Ville Peltoselle kenkää!

• 586 485
  • 4 465

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pidät Mäntymaata huippukoutsina? Vai luulet, että täällä pidetään Mäntymaata huippukoutsina?

Peltonen on peluuttanut paskaa jääkiekkoa kohta neljä vuotta. Pleijareissa pelkkää pelokasta selviytymistä ja yksi voitettu sarja kun vastustajan kassari potki kiekkoja omiin.

Hienoa, että on uskoa siihen että peli paranee vielä joskus. Itsekin haluaisin uskoa, mutta IFK esimerkiksi maalidottamissa sarjan 12. eikä mitään viitteitä pelin parantumisesta ole näkynyt. Pääosin aivan hirveän näköistä roiskimista. Uskoisin, että tässä ajassa olisi jo parannusta tullut, jos sellaista olisi tullakseen.
Niin siis täällä oltiin vaihtamassa Peltosta Mäntymaahan. En minä koskaan, kuten tuossa kerroinkin minulla on ollut tiedossa mihin Kärppien viime kauden ponnistus perustui.

auvo11

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, maajoukkue, NHL:n suomalaiset
Tänäänkin olisi hyvä päivä näyttää Peltoselle ovea.

Peli on edelleen hirveän näköistä. Nyt IFK:ssa on korkea aika löytää munat ja alkaa vaatimaan myös päävalmentajalta asioita. Peli on sekavaa roiskimista ja pudotuspeleissä tullaan taas tuttuun tapaan heittelemään 60 minuuttia pitkää päätyyn ja toivomaan parasta. Yäk.

Dinosaurusten klubi ilmeisesti ajatellut, että ovea näytetään Peltoselle vasta Gardenissa. Eli joskus vuonna 2035.
Meinaatteko oikeasti että IFK:n todennäköisyydet paranisivat jos tänään annettais Peltoselle potkut???

Entäs kuka tilalle, Havuko???

Ääh en mä jaksa, huutakaa vaan potkuja jos se teitä helpottaa, jatkakaa.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Niin siis täällä oltiin vaihtamassa Peltosta Mäntymaahan.
Ei ole omaan silmään tällaista osunut. Voitko esittää jotain faktaakin tälle väitteellesi?

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kärpät uskalsi tehdä sen koko seuraa palvelevan ratkaisun, johon IFKn kantti ei ole vähemmän yllättäen riittänyt. Kannattaa muistaa se, että Peltosta on täällä puolusteltu sillä, että ollaan koko kausi roikuttu runkosarjassa neljän joukossa. Todella alhainen vaatimustaso mielestäni. Varsinkin, kun todennäköisesti lopullinen sijoitus on taas Peltosen taattua osastoa ynnämuut. Mäntymaa kuitenkin valmensi ensimmäisellä osittaisella kaudellaan Kärpät heti pronssille. Hänen urheilulliset saavutukset Liigassa ihan linjassa Peltosen kanssa. Mäntymaan poistuessa ei Liigassa enää ole omissa papereissa kovinkaan montaa Peltosta huonompaa valmentajaa tai siis sellaista, johon en Peltosta vaihtaisi kysymättä. Tänäänkin olisi hyvä päivä näyttää Peltoselle ovea.
Ystävä hyvä, ei Kärppien ratkaisu vertaudu IFK:hon yhtään eikä Kärppien ratkaisu ollut mitenkään rohkea. Tuo ratkaisu tehtiin, kun kuset ja paskat olivat jo housuissa. Aivan liian myöhään.

Mäntymaan johdolla Kärpät olivat vahvasti matkalla karsintoihin. Siis vittu karsintoihin! Vaikka IFK häviäisi kaikki loput pelinsä suoraan, niin IFK löytyisi top-6 sijalta mikä olisi edellisellä sarjasysteemillä oikeuttanut suoraan pudotuspelipaikkaan.

Ilveksen ratkaisu aikoinaan antaa Myrrälle potkut ollessa sarjan johdossa ja tuoda Pennanen sisään oli rohkea ratkaisu. Ja vituiksihan se meni, mutta rohkea ratkaisu se silloin oli.

Peltoselle olisi pitänyt antaa potkut toisen kauden jälkeen, kolmannen kauden puolivälissä +/-10 ottelua tai kolmannen kauden jälkeen. Tällä kaudella sauma oli joskus joulu-/tammikuussa, kun meni todella huonosti, mutta nyt olisi täysin väärä ja typerä liike.

Ja kyllä, minun mielestäni Peltoselle olisi monessa kohtaa pitänyt antaa potkut. Pelihän on ollut paskaa jokaisella kaudella, mutta nyt tällä möyrinnällä on vain pakko yrittää voittaa koko roska. Toivottavasti kauden jälkeen tapahtuu ellei nyt sitten mestaruus tule. Se on minun papereissani ainut mikä Peltosen pelastaisi.

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kukaan ei ole pommin varmasti tosissaan hallunut Mäntymaata tänne. Sama kuin vaihtaisi rikkinäisen kondomin toiseen jo tiedossa olevaan risaan kumiin.

Söpöä, että usko on vahvasti läsnä. Ihan mielenkiinnosta, montako vuotta jaksaisit vielä uskoa, jos Peltosella olisi elinkautinen penkin taakse?

Tuo on ihan yhtä tyhjän kanssa kuinka paljon antaa ja haluaa antaa. Jos nämä jäävät vaan ajatuksen tasolle konkeretisoitumatta ja sijoitukset pysyy sarjassa ynnämuut sekä peli on kaiken lisäksi vielä ihan todella kaukana viihteestä, pääasiassa pyristelyä ja selvitymistä kentällä, niin se ei ketään lämmitä kuinka paljon joku haluaa saada jotain aikaan. Koska ei vaan saa sitä aikaan, toisin sanoen ei pääse tavoitteisiin. Eli sitä kuuluisaa tulosvastuuta ei ole, tai siitä ei välitetä ylemmällä taholla.

Loppuun suomalaisen metallibändin maininta, Wake up @Frankie
Mielestäni perustelin kantani aika selvästi mihin ajatukseni nojaan.
Tulosurheilussa luonnollisesti on tavoitteet ja pyrkimys johonkin. Kerroinkin, että yleensä koutseja katellaan 1-2-3 vuotta. Siksi nyt, kun menestys on kiertänyt on perusteltua tehdä toisin. Kyllä mä katson hyvillä mielin seuraavankin kauden. Mikäli kurssi kääntyy en näe jatkolle estettä. Tähän välihuomiona, kun minulle luennoitiin kuinka ”paskaakin kiekkoa katsoo, jos menestystä tulee”. Edellinen liittyi Tapolan tänne haikailuun.
Mä uskon kehitykseen ja näen potentiaalin. Palasten pitää loksahtaa paikalleen. Kuten tuossa kuvailin niin ei ole ollut. Yleensä mestareilla lopulta kaikki palaset loksahtelee paikalleen.
Mä omassa ennakossani totesin, ettei Tappara tule menestymään tuolla pelitavalla ilman Heljankoa, kun täällä se kilari penkin päässä nostettiinkin yhtäkkiä kingiksi.
Kirjoitin aikIsemmin, että tällä kaudella alku oli loistava kaikin puolin myös pelillisesti. Lähdimme rosterilla jota piti vahvistaa. Vahvistukset ovat olleet ” keräilyeriä”. Kuitenkin ”välivuoteen/säästövuoteen ”nähden ollaan pärjätty ihan ok. Olisi voinut kuvitella, kun ennakkoon ajatuksissa oli karsinnat tai ynnämuut sijat tämän olleen ihan positiivista ja yllättävääkin. Toisin kuitenkin pelkkää mielipahaahan tämä kausi on tarjonnut( täällä).
Syksyn alkukierroksia lukuunottamatta ollaan pelattu junnuilla ja korvaajan korvaajilla eikä rahaakaan olla käytetty. Että ihan ok.
Ja ennenkuin joku huuttaa, että ihan ok ei riitä. Ei tietenkään eikä pidäkkään. Puhunkin tämän palstan ennakoista ja tämän kauden odotuksista. Kun kerran kaikki oli jo tiedossa ja odotuksia ei ole niin mistä moinen.
Mä itse odotin runkosarjasijoitusta 1-4. Mahdollisuudesta ihan loppuun asti katsoin sen olevan hyvin paljon kiinni tolppien välistä. Onnistutaanko siellä. Odotin myös paljon junnuilta mm Nykyri, Jalasti. Ennakoissa sanoin myös Junnujen tulevan kauden mittaan tarpeeseen.
Nyt tällähetkellä peli on paskaa,kuten senkin olen todennut. Tottakai se on päävalmentajan vastuulla. Se saadaanko se toimimaan näin lyhyessä ajassa riippuu mm.saadaanko ketjuja kasaan kertaakaan ideaalilla tavalla.
Palasten loksahteluun vaikuttava iso tekijä myös Taposen mahdollinen nousu isojen poikien sarjaan.

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsekin olen ollut todella kriittinen Peltosta kohtaan ja olen edelleenkin. En kuitenkaan ole sitä mieltä että hänet pitäisi juuri nyt erottaa. Kauden jälkeen, jos tulos on edelliskausien kausien kaltainen. Itse pidän sitä edelleen todennäköisimpänä vaihtoehtona, koska runkosarjan viimeisissä peleissä ollaan aiempina vuosina dyykattu. Luulen, että Kärpät kampeaa itsensä sääliplayoffeihin ja samalla IFK:n samoihin karkeloihin. Siinäkään tapauksessa ei ole mitään järkeä vaihtaa valmentajaa enää tällä kaudella.

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ei ole omaan silmään tällaista osunut. Voitko esittää jotain faktaakin tälle väitteellesi?
Voit halutessasi lähteä kaivamaan ketjuja. Sieltä se löytyy, kun mietittiin korvaajaa Peltoselle. Siellähän kelpuutettiin ihan jokainen, joka omasta mielestä juuri sillä hetkellä suoritti. Kuten Raipekin tällä kaudella. Kohta varmaan Matikainenkin, Kapanen jne.

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Tähän välihuomiona, kun minulle luennoitiin kuinka ”paskaakin kiekkoa katsoo, jos menestystä tulee”. Edellinen liittyi Tapolan tänne haikailuun.
Vedellään jo aika lavealla pensselillä, jos aletaan vertailemaan Peltosen ja Tapolan työtä valmentajana. Ovat menestyksen suhteen kuin yö ja päivä. Tapola on saavuttanut jo hyvin paljon ja Peltonen fanipoikineen voi korkeintaan omissa harhoissaan uneksia vastaavasta.

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vedellään jo aika lavealla pensselillä, jos aletaan vertailemaan Peltosen ja Tapolan työtä valmentajana. Ovat menestyksen suhteen kuin yö ja päivä. Tapola on saavuttanut jo hyvin paljon ja Peltonen fanipoikineen voi korkeintaan omissa harhoissaan uneksia vastaavasta.
En verrannut valmentajia millään tapaa. Puhuin paskasta kiekosta. Silloin minulle Tapolan haikailijat kertoivat, ettei väliä, vaikka kiekko olis paskaa, jos menestytään. Silloin puhuin Tapolan kiekkoviihteen tappamisesta…. Sitähän se oli. Ei kukaan käynyt enää matseissa. Lukuunottamatta kauden loppuja.
Ja tuossa aikaisemmassa totesin”mikäli kurssi kääntyy( mestaruus) mitä väliä paskalla kiekolla” sitten viittasin minulle annettuun Tapola kommenttiin.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Voit halutessasi lähteä kaivamaan ketjuja. Sieltä se löytyy, kun mietittiin korvaajaa Peltoselle. Siellähän kelpuutettiin ihan jokainen, joka omasta mielestä juuri sillä hetkellä suoritti. Kuten Raipekin tällä kaudella. Kohta varmaan Matikainenkin, Kapanen jne.
Kaivelin enkä löytänyt joten siitä voi päätellä, että keksit koko jutun. Lumous on vahva, niin vahva että se saa näkemään harhojakin.
Mistäköhän muuten johtuu, että olet taas pitkän hiljaisuuden jälkeen ryöminyt esille miekan ja kilven kanssa käymään taisteluasi Peltosen puolesta inttämällä jokaisen eri mieltä olevan kanssa?

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaivelin enkä löytänyt joten siitä voi päätellä, että keksit koko jutun. Lumous on vahva, niin vahva että se saa näkemään harhojakin.
Mistäköhän muuten johtuu, että olet taas pitkän hiljaisuuden jälkeen ryöminyt esille miekan ja kilven kanssa käymään taisteluasi Peltosen puolesta inttämällä jokaisen eri mieltä olevan kanssa?
. Kyllä se sieltä löytyy kaivele lisää. En nyt viitsi mainita nimeltä keneltä mm ideaa tuli, joka keräsi ihan tykkäyksiäkin. Se siitä se ei ollut mun asian ydin.
Miksiköhän olen pysytellyt poissa? Tää palsta on ollut valitettavaa sontaa, johon en käytännössä muutaman yv ystävän tavoin ole edes jaksanut hetkeen keskittyä. No nyt ollut tässä 4nationin jälkeen pikku breikki, joten on aikaa. Ihan hyviäkin keskusteluja. En mielestäni käytä miekkaa. Ikävää mikäli se sinusta siltä tuntuu. Se ei ole tarkoitukseni. Eriävä mielipide ja havainnot palstalta niissä mun ydin.
Inttämisestä vahvasti erimieltä.Se että on erimieltä ei ole inttämistä.

Viimeksi muokattu:

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
. Kyllä se sieltä löytyy kaivele lisää.
Joku tossa hiljan väitti, että maapallo on litteä ja kuussa ei ole käyty. Jatkan sen kaivelemista ensiksi.

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Kyllä se sieltä löytyy kaivele lisää. En nyt viitsi mainita nimeltä keneltä mm ideaa tuli, joka keräsi ihan tykkäyksiäkin. Se siitä se ei ollut mun asian ydin.
Miksiköhän olen pysytellyt poissa? Tää palsta on ollut valitettavaa sontaa, johon en käytännössä muutaman yv ystävän tavoin ole edes jaksanut hetkeen keskittyä.
Hyvä käydä ensin nakkelemassa paskaa seinille, pariin nurkkaan ja ilmoittaa, että kyllä täällä kovasti halutaan jotain Mäntymaata valmentajaksi.

Sen jälkeen asettautuminen yläpositioon ja tyyni toteamus, että tää teidän palstanne on muuten ihan sontaa. :D

Topmachine

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Stadin gimmat ja K-Vantaa
Tänäänkin olisi erityisesti nyt, puolen päivän jälkeen erinomainen tilaisuus antaa sunnuntain kunniaksi Liigan surkeimpiin valmentajiin kuuluvalle Peltoselle potkut (fakta - ei mielipide). Maha täynnä brunssiherkkuja kohti uusia haasteita, stäffin kanssa tai ilman.
Nyt kun tulet itsevarmasti ulos tuon kanssa että "Peltonen on liigan surkeimpiin kuuluva valmentaja" olisi fakta niin erittäin mielelläni kuulisin perusteluita tuohon jotta voisin itsekin muuttaa omaa mielipidettäni? Pelkkä huono menestys ja "epäviihdyttävä" tylsän näköinen "antihoki" ei riitä muuttamaan sitä faktaksi vielä

Stadi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyvä käydä ensin nakkelemassa paskaa seinille, pariin nurkkaan ja ilmoittaa, että kyllä täällä kovasti halutaan jotain Mäntymaata valmentajaksi.

Sen jälkeen asettautuminen yläpositioon ja tyyni toteamus, että tää teidän palstanne on muuten ihan sontaa. :D
Haluttiin valmentajaksi kyllä. Kelpasi niiden kaikkien muiden joukossa. Eli käytännössä lähes kaikki liiga valmentajat kelpaisivat heittojen perusteella ennen Villeä.
Kyllä sontaa tää palsta on valitettavasti ollut. Raskasta luettavaa välillä. Ja siitä on vastuussa kaikki. On ollut tunne, ettei tänne voi kirjottaa ilman, että tulee tuomio monella eri tavalla.
Tässä hyvä esimerkki taas. Kirjoituksissa tahalliseti takerrutaan asioihin, jolloin se ydin katoaa ja kirjoittaminen karkaa ketjun aiheesta ja pahimillaan siirtyy moden kösittelyyn. Surullista!

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy