Sitähän sä, pettter, kysyit.
Terveiset Sorvankylästä, minähän en ole hintava pappi ja minulla on virtakäyttöinen kettu. Jos nyt vakavissaan hieman pohdiskelisi Mikkosvitsejä, niin en omalta osaltani näe mitään ristiriitaa siinä, että pidän hänen kohtaloaan traagisena ja samanaikaisesti Mikkos-vitsejä loistavina! Kun tarkemmin lukee, niin täällähän on aikaa sitten ohitettu henkilökohtainen Mikkos-vittuilu ja uppouduttu puhtaasti aiheeseen: sokeutunut ja halvaantunut mies. Tämä vastaa täysin käsitettä "juutalaiset". Ovatko mauttomat juutalaisvitsit tyylikkäämpiä kuin Mikkosvitsit, koska niissä ei mainita nimeltä ketään erityistä juutalaista? Toisaalta juutalaisia lahdattiin 6 miljoonaa kappaletta ja Mikkosia on vain 1 kpl. Tällä palstalla seikkailevan sokean halvaantuneen nimi voisi tässä vaiheessa olla vaikka Makkonen tai Möttönen. Mä arvostan myös sitä, että vielä on Pahkasika-henkeä ja yritetään kehitellä itse jotain, eikä vain kierrätetä miljoonasti kuultuja vitsejä. Kollektiivinen imbesilliys on hienoa, kuten jokainen keikkaillut muusikko tietääkin.
Yritän yhdistää juutalaisuuden ja Timo TA Mikkosen:
Timo TA Mikkonen meni rabbin puheille ja sanoi:
-Haluaisin kääntyä juutalaiseksi
-Sinä vai! Hah - vain kuolleen ruumiini yli!
Viikon päästä Nina Mikkonen roudasi kuolaavan Timo TA:n rabbin eteen ja sanoi:
-Timo pyysi kysymään, että riittääkö tämä? Sinähän sanoit, että vain kuolleen ruumiisi yli ja aika lähellä kuollutta hän nyt on
-Ei, sanoin kuolleen ruumii
ni yli. Mitä hänelle on tapahtunut?
-Hän sokeutui ja halvaantui ja nyt huomaan, että hän oli jo valmiiksi kuurokin