Niemisellä on molemmat olkapäät ja molemmat polvet leikkauskunnossa. Näin on ollut jo hetken.
Varmasti pitkälti nimenomaan terveydestä on kiinni Villen jatko. Ville on puhunut paljon vaikeasta kaudesta ja väittäisin sen ensisijaisesti johtuneen terveydestä.
Noniin. Näin vahvasti epäilinkin, mutta en saanut tällä kaudella mistään faktatietoa. Vuosi sitten viimeisellä maajoukkuetauolla mies kertoi itsekkin käyneensä "öljynvaihdossa ja aurauskulmien säädössä" ja käveli kepeillä operaation jälkeen. Takavuosilta muistelen, että selänkin kanssa on joskus ollut ongelmia ja selkävaivathan eivät ole korjattavissa - vaivoin hallittavissa. Raskastekoinen pelaaja, kuluttava pelityyli, kovan polkun kautta kulkenut ura. Ja tätähän minä sanoin kun mies laitettiin sivuun Pelicans-sarjan aikana - ei se välttämättä ollut pelillinen viltitys.
En tiedä viittasiko
Mad Dog minun kommenttiini, mutta tarkoitukseni ei ollut mitenkään dissata Niemistä. Onko eri osapuolien kannalta järkevää, että Ville painaa raskaalla jalalla naama irvessä 10 minuuttia per peli 3-4 ketjuissa? Pukukopissakin olisi väistämättä otettava vähän pienempi "hiljaisen johtajan" rooli, koska tulosvastuullisuudesta vastaavat ensikädessä muut pelaajat.
Toki jos kroppa saadaan taas korjattua ja esimerkiksi harjoittelua muuttamalla palautettua herkkyyttä luisteluun, niin miksi ei. Nieminen itse syksyllä sanoi menettäneensä 5kg (vai oliko 4) lihasmassaa viime kevään aikana ja että se on kesällä hankittu takaisin ja että sen takia ei ole mikään lentokeli.
Ja vetihän tuo edeleen hyviäkin vaihtoja, että kyllä se osaaminen luonnollisesti edelleen on siellä. En muista mistä pelistä se oli, mutta kevään aikanan näytettiin erätauolla pätkä jossa kamera seurasi Niemistä. Maskipelaaminen, haki kiekon maalin takaa, syötti omille, takaisin maskiin, uusi kiekko maalin takaa omille maskiin...timanttista.
Ja sitten vielä se toinen vaakakuppi, että Ville on itse sanonut avoimesti olevansa kiinnostunut valmentamisesta. Saataisiinko hänestä isompi hyöty kaukalon reunan toisella puolella? Ei varmasti olisi mikään kiekkojen keräilijä 2-3. koutsina ja nuorien lupausten koulumisesta hänellä jo onkin näyttöjä.
EDIT: Suolaa Niemisen haavoihin. Ratkaisu maali voidaan pistää osaltaan Villen piikkiin. Tappara pyrki peluuttamaan Greenin kenttää puolustavassa roolissa Maxwelleja vastaan. Oikean puolen A-piste aloituksessa vasen laita Ville jättää Aaltosen ja koko laitansa tyhjäksi kun menee onkimaan kiekkoa. Se olisi ollut Plihalin homma. Tämän seurauksena Aaltonen pääsee tyhjällä jäällä kiihdyttämään huippuvauhtiinsa 1v1 tilanteeseen puolustajaa vastaan, josta sitten täydellisellä laukauksella kiekko reppuun.