Virkkunen ULOS!

  • 38 263
  • 258
H

Hidas_ja_kankea

Jääkiekko on yhä Kärppien ydinliiketoimi.

Keskustelu muistuttaa Elopin aikaa Nokialla. Kassassa oli kymmeniä miljardeja turvana. Rahat kyllä riittää, vaikka seteleitä polttamalla lämmitettäisiin omakotitalot.

Voisi oikeastaan laittaa jumbotronille reaaliaikaisen kassalukeman. Voisi nostattaa tuoreella tilipäätöksellä tunnelmaa, jos peliesitykset eivät sitä tee.

Yleensä kärppiä arvostellessa saa vastauksen, ettei kyseinen asia kuulu vastuualueeseen.
 

kop

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olen jopa tyytyväinen siihen, että yleisö nimenomaan ei ole löytänyt suuremmissa määrin hallille. Ehkä toimiston silmät avautuvat siihen, että ottelutapahtuma ei ole houkutteleva.

Ihmisten korona-varovaisuus vaikuttaa myös siihen, että yleisömäärät ovat olleen noin pienet nyt, mutta olen kanssasi samaa mieltä kanssa siitä, että tämä on hyvä ravistus seurajohdolle.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Ihmisten korona-varovaisuus vaikuttaa myös siihen, että yleisömäärät ovat olleen noin pienet nyt, mutta olen kanssasi samaa mieltä kanssa siitä, että tämä on hyvä ravistus seurajohdolle.
Toisaalta korona-varovaisuudesta ei ollut ainakaan tänään tietoakaan Tampereen paikallispelissä. Jos tuote olisi kunnossa, myös Oulussa ihmisillä olisi aivan eri hinku hallille. Yleisökato oli Raksilassa iso ongelma jo ennen koronaakin.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Toisaalta korona-varovaisuudesta ei ollut ainakaan tänään tietoakaan Tampereen paikallispelissä. Jos tuote olisi kunnossa, myös Oulussa ihmisillä olisi aivan eri hinku hallille. Yleisökato oli Raksilassa iso ongelma jo ennen koronaakin.

Tämäpä juuri! Ei se ole pelkästään tämän kauden ongelma, vaan tästä asiasta on jo puhuttu aika pitkään mutta mitään ei siltikään tapahdu. Täällä nähdyt ehdotukset ottelutapahtuman parantamiseksi ovat ihan perusasioita ja herääkin kysymyksiä, että miksei toimisto pysty toteuttamaan niitä? Virkkunen vastaa kokonaisuudesta ja vaikka markan propagandaministerit yrittävät asiaa käännellä, niin Virkkunen on myös se henkilö, joka tullaan potkimaan pois jos asiat eivät ala muuttumaan. Samasta syystä valmentajat saavat potkuja, koska koko joukkuetta emme voi vaihtaa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Niin toit, mutta ainakin itse kritisoin sitä, jos sinisilmäisesti väität noita lukuja puhtaasti Virkkusen ansioiksi,
Voit toki korjata jos olen väärässä mutta kuulostaa kovasti siltä, että sinä väität näiden kerrassaan mahtavien summien kertyneen pelkästään Virkkusen aikana?
Mistä olette moisen käsityksen saaneet? Olen kertonut kaksi faktaa:
1.Kärppien talous on koko sarjan vahvin.
2. Virkkusen päävastuualue on talous.

Pidätte minua lähtökohtaisesti typeryksenä, kun sanotte minun ajattelevan Kärppien loistavan talouden pelkästään Virkkusen ansioksi ja Virkkusen aikakaudella saavutetuksi. Muuta syytä en kyllä keksi täysin vääriin päätelmiinne. Tai hei, teettekö moista sittenkin ihan tahallaan, hämmennys mielessänne? Kumpi vain, niin tökeröä on.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleensä kärppiä arvostellessa saa vastauksen, ettei kyseinen asia kuulu vastuualueeseen.
Missä näin? Oletko ollut yhteydessä toimistoon? Jos tarkoitat tätä keskustelupalstaa, niin laitapa perustelua tai esimerkkiä esille, niin voidaan keskustella. Muutoin huutelet tyhjää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Jääkiekko on yhä Kärppien ydinliiketoimi.

Keskustelu muistuttaa Elopin aikaa Nokialla. Kassassa oli kymmeniä miljardeja turvana. Rahat kyllä riittää, vaikka seteleitä polttamalla lämmitettäisiin omakotitalot.

