Ville Peltoselle kenkää!

  • 427 297
  • 3 485
Suosikkijoukkue
IFK
Jep.

Ja juurikin tuon takia, koska joukkueessa on rakenteellista vikaa, ei saisi myöskään toinen valmentaja tästä paljoa parempaa.
...
Samalla on ilmoitettu maailmalle, ettei IFKssa edes legenda ole turvassa jos peli on huonoa. Kenkää tulee. Varsinainen houkutin muille huippuvalmentajille.
Mä taas uskon, että nimenomaan valmennuspuolella ovat ne ongelmat, ja tuolla miehistöllä joku muu valmentaja saisi pelaajista huomattavasti enemmän irti.

Mä taas nimenomaan toivoisin, että myös legenda saa kenkää jos peli on huonoa. Kyllä se kertoo enemmän ammattimaisesta organisaatiosta ja toimii houkuttimena kuin se, että esitykset eivät ratkaise vaan aiempi status.

Itseasiassa on täysin kestämätön ajatusmalli jos huudellaan ammattimaisuuden perään mutta samalla itketään siitä jos legenda saa monoa valmennettuaan puolitoista kautta täyttä kuraa.
 

Le Banner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK täältä ikuisuuteen! 106-105 NYR
Jos ifki häviää huomenna Ilvekselle, kertokaa miksi VP ei saisi potkuja?

Siksi, koska kolmen vuoden projekti ja toinen kausi alkoi ja nyt ottelu numero 15/60. Tosin, JOS kymmenen peliä jatkuu näin niin jotain voi tapahtua, tai luulisi ainakin tapahtuvan.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Kolme seuraavaa peliä: Ilves kotona, Kerho vieraissa ja Jyp kotona.

Lähtökohtaisesti näistä pitäisi budjetoida 6p minimissään. Jos tulee kolme häviöö niin ihme on jos ei tule kenkää.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Kolme seuraavaa peliä: Ilves kotona, Kerho vieraissa ja Jyp kotona.

Lähtökohtaisesti näistä pitäisi budjetoida 6p minimissään. Jos tulee kolme häviöö niin ihme on jos ei tule kenkää.
Kotiottelut pitäisi hoitaa, vastassa "kriisi" Ilves ja heikosti vieraissa pelannut JYP. Kerhon kanssa ollut aina nihkeää.
 

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tuskin saa Peltonen kenkää kalliista sopimuksestaan. Eli ensi kausi vielä saadaan nauttia. Samalla OJ teki äskettäin ensi kauden kattavan diilin Mikkeliin.
1+1=???
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Pitää ulkopuolisena ottaa tähän sen verran kantaa, että nyt en ainakaan itse ymmärrä alkuunkaan, että missä tässä on kyse. Millä tavoin Tapola "kaikilla eleillään ja koko olemuksellaan", "halveksii" jääkiekkoa? Olen jäänyt sellaiseen käsitykseen, että tällä palstalla Tapola on - jostain minulle hieman tuntemattomasta syystä - "oksettava" ja vastenemielinen valmentaja ... en itse ole miehen käytöksessä mitään tuollaista "suurta oksettavuutta" pahemmin huomannut

Voin olla väärässä, mutta minusta vaan tuntuu, että tuo suurin kritiikki, mitä Tapola saa, johtuu vain siitä, että kaverin joukkueet menestyvät aina niin pirun hyvin

Paskat siitä onko kuinka kiva ja höpönassu tai vaihtoehtoisesti vaativan mulkku kaveri.

En usko että kyse on lainkaan habituksesta, olemuksesta, menestyksestä, käytöksestä tai siitä miten kiva tai mulkku hän on. Käsittääkseni on kyse vain ja ainoastaan siitä miten likaisesti hän tekee asioita. Hän peluuttaa kentällä sääntöjen rajamailla olevaa pelin ja pelinopeuden tappavaa roikkumiseen panostavaa kahvakiekkoa, joka on yleisesti nopeaa kiekkoa suosivien IFK-fanien mielestä oksettavaa, sekä itkee ja manipuloi tuomareita tavalla, joka on myös "antaa pojien pelata" ajattelutavan IFK-fanien mielestä oksettavaa.

Ja juurikin tuon takia, koska joukkueessa on rakenteellista vikaa, ei saisi myöskään toinen valmentaja tästä paljoa parempaa.

Olen samaa mieltä.

Joo. Ehkä saisi rynnättyä meidät sääleihin. Sitten matka tyssää kyllä viim. puoli-välieriin. Ensi kaudella on sitten taas huonompi joukkue suhteessa muihin, kun maksetaan sekä uuden koutsin että Peltosen liksa. Ehkä koko tiimin liksa.

Uskon että Pennanen + hyvä pelintekijäsentteri olisi riittänyt vähintään semifinaaleihin. Mutta liksasta puhuminen on mielestäni aika vääristelevää, sillä jonkun Peltosen palkka tuskin alkaa edes kakkosella. Kyseessä on siis maksimissaan yhden Koivistoisen tai Paajasen verran rahaa. Ei todellakaan mikään koko tiimin liksa.

Samalla on ilmoitettu maailmalle, ettei IFKssa edes legenda ole turvassa jos peli on huonoa. Kenkää tulee. Varsinainen houkutin muille huippuvalmentajille.

Minusta on huomattavasti parempi houkutin, että IFK:ssa toimitaan puhtaasti näyttöjen perusteella eikä nimen varjolla. Meritokratian eikä nepostismin nimissä.

Mulla on ollut tähän vähän sellanen ilkikurinen ja sarkastinen näkökanta, että kun IFK joskus alisuorittaa, kyntää taikka nytten jopa konttaa niin ratkaisu on aina hankkia lisää ja lisempää ukkoa rosteriin.
..
Ja kyllä, seura kuin seura (toki isommilla rahkeet pikkasen näyttävämpiin leluihin), kai se jonkinlainen pyrkimys on antaa valmentajalle lisätyökaluja eli pelaajapuolen ratkaisuja ennen kuin tiimalasissa hiekka valuu loppuun.

Kyllä se on perinteisesti IFK:ssa ollut juuri toisin. Jos hankitaan "lisempää ukkoa rosteriin", on se silloin kuin nähdään että joukkue on sopivalla iskuetäisyydellä ja lisävahvistukset nostavat osakkeita pronssipelistä finaaliin. Useimmiten joukkueen rakennuksessa nähdään fanien toimesta huhtikuussa ongelmat, niitä ei paikata, johto uskoo sokeasti omaan puutteelliseen visioonsa, ja kun marraskuussa tai helmikuussa vihdoin nähdään nämä puutteet, on reaktio useimmiten ettei mitkään vahvistukset ja lisätyökalut auta, vaan ratkaisu on heittää valmentaja bussin alle. Koskaan ei joukkueen rakentaja ole ottanut tai kantanut vastuuta huonosti kasatusta joukkueesta, vaan sijaiskärsijänä on poikkeuksetta ollut valmentaja, pelaajat ja loppupeleissä fanit, jotka eivät saaneet lainkaan vastinetta rahoillensa.

Mä taas uskon, että nimenomaan valmennuspuolella ovat ne ongelmat, ja tuolla miehistöllä joku muu valmentaja saisi pelaajista huomattavasti enemmän irti.

Mä taas nimenomaan toivoisin, että myös legenda saa kenkää jos peli on huonoa. Kyllä se kertoo enemmän ammattimaisesta organisaatiosta ja toimii houkuttimena kuin se, että esitykset eivät ratkaise vaan aiempi status.

Itseasiassa on täysin kestämätön ajatusmalli jos huudellaan ammattimaisuuden perään mutta samalla itketään siitä jos legenda saa monoa valmennettuaan puolitoista kautta täyttä kuraa.

Uskon että suurimmat ongelmat ovat joukkueenrakennuksessa, enkä usko että Pennanenkaan saisi tuosta merkittävästi enemmän (mestaruutta, tai edes finaalipaikkaa) irti ilman sitä pelintekosentteriä. Muutoin olen samaa mieltä, että on uskottavampaa jatkoa ajatellen kenkiä oma poika legenda johtuen heikosta menestyksestä johtuen, kuin pitää hänet vain koska nimi.
 

Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, New York Rangers
Miten olis tosi-TV: "Lähtö Nordikselta" alkaen per heti ja sitten seurattaisiin lähteekö vai ei joku 5-10 peliä. Saa käyttää!
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Oikeesti Ville, nyt sun lähdettävä.
Kotkansalo ja Rantakari ylivoimalla????
Eikö sulla tosiaan ole mitään muuta mielessä?
Uninen ja väsynyt goutsi, sanois eräs legenda Kuusamakujalta.
 

TheJackal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Nyt jumalauta kasvattakaa joku ne vitun pallit ja lähtekää menee!!! Ville, Tobbe tai koko vitun hallitus!
 

Nahkasohva

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Ronnie O'Sullivan, Sunderland
Kohta nähdään, onko Villellä IFK-sydän. Eihän hän voi irtisanoutuessaan mitenkään vaatia sopimuksensa loppuajasta palkkaa.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Tules nyt Ville selittää miten nyt omasta mielestä meni
 

Jakke76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Boston Bruins, Man United, Darts
Odotetaanko oikeasti vielä siihen 20 peliin vai onko munaa toimia NYT!! Peltonen oli todella tyhjä arpa ja nyt se arpa on pakko heittää roskiin! ULOS ja vie Tobbari samalla mukanasi.
 

sirtyg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & feikkiheikit
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös