Mä tänään mietin, miten jengi jaksaa jauhaa Peltosen tulevaisuudesta näin paljon juuri nyt, kun tämä repaleinen porukka on raahattu runkosarjan loppusuoralle pelaamaan kärkisijoista. Tämä joukkue oli kokoonpanon osalta ihan huumoriosastoa monessa vaiheessa runkosarjaa. Voi kuulostaa hullulta, mutta pitäisin tätä suoritusta valmennukselta jopa ihan hyvänä, enkä juuri nyt jaksa miettiä isompaa kuvaa. Kiitoksenhan tämä valmennus ansaitsee tässä vaiheessa kautta ja mielenkiinnolla odotan, mitä runkosarjan loppu ja pleijarit tuovat.
Jokainen tähän ketjuun kirjoittanut varmasti ymmärtää, että Peltonen ei tule saamaan potkuja tämän kauden aikana. Ei varmasti ole ollut edes hallituksen ajatuksissa moinen. Itsekin olen kirjoittanut tähän ketjuun lähinnä siitä syystä, kun tämä on aktiivinen. Sehän on totta, että
tuloksellisesti Peltonen saa tästä kaudesta tähän mennessä 8+ ja tämä voi runkosarjan loppua kohti vielä nousta. Pelin viihdyttävyydestä ja pelitavan toimivuudesta annan 6,5.
Itsellä ollut koko ajan se ajatus, että katsotaan miten loppukausi nyt menee ja etenkin ne pudotuspelit. Siellä se totuus sitten loppujen lopuksi nähdään, että mihin se peli riittää, kun vastustaja tosissaan alkaa iskemään niihin toisen heikkouksiin. Mikäli menee samanlaiseksi selviytymiseksi, kuin viime pudotuspeleissä ja ollaan tuhannen kilometrin päässä finaaleista, niin kuka tähän sitten enää uskoo? Minä olen sanonut koko ajan, että runkosarjan Top4 sijalla ok mahdollisuudet semeihin, mutta saattaa sieltä sittenkin tulla vastaan KooKoo, Tappara tai Ässät. Semifinaaleissa tulee joka tapauksessa sitten joku näistä nykyisistä kärkijoukkueista Lukko, Ilves , KalPa. En vain oikein näe, että tällä nykyisellä Peltosen pelillisellä paketilla on mitään palaa muihin, kun 1-2 sitkeysvoittoon. Poislukien Lukko, joka tuntuu olevan samanlainen arvoitus, kuin silloin sillä ainoalla Peltosen pudotuspelisarjan voittokaudella.
Lyhyesti: ensi kaudella en haluaisi enää mennä valmentajalla, jonka kanssa ei ole realistista odottaa mestaruutta.