Eilen meni hyllyyn Bushmills Malt 16yo, Bowmore Cask Strenght ja jalokivenä hankin, vaikka vähän melkein jopa kirpaisi mielessä hinta, Glenfiddich 21yo. Bowmoren Caskia olen maistanut ja maku oli aivan loistava. Bushmillsia olen juonut jotain perustislettä aiemmin ja maku oli ihan ok, niin päätin kokeilla, josko tuommoinen 16 vuotias olisi millainen tuote. Hinta itse asiassa pisti päätymään siihen viimeisenä pullona, 30 euroa maksoi laivalla 0,7 litran pullo.
Glenfiddich aukeaa heinäkuun lopulla, kun sisko tulee avomiehensä kanssa kylään Suomen maaperälle. En ole 21 vuotta vanhaa koskaan maistanutkaan, mutta kyseisen juoman suurena ystävänä 18 vuotias on aivan loistavaa, niin nyt odotukset 21yo pullon suhteen ovat korkealla. Onkos kellään mitään mielipiteitä Bushmills Malt 16yo tai Glenfiddich 21yo vs. 18yo tuotteista?
Glenfiddich 21yo 0,7 kustansi 73 euroa ja Bowmoren Cask oli mielestäni halpa, kun hintaa litran pullolle tuli "vain" 46 euroa.
Vertailun vuoksi ystäväni kanssa naurettiin sille, että litran pullo Walkerin Black Labelia maksoi vieressä 40 euroa!! Ja juuri kun naureskeltiin, tuli joku suomijuntti siihen ja nappasi pullon matkaan käytännössä edes miettimättä. Miksei joku joskus noille kerro, että viskikin voi olla hyvää?