Ei minulla sen ihmeempää kaunaa ole menossa. Mitä nyt IFKn krooninen menestymättömyys, nepotismi ja tietynlainen ylimielisyys pistää vituttamaan tasaisin väliajoin. Salmelainen toki ja todennäköisesti VP myös ovat tuoneet ja tuovat muutosta näihin asioihin, mutta monet asiat ovat ikävä kyllä heidän palkkaluokkansa yläpuolella ja vaatinee luonnollista poistumaa, että ne mallit saadaan murrettua. Annetaan aikaa ja ollaan kärsivällisiä, mutta aion myös tulevaisuudessa elää hetkessä ja purkaa omia tuntojani & aavistuksiani kannattajan oikeudella, eikä ”posisiiven” mielenpahoittaminen ja oikean kannattamisen opastamiseen minua hirveästi kiinnosta (tämä ei ollut sinulle suunnattu) vaan parille muulle nimimerkille, joilla on taipumus opastaa miten pitää kannattaa ja elää. Totean edelleen, että mitään muuta en toivo IFKn kannattajana enempää kuin negailujeni olevan ihan metsässä ja VPn tekevän meistä dynastian.Mutta mikä ihmeen kauna sulla nyt on menossa? Miksei saisi olla kärsivällinen? Ollaan parin hassun voiton päässä sarjajohdosta ja peli on kehittynyt alkukaudesta.
@kaizu, kuten sanoit niin turha kinata, koska olemme isoista linjoista kuitenkin samaa mieltä. Kuitenkin tartun tuohon ajatukseesi ja osittain myös @BOL ajatukseen, että keväällä pelataan. Tämän fraasin olen kuullut 33 vuotta kestäneen IFK-kannattajan uran aikana lähes joka kausi ja lähes jokaisella noista 33 kaudesta ihan muut joukkueet ovat pelanneet finaaleissa nakkikattilasta kuin IFK. Olen teidän molempien kanssa täysin samaa mieltä, että tietynlaiset vaikeudet kuuluvat menestykseen kaareen, mutta omana mutuna väittäisin, että näille viime kausien mestareille näitä totaalisia rimanalituksia (esimerkkinä tältä kaudelta Jukurit, Sport ja KooKoo pelit nyt ensimmäisenä) ei tule läheskään yhtä paljon kuin IFKlle kaudesta toiseen ja näillä sitten saadaan pahimmassa tapauksessa järjestettyä jo huonot lähtökohdat keväälle syksyllä (kyllä, nyt ei ole vielä ”menetetty mitään”). Näitä on selitelty milloin uudella pelisysteemillä, valmentajan tutustumisjaksolla, huonolla tuurilla ja loukkaantumisilla jne. Mitä jos kokeltaisiin seuraavan kerran jotain muuta, eikä taas tiputtaisi samoihin sudenkuoppiin? Salmelaiseen laajentaen niin hän ei ole kertaakaan mielestäni onnistunut rakentamaan Liigakauden alkuun mennessä valmista joukkuetta? Miksi jätetään tällaisia kannattajienkin havaitsemia aukkoja kaudesta toiseen kokoonpanoon? IFKn resursseilla luulisi olevan mahdollista rakentaa joukkue valmiiksi ennen kauden alkua, jota sitten vahvistetaan tarpeen tullen täsmähankinnoilla tai ei? Tällöin myös VPllä olisi aikaa juurruttaa omat systeeminsä kaikille uusille pelaajille päivästä yksi lähtien. Viimeksi tällainen kokoonpano taisi olla Stögön toisella kaudella ja lopputulos oli runkosarjan voitto ja kakkossija.