Ville Mäntymaa Kärppien päävalmentajana

  • 173 886
  • 975

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ei tuo väite mikään absurdi kuitenkaan ole. Pidettiin siellä myös Mikko Niemelää Jumalasta seuraavana, vaikka pelisuoritukset siihen ei antanut aihetta.
Tämä nimenomaan alleviivaa, että et ymmärrä tuon kollektiivin henkeä. Mikko Niemelää ei pidetty arvossa pelillisesti, eikä hänelle vaadittu sopimuksia, peliaikaa tai muuten yritetty tehdä hänestä pelillisesti mitään mitä ei ollut.

Häntä arvostettiin, koska hän arvosti yhteisöä. Niitä ihmisiä, jotka joukkueen mukana matkustavat vieraspeleihin, tekevät tifoja, ovat kärppäyhteisö. Hän kunnioitti kannattajia.

Sillä ei ole mitään tekemistä tulosten kanssa vaan ihmisten keskinäisen kanssakäymisen.

Samasta syystä kunnioitan Havun elettä.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tämä nimenomaan alleviivaa, että et ymmärrä tuon kollektiivin henkeä. Mikko Niemelää ei pidetty arvossa pelillisesti, eikä hänelle vaadittu sopimuksia, peliaikaa tai muuten yritetty tehdä hänestä pelillisesti mitään mitä ei ollut.

Häntä arvostettiin, koska hän arvosti yhteisöä. Niitä ihmisiä, jotka joukkueen mukana matkustavat vieraspeleihin, tekevät tifoja, ovat kärppäyhteisö. Hän kunnioitti kannattajia.

Niin ja sama ei voi koskea Mäntymaata? Näyttäisi arvostavan yhteisöä, joka on hyvä asia hänessä.

Havulle on varmasti vaikeampi antaa kritiikkiä kuin Marjamäelle.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Niin ja sama ei voi koskea Mäntymaata? Näyttäisi arvostavan yhteisöä, joka on hyvä asia hänessä.

Havulle on varmasti vaikeampi antaa kritiikkiä kuin Marjamäelle.

En minä oikein saa tästä nyt kiinni. Minun mielestäni arvostettava teko, sinä olet eri mieltä. Jätetään tähän.

Ja edelleen itse olen sitä mieltä, että valmentajanvaihdos on ajankohtainen. Ei tässä siitä ole kyse.
 

Matala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
En minä oikein saa tästä nyt kiinni. Minun mielestäni arvostettava teko, sinä olet eri mieltä. Jätetään tähän.

Ja edelleen itse olen sitä mieltä, että valmentajanvaihdos on ajankohtainen. Ei tässä siitä ole kyse.

Enkö juuri sanonut, että olin samaa mieltä sun kanssa tuosta Havun toiminnasta?

Toki ei mullakaan sen enempää ole tähän sanottavaa.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree!
Siis häh? Miksi? Eikö samaan hiileen puhaltaminen, yhteisöllisyys ja vuoropuhelu ole tärkeää nimeomaan silloin, kun on vaikeaa?
Kritiikin antaminenkin on välittämistä. Tämän asian voi nyt tulkita niin monella tavalla. Tavallaan ihan hieno juttu, mutta jos se vaikeuttaa kannattajien kykyä antaa palautetta katsomossa, niin ei olekaan enää niin hyvä juttu. No, tuskinpa tällä nyt on loppupeleissä mitään vaikutusta, kunhan totesin :)
 

LeTioV

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ottamatta kantaa siihen miten tuo Mäntymaan juttelutuokio on subjektiivisesti tuntunut paikalla olijoille niin näin ulkoapäin katsottuna se saa vähän pr-tempun elkeet. Etenkin kun Kaleva siitä sattuu vielä jutun tekemään.

En sitten tiedä ovatko viime vuodet tehneet minusta vain vaan niin kyynisen...
 

Somehallu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mitä kaikkea konkreettista siellä ollaan Havulta kysytty ja millaisia ollu vastaukset joita on tullu koska itse en ainakaan saa yhtään kiinni mitä suora keskustelu tarkoittaa tässä tapauksessa muutaku mitä pitää parantaa ja miten.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Ottamatta kantaa siihen miten tuo Mäntymaan juttelutuokio on subjektiivisesti tuntunut paikalla olijoille niin näin ulkoapäin katsottuna se saa vähän pr-tempun elkeet. Etenkin kun Kaleva siitä sattuu vielä jutun tekemään.
Jääkiekkojoukkueen tehtävä on voittaa. Jääkiekkovalmentajan tehtävä on voittaa. Jos Kärpät jatkaa häviämistä, mikä on se ”pr-hyöty” mitä tästä saadaan ja kuka sen saa?

Millään muulla ei ole merkitystä kuin voittamisella. Silti mielestäni on arvostettavaa, että Havu kohtaa ne ihmiset jotka uhraavat aikaa, rahaa ja vaivaa Oulun Kärppien eteen.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
"Tästä on lähdettävä, että tähän on tultu!"

Niin - kysyn nyt ihan ilman sarvia ja hampaita, että kuka ja millä perusteella uskoo vieläkin Kärppien pitkään kevääseen Ville Mäntymaan johdolla. Eilinen peli mukaan luettuna, ei joukkueen pelissä ole, edelleenkään, nähtävissä mitään sellaista elementtiä, mikä tukisi tuota yo. olettamusta. Eilenkin kaksi sysipaskaa joukkuetta ähisi 60 minuuttia epämääräisesti sinne sun tänne ja maalitilanteissa onnekkaampi voitti - "Missä kehitys, kysyn vaan..." (feat. Tami)
Onko Kärppä-johdon(?)/Mäntymaan masinoima PR-kampanja sokaissut jo osan oululaiskannattajia näkemään asiat siinä valossa, ettei tässä nyt mitään urheilullista tulosta havitellakaan, pääasia, että kannattajakuntaa viihdytetään muuten. Jos täälläkin lanseerattu "arvojohtaminen" tarkoittaa sitä, että kun kaukalossa kyykätään, peitellään sitä paskanpuhumisella, oiiaan kyllä aivan hakoteillä.
Tuollainen sijaistoiminta on nk. lopunalkua, jolla yritetään nuoleskella hc-kannattajia joidenkin epämielyttävien banderollien pelossa - toimii näköjään ainakin osalle, Paskat peliesitykset kuitenkin jättävät kaikki ne muut hallille vaivautuneet ihmettelemään, minkä takia enää tulla hallille - laskeva trendi katsojakeskiarvossa ei valehtele.
Ville Mäntymaan ensisijainen, tällä hetkellä AINOA TEHTÄVÄ on panna tuo "neljan miljardin" joukkue pelaamaan tehokasta, voittavaa jääkiekkoa sen potentiaalin edellyttämällä tavalla. Kun tuo asia, johon hänet on ensisijaisesti palkattu, on pantu kuntoon, suunnatkoon Ville energiaansa vaikka stand-up:iin, jos lisähaastetta vielä kaipaa. Jos tästä päätyöstä ei tule tämän kummempaa tulosta, siirtyköön sitten kokonaan sinne katsomon puolelle puhumaan mukavia.
Uskon, että Suomesta löytynee vieläkin kyvykkäitä valmentajia, kyvykkäämpiä ainakin kuin Ville Mäntymaa, ulosmittaamaan tuosta(-kin) joukkueesta sen potentiaali ja hilaamaan se ainakin tappelemaan mitaleista, vaikka nyt tuota takamatkaa onkin syntynyt tarpeettoman paljon - kausi on kuitenkin pitkä, mutta ei loputon...
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Tuo jutustelu kannattajien kanssa näyttää minun silmiin epätoivoisen miehen epätoivoiselta nuoleskelulta. Olen tässä asiassa oppositiossa. Hakee epätoivoisesti hyväksyntää epäolennaisilla asioilla. Uskooko joku, jos Kärpät olisi sarjan kärjessä, että Mäntymaa vaivautusi keskustelemaan kannattajien kanssa.
Valmentaisi niin, ettei tarvitsisi käydä kannattajille selittelemässä.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF, valmentajapolku
Kylläpä tippa lirahti eritettä alushousuihin. Allekirjoitan joka sanan @Surukuku viestistä.
Eilisen pelin jälkeen oli muuten yllättävän hiljaista täällä Kärppäosiossa. Kaikki ovat tyytyväisiä tulokseen ja peliesitykseen, niin ei tarvetta edes kommentoida ottelua?

Väitän muuten, että oltais hävitty tuo peli, jos KooKoo olisi saanut lähteä tasapuolisesta levosta otteluun. Tai aivan vähintään piste tai kaksi menetetty. Se ei mairittele. Tuohon SaiPa otteluun hävisi itseltäni kaikki lapsenuskoisuuskaan sen suhteen, että tässä voitaisiin mitalista taistella tällä valmennuksella. Ei tule tapahtumaan.

Toki tämä korpivaellus alkaa olla jo sen verran pitkä, että tämä on jo turruttanut kuin pullo kossua monenkin kriittisen ja tulostavoitteellisen kannattajan, mikä on ihan luonnollista tietyllä tapaa.

Tuo ykköskentän - ja ainoan sylinterin - silminnähtävä turhautuneisuus on hälyttävää katseltavaa. Siis ihan oikeasti tehkää jotain, että nuo mahtavat pelaajat saisivat nauttia jääkiekosta ja tuoda meille mainetta, mammonaa ja uuden viirin tuonne Raksilan kattoon. Päivä päivältä tämä on vaikeampaa toteuttaa mikäli tarvittavia muutoksia ei tehdä.
 

Vyuola

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Roki
Kylläpä tippa lirahti eritettä alushousuihin. Allekirjoitan joka sanan @Surukuku viestistä.
Eilisen pelin jälkeen oli muuten yllättävän hiljaista täällä Kärppäosiossa. Kaikki ovat tyytyväisiä tulokseen ja peliesitykseen, niin ei tarvetta edes kommentoida ottelua?

Väitän muuten, että oltais hävitty tuo peli, jos KooKoo olisi saanut lähteä tasapuolisesta levosta otteluun. Tai aivan vähintään piste tai kaksi menetetty. Se ei mairittele. Tuohon SaiPa otteluun hävisi itseltäni kaikki lapsenuskoisuuskaan sen suhteen, että tässä voitaisiin mitalista taistella tällä valmennuksella. Ei tule tapahtumaan.

Toki tämä korpivaellus alkaa olla jo sen verran pitkä, että tämä on jo turruttanut kuin pullo kossua monenkin kriittisen ja tulostavoitteellisen kannattajan, mikä on ihan luonnollista tietyllä tapaa.

Tuo ykköskentän - ja ainoan sylinterin - silminnähtävä turhautuneisuus on hälyttävää katseltavaa. Siis ihan oikeasti tehkää jotain, että nuo mahtavat pelaajat saisivat nauttia jääkiekosta ja tuoda meille mainetta, mammonaa ja uuden viirin tuonne Raksilan kattoon. Päivä päivältä tämä on vaikeampaa toteuttaa mikäli tarvittavia muutoksia ei tehdä.
Kaikki lässytys pelin paranemisesta on huuhaata, pelikirjaa tuo valmennus ei tule löytämään tällä kaudella. Vituttaa ihan kohtuudella, kun yks aikoihin odotetuimpia kausia valuu melko kirkkaasti pönttöön.
 

totonboset

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Canes
Kaikki lässytys pelin paranemisesta on huuhaata, pelikirjaa tuo valmennus ei tule löytämään tällä kaudella. Vituttaa ihan kohtuudella, kun yks aikoihin odotetuimpia kausia valuu melko kirkkaasti pönttöön.
Kyllähän tästä Kärppien tilanteesta on varmaan kaikki oleellinen täällä sanottu, eikä tämä tuorein voitokas koitos Raksilassa mitään uutta tuonut esiin. Poislukien sen, että jopa tuo ykköskenttä näytti olevan menetetty, ja kokoonpanosta on kadonnut "vahvistuksia" runsaasti.

Kärpät on astumassa taas samaan miinaan, jossa pelilliset ongelmat koitetaan piilottaa vaihtamalla pelaajia. Miten kävi Marjamäen kanssa? Tai Mikkolan kanssa? Miksi Tiivola on Ässissä kuin uudestaan syntynyt? Onhan se fakta että Kärppien joukkueessa on myös omat ongelmansa, mutta pelaajia isompi ongelma häärii puku päällä joukkueen puikoissa. Paraneeko peli vaikka tuonne tuodaan koirien ja kissojen kanssa miljoonalla lisää pelaajia? Ei ainakaan riittävän paljon.
 

Kramer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Kaikki lässytys pelin paranemisesta on huuhaata, pelikirjaa tuo valmennus ei tule löytämään tällä kaudella. Vituttaa ihan kohtuudella, kun yks aikoihin odotetuimpia kausia valuu melko kirkkaasti pönttöön.
Jep. Havu kehui lehdistössä et pelattiin ehjä 60. totuus on kuitenkin jotain muuta. Suonenveto. Eiköhän Ifk peleissä nähdä taas löysät: Berglund, Melnick ym.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aimo, Myllykosken imuri, Kärpät, Canes
Tuo jutustelu kannattajien kanssa näyttää minun silmiin epätoivoisen miehen epätoivoiselta nuoleskelulta. Olen tässä asiassa oppositiossa. Hakee epätoivoisesti hyväksyntää epäolennaisilla asioilla.
Mitä epäolennaista on parantaa päävalmentajan (ja joukkueen) ja kannattajien välistä suhdetta ja ymmärrystä?
= tuoda seuraa lähemmäksi kannattajia
Uskooko joku, jos Kärpät olisi sarjan kärjessä, että Mäntymaa vaivautusi keskustelemaan kannattajien kanssa.
Totta helvetissä vaivautuisi. Mäntymaa: – Kannattajat ovat toivoneet, että olisimme (joukkueena) lähempänä heitä. Olen ilmoittanut, että olen koska tahansa käytettävissä. Sovimme sitten, että tulen juttelemaan, kun he olivat hallilla.

Ja äläkä nyt käsitä väärin, kyllä minäkin haluaisin tuon valmennuksen vaihtaa.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Mitä epäolennaista on parantaa päävalmentajan (ja joukkueen) ja kannattajien välistä suhdetta ja ymmärrystä?
= tuoda seuraa lähemmäksi kannattajia

Totta helvetissä vaivautuisi. Mäntymaa: – Kannattajat ovat toivoneet, että olisimme (joukkueena) lähempänä heitä. Olen ilmoittanut, että olen koska tahansa käytettävissä. Sovimme sitten, että tulen juttelemaan, kun he olivat hallilla.

Ja äläkä nyt käsitä väärin, kyllä minäkin haluaisin tuon valmennuksen vaihtaa.
Lienee kyse muutamista "äänekkäistä" hc-kannattajista, jotka toivovat uusia tapahtumia kiekkoelämyskokoelmaansa ja/tai haluavat kehuskella "tuntevansa" Kärppien valmentajan. Enkä olisi ollenkaan hämmästynyt, jos osoittautuisi, että he vaikuttavat täälläkin Pro Mäntymaa-liikkeessä.
Luulenpa kuitenkin, että useimmat kannattajat itse asiassa toivovat joukkueen olevan lähempänä liigakärkeä, niin pelillisesti kuin pisteidenkin valossa ja jos se tarkoittaa, että valmentaja keskittyy varsinaiseen työhönsä, kukaan ei olisi pahoillaan.

Btw - en ole viitsinyt edes katsoa pressiä eilisestä, mutta tuo kehuskelu "ehjästä kuuskymppisestä" kuvastaa tasoa, millä liikutaan. Toisaalta, tyhjäkin ilmapallo voi olla ehjä...
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Lienee kyse muutamista "äänekkäistä" hc-kannattajista, jotka toivovat uusia tapahtumia kiekkoelämyskokoelmaansa ja/tai haluavat kehuskella "tuntevansa" Kärppien valmentajan. Enkä olisi ollenkaan hämmästynyt, jos osoittautuisi, että he vaikuttavat täälläkin Pro Mäntymaa-liikkeessä.
Onko täällä havaittavissa joku Pro Mäntymaa-liike? Itse en ole kyllä moista huomannut, enkä kyllä juuri muutenkaan viestejä joissa kukaan olisi kehunut sitä miltä Kärppien peli näyttää tällä hetkellä, tai miten Havu tuntuu suoriutuvan pestissään tällä hetkellä. Kummankaan kohdalla tilanne ei ole hyvä.

Osalla näistä äkäisimmistä kirjoittajista tuntuu olevan vaan joku ihmeellinen päähänpinttymä että jos ei pelistä toiseen manata kaikkia alimpaan helvettiin, nimitellä joukkueen henkilöstöä tai pauhata muutenkin aggressiivisesti, oltaisiin automaattisesti jotenkin tyytyväisiä nykytilanteeseen. Näinhän se ei tietenkään ole, kaikilla on vaan omat tapansa keskustella asioista ja käsitellä niitä silloinkin kun menee pelillisesti päin helvettiä. Tottakai kaikki haluavat joukkueelle menestystä ja pitkään odotettua paluuta Liigan eliittiin, mutta siihen liittyvistä ongelmista voi keskustella muutenkin kuin mesoamalla siihen malliin kuin koko konttaus olisi joku henkilökohtainen hyökkäys itseä kohtaan.

Enkä sano etteikö näin saisi tehdä, kyllähän tänne ajatuksenvaihtoa mahtuu laidasta laitaan. Sanon vaan sen että vaikka ei olisikaan lynkkausmentaliteetilla liikenteessä ja karjahtelemassa samoja asioita joka toisessa ketjussa, ei se tarkoita että ei olisi intohimolla mukana ja toivomassa Kärppien menestystä, tai olisi menettänyt jonkun helvetin saavutustarpeen minkä puutteesta osa koittaa täällä toisille naljailla.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, ManU, Exeter City, TP-47
Mitä epäolennaista on parantaa päävalmentajan (ja joukkueen) ja kannattajien välistä suhdetta ja ymmärrystä?
= tuoda seuraa lähemmäksi kannattajia

Totta helvetissä vaivautuisi. Mäntymaa: – Kannattajat ovat toivoneet, että olisimme (joukkueena) lähempänä heitä. Olen ilmoittanut, että olen koska tahansa käytettävissä. Sovimme sitten, että tulen juttelemaan, kun he olivat hallilla.

Ja äläkä nyt käsitä väärin, kyllä minäkin haluaisin tuon valmennuksen vaihtaa.
Varmaan olen vanhan liiton kannattajana eri levelillä. Ennen nämä valmennusjohdon ja kannattajien väliset keskustelut käytiin Jumprun baaritiskillä.( tämä siis noin hymy pyllyssä heitetty)

Valmentaja valmentaa kannattajat kannattaa. Tällainen kaikkien halailu ja suutelu ei oikein iske minuun. Makuasioitahan nämä on, joku tykkää minä en.
 
Sormi on täälläkin liipasimella Havun suhteen, mutta odotan vielä HIFK matsit.
3 pistettä noista on aivan minimi mulle.

Syyt tuohon ovat pakolliset 3 pistettä eilen, vaikka ei se kyllä kaunista ollut ja ns. nimimiehien pisto poppareille.
Joku täällä jo mainitsi, että 1. kenttä pitäisi hajoittaa ja olen täysin samaa mieltä.
Siirtäisin Tardifin sieltä pois. Ei siksi, että on pelannut huonosti, vaan, että yleensä ei kolmea noin taitavaa kaveria tarvita samassa kentässä. Ainakaan tässä liigassa.
Olisin jopa niin hullu, että voisin heittää vaikka Heikkalan eilisen nähdyn perusteella hämentämään ykköseen ja muut sitte tekee pisteet siellä.

Tuon sanottua olen valmis julkiseen kivitykseen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Varmaan olen vanhan liiton kannattajana eri levelillä. Ennen nämä valmennusjohdon ja kannattajien väliset keskustelut käytiin Jumprun baaritiskillä.( tämä siis noin hymy pyllyssä heitetty)

Valmentaja valmentaa kannattajat kannattaa. Tällainen kaikkien halailu ja suutelu ei oikein iske minuun. Makuasioitahan nämä on, joku tykkää minä en.
Tuskin siellä kannattajakulmauksessa mahdottoman paljon on vanhan liiton miehiä. Ja kyllä, nuoret haluavat enemmän yhteisöllisyyttä sekä seuran ja kannattajien yhteistyötä. Tuossa ollaankin menty paljon eteenpäin ja varmasti ainakin osin sen vuoksi kannattajakulmaus vetää historiansa parasta kautta.

Minusta oli perin erikoista sinulta mustamaalata tuota yhteistyötä, kun se ei sinua edes koske. Se on ihan yes, ettet sinä moisesta tykkää, mutta kirjoitella nuoleskelusta ja muusta, on kyllä mautonta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös