Vähän tuohon laatu- vs "talousviski": itse olen sitä mieltä että kunnon viskit on single malted ja yleensä (ikävä kyllä) kalliita. Toisaalta pidän viskin mausta joten juon näitä halpojakin,maistelen ja toisaalta sekoitan (siis halpoja!) vaikka cokikseen. Mutta vaikka ei olisi "viski-ihmisiä" niin ei oikeasti kannata verrata sekalaatuisia kuravesiä kunnon viskeihin. Ok,makuasiat on makuasioita mutta siltikin...(enkä kyllä pidä itseäni "viski-ihmisenä",laatuviskeistä en oikeen tiedä mitään kun kaikki menee kurkusta alas:)
Mutta enivei, Alkosta ostan eniten:
- Seagrams (näitä taitaa olla kahta,ostan sitä himpun kalliimpaa)
- Jameson (irkkuviski joka on mun makuun)
- sitten yks 0,5 ltr pullo jonka nimeä en muista mutta aine on hyvää...vähän semmonen erikoisen mallinen pullo
Ulkomailta(silloin harvoin kun siellä käyn) ostan mitä sattuu,monasti kuitenkin jotain laadukkaampia viskejä tai ainakin kalliimpia pulloja. Viimeksi ostin ison lekan jotan Grantsin special editionia ja pullon Isle of Juraa. Ulkomailla kun hinnatkin on "hieman" halvempia niin mukava panostaa laatuun. Viimeksi nautittu hienompi oli tämä jo mainittu Laphroaig ja siitä täytyy sanoa että on hyvää viskiä! Seuraavan kerran kun käyn reissussa niin yritän saada tätä käsiini..