Ville Mäntymaalle kenkää!

• 627 008
  • 5 038

murri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Edmonton Oilers, Pulju
Enpä olisi uskonut. Miksi tätä piti roikuttaa niin kauan?
Herää kysymys, tapahtuiko asioita vasta sitten, kun tuli oli Junnon oman perseen alla (MTV:n ja Kalevan artikkelit Junnosta)? Kyllä tämä sotku kaipaa nyt sellaista läpiperkuuta, että kenenkään työpaikkaa ei Kärppäjohdossa voida pitää itsestäänselvyytenä. Samalla annetaan raippaa paikallismedialle, että miksi ei aiemmin pengottu seuran toimintaa ja esitetty haastavia kysymyksiä.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille ja IFK:lle
Vaikka Mäntymaan päävalmentajaura nyt loppui, niin muistetaan kuitenkin että "arvojohtajana Mäntymaa oli niin poikkeuksellisen lahjakas, että jättää jälkensä suomalaiseen jääkiekkokulttuuriin myös pidemmällä aikavälillä."

Mielenkiintoista tilanteesta tekee se, että Matikaisen kanssa joukkue saattaa vielä mennä vaikka miten pitkälle. Jos lukko aukeaa ja pelaajat alkaa pelata tasollaan, voikin edessä olla pitkä kevät. Eka haaste on edessä olevat viisi peliä (JYP, Tapparax2 ja HIFKx2), joista vähintään kolme pitäisi voittaa, että paikka jatkopeleissä alkaa näyttää todennäköiseltä. Mutta muutama voitto ja niistä henki päälle, ja pudouspelit onkin sitten oma maailmansa, missä kaikki onkin taas mahdollista.

Hartolankoski

Jäsen
Suosikkijoukkue
VaPS
Paine Kärppien johtoa ja hallitusta kohtaan on ollut varmasti hirveä viimeiset 2 kuukautta. Onko nyt eilen tehty ratkaisu hyvä, oikea vai ei sittenkään. Ratkaisuja oli vain kaksi, mahdollisuudet onnistumiseen ovat 50 - 50. Toivotaan että Matikaisen johdolla vältetään karsintapelit Jukureita vastaan.

Sympatiaa Mäntymaalle!

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Täällä kun on huudettu, että miksi Myllykoski ei anna potkuja, niin tässä taas todistettiin, että hallitus päättää päävalmentajan potkuista. Vaikka sitä vastuuta puheissa siirretään Myllykoskelle, niin lopulta vaadittiin kuitenkin hallitus koolle.
Tälläiset viestit ovat marginaalissa. Lähes kaikki sen tietää, että Myllykoski ei itse näistä asioista päätä. Mies voi ajaa asiaa, mutta hallitus ne päätökset näissä asioissa tekee.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei ole, ei tule.
Onko nyt se harvinainen tilanne, että joudut myöntämään Kärppien organisaation toimineen väärin/huonosti? Eli lauantaina julistit, että nyt ei ole oikea aika vaihtaa valmentajaa, eikä Matikainen ole tulossa Kärppiin.

Maanantaina Kärpät kuitenkin julkisti valmentajanvaihdoksen ja että nimenomaan Matikainen tulee tilalle. Vai muuttuuko tämä viestisi nyt hetkessä siihen, että tämä vaihdos olikin nerokas ratkaisu Kärpiltä?

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuminauha-Kärpät on vain liigan ylivoimaisesti huonokuntoisin joukkue, joten mitään jakoja mahdollisissa pleijareissa ei ole vaikka sinne selvittäisiinkin.
Ah, onko siellä ollut siis sama ongelma kuin Ville Hämäläisen SaiPassa? Eli kiva kaverivalmentaja ei ole pitänyt vaatimustasoa tarpeeksi korkealla? SaiPassahan tuo paljastui vasta jälkikäteen, kun Raipe hyppäsi remmiin. Pelaajat kertoi yhdestä suusta, että sen jälkeen treenit koveni, luisteltiin enemmän, yms. Tuosta pystyi vetämään sen johtopäätöksen, että Hämäläisen SaiPassa ei oltu näin tehty.

Vaara

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Sinne meni. Kiitos viime kaudesta. Parhaasi annoit, ja oli aikaa näyttää taidot, mutta tulos oli tämä.

Pelkäänpä, että liian myöhään tulee tämä muutos.

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko nyt se harvinainen tilanne, että joudut myöntämään Kärppien organisaation toimineen väärin/huonosti? Eli lauantaina julistit, että nyt ei ole oikea aika vaihtaa valmentajaa, eikä Matikainen ole tulossa Kärppiin.
Ei tuo ollut minun mielipide, vaan ajatus siitä, miten Kärpät toimii. Minä olen kirjoittanut valmentajan vaihtamisen tarpeesta ensimmäisen kerran jo marraskuun lopussa.

Tiesin, että Kärpät on ollut aiemmin Matikaisen perässä, mutta verotus muodostui esteeksi. Olin siinä uskossa, ettei Matikaista tai ketään muutakaan laadukasta valmentajaa tähän hätään enää ollut saatavissa. Hyvä, että vihdoin oli. Erittäin tärkeä siirto hallitukselta.

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ei tuo ollut minun mielipide, vaan ajatus siitä, miten Kärpät toimii. Minä olen kirjoittanut valmentajan vaihtamisen tarpeesta ensimmäisen kerran jo marraskuun lopussa.

Tiesin, että Kärpät on ollut aiemmin Matikaisen perässä, mutta verotus muodostui esteeksi. Olin siinä uskossa, ettei Matikaista tai ketään muutakaan laadukasta valmentajaa tähän hätään ollut ole saatavissa. Hyvä, että vihdoin oli. Erittäin tärkeä siirto hallitukselta.
Jes, tästä ollaan samaa mieltä.

Tämän uuden sarjajärjestelmän erikoisuus tulee tässä, vaikka kausi on tähän asti mennyt miten päin helvettiä, niin Kärpät voi edelleen mennä pudotuspeleihin. Ja jokainen tietää, että tuo joukkue ei ole pelannut materiaalinsa edellyttämällä tavalla, joten jos Matikainen vaan saa joukkueen yhtään heräämään voidaan keväällä pelata pitkäänkin.

Pudotuspelien ekalla kierroksella vastaan saattaisi tulla SaiPa, joka on taas ylisuorittanut materiaaliinsa nähden, ja jolla ei ole paljoa playoff-kokemusta. En minä ainakaan SaiPa-fanina haluaisi juuri uuden valmentajan saanutta kärppälaumaa vastaan.

Petr T.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks | Kärpät | SoJy
Hieno uutinen, vaikka tulee aivan liian myöhään.

Ihan yhtä paljon toivoisin myös Soosin ja hupiukko Silanderin lähtevän kävelemään. Voi tietenkin olla, että Matikainen ei halua muuta tiimiä muuttaa, mutta Soosin nyt etenkin pitäisi ymmärtää jo itse poistua. On epäonnistunut yhtälailla tehtävässään jo pidemmän aikaa.

Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Pudotuspelien ekalla kierroksella vastaan saattaisi tulla SaiPa, joka on taas ylisuorittanut materiaaliinsa nähden, ja jolla ei ole paljoa playoff-kokemusta. En minä ainakaan SaiPa-fanina haluaisi juuri uuden valmentajan saanutta kärppälaumaa vastaan.

Mutta pelitapa ja kestävyyspuoli kunnossa. Matikainen ei ehdi luoda uutta hyökkäyspelitapaa vaan laittaa puolustuksen isot periaatteet kuntoon. Myös Kärppien fysiikkavalmennus on epäonnistunut niin totaalisesti että SaiPa pistää sarjan poikki max. neljässä pelissä.

Mutta ei puhuta nyt pudotuspeleistä mitään, Kärpille olennaista on sarjapaikan säilyttäminen.

Teroin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Junnon Kärpät
Tämän uuden sarjajärjestelmän erikoisuus tulee tässä, vaikka kausi on tähän asti mennyt miten päin helvettiä, niin Kärpät voi edelleen mennä pudotuspeleihin. Ja jokainen tietää, että tuo joukkue ei ole pelannut materiaalinsa edellyttämällä tavalla, joten jos Matikainen vaan saa joukkueen yhtään heräämään voidaan keväällä pelata pitkäänkin.

Korvaisin käyttämäsi sanan erikoisuus sanalla paskuus.

Tämän kauden suorittamisten jälkeen Kärpillä ei tässä kohtaa pitäisi olla enää mitään mahdollisuutta edes päästä pelaamaan SaiPaa vastaan runkkarin päättyessä. SaiPassa on pesty kasvot upealla tavalla ja nopealla aikataululla, Kärpissä ollaan vedetty alta kaiken arvostelun. SaiPa on sijoilla 4.-5., Kärpät on komeasti neljästoista. On aivan älyvapaata, että tässä mahdollisesti pelataan vastakkain playoff-sarjaa muutaman viikon päästä.

Goljat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, PattU
Vihdoinkin, vaikka todellakin liian myöhään.

Tulipahan mielenkiintoa loppukauteen. Pitääköhän lauantaina oikein Raksilaan suunnistaa pitkästä aikaa.

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Vihdoinkin, vaikka todellakin liian myöhään.

Tulipahan mielenkiintoa loppukauteen. Pitääköhän lauantaina oikein Raksilaan suunnistaa pitkästä aikaa.
Kyllähän se näin taitaa olla. Itse lupasin sillon joulun tienoolla, että boikotoin Kärppien ottelutapahtumaa niin kauan, kuin Mäntymaan kanssa hakataan päätä seinään.

Nyt lienee aika olla sanansa mittainen mies ja palata Raksilan lehtereille, kun seurajohto viimein reagoi. Viisi peliä aikaa ja mitä vain voi vielä tapahtua.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy