Ville Mäntymaalle kenkää!

• 627 482
  • 5 040
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Huh ja sitten vaan lepoa. Tiukka pätkä takana. Liian kovaa pestiä sulle tarjottiin ja liian kovan pestin otit vastaan. Tässä lopputulos.
Ennustit, että keväällä on loppuottelussa Tappara-Kärpät. Eihän se todennäköistä ole, mutta kyllä se on mahdollista. Yhtä todennäköistä, kun 7 oikein lotossa. Lototaan päävoiton toivossa, Kärppien pelissä toivotaan myös pääpalkintoa, poikaa.
Kyllä minua naurattaisi, saisit keväällä kuittailla "mitä minä sanoin"

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tiesin, että Kärpät on ollut aiemmin Matikaisen perässä, mutta verotus muodostui esteeksi. Olin siinä uskossa, ettei Matikaista tai ketään muutakaan laadukasta valmentajaa tähän hätään enää ollut saatavissa. Hyvä, että vihdoin oli. Erittäin tärkeä siirto hallitukselta.

Etpä tiennyt. Helppo se on jälkikäteen yrittää viisastella ja kehua lopuksi hallitusta, jota et pysty kritisoimaan.

"– Kyllä tämä tuli eilen illalla. En tiennyt tällaisesta mahdollisuudesta, se tuli yllättäen. Ja meni hyvin nopeasti maaliin, Matikainen kertoo tapahtumien kulusta MTV Urheilulle."

Matikaisen lausunto on hieman ristiriidassa sun väitteen kanssa.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Nyt minä olen vielä enemmän hämilläni. Miksi vääjäämätöntä venytettiin näin pitkälle? Aivan järjetöntä, Matikainen olisi pitänyt ottaa sisään jo kuukausia sitten. Rahaa Kärpillä on, se ei voi olla siitä kiinni.

No, toivotaan parasta.

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Etpä tiennyt. Helppo se on jälkikäteen yrittää viisastella ja kehua lopuksi hallitusta, jota et pysty kritisoimaan.

Matikaisen lausunto on hieman ristiriidassa sun väitteen kanssa.

No olihan tuossa jutussa, että Myllykoski on useamman kerran kauden aikana soitellut Matikaiselle. Tuskin ne on vaan ilmoista jutelleet.

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
No olihan tuossa jutussa, että Myllykoski on useamman kerran kauden aikana soitellut Matikaiselle. Tuskin ne on vaan ilmoista jutelleet.

Tuli kuitenkin silti Matikaiselle yllätyksenä?

Hallitusta on ihan turha tässä tilanteessa kiitellä. Muutaman vuoden sisään on kolme päävalmentajaa potkittu. Nämäkin potkut tuli puolivuotta myöhässä ja eivät edes potkineet koko valmennustiimiä.

Mechalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova, Detroit Red Wings, Idän ihme, FC Honka
Voi tätä ilon ja onnen päivää!! Juuri äsken sain puhelinsoiton ja sain työpaikan jota olen kärkkynyt jo puoli vuotta ja sitten vielä Havulle kenkää!

Ja todettakoon tähän että ei, en ole Petri Matikainen

@Koodari saa olla kiitollinen ettei allekirjoittaneella ole juotavaa läppärin vieressä :D

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Haluaisin nähdä Matikaisen naaman kun kuulee, että melkein kaikki jääharjoitukset on kauden kriittisimmillä hetkillä käytännössä vapaaehtoisia.

Tai reaction-video kun Petu katsoo nauhalta Kärppien viimeisimmät pelit ja näkee tuon viisikkopuolustuksen tilan. Tietääköhän mies itsekään mihin on kätensä työntänyt. Voi olla hyväkin, ettei ole seurannut Liigaa juuri lainkaan tällä kaudella.

"Aikaiset kesälomat peruttu"

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tai reaction-video kun Petu katsoo nauhalta Kärppien viimeisimmät pelit ja näkee tuon viisikkopuolustuksen tilan. Tietääköhän mies itsekään mihin on kätensä työntänyt. Voi olla hyväkin, ettei ole seurannut Liigaa juuri lainkaan tällä kaudella.

Matikainen hyppää junasta Kokkolan kohdalla ja ottaa paluujunan takaisin etelään. Laittaa Junnolle viestin:"Ei pysty. Olen valmentaja,en ihmeidentekijä".

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, paskansyönti, moottorisahat
Ja mikä tähän lopulta johti....muutaman ison sponsorin ilmoitus tulevasta ellei valmennus vaihdu.Muuten oltaisiin menty loput 5 peliä päätä Havuun hakaten
Tähän taas perään se perinteinen kysymys: omaa spekulointia vai tieto?

JPP8

Jäsen
Pakko kysellä tietäviltä: oliko Mäntymaa nyt neljäs raato putkeen Kärppien peräsimessä? Onko Matikaisella vain loppukauden sopimus?

Kiuru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pimeä Aitio ja vuosiluvut 1923 & 1897
Tähän taas perään se perinteinen kysymys: omaa spekulointia vai tieto?
Voisin uskoa, että tuo on totta, vaikka käyttäjää ja hänen kontakteja en tiedäkään. Jyväskylässä kävi vähän päinvastoin viime kaudella, joukkue kun antoi potkut Rautakorvelle niin muutama merkittävä sponsori jätti JYPin ja osa antoi ns uhkavaateen, että seuraavan tässä tapauksessa Pennerbornia ei saa erottaa kävi miten kävi, muuten hekin vievät eurot muualle.

Kärppien tapauksessa kuitenki erittäin uskottavaa, tuo että sidosryhmien paine ja uhkaukset lopulta murtaneet Kärppien hallituksen mielen. Mäntymaa oli kuitenkin käytännössä keltanokka valmentaja ja joukkue hyvä, niin ei oikeastaan mitään järkevää syytä ollut hirttäytyä Havuun.

Kärpät lopulta teki siis oikean ratkaisun oletettavasti pakotettuna, kun kesti näin kauan. Jokatapauksessa tämä voi antaa Kärpille vielä tähän kauteen uutta virtaa ja niitä playoffpelejä, joita tuskin Havun kanssa olisi tullut.

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, paskansyönti, moottorisahat
"läheltä seuranneena"
Ok.

Itse kyllä silti uskon vaihdon syynä olevan HokiJonen kausikortin peruminen.

Vittu, pitääkö tässä vielä häntä koipien välissä mennä pian officelle. Elinkautinen on kuin viinapiru.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, SaPko, Ivan Huml
Se on ainakin selvä, että Mäntymaa jätti jäljen suomalaiseen urheiluun pidemmälle aikavälille - vahvistaa periaatetta, että pätevyydestä kannattaa varmistua ennen pitkää sopimusta muutenkin kuin pukukoppipuheiden perusteella. Meritoituneisuuden arvostus - ja vaatimustaso - saisi tehdä tähän seuraan paluun.

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, treenijumi
Nyt minä olen vielä enemmän hämilläni. Miksi vääjäämätöntä venytettiin näin pitkälle? Aivan järjetöntä, Matikainen olisi pitänyt ottaa sisään jo kuukausia sitten. Rahaa Kärpillä on, se ei voi olla siitä kiinni.

No, toivotaan parasta.
Tätä se on, kun seuran avainhenkilöt ovat liian hyviä kavereita keskenään. Täysin sama kuvio oli SaiPalla aiemmin, kun vastoin kaikkea järkeä Hämäläiselle iskettiin aina vain lisää mahdollisuuksia eteen, vaikka varsinkin seuran sisällä olisi pitänyt syntyä jo hyvissä ajoin ymmärrys siitä, että ei vain riitä.

Mäntymaasta sen verran, että jo sen syksyisen SaiPa-kotitappion jälkeen olemus näytti siltä, että odottaa vain potkuja.

Knox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers
Tätä se on, kun seuran avainhenkilöt ovat liian hyviä kavereita keskenään. Täysin sama kuvio oli SaiPalla aiemmin, kun vastoin kaikkea järkeä Hämäläiselle iskettiin aina vain lisää mahdollisuuksia eteen, vaikka varsinkin seuran sisällä olisi pitänyt syntyä jo hyvissä ajoin ymmärrys siitä, että ei vain riitä.

Mäntymaasta sen verran, että jo sen syksyisen SaiPa-kotitappion jälkeen olemus näytti siltä, että odottaa vain potkuja.

Tältähän se rehellisesti näyttää.

Ja hulluinta tässä on se, että vaikka organisaatio yritti suojella Havua viimeiseen asti, teki se itse asiassa miehelle aivan päinvastoin. Miettikää minkälainen paine Havulla on ollut viime kuukaudet. Astella tuhansien katsojien eteen, tietäen että olen väärässä paikassa.

Jos potkut olisi annettu aikaisemmin, olisi Havun ura aivan eri pisteessä. Nyt oikein alleviivattiin miten Havu epäonnistui. Katsokaa, näin paska valmentaja hän on, tällä materiaalilla ollaan karsimassa.

Vaikka sääliä en tunne, niin en myöskään halua kaikkea vastuuta Havun niskaan sysätä. Hän epäonnistui karusti, mutta vielä pahemmin floppasi toimiston väki. Tämä junaonnettomuus oli nähtävissä kuukausia sitten, nyt on turha hämmästellä miten tässä näin kävi.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Parasta tässä on se, vaikka potkut tuli vasta nyt niin ei ole pelkoa siitä, että Havu olisi mukana ensi kauden kuvioissa. Todennäköisesti Petu meidät pahimmalta pelastaa eli sekin tultanee klaaraamaan. Havu on luokaton päävalmentaja liigatasolla eikä käyttöä edes apuvalmentajana ainakaan Kärppien organisaatiossa!

E: Havu on parhaimmillaan aloittelevien junioreiden matkassa, jossa ei tarvit pelitavasta piitata. Tärkeintä, että mieli on kirkas ja positiivinen. Juniorit ei myöskään kyseenalaista höpöpuheita eikä niillä ole niin painoarvoakaan.

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO

No, toivotaan parasta.
Tätä avasin jo toisessa ketjussa, mutta Matikaisen saatavuus muuttui vasta muutamia viikkoja sitten, kun sai edellisestä pestistään asiat sovittua. Tästä hän ihan julkisuudessakin puhui, ja Googlella varmaan löytyy.

Kun Myllykoski on ilmoista soitellut kesken kauden, Matikainen oli leikistä pois. Tuolloin hän vielä teki selvitystä vaihtoehdoista.

(1)
  • Tykkää
Reactions: Knox
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy