Siirrän ainakin oman viestini tähän ketjuun, kun koskee toimitusjohtajaa.
Kyllä minä pidän arvossa paljon isompia asioita. Jos toimitusjohtajalle ruvetaan antamaan potkuja siitä syystä, että maalibiisi soitetaan viisi sekuntia väärästä kohtaan, sisääntulobiisi ei ole juuri itselle se sopiva, erätaukoviihdettä ei ole jne.., niin aika heikoilla ollaan. On kuitenkin syytä muistaa, että liikevaihto on kasvanut koko ajan(ilman koronaa), seura on menestynyt erinomaisesti urheilullisesti ja junioritoiminnan laatu häikäisee silmiä.
Minusta vaikuttaa siltä, että omakohtaiset huonot kokemukset vaikuttavat nyt hurjan paljon. Mittasuhteet vääristyvät. Tottakai olisi hienoa, jos ottelutapahtuma olisi viihdyttävämpi, halvempia lippuja olisi enemmän saatavilla ja toimitusjohtaja olisi kättelemässä yritysvieraiden sijaan tavallista rahvasta lihapiirakkakojun vieressä, edes joskus. Ja tottakai olisi hienoa, jos lihapiirakan rinnalla olisi muutakin syötävää tarjolla.
Minä olen kuitenkin ihan tyytyväinen, että tivolimestarin sijaan toimitusjohtajana on ammattilainen, joka hoitaa isot ja vaativat vastuut niin kuin Virkkunen on hoitanut. Toki parantaa saa edelleen. Minäkin olen huolissani laskevista yleisömääristä, ei siinä.
Ensinnäkin todella kärkkäästi luettelet "muka" syitä, miksi Virkkusta huudetaan tässäkin ketjussa ulos. Tiedät itsekin, että ne syyt ovat paljon suurempia, kuin maalilaulun alkaminen väärästä kohdasta.
Tässä ketjussa itsekin kehuin Virkkusen talousjohtamista, mutta kuten moni onkin tuonut ilmi, onhan Virkkunen toki saanut aika kultaista tietä kulkea, aijemman todella hyvän taloudellisen johtamisen vuoksi. Jos tosiaan miettii sitä viime kautta, kun Virkkunen ja Kärpät jätti oikeastaan kokonaan käyttämättä minkäänlaista talouspaikkaamista, kun katsomot oli tyhjinä, niin onhan se jo itsessään iso merkki siitä, että myös talousjohtajana Virkkunen ainakin viime kaudella epäonnistui. Mitä mieltä itse olet siitä, miksi minkäänlaisia innovatiivisia keinoja Kärpät ei käyttänyt viime kaudella paikkaamaan taloutta? Yhtään järkevää syytä en itse asialle keksi.
Toinen merkki on juuri tämä mainostuksen puute. Kyllähän lipputulot myös toisivat isoa rahaa seuralle. Jos Kärpät möisi 2000 irtolippua jokaiseen otteluun ja lipunhinta keskimäärin olisi vaikka 20 euroa (todellisuudessa kalliimpi), niin jokainen voi laskea montako sataatuhatta euroa se olisi lisää, per 30 ottelua. Siihen vielä lisäksi, kuinka paljon lisäkatsojat kuluttaisi hallissa rahaa. Ei näissäkään asioissa ihan pienistä summista puhuta.
Sitten kun päästään vielä siihenkin, että jossain vaiheessahan yhteistyökumppanitkin tajuavat, että Kärpät ei enää houkuttele yleisöä, eikä seuraajia ympärilleen, laskee myös yhteistyökumppaneiden näkyvyys siinä paidassa ja kaukalon reunassa, jolloin sen sponsoroinnin arvo ei ole yhtä korkea, kuin ennen.
Ennen koronaahan liikevaihto toki nousi vuosi vuodelta, myös Virkkusen ollessa johtajana, sitä en kiellä. Mutta kuten jo tuonne kirjoitinkin, nyt pitäisi tehdä enemmän kuin koskaan töitä sen eteen, että yleisö löytää hallille, mutta Kärpissä tehdään tällä hetkellä vähemmän töitä sen eteen, kuin koskaan. Miksi?