Minulla ei lopulta ole Tyniä vastaan sinänsä mitään, eikä varsinkaan Seppästä vastaan. He ovat tehneet jo pitkään kuitenkin aika huikeata työtä JYPin puolesta (no ehkä se markkinointi-osaaminen ei ole Tynin vahvimpia CV-merkintöjä). Kyse on nyt vain siitä, että jääkiekossa ja urheilussa ei voi luottaa siihen, että aiempi hyvä työ auttaisi mitään tulevaisuudessa. Pitää osata muuttua silloin, kun jokin ei toimi. Pitää osata tehdä kovia ratkaisuja. Yhden erittäin kovan ratkaisun he ainakin ovat jo tehneet - ja myönnän olleeni aivan eri mieltä tuon päätöksen järkevyydestä. Minä olin väärässä, Dufvan aika oli lähteä, ja Aho teki huipputyötä. En olisi uskonut.
Eli. Saatan olla edelleen väärässä. Tietysti.
Mutta näin paskaa kiekkoa en ole JYPiltä nähnyt tällaisella joukkueella, näin monena iltana peräkkäin. On täysin käsittämätöntä, että JYP voi olla viidentenä vielä sarjassa. Minun mielestäni se kertoo vain sen, että joukkue pelasi (ei kyllä enää, kun muut hakevat keväthuumaa ja tuntumaa "oikeita pelejä" varten) Virtasesta huolimatta voittavaa kiekkoa. JYP pelaa kuin marraskuun läpsyttelyjä, jolloin tarve voittaa toisella ei ollut niin välitön.
Ymmärtäisin sen, että pelitapaa olisi tullut muuttaa silloin, kun aiempina kausina se ei ole toiminut. Näin ei kuitenkaan ollut. Virtanen halusi tuoda oman kymmensenttisensä pakettiin. Siinä oli noin kymmenen senttiä liikaa, koska Marko-kulta murskasi kaiken sen, mistä JYP tunnettiin, ja vielä pahempaa, millä JYP tahkosi viisi vuotta putkeen välieriä. Samanlaista kevättä ei näillä otteilla ole tiedossa.
Virtanen on, sanalla sanoen, epäpätevä valmentaja JYPille. Tapahtuipa mitä tahansa kopissa, olipa henki hyvä tai ei, kaukalossa ei kyllä mikään hyvä henki ole realisoitunut. Peli on tuskaisempaa kuin kortsun ujuttaminen munaan umpikännissä. Eikä sitä naistakaan edes ole.
Tyni, nyt on aika tehdä muutoksia.
Virtaselle heihei.