Vituttaa niin kympillä!

  • 1 039 508
  • 5 425
2+2 Heponiemelle oli täysin väärä tuomio, ei siinä mitään.

Näin puolueettomasta näkökulmasta kun peliä katselin, niin olen sitä mieltä ettei se ratkaissut mitään. Voittomaaliin johtanut hyökkäys ei ollut perinteinen yv-hyökkäys tai siinä ollut vielä mitään ylivoimapeliin viittaavaa. Tilanne muistutti normaalia 5 vs. 5 peliä. Syy kiekon menemiseen maaliin löytyy Kärppien tolppien välistä. Ei sillä että Veini olisi mitenkään pelannut huonosti. Kyseessä oli silti Veinin virhe.

Näin ollen mielestäni syytätte tuomareita turhaan. Tuomarit eivät tätä maalia ratkaisseet, vaikka Heponiemen jäähy olikin väärin. Voittomaali sattui syntymään Kärppien alivoiman aikana. Sillä että kyseessä oli erikoistilanne on lähinnä tilastollinen merkitys.

Tuomarit ratkaisivat tämän pelin ja sillä mestaruuden HPK:lle, HPK oli täysin köysissä siinä ja sitten Kaukokarilla meni kiikarit vinoon.
 

Odvelli

Jäsen
Olisiko sitä aloitusta ollut Kärppien päässä kun HPK pääsi jo aiemmin ylivoimalle, jos tätä räikeää tuomarimokaa ei olisi tullut?

Tuo jäähyyn johtanut tilanne harmittaa meitä kaikkia, mutta voisko näitä viestejä jotenkin tiivistää tai jättää toistamasta? Ei mua haittaa, että kirjotat mielipiteesi tänne, mutta älä spämmää joka ketjua täyteen.
 

Micol

Jäsen
2+2 Heponiemelle oli täysin väärä tuomio, ei siinä mitään.

Näin puolueettomasta näkökulmasta kun peliä katselin, niin olen sitä mieltä ettei se ratkaissut mitään. Voittomaaliin johtanut hyökkäys ei ollut perinteinen yv-hyökkäys tai siinä ollut vielä mitään ylivoimapeliin viittaavaa. Tilanne muistutti normaalia 5 vs. 5 peliä. Syy kiekon menemiseen maaliin löytyy Kärppien tolppien välistä. Ei sillä että Veini olisi mitenkään pelannut huonosti. Kyseessä oli silti Veinin virhe.

Näin ollen mielestäni syytätte tuomareita turhaan. Tuomarit eivät tätä maalia ratkaisseet, vaikka Heponiemen jäähy olikin väärin. Voittomaali sattui syntymään Kärppien alivoiman aikana. Sillä että kyseessä oli erikoistilanne on lähinnä tilastollinen merkitys.
Koko maaliinjohtanutta tilannetta tuskin olisi tullut, jos ei jäähyä olisi vihelletty. Kärpät hallitsi sillä hetkellä kenttätapahtumia ja HPK sai jäähyn myötä ilmaisella momentumin Kärppien päähän. Että sikäli aivan aiheellista kritiikkiä Kaukokarin suuntaan.
 
Tuo jäähyyn johtanut tilanne harmittaa meitä kaikkia, mutta voisko näitä viestejä jotenkin tiivistää tai jättää toistamasta? Ei mua haittaa, että kirjotat mielipiteesi tänne, mutta älä spämmää joka ketjua täyteen.
John Rambo saa puhua ja käsitellä tämän nyt jotenkin? Suotakoon se minulle eikö vain? Pahoittelen jos jotenkin korpeaa tämä minun ulosantini ei ollut mitenkään tarkoitus.
 

Tikiti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Professori Aho, Dortmund ja Arsenal
Valkoiset pelipaidat. Ensi keväänä playoffeissa tämä Valkeakevät saa päättyä. Keksittäisiin sitten vaikka jokin uusi juttu. Tuntui, että eräänlainen kipsi tuli päälle, kun nuilla paidoilla pelattiin kotona. Aika kaukaa haettua.
Joo eiköhän tämä ole jo nähty. Muutenkin ensi kaudelle voisi ihan kunnolla uudistaa paitaa ja kysykää nyt helvetti tepsiltä, hifkiltä ja muilta miten ne mainokset pitäisi asetella. Vituttaa kun entinen fanipaita on vuodelta 2006 Viktor Ujcikin (alkaa olla ihan helvetin pieni kun olin tuolloin 14v) ja nyt olisin halunnut ostaa Lasun paidan, mutta en maksa yli satasta siitä että paidan isoin logo on nesteen ja Kärppälogoa ei ole edes brodeerattu.
 
Vituttaa kyllä niin koko saatanan lätkä, että jää meikäläiseltä tämän vuoden Skoda-cup höntsät välistä. Katellaan, josko syksyllä kiinnostas taas jääkiekon seuraaminen...
Itsellä pitäs vielä jotenkin luut saada kasaan..Bratislavan matka odottaa kisoihin. Ehkä siellä ilme kirkastuu ja vittuuntunut olo poistuu.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Toivottavasti jatkossakin pelataan valkoisissa peliasussa et saadaan jossain vaiheessa oikea valkea kevät.
 

Tamin teesit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
... mutta en maksa yli satasta siitä että paidan isoin logo on nesteen ja Kärppälogoa ei ole edes brodeerattu.
Tästä pitää toimiston ottaa koppi. Voisko joskus saada fanipaidan jossa isompi brodeerattu Kärppälogo ilman mitään mainoksia? Oon valmis maksamaan enemmän kuin noista rääsyistä, joissa on joukkueen logoa irvaileva isompi sponssin logo. Iso lampaan takamus tälle.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Aivan eri mieltä. Ei ikinä enää tätä kevät-kokeilua! Identiteetistä pidettävä kiinni.
Ei vitussa - enää ikinä. Saa jäädä tämä paitakikkailu tähän kauteen, kiitos.

Kokeilu? Kyllähän Kärpät on pelannu historiassa enemmän valkoisissa ku mustissa.

Fanikulttuurin pitää näkyä ja kuulua, ja jos on musta peliasu ja sitä kautta mustat fanipaidat, niin kuusessa ollaan. Musta ei näy minnekään.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Kokeilu? Kyllähän Kärpät on pelannu historiassa enemmän valkoisissa ku mustissa.

Fanikulttuurin pitää näkyä ja kuulua, ja jos on musta peliasu ja sitä kautta mustat fanipaidat, niin kuusessa ollaan. Musta ei näy minnekään.
Kyllä. Kokeilu. Aivan se ja sama minkävärisillä paidoilla on pelattu ennen jos 2000-01 vuotta lukuunottamatta, koko helvetin vuosituhat on pelattu keltamustissa ja rakennettu se identiteetti että Oulun Kärpät - keltamusta. Ja nimenomaan kelta, sen helvetin sinapinvärin voisi heittää helvettiin ja palauttaa se paita mustaksi, niin että se keltainen tulisi myös esille. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Minun Kärpät tulee olemaan aina keltamusta. Punaisia ja valkoisia ja muita sitten runkosarjaan vaikka kolmospaidoiksi jos niitä on pakko saada.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Kyllä. Kokeilu. Aivan se ja sama minkävärisillä paidoilla on pelattu ennen jos 2000-01 vuotta lukuunottamatta, koko helvetin vuosituhat on pelattu keltamustissa ja rakennettu se identiteetti että Oulun Kärpät - keltamusta. Ja nimenomaan kelta, sen helvetin sinapinvärin voisi heittää helvettiin ja palauttaa se paita mustaksi, niin että se keltainen tulisi myös esille. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Minun Kärpät tulee olemaan aina keltamusta. Punaisia ja valkoisia ja muita sitten runkosarjaan vaikka kolmospaidoiksi jos niitä on pakko saada.

Oot varmaan nuorempi jannu, mut selvästi kun olet perillä katsomohommista, niin sun pitäis ymmärtää peliasun värin merkitys mm. katsomon yleisilmeeseen.
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Oot varmaan nuorempi jannu, mut selvästi kun olet perillä katsomohommista, niin sun pitäis ymmärtää peliasun värin merkitys mm. katsomon yleisilmeeseen.
Hyvin todennäköisesti. Silti muistan vielä hyvin siniset paidat ja kuinka järkyttävää se oli aikoinaan siirtyä keltamustaan.

Mutta jos se identiteetti on nyt rakennettu niin pidetään siitä kiinni. Mallia miten keltamusta tuotaisiin tyylillä esiin voidaan hakea vaikkapa Bostonista. Ei mitään turhia identiteettikriisejä, se tästä vielä puuttuisi.
 

Centre Bell

Jäsen
Suosikkijoukkue
Entisaikojen TPS.
Tuomarivirheellä ratkottu mestaruus. Ei tästä ihan heti yli pääse..
Tiedän tunteen, olin paikalla vuonna 1994 kun Otakar Janecky ratkoi korkealla mailalla mestaruuden Jokereille ja Rauman lahja Helsinkiläisille eli Seppo Mäkelä hyväksyi tuon maalin. Silloin vitutti ja vieläkin tuo vääryys kaivaa mieltä vaikka tapauksesta on kulunut jo 25 vuotta ja vaikka lisäksi tuon tapauksen jälkeen Palloseura on voittanut aika monta mestaruutta. Mutta vääryys mikä vääryys joten tervetuloa kerhoon.
 
Viimeksi muokattu:

holynordic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Україна
Vituttaa vierasfanien jopa törkeää kielenkäyttöä sisältävä provoilu täällä Kärppien osiossa. @Moderaattorit voisi näihin puuttua kyllä kovemmalla kädellä, useammalle turhakkeelle olisi ihan pelikielto muistutukseksi paikallaan.

Itsehän sain rikepisteen Niken kehumisesta HIFKin osiossa joku tovi sitten, joten kyllä nuo 100% puhtaat vittuilut ja aikuisvauvat itkee -jutut olisi kohtuullista palkita pelikiellolla.
 
H

Hidas_ja_kankea

Totuuden nimissä on myönnettävän osan kärppäkannattajista jopa ansainneen kohdalle osuneen vittuilun. Mielipiteeni perustuu satunnaiseen seurantaan yleisellä puolella, mutta aika herkästi olen lopettanut lukemisen, jos sisältö ei ole miellyttänyt.

Vituttaa vierasfanien jopa törkeää kielenkäyttöä sisältävä provoilu täällä Kärppien osiossa. @Moderaattorit voisi näihin puuttua kyllä kovemmalla kädellä, useammalle turhakkeelle olisi ihan pelikielto muistutukseksi paikallaan.

Minkä noille nukkuville tunnuksille tai tupla/tripla tunnuksille voi? Pitäisikö luoda oma hiekkalaatikko tyyliin kärpät.co, johon ainoastaan kärppäkannattajat voisivat kirjoittaa? Jotenkin edellinen tuntuu tutulle jonkin toisen seuran toimesta.

Kärppä-osiossa on vituttanut eriävän mielipiteen saama palaute. Hyvin helposti saa henkilökohtaisuuksiin meneviä vastauksia. En ymmärrä moista, jos pystyy perustelemaan oman mielipiteensä. Mielipiteisiin pitäisi pystyä vastaamaan mielipiteillä eikä henkilökohtaisuuksilla.

Poff-sarjan päätös vituttaa raskaasti, mutta kyllä se sunnuntain aikana jo unohtuu - ainakin melkein. Vähintään juhannukseen mennessä on v-käyrä alhaalla.
 
Näin puolueettomasta näkökulmasta kun peliä katselin, niin olen sitä mieltä ettei se ratkaissut mitään. Voittomaaliin johtanut hyökkäys ei ollut perinteinen yv-hyökkäys tai siinä ollut vielä mitään ylivoimapeliin viittaavaa.

Olematta ilkeä kannattaisikohan varata aika samalle optikolle Kaukokarin kanssa heti maanantaina? Kiekko toki kävi välillä keskialueella, mutta ei mitään ylivoimapeliin viittaavaa, jos syöttöketju pyörii ja kärpät puolustaa neljällä omalla alueella?

Vääryyttä ja naurettavia selityksiähän se HIFK:kin koki 2016 finaalisarjan kääntäneessä maalissa. Mäntylä keskellä kenttää ja kuudes Tappara-pelaaja jo pelaamassa Hifk:ta vastaan. Liigan virallinen selitys laidan vieressä ollut tuomari, johon Mäntylä osui kevyesti sekuntien päästä kun jäähy olisi pitänyt viheltää. Puuhastelua vuodesta toiseen.

Vielä kun muistetaan, että Kärpät oli kiekollisesti hallitsevampi ja Kivihalmeen yläriman lisäksi huippumaalipaikoissa olivat Lasu, Sailio ja Osala. No, tuomariäänin näitä ei ratkaista. Toisinaan tuomarivirheillä kylläkin.
 
Viimeksi muokattu:

Micol

Jäsen
Totuuden nimissä on myönnettävän osan kärppäkannattajista jopa ansainneen kohdalle osuneen vittuilun. Mielipiteeni perustuu satunnaiseen seurantaan yleisellä puolella, mutta aika herkästi olen lopettanut lukemisen, jos sisältö ei ole miellyttänyt.
Itse en ainakaan näe kohtuudenmukaiseksi sellaista käytöstä, että mennään aukomaan päätä jonkin joukkueen faneille tappion hetkellä. Itse en ainakaan kehtaisi sellaiseen alentua, mutta meitä on nähtävästi moneen junaan. Kärppien pitkä menestys on nähtävästi mennyt joillakin niin pahasti ihon alle, että heti, kun tulee pienikin mahdollisuus, niin tullaan pätemään, flamettamaan ja vittuilemaan tänne Kärpät -osioon. Miksi Kärpistä on tullut esim. IFK-fanien silmätikku nyt monen vuoden ajan? Liekkö se sitten vain puhdasta kateutta lopulta, että toinen joukkue menestyy vuodesta toiseen saman suuruusluokan pelaajabudjetilla? Muuta järkevää selitystä en kyllä keksi.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Liekkö se sitten vain puhdasta kateutta lopulta, että toinen joukkue menestyy vuodesta toiseen saman suuruusluokan pelaajabudjetilla? Muuta järkevää selitystä en kyllä keksi.

Niinhän se on, että kateus pitää ansaita.

Tähän liittyvänä seikkana kuitenkin nostaisin esille sen, että joka ikisen joukkueen kannattajakunnassa on niitä ääliöitä, jotka ovat jopa ruotsalaisten tasolla huonossa voittamisessa. Tähän on sitten aika helppo muilla tulla tappion hetkellä huutelemaan. Niin metsä jne.

Onnittelut hopeasta. Kirkas mitali sekin on ja finaalisarjahan oli eeppistä kiekkoviihdettä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös