Vituttaa niin, ettei veri kierrä päässä!

  • 432 817
  • 2 097

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Myllymaa on pelannut suurimman osan peleistään ns itävallan kakkostasolla. Taino en tiedä onko tuo kakkostaso ihan oikea termi, Icehl on Itävallan korkein taso ja Alpshl on keskieurooppalainen sarja missä on ainakin Itävallasta, Italiasta ja Sloveniasta joukkueita. Saattoi olla Ranskastakin

Aika kehno liiga, lähempänä suomisarjaa kuin mestistä.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Myllymaa on pelannut suurimman osan peleistään ns itävallan kakkostasolla. Taino en tiedä onko tuo kakkostaso ihan oikea termi, Icehl on Itävallan korkein taso ja Alpshl on keskieurooppalainen sarja missä on ainakin Itävallasta, Italiasta ja Sloveniasta joukkueita. Saattoi olla Ranskastakin

Aika kehno liiga, lähempänä suomisarjaa kuin mestistä.
Okei, mää oon koko ajan ymmärtänyt että taso olisi kovempi. Erikoinen valinta sitten tuossa suhteessa että tuollaiseen sarjaan lähti, ellei sitten ole jotain pidemmän tähtäimen suunnitelmaa. Tosin kyllähän nuo Keski-Euroopan joukkueet ovat Suomalaisiakin nöyryyttäneet CHL:ssä.

Jalkapallossahan Red Bullin akatemia on kovinkin arvostettu, mutta jääkiekossa lienee toisin.
 

Tuamas

Jäsen
Okei, mää oon koko ajan ymmärtänyt että taso olisi kovempi. Erikoinen valinta sitten tuossa suhteessa että tuollaiseen sarjaan lähti, ellei sitten ole jotain pidemmän tähtäimen suunnitelmaa.

Eiköhän siinä ole taustalla se, että ensinnäkin Red Bullin organisaatiossa fasiliteetit ovat maailmanluokkaa ja toiseksi, varmaan elätteli toiveita, että pääsisi ykkösmiehistöön vetämään jos pelaa riittävän hyvin.
 

zalmis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat Jyp
Okei, mää oon koko ajan ymmärtänyt että taso olisi kovempi. Erikoinen valinta sitten tuossa suhteessa että tuollaiseen sarjaan lähti, ellei sitten ole jotain pidemmän tähtäimen suunnitelmaa. Tosin kyllähän nuo Keski-Euroopan joukkueet ovat Suomalaisiakin nöyryyttäneet CHL:ssä.

Jalkapallossahan Red Bullin akatemia on kovinkin arvostettu, mutta jääkiekossa lienee toisin.
Tasosta kertoo ehkä se, että sarjassa suomalaisista ovat tehoilleet Tomi Wilenius, Aleksi Käyrä, Jesse Helander ja Joonas Niemelä.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Eiköhän siinä ole taustalla se, että ensinnäkin Red Bullin organisaatiossa fasiliteetit ovat maailmanluokkaa ja toiseksi, varmaan elätteli toiveita, että pääsisi ykkösmiehistöön vetämään jos pelaa riittävän hyvin.

Ei mitään käsitystä mihin suuntaan Myllymaan ura kääntyy.

Olosuhteet kunnossa, vähän uusia ärsykkeitä, pois kotikulmilta ja elämänkokemusta vieraassa maassa. Koht'puoleen 22-v. kiekkoilijalle ja miehelle kokemuspankkia.

Tai mistä minä tiedän miten asiat menee. Mutta tuo on sellainen yleismaailmallinen perspektiivi.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Aina voi kysyä itseltään kummassa viettäisit yhden talven jos saisit valita ja siitä vielä maksettaisiin palkkaa: Porissa rotaatiossa vai Alppien keskellä jatkuvalla peliajalla
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Öö, paratiisissa tietenkin eli Porissa.

Niin, meitä on moneen lähtöön. Myllymaa päätti kuitenkin tehdä toisin, tuskin hänet savustettiin ulos Ässistä vaan oma päätös
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Otin enemmän kiinni tuohon "toistakymmentä maalia". Ei oo tapahtumassa liigassa ainakaan.

Muutama jannu täällä luulee, että U20 sarjan tehot siirtyvät suoraan liigaan. Ismo Lehkosen sanoin jos teet A-junnuissa 30maalia, niin teet liigassa arviolta noin. 5maalia, eikä kovin väärässä ole.

Viitala on tehnyt tällä kaudella pienellä vastuulla 7 maalia. Tuo tahti on jo 12 maalin kausi. Kunnon rooli ylivoimalle niin Viitala tekee toistakymmentä maalia liigassa. Maalintekotaidoiltaan poikkeuksellinen pelaaja Ässissä.

En yllättyisi sekuntiakaan jos siirtyy vaikka sinne Kalpaan, pelaa ylivoimalla kaarella ja ensi kaudella maalisarake on 15-20 maalia.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Hallituksen puheenjohtajan kommentti kuvastaa, että ollaan mukavuusalueella vetelevä puuhasteluorganisaatio. Hyvää läppää hei, naurattaa aivan v*tusti.
Hyvä, että kerkesit ottamaan talteen, enää ei löydy.

VMP tuokin.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ei mitään käsitystä mihin suuntaan Myllymaan ura kääntyy.

Olosuhteet kunnossa, vähän uusia ärsykkeitä, pois kotikulmilta ja elämänkokemusta vieraassa maassa. Koht'puoleen 22-v. kiekkoilijalle ja miehelle kokemuspankkia.

Tai mistä minä tiedän miten asiat menee. Mutta tuo on sellainen yleismaailmallinen perspektiivi.

Myllymaan vaihtoehdot ovat lähinnä jatkaa Keski-Euroopassa tai palata liigaan. Joitakin tarjouksia on liigasta tullut.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Myllymaan vaihtoehdot ovat lähinnä jatkaa Keski-Euroopassa tai palata liigaan. Joitakin tarjouksia on liigasta tullut.
Melkeimpä jatkaisin tuolla jos pääsis ykkösporukkaan, mutta junnuissa ei oo järkeä jatkaa tuolla. Mutta eiköhän liigastakin löydy jotain kolmosketjun roolia pienemmistä porukoista. Ässäthän ei tässä noihin pieniin kuulu, vaikka peliotteiden ja talouden puolesta kuuluukin.
 

Blade80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata
Viitala on tehnyt tällä kaudella pienellä vastuulla 7 maalia. Tuo tahti on jo 12 maalin kausi. Kunnon rooli ylivoimalle niin Viitala tekee toistakymmentä maalia liigassa. Maalintekotaidoiltaan poikkeuksellinen pelaaja Ässissä.

En yllättyisi sekuntiakaan jos siirtyy vaikka sinne Kalpaan, pelaa ylivoimalla kaarella ja ensi kaudella maalisarake on 15-20 maalia.
Viitala voi olla saman tyylinen pelaaja kuin Wännström ja tehdä hyvän maalimäärän kun tarjoilu pelaa.
Mutta kuten joskus jo aiemmin kirjoitin, Ässät ei ole siinä mielessä ollut oikea joukkue YVn erikoismiehelle ainakaan muutamaan kauteen ja Viitala ei ole parasta asettaan päässyt käyttämään...eikä kyllä kukaan mukaan YVllä.
Kannattaa kuitenkin ajatella niin, että jos ei Ässissä onnistu, niin parempi että onnistuu muualla (kuhan ei Ässiä vastaan).
Kaikkia ei saada pidettyä ja ehkä muualla on paremmat saumat onnistua.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viitala voi olla saman tyylinen pelaaja kuin Wännström ja tehdä hyvän maalimäärän kun tarjoilu pelaa.
Mutta kuten joskus jo aiemmin kirjoitin, Ässät ei ole siinä mielessä ollut oikea joukkue YVn erikoismiehelle ainakaan muutamaan kauteen ja Viitala ei ole parasta asettaan päässyt käyttämään...eikä kyllä kukaan mukaan YVllä.
Kannattaa kuitenkin ajatella niin, että jos ei Ässissä onnistu, niin parempi että onnistuu muualla (kuhan ei Ässiä vastaan).
Kaikkia ei saada pidettyä ja ehkä muualla on paremmat saumat onnistua.

Ei ole päässyt eikä saanut kunnon mahdollisuutta edes. Samat minuutit ylivoimalla mitkä on annettu Hämeenaholle, niin kuka tietää.

Toivon ehdottomasti Viitalalle onnistumista ihan minne matkaakin.

Toivottavasti jatkossa unohdetaan ulkoa nämä alaketjujen liigajyrät ja aletaan lyömään paukkuja omiin.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Toivottavasti jatkossa unohdetaan ulkoa nämä alaketjujen liigajyrät ja aletaan lyömään paukkuja omiin.
Täysin samaa mieltä, tätä olen hokenut koko kauden ja jo viime vuonna. Ei Ässien budjetilla voi hankkia ulkoa koko bottom 6 miehistöä, pitäisi uskoa enemmän omiin. Tuloskin olisi varmasti ollut parempaa mikäli olisi jätetty Ojantakainen, Vanhatalo, Ikonen, Zabransky hommaamatta ja panostettu kärkijätkiin tuokin raha. Noiva, Juhola, Virtanen, Viitala, Vuori ja Hellman olisi ajanut saman asian. Toki syvyyttä kuuluu olla, mutta nyt heitettiin paljon rahaa paskaan

Vuoriselle on selvästi jäänyt selvästi Jokereista ja Bluesista tuo paha tapa että hankkii turhakkeita junnujen tielle.... Eikä tunnu ensi kaudeksikaan muuttuvan kun hommaa Lipiäisiä ja Tiivoloita,

Päkkilä hieman eri koska hänellä on oikeasti ainesta olla ratkaisija ja jopa todella tärkeä lenkki jossei ensi kaudella niin seuraavalla. Alivoima spesialisti joka osaa ratkaista, on nopea ja omaa erinomaiset kädet. Sekä taklaa mielellään, potentiaalia on tehdä 30+ pinnaa joten mikäli tulee niin siitä pisteet Vuoriselle. Toivottavasti 2v pahvilla
 
Suosikkijoukkue
Broadstreet Bullies, Scott Stevens, Wendel Clark
Tasosta kertoo ehkä se, että sarjassa suomalaisista ovat tehoilleet Tomi Wilenius, Aleksi Käyrä, Jesse Helander ja Joonas Niemelä.
RB Hockey Juniors jengin keski-ikä on noin 19 vee ja joukkueessa on yksi 1999 syntynyt pakki. Muutoin jengi on 2000-luvulla syntyneitä. Silti pelaavat sarjassa kolmantena Rittenin ja Cortinan jälkeen
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Päkkilä hieman eri koska hänellä on oikeasti ainesta olla ratkaisija ja jopa todella tärkeä lenkki jossei ensi kaudella niin seuraavalla. Alivoima spesialisti joka osaa ratkaista, on nopea ja omaa erinomaiset kädet. Sekä taklaa mielellään, potentiaalia on tehdä 30+ pinnaa joten mikäli tulee niin siitä pisteet Vuoriselle. Toivottavasti 2v pahvilla

Päkkilällä ei ole erinomaisia käsiä, eikä Päkkilä todellakaan ole mikään taklailija.

Nopea Päkkilä sen sijaan on. Fiksu pelaaja ja melko hyvä alivoimapelaaja.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Päkkilällä ei ole erinomaisia käsiä, eikä Päkkilä todellakaan ole mikään taklailija.

Nopea Päkkilä sen sijaan on. Fiksu pelaaja ja melko hyvä alivoimapelaaja.
Olen aika monessa pelissä ollut, ja on jäänyt mieleen muutama painava taklaus sekä että on näppärä käsistään. Mutta uskottava se on, ehkä olen osunut juuri Päkkilän parhaisiin peleihin paikalle

Toki, Ässä ja Ilves fanilla on hieman eri käsitykset "erinomaisista" käsistä. *hymiö*
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Hankintapolitiikkaa voidaan pyöritellä, mutta ei esim. Viitala ja Virtanen oo esittänyt kauden 23-24 aikana paljonkaan sellasta minkä takia just heihin tulis satsata tai jättää joku hankinta tekemättä. Ei tietysti tarkoita etteikö ensi kausi olisi parempi.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Hankintapolitiikkaa voidaan pyöritellä, mutta ei esim. Viitala ja Virtanen oo esittänyt kauden 23-24 aikana paljonkaan sellasta minkä takia just heihin tulis satsata tai jättää joku hankinta tekemättä. Ei tietysti tarkoita etteikö ensi kausi olisi parempi.
Ei toki olekaan, mutta jos Kaarlehdon epäonnistumiset halutaan kuitata vähäisellä peliajalla niin eikö tässäkin kuuluisi tehdä sama?
Molemmat on väläytellyt, Viitala harvinaisen hyvää laukaustaan ja Virtanen taklauksillaan.

Viitala on pelannut alaketjuissa mihin ei varsinaisesti kuulu, ainakaan neloseen Joensuun rinnalle ja Virtasella on ollut totuttelemista kun on muuttanut täysin pelityyliään junnuliigojen maalitykistä enemmän rouhijaksi. Tämä siis ihan omaa puhettaan, teki kesällä paljon hommia että on muuttanut pelitapansa sellaiseksi millä niitä minuutteja tulisi liigassa.

Olisiko kumpikaan ottanut paikkaansa jos olisi saanut enemmän minuutteja? Mene ja tiedä
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Olisiko kumpikaan ottanut paikkaansa jos olisi saanut enemmän minuutteja? Mene ja tiedä

Virtanen on joskus väläytelly syöttötaitoaan, mutta toisaalta pelannut näyttävimmät pelit nelosen rouhijana.

Viitala taasen ei oo löytänyt tonttiaan. On joku parempikin matsi, mutta turhan monta mitäänsanomatonta ohipeliä sitten kun on rosterissa ollut.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Olen aika monessa pelissä ollut, ja on jäänyt mieleen muutama painava taklaus sekä että on näppärä käsistään. Mutta uskottava se on, ehkä olen osunut juuri Päkkilän parhaisiin peleihin paikalle

Toki, Ässä ja Ilves fanilla on hieman eri käsitykset "erinomaisista" käsistä. *hymiö*

Juu, olen nähnyt melko varmasti Päkkilän kaikki Ilves-pelit tässä vuosien aikana ja tykkään miehestä kovasti, etenkin nykyään. Mutta tosiaan hyökkäyspään aseita Eetulta ei hirveästi löydy nopeuden lisäksi. Ei toki ole missään erityisen huono, mutta on siis suoraviivanen peluri, ei mikään kikkapoika, eikä todellakaan pelinrakentaja, eikä myöskään näyttävä harhauttelija. Hienoja nousuja välillä laidalta. Mainitaan nyt vielä, että osaa suojata kiekkoa melko hyvin.

Pennanen on kuvaillut fiksuksi pelaajaksi. Kärkitason joukkueeseen loistava alaketjujen pelaaja, joka tarvittaessa stunttaa ylemmissä ketjuissa muita alaketjujen ukkoja paremmin. Eikä siis ole "vanhanaikaisesti" mitenkään fyysinen nelosketjun jarrumies tai pommikone, vaan pärjää ihan muilla ominaisuuksilla.

Todella mielenkiintoista olisi nähdä, mitä Päkkilä saisi aikaan suuremmassa roolissa vaikkapa juuri Porissa, mutta enemmän kuin mieluusti olisin myös pitänyt meillä.
 

Suomen Polak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Seattle Seahawks.
Juu, olen nähnyt melko varmasti Päkkilän kaikki Ilves-pelit tässä vuosien aikana ja tykkään miehestä kovasti, etenkin nykyään. Mutta tosiaan hyökkäyspään aseita Eetulta ei hirveästi löydy nopeuden lisäksi. Ei toki ole missään erityisen huono, mutta on siis suoraviivanen peluri, ei mikään kikkapoika, eikä todellakaan pelinrakentaja, eikä myöskään näyttävä harhauttelija. Hienoja nousuja välillä laidalta. Mainitaan nyt vielä, että osaa suojata kiekkoa melko hyvin.
Ehkä on sitten ollut turhan suuret optimistin lasit päällä kun olen Päkkilää seurannut. Olen tykännyt mitä olen nähnyt ja on vaikuttanut ihan näppärältä jätkältä kun on peilannut siihen mitä Ässien miehiltä olen tänä(kin) vuonna nähnyt. Tuo suojaustaito on ehkä vääristänyt kuvaa noista käsistä, tuntuu että pääsee hyvin maalille kun sinne yrittää.
Kiitos korjauksesta!

Mitä siellä Ilves leirissä pelaajille syötetään kun jokainen tuntuu pelaavan kokoaan isompana, paljon todella hyviä kiekon suojaajia. Varsinkin Suomi osuu silmään, kun on laidan lähellä niin kiekko on kuin liimattu lapaan.
 

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Ehkä on sitten ollut turhan suuret optimistin lasit päällä kun olen Päkkilää seurannut. Olen tykännyt mitä olen nähnyt ja on vaikuttanut ihan näppärältä jätkältä kun on peilannut siihen mitä Ässien miehiltä olen tänä(kin) vuonna nähnyt. Tuo suojaustaito on ehkä vääristänyt kuvaa noista käsistä, tuntuu että pääsee hyvin maalille kun sinne yrittää.
Kiitos korjauksesta!

Mitä siellä Ilves leirissä pelaajille syötetään kun jokainen tuntuu pelaavan kokoaan isompana, paljon todella hyviä kiekon suojaajia. Varsinkin Suomi osuu silmään, kun on laidan lähellä niin kiekko on kuin liimattu lapaan.

Kyllä optimistin lasit voit pitää päässä Päkkilän suhteen, mutta koitin ohjata suuntamaan lasien katsetta oikeisiin asioihin :) Olisi erinomainen hankinta Ässiltä.

Jälkimmäiseen osaan: Kaipa tuossa näkyy Pennaselle todella tärkeä laita-/kulmapeli. Sillä on niin suuri rooli Pennasen pelitavassa, että sitä on taatusti harjoiteltu antaumuksella ja siinä pärjääviä pelaajia Pennanen usein julkisestikin kehuu. Mun mielestäni Ilveksellä on siinäkin silti vielä kehitettävää. Suomi nyt on Suomi, todennäköisesti Liigan paras pelaaja sillä osa-alueella.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Vuoriselle on selvästi jäänyt selvästi Jokereista ja Bluesista tuo paha tapa että hankkii turhakkeita junnujen tielle.... Eikä tunnu ensi kaudeksikaan muuttuvan kun hommaa Lipiäisiä ja Tiivoloita,
Tätä mä muuten ihmettelen suuresti, että eikö meidän johtoporras oikeasti selvittänyt ollenkaan millaisen toimintafilosofian kaveria ovat palkkaamassa. Luulis että se on aika olennainen osa jääkiekkojoukkueen kokonaisuutta. Melkein voisi junnutoiminnan lopettaa kokonaan ja hankkia pelaajat ulkopuolelta(?)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös