Ville Mäntymaa Kärppien päävalmentajana

  • 173 886
  • 975

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Kyllähän sinne kannattajien luokse voi mennä juttelemaan, ei siinä mitään. Ja ihan hieno juttu oikeasti. Mutta itse kritisoin sitä, että pitääkö valita juuri se peli kun lähes kaikki on odottamassa, että kenkä heilahtaa?

Kaudessa on paljon pelejä. Voisiko valita jonkun toisen? Vähän tulee sellainen fiilis, että siellä se Mäntymaa on voitelemassa kannattajia ja yrittää vain pelastaa omaa persettään mielenilmauksilta. Siltä se valitettavasti omaan silmään näyttää.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Onko täällä havaittavissa joku Pro Mäntymaa-liike? Itse en ole kyllä moista huomannut, enkä kyllä juuri muutenkaan viestejä joissa kukaan olisi kehunut sitä miltä Kärppien peli näyttää tällä hetkellä, tai miten Havu tuntuu suoriutuvan pestissään tällä hetkellä. Kummankaan kohdalla tilanne ei ole hyvä.

Osalla näistä äkäisimmistä kirjoittajista tuntuu olevan vaan joku ihmeellinen päähänpinttymä että jos ei pelistä toiseen manata kaikkia alimpaan helvettiin, nimitellä joukkueen henkilöstöä tai pauhata muutenkin aggressiivisesti, oltaisiin automaattisesti jotenkin tyytyväisiä nykytilanteeseen. Näinhän se ei tietenkään ole, kaikilla on vaan omat tapansa keskustella asioista ja käsitellä niitä silloinkin kun menee pelillisesti päin helvettiä. Tottakai kaikki haluavat joukkueelle menestystä ja pitkään odotettua paluuta Liigan eliittiin, mutta siihen liittyvistä ongelmista voi keskustella muutenkin kuin mesoamalla siihen malliin kuin koko konttaus olisi joku henkilökohtainen hyökkäys itseä kohtaan.

Enkä sano etteikö näin saisi tehdä, kyllähän tänne ajatuksenvaihtoa mahtuu laidasta laitaan. Sanon vaan sen että vaikka ei olisikaan lynkkausmentaliteetilla liikenteessä ja karjahtelemassa samoja asioita joka toisessa ketjussa, ei se tarkoita että ei olisi intohimolla mukana ja toivomassa Kärppien menestystä, tai olisi menettänyt jonkun helvetin saavutustarpeen minkä puutteesta osa koittaa täällä toisille naljailla.
En minä ole havainnut mitään lynkkaus mielialaa. Jokainen käsittää kritiikin eri tavalla. Tänne kirjoittaville Kärpät on iso juttu ja tunteellahan näihin suhtaudutaan. Tunteen osoittaminen on välittämistä.
Varmaan osaksi kritiikki johtuu tästä viimevuosien konttaamisista. Odotukset olivat kannattajilla kovat. Kausi on ollut tähän asti erittäin kova pettymys. Sormi osittaa tuloksesta aina viimekädessä päävalmentajaa.
Tietenkin siellä taustalla Myllykoski ja koko organisaatio saa kantaa vastuun tästä kaudesta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Tuskin siellä kannattajakulmauksessa mahdottoman paljon on vanhan liiton miehiä. Ja kyllä, nuoret haluavat enemmän yhteisöllisyyttä sekä seuran ja kannattajien yhteistyötä. Tuossa ollaankin menty paljon eteenpäin ja varmasti ainakin osin sen vuoksi kannattajakulmaus vetää historiansa parasta kautta.

Minusta oli perin erikoista sinulta mustamaalata tuota yhteistyötä, kun se ei sinua edes koske. Se on ihan yes, ettet sinä moisesta tykkää, mutta kirjoitella nuoleskelusta ja muusta, on kyllä mautonta.
No nyt oikaisit mutkat suoriksi. Arvostan kannattajakulmaa poromafiaa ja Kärppäkannattajia. Miten Mäntymaan keskustelut kannattajien kanssa auttaa Kärppiä, helpottaa vain omaa huonoa omaatuntoa tämän kauden pelistä. Kuka seuraavaksi käy selittelemässä. Myllykoski, Virkkunen vai laitetaanko Mörkö asialle.
 
Viimeksi muokattu:

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
No nyt oikaisit mutkat suoriksi. Arvostan kannattaja kulmaa poromafiaa ja Kärppäkannattajia. Miten Mäntymaan keskustelut kannattajien kanssa auttaa Kärppiä, helpottaa vain omaa huonoa omaatuntoa tämän kauden pelistä. Kuka seuraavaksi käy selittelemässä. Myllykoski, Virkkunen vai laitetaanko Mörkö asialle.
Voi sentään, jos noin yksioikoisesti ajattelet, niin ei voi mitään. Nuoret kannattajat, jotka ovat pääsävastuussa Raksilan tunnelmasta, nimeomaan haluavat keskustella valmennuksen kanssa. Ei tämä ole mikään yksisuuntainen tie, jossa Havu kiillottaa kilpeään.

Yhteistyö seuran ja kannattajien välillä on mennyt tosiaan paljon eteenpäin. Kärpät on muuten ottanut kannattajia mukaan myös yhteiseen suunnittelupöytään ottelutapahtuman parantamiseksi. Minusta on mahtavaa, että seura ja kannattajat lähentyvät. Mitä tulee Virkkuseen, Myllykoskeen ja Mörköön, niin tuskinpa Virkkunen on fanien kanssa jatkossakaan hurjasti tekemisissä, Myllykosken voin hyvinkin nähdä osallistuvan fanien kanssa vuoropuheluun sekä tapahtumiin ja Mörkö on aktiivinen jo nyt. Se, että sinä koet Jumbrun tiskin hyväksi paikaksi yhteistyölle on yes. Se ei kuitenkaan ole enää tätä päivää isolle kannattajien massalle.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Ahaa ok minä olen sitten käsittänyt väärin , kun en tarkemmin tiedä mitä siellä keskusteltu. Ihan ok, jos Mäntymaa käynyt siellä keskustelemassa Raksilan tunnelmasta ja ottelutapahtumasta. Sorry vaan. Käsitin kyseisestä keskustelusta, että siellä päävalmentaja oli keskustellut pelillisistä asioista.
Mietin tässä, etteikö sieltä löytynyt muita keskustelemaan tunnelmasta ja ottelutapahtumasta. Mäntymaalla muutenkin pitää kiirettä tuon pelitavan kanssa.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ahaa ok minä olen sitten käsittänyt väärin , kun en tarkemmin tiedä mitä siellä keskusteltu. Ihan ok, jos Mäntymaa käynyt siellä keskustelemassa Raksilan tunnelmasta ja ottelutapahtumasta. Sorry vaan. Käsitin kyseisestä keskustelusta, että siellä päävalmentaja oli keskustellut pelillisistä asioista.
Mietin tässä, etteikö sieltä löytynyt muita keskustelemaan tunnelmasta ja ottelutapahtumasta. Mäntymaalla muutenkin pitää kiirettä tuon pelitavan kanssa.
Et ymmärtänyt viestistäni ilmeisesti oikein mitään. Kirjoitin kokonaisuudesta, jossa seura ja kannattajat tarkoitushakuisesti ja molempien halusta lähentyvät. Tuo lähentyminen tarkoittaa yhteistyötä monella saralla. Päävalmentajan ja kannattajien kohtaaminen on yksi osa tätä yhteistyötä, eikä siinä ole kyse ottelutapahtuman suunnittelusta, tietenkään.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Niin Havu kuulemma käynyt sanomassa kannattajaporukalle, että jaksakaa vain uskoa. Näin eilen vahvistettiin minulle, kun kysyin mistä nämä Kärppien viime vuosien pelilliset ongelmat johtuvat, joita Mäntymaa oli kuulemma kannattajaporukalle kertonut.

Siinä mielessä tuo vaikuttaa epätoivoiselta huomionhakemiselta, kun siitä piti Kalevaa myöden uutisoida. Samaa tyhjän puhumista ollut siis mitä kuulee haastatteluissa.

Ei siinä, varmasti mukava keskustella Päävalmentajan kanssa kasvotusten.

Odotin itse tuon ison mediahuomion perusteella hieman kattavampaa sisältöä Mäntymaalta.

Varmaan joku repii taas pelihousunsa, kun uskaltaa kritisoida tuota tapaa. Itseäni on vain aina ärsyttänyt ihmiset, jotka puhuvat paljon, mutta eivät sano mitään.


Eilinen peli taas ei vakuuttanut juuri yhtään. Kärppien some hehkutti kauden parasta peliä. Alas on vajottu, kun ottelu väsynyttä Kookoota vastaan oli kauden paras. Voi toki olla, että Kärppien urheilulliset tavoitteet ovat hieman matalammat mitä minä itse odotan.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jotenkin on vaikea nähdä sellaista skenaariota, missä huippuvalmentajat (kuten vaikka Tapola tai Grönborg) kävisivät selittelemässä kannattajille syitä, kun peli ei kulje ja turpaan tulee.

Jos kannattajat saivat siitä jotain irti, niin mikäs siinä. Mäntymaa tuskin tulee saamaan monoa, ellei runkosarjan loppupuolella tilanne ole yhtä katastrofaalinen, kuin Lauri Mikkolan kaudella. Silloin ollaan auttamatta myöhässä niin loppukauden, kuin seuraavankin kauden suhteen.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mäntymaa taistelee nyt työpaikastaan ja tekee luonnollisesti mitä tahansa sen eteen.
Havu voi tehdä vain parhaansa ja varmasti tekeekin. Onhan hänen kokemattomuudellaan jopa erikoista, että seisoo Kärppien vaihtoaitiossa päävalmentajana ihan niin kuin pelikin sen osoittaa, että mitään sitoutunutta pelisysteemiä ei kasaan saa. Lähinnä Mylin työ on tehdä päätös siitä, miten hän näkee Havun annin joukkueelle. Myli tässä pitää ottaa enemmän tikun nokkaan vs. Havu.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Lähinnä Mylin työ on tehdä päätös siitä, miten hän näkee Havun annin joukkueelle. Myli tässä pitää ottaa enemmän tikun nokkaan vs. Havu.
Tässä pitää huomioida, että myös Myllykoski on kokematon roolissaan. Ei siellä hänelläkään välttämättä ole selvää näkemystä, mitä tällaisessa tilanteessa pitäisi tehdä. Kokematon urheilujohtaja on tehnyt pitkän sopimuksen kokemattomalle päävalmentajalle, ja nyt ollaan tilanteessa, että mestaruustaisteluun ennakoidun ja kallispalkkaisen joukkueen peli ei toimi, kun kohta kolmannes runkosarjasta on pelattu. Voi olla, että tässä yhtälössä tukea, ohjausta ja mahdollisesti kovia ratkaisuja vaaditaan urheilujohtajaa ylemmältä taholta.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Havu voi tehdä vain parhaansa ja varmasti tekeekin. Onhan hänen kokemattomuudellaan jopa erikoista, että seisoo Kärppien vaihtoaitiossa päävalmentajana ihan niin kuin pelikin sen osoittaa, että mitään sitoutunutta pelisysteemiä ei kasaan saa. Lähinnä Mylin työ on tehdä päätös siitä, miten hän näkee Havun annin joukkueelle. Myli tässä pitää ottaa enemmän tikun nokkaan vs. Havu.
Täällä tuskin on juurikaan epäilty sitä, etteikö Havu (ja Mylikin) tekisi parhaan osaamisensa kautta hommiaan. Sitä, mihin se on riittänyt, so far, on ollut aiheellista kritisoida ihan koko runkosarjan alkukauden ajan, sarjatilanne ja tunnusluvut eivät valehtele.
Kärppien tasoisella organisaatiolla ei vain voi olla Havun kaltaisia harjoittelijoita avainpaikoilla. Se on ensinnäkin rahan tuhlausta kalliin rosterin resurssien kautta ja toisekseen ei tee Kärpistä houkuttelevaa vaihtoehtoa tuleville kausille, joka sekin näyttätyy viime kädessä rahan tuhlauksena korkeampina palkkakustannuksina.

Vittu, olkoon mun puolesta tää tässä. Jos se tekee jotkut McTorspot&al onnelliseksi, että pääsevät jauhamaan paskaa "arvojohtajan" kanssa, siitä vaan, mutta ei se kyllä Kärppien peliä paranna.
 
Viimeksi muokattu:

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Vittu, olkoon mun puolesta tää tässä. Jos se tekee jotkut McTorspot&al onnelliseksi, että pääsevät jauhamaan paskaa "arvojohtajan" kanssa, siitä vaan, mutta ei se kyllä Kärppien peliä paranna.
Kertoo kyllä sinun kyvystä ymmärtää ja sisäistää lukemaasi jos a) luulet, että tuo tekee ketään onnelliseksi tai b) luulet jonkun luulevan että se parantaa peliä mitenkään.

Fakta on se, että jos Kärpät ei ala voittamaan, saa Havu kenkää.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kertoo kyllä sinun kyvystä ymmärtää ja sisäistää lukemaasi jos a) luulet, että tuo tekee ketään onnelliseksi tai b) luulet jonkun luulevan että se parantaa peliä mitenkään.
...
Niinköhän...
Osuin ilmeisen arkaan paikkaan, mutta kannattaisko sinunkin pitää huolta enemmänkin omasta ymmärtämisestäsi ja sisäistämisestasi... ei vakuuttanut.

Joo - antaapa olla... jatkakaa innokkaammat!
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Vittu, olkoon mun puolesta tää tässä. Jos se tekee jotkut McTorspot&al onnelliseksi, että pääsevät jauhamaan paskaa "arvojohtajan" kanssa, siitä vaan, mutta ei se kyllä Kärppien peliä paranna.
En ole ollut mukana tuossa keskustelussa Mäntymaan kanssa. En myöskään ole osa kannattajakulmausta. Arvostan kuitenkin heidän toimintaansa kovin ja olen iloinen, että he pääsivät keskustelemaan Mäntymaan kanssa. Ihmeellinen angsti sulla päällä sivullisia kohtaan.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niinköhän...
Osuin ilmeisen arkaan paikkaan, mutta kannattaisko sinunkin pitää huolta enemmänkin omasta ymmärtämisestäsi ja sisäistämisestasi... ei vakuuttanut.

Joo - antaapa olla... jatkakaa innokkaammat!

Tälläisen tulkinnan voisi tehdä kun ei mielestäni kukaan ole kumpaakaan mainitsemaasi asiaa ilmaissut.

Jos arka paikka on sitä, että keskustelupalstalla otan asiakseni kommentoida asiaa joka kiinnostaa, niin auts, osuit.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tälläisen tulkinnan voisi tehdä kun ei mielestäni kukaan ole kumpaakaan mainitsemaasi asiaa ilmaissut.

Jos arka paikka on sitä, että keskustelupalstalla otan asiakseni kommentoida asiaa joka kiinnostaa, niin auts, osuit.
Kerran vielä...
Sen verran kovaa hehkutusta tuosta Havun kontaktista fanien kanssa on täällä pidetty, että kai siinä jo jonkinasteiset onnellisuudentunteet ovat nousseet pintaan. Taidat itsekin olla niitä, kun noin koville ottaa - sorry, jos pilasin tunnelmaa...
Btw - olen edelleen sitä mieltä, etteivät nuo "arvojohtajan" juttutuokiot paranna Kärppien pelisuoritusta - muista palstalaisita en tiedä enkä ole sellaista väittänyt - happy?
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kerran vielä...
Sen verran kovaa hehkutusta tuosta Havun kontaktista fanien kanssa on täällä pidetty, että kai siinä jo jonkinasteiset onnellisuudentunteet ovat nousseet pintaan. Taidat itsekin olla niitä, kun noin koville ottaa - sorry, jos pilasin tunnelmaa...
Btw - olen edelleen sitä mieltä, etteivät nuo "arvojohtajan" juttutuokiot paranna Kärppien pelisuoritusta - muista palstalaisita en tiedä enkä ole sellaista väittänyt - happy?

Minun mielestäni taas mitään ”kovaa hehkutusta” ei ole nähty, vaan lähinnä pidetty sitä sinänsä arvostettavana käytöksenä, ottamatta mitenkään kantaa mihinkään pelilliseen asiaan tai asemaan päävalmentajana.

Ja kyllä, minä pidän sitä arvostavana. Eli kyllä, olen ”niitä” kuten ilmaisit, mutta ei syytä pahoitella.

Ja näin yleisesti; ei se ole ”tunteisiin menoa” jos keskustelupalstalla kohtaa erimielisyyttä.
 

Imagined

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jesse Puljujärvi, Jari Viuhkola, Kärpät
Itse ainakin tykkäsin havun tyylistä toimia tuossa tilanteessa. Harvoin asiat on kuitenkaan ikinä niin yksiselitteisiä että yhden ihmisen pitäisi ottaa kaikki syyt ja häpeä niskoilleen. Havu näytti siinä inhimillisyyttä eikä todellakaan hänellä ole mitään hävittävää tuossa kuten itse sanoi. Tuollainen toiminta lisää osapuolten ymmärrystä. Jos Havu lukittautuisi kotiinsa niin tulisi kommenttia miten ylimielinen se on. Mielipiteitä kai nämä, mutta itse tykkään siitä että vaikka peli on paskaa ja varmasti tietää Havukin että oma palli tutisee niin silti mennään kasvotusten keskustelemaan varmasti yhtä turhautuneiden fanien kanssa
 

Overdoze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Havu varmasti paiskii töitä ja kääntää kaikki kivet. Niin organisaatio kuin kannattajatkin varmasti hänelle toivoo täydestä sydämestään onnistumista. Aika näyttää riittääkö se. Itse seurailisin tilannetta vielä hetken aikaa. Mutta viimeistään joulukuussa on reagoitava, kuten tehtiin viime vuonnakin mikäli aivan täydellistä käännettä parempaan ei ole tapahtunut.

