Mutta sitten taas toisaalta, olen siinä käsityksessä että IFK fanien keskuudessa Peltoselle on vaadittu potkuja ensimmäisestä kaudesta tämän kauden alkuun asti. En ole IFK:ta keskinäisten kohtaamisten lisäksi tuolla ajan jaksolla seurannut mutta käsittääkseni syytetty nimenomaan alisuorittamisesta sen hetkisellä materiaalilla ja pelitavan puutteesta.
Nyt kuitenkin kovasti kehutaan samojen tahojen osalta, jotka on laskenut päiviä siihen että Peltosen sopimus loppuu.
Mainittakoon myös, että olen itse odottanut irtisanomista syyskuun lopulta lähtien, kun Tappara takoi 8 maalia Kärppien verkkoon. En jaksa enää yhtään 5-5 tasapeliä.
Joo onhan meidän jengin fanien keskuudessa vaadittu sille Peltoselle potkuja jo pidemmän aikaa, eli oikeastaan jo ekan kauden alusta tai viimeistään hänen toisen kautensa alusta lähtien. Eikä sitä fanien luottamusta ole ainakaan palauttanut se vuotuinen alisuorittaminen ja varsinkin viime kauden pohjanoteeraus, jolloin joukkue hyytyi runkosarjassa siihen kutospaikan jämäsijalle ja putosi ulos heti play offsien ekalla kierroksella.
Tämä kausi nyt on kyllä alkanut ihmeen hyvin ja en olisi kyllä moista alkua millään uskonut, kun on nähnyt sitä Peltosen alisuorittamista vuodesta toiseen. Mutta en nyt silti ole vieläkään niin kovin vakuuttunut niistä Peltosen valmennustaidoista, vaikka se mestaruuskin tulisi.
Nyt kyllä tuntuu siltä, että teillä on tapahtumassa tämän kauden osalta samanlainen sukellus, kun mitä meidän jengille kävi just viime vuonna, kun joukkue rakennettiin isolla rahalla ja joukkueeseen saatiin useita kovia nimimiehiä ja silti vaan joukkueen peli oli sekaisin pitkin kautta.
Todella sääli kyllä teidän kannalta, kun joukkueenne on nyt päästetty seurajohdon toimesta tohon jamaan, ettei siellä on sellaista huippuluokan valmentajaa, jonka Kärppien kaltainen suurseura ansaitsisi ja nyt jos seurajohto ei edes tajua alkaa Mäntymaan pestiä kyseenalaistamaan, vaikka kausi on menossa päin helvettiä jo tässä vaiheessa.
Sanoisin että Mäntymaan ei pitäisi suinkaan saada mitään jatkoaikaa sillä, jos joukkue onnistuisi nyt voittamaan jotain SaiPaa ja KooKoota seuraavilla kierroksilla, sillä joukkue on mielestäni rämpinyt tähän mennessä jo materiaaliinsa nähden valtavasti, kun näitä pisteitä on menetetty Kiekko-Espoota ja muita itseään huonompia jengejä vastaan. Sitten vielä nämä useat pelit, joissa pelejä on hävitty silloinkin, kun ollaan itse tehty se 4-5 maalia.