Minä en tiedä uskoako Villeen vai ei valmentajana. Törmänen oli ja on eri levelillä kuin mestisvoittaja :—)
Mä en lopulta jäänyt kaipaamaan Törmästä yhtään. Kiitollinen olen silti siitä yhdestä hyvästä kaudesta, historian ensimmäisestä runkosarjan voitosta ja ennen kaikkea finaalipaikasta. Mestaruus oli niin lähellä. Mutta ihan täysin ongelmatonta se Törmäsenkään toiminta ei ollut. Ei ekalla, eikä varsinkaan tokalla kaudella. Toki, kaikkia ei voi miellyttää, eikä pidäkään ja sen lauluja laulat, kenen leipää syöt, mutta yksikään päävalmentaja ei myöskään ole tätä seuraa suurempi. Monimutkainen tilanne kaikkinensa. Silti Nybondaksen olisi pitänyt hoitaa asia suoraselkäisesti ja rehellisesti. Häpeän syvästi Nybondaksen toimintaa. En muistele Törmästä pahalla, mutta en jäänyt kaipaamaan häntä. Mutta voin ottaa sellaisen 2015-16 kauden takaisin ihan koska tahansa.
Mutta nyt tätä laivaa johtaa Salmelainen ja Peltonen vastaa joukkueesta. Nybondaksen vanhoilla hyvillä tai huonoilla teoilla ei ole enää mitään merkitystä. Omat odotukseni eivät olleet kovin korkealla, kun Villen nimellä alettiin spekuloida ja kun hänen sopimuksensa julkistettiin, mutta mun tunteillani tai odotuksillani ei juurikaan ole merkitystä muille kuin mulle itselleni. Ainoa asia, millä on lopulta merkitystä on, että HIFK pääsee pleijareihin ja menee askel kerrallaan sarjoistaan jatkoon ja nostaa kannua viimeisen ottelunsa päätteeksi. Kaikki muu on tavallaan turhaa ininää. Vaikkei tietenkään olekaan, mutta isossa kuvassa on.
Teen arvioni sitten, kun olen nähnyt, miten joukkue pelaa keväällä. Mutta vaikka valmentaja vastaa kokonaisuudesta, minä näen asian myös niin, että pelaajat siellä kentällä pelaa. Vaikea mun on laittaa esim. näistä viime aikojen matsien loppujen perseilyistä koutsin piikkiin paljonkaan. Kerran toki otti veskarin liian aikaisin ja siitä annoin risuja. Joo, "ei pitäisi" peluuttaa Koivistoista ratkaisuhetkillä, mutta Liigasta ei taida löytyä valmentajaa, joka Eetun oikeasti jättäisi penkille, kun tosissaan haetaan voittoa. Vaikka nyt on mennytkin päin helvettiä, on hän silti joukkueen tärkeimpiä pelaajia.
"Meidän parhaiden pelaajien pitää olla parempia" on tämän hetken kupletin juoni. Toivottavasti Murphyn paluu alkaa näkyä myös tuloksessa.