Fordélin kanssa täysin samaa mieltä siitä, että osa Jokerien mittavista resursseista valuu hukkaan tietynlaisen osaamattomuuden takia.
Itseäni suoraan sanoen kauhistutti, kun nämä uusimmat vahvistukset varmistuivat. Onhan se toki hienoa, että SM-liiga ja Jokerit edelleen kiinnostaa näinkin kovia pelimiehiä, muttamutta...
Minua on jo pitkään huolestuttanut Jokerien menossa se, ettei tänne hankita suhteellisen nuoria, potentiaalisia ja vielä kehittyviä pelimiehiä lainkaan. Vahvistukset ovat lähes järjestään tällaisia jo ikämieskiekkoilijaiässä olevia pelimanneja, jotka ovat jo parhaat kautensa pelanneet. Heidän lisäkseen rosterissa on ainakin tällä kaudella paljon nuoria ja lupaavia kundeja, jotka ovatkin tähän asti saaneet kiitettävästi vastuuta.
Kuitenkin meiltä puuttuvat parhaassa iässä eli siinä 23-29 ikävuoden välissä olevat pelaajat, joilla on enemmän hyviä pelivuosia edessä kuin takana. Kalliita ja moneen kertaan hyviksi todettuja tähtiä pystyy hankkimaan Virmanenkin, kun takana on riittävästi pätäkkää, mutta jos asialla olisi todella osaava tekijä, joka osaisi nähdä pelaajissa piilevän potentiaalin, tulos voisi olla sekä rahallisesti että urheilullisesti parempaa.
Nyt kun joukkue on täynnä tähtiä, odotukset nousevat pilviin eikä odotuksia voida ainakaan ylittää. Silloin seurauksena on usein floppi keväällä. Parempi lähtökohta olisi kehittää joukkueesta kovalla työllä (mieluummin kuin kovalla rahalla) menestyvä ja yhtenäinen.
Sen takia olisin itse ollut ihan yhtä iloinen, jos jengiin olisi tuotu sentteriksi 26-vuotias Jarkko Kauvosaari, jolla on vielä saumaa kehittyä loistavaksi pelaajaksi. Joukkue tarvitsee mielestäni sekä lupaavia junioreita että näitä kokeneita pelimiehiä, mutta ennen kaikkea runko pitäisi yrittää muodostaa noista parhaassa iässä olevista pelaajista, joita muun muassa Rita, Lahti ja Kalteva edustavat. Se on tietysti joskus vaikeaa, kun NHL ja KHL vievät noita pelaajia yhden loistokauden jälkeen pois, eikä sellaisten pelaajien varaan pysty aina rakentamaan 100-prosenttisen varmasti.
Nyt moni Jokerit-fani hehkuttaa munat vaahdossa, miten Masa kyykyttää, mutta itse olen kuitenkin vähän huolissani siitä, miten tässä taas käy. Ja ennen kaikkea siitä, ettei tässä paljon näytetä miettivän tätä kevättä pidemmälle. Tai sitten Masa kyykyttää kaikkia taas!