Peli ja joukkue on niin sekaisin, etten itse jaksa uskoa ihmeeseen, mutta niin kauan kuin pienikin mahdollisuus on niin annetaan Villelle vielä hetki työrauhaa.

Meillä on niin paljon potentiaalia tässä joukkueessa, että mestaruuteen on mahdollista nousta jopa pleijareiden jämäsijoilta. Silloin vaan tiputellaan noita kärkijoukkueita alusta saakka, yksi kerrallaan. Kukaan ei halua Kärppiä varmasti vastaansa, ihan jo tuon rosterinkin takia. Win the right games.
 

Kärppä#75

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kun näyttää siltä, että nykyinen valmennus jatkaa, niin kyllä ensi viikonlopun tuplapelit on viimeinen näytön paikka! Jos tulee molemmista pataan, niin tavoite mikä joukkueelle pitäisi olla selvä, neljän sakkiin, karkaa jo liian kauas!
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Valmennuksen tehtävä on saada peli kuntoon ja joukkue suorittamaan. Valmennuksen tehtävä ei ole keskustella fanien kanssa ja/tai rauhoitella heitä. Valmennus saa tai menettää pelin ja joukkueen suorittamisen kautta luottamuksensa yleisöön. Pahoittelut, jos olen konservatiivinen, mutta Mäntymaan seikkailut alkaa näyttäytyä epätoivoiselta yritelmältä fanien suuntaan. No, jos tämä on ostettu niin fine ja mitä todennäköisemmin seurajohtoonkin on tämä tehtaan takuu myyty. Minua se ei vakuuta, mutta sillä nyt ei olekaan mitään merkitystä. Peli on paskaa, yrittääpä sitä nyt katsella mistä näkökulmasta tahansa.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Kun näyttää siltä, että nykyinen valmennus jatkaa, niin kyllä ensi viikonlopun tuplapelit on viimeinen näytön paikka! Jos tulee molemmista pataan, niin tavoite mikä joukkueelle pitäisi olla selvä, neljän sakkiin, karkaa jo liian kauas!
Täydet kuusi pistettä tuosta HIFK:lle ja ero kärkeen olisi jo murskaavat 22 pistettä. Tätä silmällä pitäen Kärppien täytyy tosiaan ottaa vähintään se kolme pistettä kotiin. Kun kyseessä on tulikuuma sarjakärki niin tuohon voisi jopa olla tyytyväinen.

Valitettavasti tuohon on äärimmäisen vaikea uskoa, koska mikään ei viittaa tämän viikon jälkeen parempaan kohti menemisestä pelillisesti. Onhan tässä aikaa treenata ja valmistautua... HIFK on myös valmiiksi tuttu vastus, joten mitään kauhean yllättävää ei pitäisi tulla vastaan.
 

mikulii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät #24
Ymmärrän kyllä pointin siinä, että tämä valmentajan juttutuokio fanien kanssa on todella hyvää yhteisöllisyyden kannalta. Mutta ajankohta tälle saa kyllä itsenikin kyseenalaistamaan motiivia pitää tämmöinen. Veikkaan, että sarjan kärjessä pelin ollessa uomissaan ei ihan yhtä kiire olisi parantaa tätä kannattajien ja valmennuksen/pelaajien välistä yhteyttä.
 
Suosikkijoukkue
Oulu
Ihanko tosissaan täällä luullaan, että Poromafiaan ja Kärppäkannattajien aktiiveihin, jotka ovat saaneet kuunnella korulauseita Kärppien toimistolta viimeiset 15-20 vuotta, tehoaa joku helppo paskanjauhanta? Outoa, että täällä ollaan sitä mieltä, että ihmisenä toisille ihmisille keskustelemisessa olisi jotain huonoa. Johtunee varmaan siitä että täällä palstalla ollaan totuttu siihen että näytön takaa on turvallista huudella mitä tahansa paskaa kenelle tahansa.

Eiköhän sieltä ole kannattajilta tullut melko suora palaute Havulle ja joukkueelle. MItä kannattajien pitäisi tuossa tilanteessa tehdä, haukkua ukko paskaksi ja lopettaa oman seuran kannustaminen siihen asti, että valmentaja vaihtuu? En usko, että Jatkoajan näppäimistöhuligaaneja lukuunottamatta kukaan toivoo Havulle pahaa. Eipä tuo ainakaan ihan paskasti lähtenyt, kun pahimmat fleguilijat laitettiin heti seuraavaan peliin vilttiin ja tuloksena oli ainakin hetken verran raikasta kiekkoa omien junnujen johdolla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös