Nyt on vitsien taso korkealla.
Koira meni silmäeläinlääkäriin Timo T.A. Mikkosen ja toisen koiran kanssa. Koira oli sokea, ja silmäeläinlääkäri naureskeli, että "sinä et enää mitään laseja tartte, öhöhö ja ähhihi." Koira sanoi, että "en tarvitsekaan, mutta Timo T.A. Mikkonen tarttee, se on saanu näkönsä takas." "Tämä ei ole mikään tavallinen silmälääkäri" vastasi silmäeläinlääkäri, "lähe meneen ku vielä ehit saatana."
"Mutta minäpä tartten lukulasit", sanoi Rekku, minä oon ton sokian koiran opaskoira, enkä näje lukia karttaa." "Ookko nää Oulusta, juokko nää pillillä piimää", silmäeläinlääkäri kysyi ivaten. "Joo minä oon Kaketsulta." "Ei sulle kannata myydä, lasit kuitenkin pöllitään", silmäeläinlääkäri vastasi. "Jaa, eikö täällä oo se tarijous, josa on kahet lasit yhen hinnalla ja kolomannet kaverille?", Rekku uteli. "No ei tod. vittu daa, tää ei oo Nissen. Eikä sulla ole sitä paitsi kavereita. Eikä täältä to-dellakaan saa mitään ilmaiseksi, tää nyt on kuitenkin silmäeläinlääkäri, ei mikään eläinsilmälääkäri." "No lutkuta sitten lerssiäs perkeleen konitohtori äätänä, rofl" Rekku naureskeli. "En pysty en oo koira", silmäeläinlääkäri totesi. Rekku alkoi nuolla lerssiään, "koska pystyn". Silmäeläinlääkäri muuttui vihreäksi kateudesta, mutta Timo T.A. Mikkonen ei huomannut mitään, koska hänelle oli jäänyt aivoinfarktista pysyvä värisokeus.