Timo T.A. Mikkonen seurasi vaalitenttiä sokean Rekun opaskoira Pertin avustuksella. "Kjehm, hmm ehehe, ähhihi!". Pertti kysyi, että "mikä naurattaa?". "Nauran sille, että seukki pressa saattaa olla sivarihomo-pomppeli, lol". Pertti ruukasi sekin jörniä juuri uroskoiria ja otti vähän kuonoonsa, koska koirilla kuono, ihmisillä ja linnuilla nokka; ihmisillä tosin yleensä arkisessa kielessä. "Mikä siinä muka on hauskaa?", Pertti kysyi. "No se, että sivarihomo-pimpulipompuli ei varmaan välitä kutsua Niinaa linnan juhliin, eikä munkaan tartte sitten mennä, vihhaan niitä juhulia: oon aina vihannu." "Miten niin", Pertti kysyi. "Mitä miten niin", Timo T.A. Mikkonen terävästi uteli. "No sitä siten niin", Pertti tähän. "Niin sitä siten niin, joo. Veikkaan vain että sua: []kiinnostaa [x] ei kiinnosta", Timo T.A. Mikkonen vastasi.
"Elä oleta, mua saattaa [x] kiinnostaa eikä [x] ei kiinnostaa", totesi Pertti tähän. "Kuule Pertti. Luuletko, että sillä on merkitystä, höhöhö vitun tyhmä". "A i m i t e n n i i n ?", Pertti loukkaantui. "No siten niin. Vittu Pertti, mä oon uus Marokon kauhu. Johtan Suomen hyökkäyksiä POCCNA:an pyörätuolista". "Tyhmä Timo T.A. Mikkonen, ei kyrillisiä kirjaimia sanota puheessa", Pertti päti. "Ai ei vai, justhan mä sanoin, puheessa että POCCNA, niin lukee Venäjän pelipaidoissakin." "Mutta ethän sä a) osaa lukea b) pysty lukemaan", löi Pertti vyön alle. "Tyhmä Pertti, ei puheessa käytetä luettelomerkkeinä sulkuja!", Timo T.A. Mikkonen oikaisi. "Ai ei vai, justhan mä käytin, puheessa että a) ja b)".
"Tiiäkkö mikä on hauskinta?", Timo T.A. Mikkonen jatkoi udellen Pertiltä. "?", vastasi Pertti äänettömällä kysymyksellä - kysymyksen tässä tietää siitä, että kysymysmerkki. "No se, että Haavisto varppina ylentää mut everstiluutnantiksi ens itsenäisyyspäivänä, koska voi." "Mitä voi?", Pertti kyseli. "No ylentää mut." "Miten niin voi", Pertti jankkasi. "No voi, koska hän on sitten pressa ja pressat voi", Timo T.A. Mikkonen vastasi ja jatkoi: "Paitsi jos Niinistöstä tulee pressa, niin sitten se on voi voi." Pertti mietti hetken ja kysyi: "miten niin voi voi." Timo T.A. Mikkonen vastasi: "No siten niin voi voi, ei tulis homosta sitten pressaa Suomeen, tuskin sillä mitään merkitystä minun ylenemiselle olisi, jos sitä mietit, ja jos tuo sinun 'miten niin voi voi' oli retorinen kysymys."
Pertti vastasi tähän, että "Timo T.A. Mikkonen, minä olen koira, en minä ymmärrä sitä, mitä te ihmiset kutsutte retoriikaksi, rofl rofl". "Hohohohoho!", nauroi Timo T.A. Mikkonen, ja talon nurkalta laskeutui säikähtänyt jänis äänettömästi järven jäälle.
e: kappalejako vaikka tuskin ketään [x] kiinnostaa