Mun mielestä tässä kohtaa kirjallinen varoitus ja ohjaus AA klinikalle ja varmistaa että käy keskusteluissa, koska ei tuollaista saa missään nimessä sallia. Vasta seuraavasta alkoholi rikkomuksesta voi mun puolesta ulkoistaa, mutta jos oppii virheistään niin kaikki mokaa joskus niin sen kummemmin en asiaa käsittelisi.
Ei kuitenkaan yrittänyt ajaa pysäköinninvalvojan päälle.Vähintään yhtä paljon herättää kysymystä kuin itse teko on se, että mikä on TPS:n arvomaailma, kun tuollaisen tempun jälkeen oli tänään kokoonpanossa. Kännäät viikonlopun käryten ratista ja eiku pelaamaan...
Tähän liittyy yksi jääkiekon keskeisimmistä moralistisista dilemmoista. Seura purkaa sopimuksen syystä X, mutta uusi seura tekee ko. pelaajan kanssa.Eikait yksi hyllytys oo kokouran vetämistä vessanpöntöstä eikä edes potkut kun tuomio tulee. Tästä tulee ehdollista vankeutta on taatusti irtissanomisperuste. Luulisi nämä rikosjutut huomiotu myös pelaajasopimuksia tehdessä.
Mun mielestä tässä kohtaa kirjallinen varoitus ja ohjaus AA klinikalle ja varmistaa että käy keskusteluissa, koska ei tuollaista saa missään nimessä sallia. Vasta seuraavasta alkoholi rikkomuksesta voi mun puolesta ulkoistaa, mutta jos oppii virheistään niin kaikki mokaa joskus niin sen kummemmin en asiaa käsittelisi.
Ei kuitenkaan yrittänyt ajaa pysäköinninvalvojan päälle.
varma, että tämän hetken liigapelaajista monta kymmentä on joskus ajanut kännissä. Todella harvinaista vain että niistä jäädään kiinni.
En puolusta tekoa millään lailla, mutta...
Mistä tiedät että oli ensimmäinen kerta?Joo, ensimmäinen kerta jne. mutta silti vakava homma.
Tottahan toki oli riski olemassa. En minä tekoa puolusta koska ei ole tapana puolustella rikollista toimintaa. Totean vaan, että Toivakan puolustelijalla ei ole varaa huudella muita roviolle...Varsin hauska kommentti. Riski ajaa jonkun päälle oli ehkä kuitenkin olemassa törkeillä rattiluvuilla?
Tarkennusta käsitteisiin, hei. Mahtoikohan veli Vanha Len heittää huumorilla tän, mutta lainkuuliaisena palstalaisena hänen luulis tietävän, että yli kahden vuoden vankeustuomioita ei voi tuomita ehdollisena. Veikkaisin tuomioks neljä kuukautta ehdollista ja pikkusakot päälle. Työnantaja suhtautuu miten suhtautuu, mutta ihan vitun noloa tollanen ratista käryäminen on aina, oli sitten liigapelaaja tai ihan tavallinen duunari jostain verstaalta. Ei välttämättä kerro alkoholiongelmasta, mutta asenneongelmasta kyllä, jos kerran ratista kärähtää törkeillä lukemilla.Törkeä rattijuopomus ja törkeä liikenteen vaarantaminen. Kortti vuoden pois ja 2,5 vuotta ehdollista.
Suurin ero tämän Anttalaisen törttöilyn ja esim. Miklikin rattijuopumustapauksen kohdalla on mm. se että Miklik ajoi pihalle/penkkaan päiväkänneissään ja teki vastarintaa kun poliisi yritti puhalluttaa/viedä verikokeisiin joissa olisi selvinnyt tarkempi promillemäärä. Anttalaisen ulostulossa ei ainakaan mikään viittaa siihen et olisi törttöillyt auton ulos ajoväylältä/vastustanut virkamiestä, jos tätä nyt voisi "lieventävänä" asianhaarana käyttää.Ihan vitun tyhmästi toimittu ja täysin tuomittava teko, josta varmasti lain mukainen rangaistus tulee. Mutta 21-vuotias kaveri kyseessä, jolla ei aiempia törttöilyjä ole tilillään ainakaan julkisessa tiedossa ja täällä vedetään pelaaja sekä seura kölin ali, sekä huudellaan potkujen perään. Ei jumalauta, se auttaisikin asiaa todella paljon.
Tottahan toki oli riski olemassa. En minä tekoa puolusta koska ei ole tapana puolustella rikollista toimintaa. Totean vaan, että Toivakan puolustelijalla ei ole varaa huudella muita roviolle...
Mistä tiedät että oli ensimmäinen kerta?
Vaikea tilanne seuran kannalta, kun vielä oma poika kyseessä. Seuran junnut ja kaikki muut alle 15-vuotiaat, jotka käyvät peleissä. Heille pitäisi näyttää esimerkkiä ja olla nuhteeton käytökseltään. On se paha mennä sanomaan kenellekään, että meillä pelaaja on umpikännissä ja ajelee vielä autoa siinä kunnossa. Sidoryhmätkin pitäisi käydä läpi, miten he suhtautuvat asiaan.