Voisi oikeastaan laittaa jumbotronille reaaliaikaisen kassalukeman. Voisi nostattaa tuoreella tilipäätöksellä tunnelmaa, jos peliesitykset eivät sitä tee.

Yleensä kärppiä arvostellessa saa vastauksen, ettei kyseinen asia kuulu vastuualueeseen.
Erittäin hyvä pointti. Herää kysymys. Heiluttaako koira häntää vai häntä koiraa. Jääkiekon pitäisi olla kaiken keskiössä ja muu bisnes jääkiekkoa tukevaa toimintaa. Hyvin hoidettu bisnes on tietenkin myös ydin bisneksen jääkiekon etu.
Onko tässä käymässä kuitenkin niin, että jääkiekkoa tukevasta toiminnasta on tullut se pääasia ja jääkiekko on jäänyt nööti pojan asemaan.

Kuinkahan kauan tuota koronaa voi käyttää keppihevosena pieneneviin yleisömääriin. Alkaa tuntumaan siltä , että koronasta haetaan vain tekosyytä olla tekemättä mitään.
 
Ihmisten korona-varovaisuus vaikuttaa myös siihen, että yleisömäärät ovat olleen noin pienet nyt, mutta olen kanssasi samaa mieltä kanssa siitä, että tämä on hyvä ravistus seurajohdolle.
Ihan linjassa muidenkin paikkakuntien kanssa. Korona-krapula vaivaa ja ei löydetä hallille.
 
Mistä olette moisen käsityksen saaneet? Olen kertonut kaksi faktaa:
1.Kärppien talous on koko sarjan vahvin.
2. Virkkusen päävastuualue on talous.

Pidätte minua lähtökohtaisesti typeryksenä, kun sanotte minun ajattelevan Kärppien loistavan talouden pelkästään Virkkusen ansioksi ja Virkkusen aikakaudella saavutetuksi. Muuta syytä en kyllä keksi täysin vääriin päätelmiinne. Tai hei, teettekö moista sittenkin ihan tahallaan, hämmennys mielessänne? Kumpi vain, niin tökeröä on.
Toimarin tehtävä on tuoda firmaan soppareita sekä rahaa, no Virkkunen tekee sitä hyvin. Ainoa mitä en ymmärrä on hänen puheet vaikuttamisesta joukkueen kasailuun? Käsittääkseni siinä hän ei ole hyvä eikä tällaisen asian pitäisi olla toimitusjohtajan tehtävä.. tietty voi tehdä mitä haluaa mutta kauanko se jatkuisi jos menee metsään?
 

Dynastia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Virkkunen on firmojen mies, joka elää ihan eri todellisuudessa kuin tavallinen kansa. Ei kukaan kiistä, että Junnon ja Arposen luoma dynastia voi taloudellisesti huonosti. Silloin valettiin perusta, johon Virkkusen oli hyvä pohja rakentaa toimintaa.

Urheilu ja jääkiekko on viihdebisnestä. Ei se , että osaa hoitaa pisnistä tee Virkkusesta hyvää viihdebisnes johtajaa.
Virkkusen ote tavallisesta jääkiekon kuluttajasta on kirpoamassa.
Takana on ne ajat , kun Raksilassa soi kirkonkellot ja keskiarvo yleisömäärissä pyöri 5500 paikkeilla. Ne ajat kun muistaa, ei voi olla tyytyväinen tähän hetkeen.
Eikös katsojakeskiarvot pyörineet vähintään noissa luvuissa, ellei paremmissakin vielä Aravirran ja Marjamäen aikaan? Sen jälkeen on mututuntumalta kausi kaudelta lähteneet yleisömäärät laskuun. Toki kanavapaketeilla ja nyt ihan viimeaikoina koronalla on vaikutusta asiaan, mutta ei niiden asioiden taakse voi kuitenkaan määräänsä enempää mennä. Minusta on uskomatonta, että vaikka yleinen trendi on, että ihmisiä on enstistä vaikeampi houkutella hallille kotisohvan sijaan, Kärpät ei isossa kuvassa laita juuri tikkua ristiin sen etten, että raksilaan olisi houkuttelevaa lähteä ja se toisi selkeää lisäarvoa kotisohvaan verrattuna. Sittenkin kun korona on kokonaan taakse jäänyttä elämää, tällä menolla 4000-5000 ihmisen yleisömäärät ovat Kärppien osalta työn ja tuskan takana.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Mistä olette moisen käsityksen saaneet? Olen kertonut kaksi faktaa:
1.Kärppien talous on koko sarjan vahvin.
2. Virkkusen päävastuualue on talous.

Pidätte minua lähtökohtaisesti typeryksenä, kun sanotte minun ajattelevan Kärppien loistavan talouden pelkästään Virkkusen ansioksi ja Virkkusen aikakaudella saavutetuksi. Muuta syytä en kyllä keksi täysin vääriin päätelmiinne. Tai hei, teettekö moista sittenkin ihan tahallaan, hämmennys mielessänne? Kumpi vain, niin tökeröä on.
Hyvä veli Torso. Nyt tuntuu, että tässä puhutaan ristiin asioista. Ei täällä kukaan Virkkusta talouden hoidosta moiti, vaan sitä.
Kärpissä mennään liikaa talouden ehdoilla ja päätetuotetta ei kehitä. Ei Kärpät enää ole esim. riippuvainen kallista lippuhinnoittelusta, koska oheisbisnes toimii. Jos otetaan erotus lipun 36€ ja 18€ niin paljonko Kärpät ottaa lipuissa takkiin, jos liput olisivat edullisempia. Edullisemmat lipun hinnat eivät Kärppien taloutta horjuttaisi. Tästä seuraa enemmän yleisöä, enemmän oheismyyntiä, enemmän tunnelmaa.

Päätuote on koko ottelutapahtuma aina siitä , kun ovet avataan 17.30 ja ovet menee säppiin 21.15
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: kop

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Mistä olette moisen käsityksen saaneet? Olen kertonut kaksi faktaa:
1.Kärppien talous on koko sarjan vahvin.
2. Virkkusen päävastuualue on talous.

Pidätte minua lähtökohtaisesti typeryksenä, kun sanotte minun ajattelevan Kärppien loistavan talouden pelkästään Virkkusen ansioksi ja Virkkusen aikakaudella saavutetuksi. Muuta syytä en kyllä keksi täysin vääriin päätelmiinne. Tai hei, teettekö moista sittenkin ihan tahallaan, hämmennys mielessänne? Kumpi vain, niin tökeröä on.
Pidän sinua ainakin itse edelleen hyvinkin fiksuna kirjoittelijana, mutta sitten taas sorrut värilasitrollailuun, ja ihmettelen, miksi edes vastailen. Missä olen sanonut sinua typerykseksi? Näytä. Et voi olettaa minun pitävän sinua typeryksenä näkemyseron perusteella. Usein lainailet viesteistäni kohtia, joka irrottaa asian laajemmasta kontekstistaan. Sanoin, että kritisoin, koska vaikuttimesi ovat harvinaisen selvät: esittää Kärppien talousluvut sekä Virkkunen samassa lauseessa siten, että ne näyttävät toimitusjohtajamme aikaansaannoksilta. Urotöiltä. Palataan alkuperäiseen viestiisi aiemmin tältä päivältä:

"Laitan tuohon alle @king of the jungle nimimerkin linkittämää tietoa Liigan talousasiat -ketjusta. Siitä saa pikkaisen lukemien kautta käsitystä siitä, miten Virkkunen on onnistunut päätyössään. Vielä kun oppisi olemaan hymistelemättä ja valitsisi oikeat biisit kotipeleihin"

Luepa siitä, arvon palstaveli, ihan ajatuksella, ja mieti, olivatko päätelmämme sittenkään täysin vääriä.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Toisaalta korona-varovaisuudesta ei ollut ainakaan tänään tietoakaan Tampereen paikallispelissä. Jos tuote olisi kunnossa, myös Oulussa ihmisillä olisi aivan eri hinku hallille. Yleisökato oli Raksilassa iso ongelma jo ennen koronaakin.
Jaahas. Pikkaisen olisi hyvä tehdä taustatyötä. Autan sinua ja voit oikaista näkemyksesi, mikäli näet sen tarpeelliseksi. Katsotaanpa lukemia tarkemmin ja verrataan niitä kauden 2019-2020 alkuun, jolloin korona ei vielä ollut iskenyt Suomeen:
Kaudella 2019-2020 Ilves ja Tappara pelasivat kaikki paikallispelinsä perjantaisin. Se hivenen vaikeuttaa vertailua. Syyskuussa pelattu paikallispeli keräsi 7300 katsojaa. Kaudella 2021-2022 syyskuussa torstaina pelattu peli keräsi 5733. Pudotusta siis melkein 1600 katsojaa.

Kärppien ensimmäinen lauantaipeli kaudella 2019-2020 keräsi 4607 katsojaa. Tällä kaudella lukema oli 3740. Pudotusta siis vajaa 900 katsojaa. Kärpät keräsi kaudella 2019-2020 ensimmäiseen viikopelinsä (ke) 3905 katsojaa. Tällä kaudella 3425. Pudotusta vajaat 500 katsojaa.

Oulussa pudotusta siis ensimmäisessä pelissä n. 900 ja toisessa 500. Tampereella n. 1600.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Mistä olette moisen käsityksen saaneet? Olen kertonut kaksi faktaa:
1.Kärppien talous on koko sarjan vahvin.
2. Virkkusen päävastuualue on talous.

Pidätte minua lähtökohtaisesti typeryksenä, kun sanotte minun ajattelevan Kärppien loistavan talouden pelkästään Virkkusen ansioksi ja Virkkusen aikakaudella saavutetuksi. Muuta syytä en kyllä keksi täysin vääriin päätelmiinne. Tai hei, teettekö moista sittenkin ihan tahallaan, hämmennys mielessänne? Kumpi vain, niin tökeröä on.

Koitetaanpa esimerkin kautta; Minä menen Lauri Mikkolalle potkut -ketjuun linkittämään uutisen, jossa kerrotaan Kärppien voittaneen 7 mestaruutta 2000-luvulla ja sen perään toteaisin Lauri Mikkolan päävastuualueen olevan urheilullinen tulos, joka on kyseisen uutisen mukaan loistavalla tasolla Kärpissä.

Ymmärrätkö sinä, miten tuossa tilanteessa väärinymmärrykset on mahdollisia?
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Luepa siitä, arvon palstaveli, ihan ajatuksella, ja mieti, olivatko päätelmämme sittenkään täysin vääriä.
Kyllä ovat. En todellakaan ole teidän esittämiä väitettä kirjoittanut. Ja kyllä, pidän nimimerkkini aliarvioimisena noiden väitteiden esittämistä.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Kyllä ovat. En todellakaan ole teidän esittämiä väitettä kirjoittanut. Ja kyllä, pidän nimimerkkini aliarvioimisena noiden väitteiden esittämistä.
Tämäpä selvä. Pitää varoa jatkossa aliarvioimasta nimimerkkiäsi. Eli olla vastaamatta sinulle mihinkään, kun et itsekään vastaile kuin niihin kohtiin jotka sinua miellyttävät.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Hyvä veli Torso. Nyt tuntuu, että tässä puhutaan ristiin asioista. Ei täällä kukaan Virkkusta talouden hoidosta moiti, vaan sitä.
Kärpissä mennään liikaa talouden ehdoilla ja päätetuotetta ei kehitä.
Virkkuselle vaaditaan tässä ketjussa potkuja. Siitä on kyse. Virkkusen päävastuualue on talous ja se on hoidettu hienosti. Urheilullista menestystäkin on tullut, eli talous on tukenut myös sitä. Toki myös toisinpäin.

Olen kanssasi samaa mieltä lippujen hinnoittelusta. Ja monesta muustakin antamastasi kritiikistä Kärppien johtoa kohtaan. Tässä ketjussa keskustellaan kuitenkin siitä, ansaitseeko Virkkunen potkut. Minusta vastaus näillä näytöillä on itsestään selvä. Potkut olisi täyttä hulluutta.
 
H

Hidas_ja_kankea

Missä näin? Oletko ollut yhteydessä toimistoon? Jos tarkoitat tätä keskustelupalstaa, niin laitapa perustelua tai esimerkkiä esille, niin voidaan keskustella. Muutoin huutelet tyhjää.

Tänään viimeksi ottelutapahtumasta kirjoitettaessa, ei kuulemma vessojen ja kioskien toiminta kuulu Kärpille. Kovin on surullista, jos viihtyvyyteen olennaisesti vaikuttavat asiat eivät viimekädessä kosketa seuraa.

Aikaisempina vuosina Harri Ahoa arvosteltaessa pelaajarekryistä, on tullut vastaan kiemurtelua, ettei jokin hankinta ollutkaan hänen asiansa. Milloin mitäkin.

Koronasta vielä yksi huomio. En oikein usko pelon pitävän katsomot puolityhjinä. Tuote pitää myydä uudelleen niille, jotka sen ovat sen aikaisemmin jo ostaneet. Ihmisten rutiinit ovat muuttuneet koronan aikana. Parasta myyntipolitiikkaa olisi hyvä peli ja urheilullinen menestys. Perhepeli ja alemman lipunhinnat tulevat tässä tilanteessa hyvään saumaan. Pyörät pitää saada pyörimään.
 

J_Boumedienne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Kärpät, Suomen palloilumaajoukkueet
Mihin olen jättänyt vastaamatta? Vastaan mielelläni.
Vaikkapa tämä: näytä minulle, missä olen sanonut sinua typerykseksi. Minäkin pidän oman nimimerkkini aliarvoimisena sitä, jos suuhuni laitetaan sanoja, joita en ole sanonut, tai jos oletetaan, että olen jostakusta jotakin mieltä, jota en ole. Välttelen viimeiseen asti kenenkään muun palstailijan nimittelyä tai vähättelyä.

Lisään vielä: lopetan myös omalta osaltani vänkäyksen tähän, koska tämä ei edistä keskustelua aiheesta millään lailla.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Koitetaanpa esimerkin kautta; Minä menen Lauri Mikkolalle potkut -ketjuun linkittämään uutisen, jossa kerrotaan Kärppien voittaneen 7 mestaruutta 2000-luvulla ja sen perään toteaisin Lauri Mikkolan päävastuualueen olevan urheilullinen tulos, joka on kyseisen uutisen mukaan loistavalla tasolla Kärpissä.

Ymmärrätkö sinä, miten tuossa tilanteessa väärinymmärrykset on mahdollisia?
Siis Virkkunen on ollut Kärpissä vastuullisessa pestissä vuodesta 2010 lähettien. Ensin seitsemän vuotta hallituksen puheenjohtajana ja sitten neljä ja puoli vuotta toimitusjohtajana.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Jaahas. Pikkaisen olisi hyvä tehdä taustatyötä. Autan sinua ja voit oikaista näkemyksesi, mikäli näet sen tarpeelliseksi. Katsotaanpa lukemia tarkemmin ja verrataan niitä kauden 2019-2020 alkuun, jolloin korona ei vielä ollut iskenyt Suomeen:
Kaudella 2019-2020 Ilves ja Tappara pelasivat kaikki paikallispelinsä perjantaisin. Se hivenen vaikeuttaa vertailua. Syyskuussa pelattu paikallispeli keräsi 7300 katsojaa. Kaudella 2021-2022 syyskuussa torstaina pelattu peli keräsi 5733. Pudotusta siis melkein 1600 katsojaa.

Kärppien ensimmäinen lauantaipeli kaudella 2019-2020 keräsi 4607 katsojaa. Tällä kaudella lukema oli 3740. Pudotusta siis vajaa 900 katsojaa. Kärpät keräsi kaudella 2019-2020 ensimmäiseen viikopelinsä (ke) 3905 katsojaa. Tällä kaudella 3425. Pudotusta vajaat 500 katsojaa.

Oulussa pudotusta siis ensimmäisessä pelissä n. 900 ja toisessa 500. Tampereella n. 1600.
Nuo luvut eivät pidä paikkaansa. Toki virallisia ovat ja näin ilmoitetaan. Nämä tyhjinä ammottavat haamupaikat joita firmoille lippuina sponsoroidaan lasketaan paikalla olijoiksi. Voin 46 vuoden katsomo kokemuksella sanoa ettei tuo luku Hpk pelissä 3425 pidä paikkaansa. Siellä oli fyysisesti alle 3000 katsojaa. Miksi Kärpät vääristelee katsoja määriä.
JyP pelissä en paikalla ollut. Lomailin ja sienestin Rokualla. Kuitenkin minun kausaripaikka laskettiin yleisömäärin.

Osaatko antaa selityksen miksi liigan kausioppaassa Kärpät oli ainoa joukkue, siis AINOA, joka ei ilmoittanut kausikorttien myynti tavoitetta ja myytyjä kausikorttien määrää.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vaikkapa tämä: näytä minulle, missä olen sanonut sinua typerykseksi.
Kirjoitin, että pidät minua typeryksenä, kun uskot minun ajattelevan Virkkusen olevan yksin Kärppien hyvän taloudellisen tuloksen takana. Olen edelleen samaa mieltä. Toki annoin toisenkin vaihtoehdon. Siinä se. Ei sen kummempaa.
 

Håkanhead

Jäsen
Suosikkijoukkue
Altavastaajat
Siis Virkkunen on ollut Kärpissä vastuullisessa pestissä vuodesta 2010 lähettien. Ensin seitsemän vuotta hallituksen puheenjohtajana ja sitten neljä ja puoli vuotta toimitusjohtajana.

Kysyinko edellisessä viestissäni, kuinka pitkään Virkkunen on ollut talossa? Vai menikö tämä nyt vain väärälle henkilölle?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös