en ainakaan kehtaisi sellaiseen alentua, mutta meitä on nähtävästi moneen junaan. Kärppien pitkä menestys on nähtävästi mennyt joillakin niin pahasti ihon alle, että heti, kun tulee pienikin mahdollisuus, niin tullaan pätemään, flamettamaan ja vittuilemaan tänne Kärpät -osioon. Miksi Kärpistä on tullut esim. IFK-fanien silmätikku nyt monen vuoden ajan? Liekkö se sitten vain puhdasta kateutta lopulta, että toinen joukkue menestyy vuodesta toiseen saman suuruusluokan pelaajabudjetilla? Muuta järkevää selitystä en kyllä keksi.

Jos joku ymmärsi että itse olisin vastaavaan pyrkinyt, niin väärin ymmärretty.

Oulun Kärpät on ilmiö ja esimerkki siitä, miten kovat panostukset muutetaan koviksi tuloksiksi. TPS:llä ja HIFK:lla on paljon opittavaa näätäorganisaatiolta. Yksi hopea kultien jatkoksi ainoastaan pitää yllä tätä Kärppien voittokulkua.

Itse olen huomannut, että HIFK-faneja vituttaa Kärpissä se fakta, että kyseessä on parempi joukkue, joka vielä usein on sen IFK:lle näyttänyt pleijareissa.

Itse en vihaa Kärppiä. Hienoa että Pohjois-Suomeenkin saadaan menestystarinoita. Ainoastaan hieman kadehdin salaa ;)
 

Bobi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Kiekko-Ketut, Edmonton Oilers
Kalevassa maininta, että Pyörälällä akillesjänne poikki. Vituttaa ettei pelaajilla pakollisia viiltosukkia moisten varalle. Vitutus no 2, jotta Ohtamaa maajoukkueeseen eikä Kivihalme.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleensä vitutus jonkun asian suhteen kestää sen aikaa kun se löytyy Ylen teksti-tv:ltä. Tämä ei löydy enää. Eteenpäin.

Vittu ku ei edes vituta!
Hieno juttu, ettei ihan juhannukseen asti tarvinnut odotella:
Yle jinxasi. HPK vielä tämän takia mestaruuden. Noh, ehkäpä se juhannuksena helpottaa.
Täytyy kyllä itsekin todeta, että niinhän tuo aurinko näytti aamulla nousevan normaaliin tapaan ja seuraava Liiga- ja CHL-kausi on tuloillaan. Mikään erityisistä inhokkijoukkueistani ei myöskään juhli tällä hetkellä mestaruutta, joten ei tässä suurempaa vitutuksen aihetta sen puoleen ole.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Tämäkin vitutus kääntyy vielä meille eduksi ja voimavaraksi.

Väittäisin, että ainoat häviäjät tänä keväänä olivat nuo muutamat kesälomajoukkueiden kannattajat, jotka tulivat tänne palstoille ilkkumaan pelin jälkeen.
 

Pedon kynnet

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tuohon otsikkoon viitaten, en tiedä vituttaako niin kympillä, mutta ehkä tämä on oikea osio tuoda tämäkin näkökulma, jonka uskon monelle palstalaiselle olevan tuttu? Eli, nyt vuorokausi tappion jälkeen huomaa oikeasti, kuka on oikea fani ja kuka ns Glory hunter. Tässä jo muutamia ilkkumisia yms olen jo saanut osakseni, kun tiedätään, kuinka tunteella elin finaaleissa mukana, vaikka mielestäni myös järjellä, eli en sen isommin uhonnut mestaruutta, vaan pikemminkin toivoin, ja toki uskoin siihen. Kyllähän sen pienen piikittelyn kestää, kun on siihenkin vuosien saatossa tottunut, mutta kyllä se kieltämättä hieman korpeaa, se perisuomalainen ilkkuminen ja "kiusoittelu" tappion hetkellä, joka myönnän, kirvelee edelleen hieman. Nyt en tarkoita täällä palstalla , vaan ihan aidosti naamatusten. Sellasetkin, jotka voiton hetkellä tuulettaa, mutta tappion tullen "purkautuvat" meille, jotka oikeasti välittää Kärpistä. Mutta joo, ei tämäkään nyt sellainen juttu, josta yöunet menee, mutta tällaisina hetkinä se tulee tietyissä henkilöissä esiin sellainen toinen puoli. Eli "vahingon ilo, paras ilo". Ei kai tässä muuta kuin katseet ensi kauteen. Ja itseasiassa, ihan hyvillä mielin, nyt kun tappiota on jo hieman pureskeltu. Kausi 2018-2019 on nyt paketissa, joten.... Kiitos Kärpät!!!
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Liigan arvostetuimmat erotuomarit lienevät 15 kertaa parhaaksi valittu Jari Levonen, Timo Favorin sekä nyt viimeisimpänä Levoselta valtikan kaapannut Antti Boman. On CHL-pelejäkin puhaltaneita Leppästä, Pajulaa ja Brännarea.

Silti jostain kumman syystä tämä täysin yliarvostettu Fonselius ja aina runkosarjassakin Kärppäpelit surkean puolueellisesti puhaltanut Kaukokari vihelsivät viimeiset finaalit. Boman oli mukana ensimmäisissä otteluissa, mutta hänet hyllytettiin. Toisessa finaalissa Kärpille vihellettiin peräti 14 minuuttia jäähyjä, tuolloin mukana oli käsittääkseni ensimmäistä tai toista kauttaan viheltävä kokematon Kristian Vikman. Miksi liigan vihrein tuomari nostetaan suoraan puhaltamaan finaaleita kun listalta löytyy kymmenkunta kokeneempaa nimeä?

Tässä tekisi mieli kyllä jo pohtia salaliittoteorioitakin, haluttiinko Liigassa vähän piristystä uuden mestarin muodossa Kärppien orastavan dynastian sijaan. Mikä voi olla Liigan perustelu juuri näiden tuomareiden valitsemiselle ja selkeiden kärkituomareiden jättämiselle kokonaan finaalien ulkopuolelle?

Olisi kiva nähdä vähän statistiikkaa tämän kaksikon viheltämistä Kärppäpeleistä runkosarjassa vai onkohan vain omaa kuvitelmaani, että molemmat olisivat jääneet mieleen huonoilla suorituksillaan jo aiemmin. Finaalien osalta HPK:lle vihellettiin 36 minuuttia pikkukakkosia ja Kärpille 50 minuuttia. Eli eikös tuo ole noin 40% enemmän HPK:lle ylivoimaa vaikka voisi kuvitella pitkässä, tasaisessa sarjassa noiden menevän aika tasan? Miro Karjalaisen ensimmäisen pelin 5 minuuttista en tosin laskenut mukaan, pelkästään pienet rangaistukset.

Ja eilen sitten nähtiin mihin tämä kaikki päättyi. Mihinpä muuhunkaan kuin tuomarivirheeseen. Ikävä HPK:llekin, että tämä mestaruus tullaan aina nyt muistamaan tuosta tilanteesta.

Ja suoraan sanottuna nyt vituttaa sekin ettei Manner voi oikeasti koskaan kritisoida tuomarityöskentelyä. Joo, se on osa peliä, kuten myös inhimilliset virheet, muttei silti tarkoita etteikö siitä voisi puhua. Joku rajansa urheilullisuudellakin. Jos Kaukokari-Fonselius paria olisi kritisoinut muutkin kuin Jussi Jokinen, niin ehkäpä jotain muutakin kaksikkoa olisi kokeiltu tai vähän edes sekoiteltu noita pareja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös